Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
Du har tjatat om avståndet 161 meter.
Var det du som relaterade det till geocachingens minsta avstånd mellan cacher?
Eller var det någon annan som nämnde det (inspirerad av ditt tjat)?
Det är helt irrelevant hur långt gångavståndet är eftersom man inom geocaching räknar avstånd fågelvägen.
Jag kan inte se att avståndet är relevant ur någon annan synpunkt heller.
Vissa saker övergår ditt förstånd, detta med anledning av att du endast söker efter fel i det jag skrivit och sedan enbart inriktar dig på att mucka gräl. Ja ! jag kände Lena Wesström och sålunda flera av henne's vänner och bekanta. Ja ! jag har haft många PM-kontakter med @Tinna/Ninna8/5 = Vi. Ja ! jag har varit i Nya Hjärsta vid många tillfällen och även bakom bullerplanket, vilket tycks störa dig väldigt kraftfullt.
Här kommer förklaringen till varför gångavståndet mellan bostadsrätten och mordplatsen är relevant i detta fallet.
Under den då aktuella måndags-kvällen, så vet man vilken tid som Lena Wesström befann sig inom sin bostadsrätt och då var vid liv, man vet att hon vid det då aktuella tillfället hade kontakt med en person och det, gällde då i sin tur, från ett bestämt klockslag och några minuter och sekunder framåt.
Till observandum [om du nu förstår vad det betyder vill säga?] ... så utgår man ifrån den tiden då kontakten mellan Lena och vederbörande avbröts, med hjälp av den utgångstiden mäter man upp själva gångavståndet från bostadsrätten och fram till Rättarevägen 9 och får på så sätt fram en approximativ tid från 60 upp till 120 sekunder, sedan lägger man till approximativt ytterligare 60 sekunder, detta gällande vad man tror utspelade sig på Rättarevägen 9.
Jag tar som ett exempel: klockan 🕧23:35 lämnade Lena Wesström sin bostadsrätt och begav sig sedan därifrån och fram till Rättarevägen, låt säga att det tog henne då 120 sekunder att komma fram till Rättarevägen 9 ... och klockan var då 🕧23:37 ... hon råkade sedan ut för ett överfall av två personer som efter det, att dom fått henne bakom bullerplanket direkt påbörjade sin misshandel av offret, låt oss då säga att själva överfallet gick snabbt och att själva misshandeln påbörjades approximativt klockan 🕧23:38.
Om du inte vill eller kan begripa varför det ovan skrivna har relevans inom detta mordfallet, då kan jag inte förklara något mer för dig beträffande detta.
Komplettering till ovan, det då aktuella gångavståndet gäller från bostadsrätten och utmed Byalagsgatan och fram till bostadsrätts-längan med början från 2 A och sedan fram till huset beläget vid Byalagsgatan 3 och därefter in till Rättarevägen och därifrån sedan fram till den då aktuella mordplatsen, vilken gångsträcka är totalt 161 meter i sin fulla längd, och utgör en approximativ gångtid från 60 upp till 120 sekunder beroende på vilken gånghastighet man väljer.
Mvh/ @JokerⓂannen