2019-09-25, 23:43
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Ja men överst i det dokumentet står det att bodelningen är upprättad (alltså nedskriven) 15 mars 2018.
Nej, då inkom ansökan om äktenskapsskillnad till TR. - Sedan löper 6 mån betänketid. - "denna dag" syftar på när parterna skrev under bodelningsavtalet: 181001. - Lagfarten registrerades 181106.
Citera
2019-09-25, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du har tjatat om avståndet 161 meter.
Var det du som relaterade det till geocachingens minsta avstånd mellan cacher?
Eller var det någon annan som nämnde det (inspirerad av ditt tjat)?

Det är helt irrelevant hur långt gångavståndet är eftersom man inom geocaching räknar avstånd fågelvägen.
Jag kan inte se att avståndet är relevant ur någon annan synpunkt heller.

Vissa saker övergår ditt förstånd, detta med anledning av att du endast söker efter fel i det jag skrivit och sedan enbart inriktar dig på att mucka gräl. Ja ! jag kände Lena Wesström och sålunda flera av henne's vänner och bekanta. Ja ! jag har haft många PM-kontakter med @Tinna/Ninna8/5 = Vi. Ja ! jag har varit i Nya Hjärsta vid många tillfällen och även bakom bullerplanket, vilket tycks störa dig väldigt kraftfullt.

Här kommer förklaringen till varför gångavståndet mellan bostadsrätten och mordplatsen är relevant i detta fallet.

Under den då aktuella måndags-kvällen, så vet man vilken tid som Lena Wesström befann sig inom sin bostadsrätt och då var vid liv, man vet att hon vid det då aktuella tillfället hade kontakt med en person och det, gällde då i sin tur, från ett bestämt klockslag och några minuter och sekunder framåt.

Till observandum [om du nu förstår vad det betyder vill säga?] ... så utgår man ifrån den tiden då kontakten mellan Lena och vederbörande avbröts, med hjälp av den utgångstiden mäter man upp själva gångavståndet från bostadsrätten och fram till Rättarevägen 9 och får på så sätt fram en approximativ tid från 60 upp till 120 sekunder, sedan lägger man till approximativt ytterligare 60 sekunder, detta gällande vad man tror utspelade sig på Rättarevägen 9.

Jag tar som ett exempel: klockan 🕧23:35 lämnade Lena Wesström sin bostadsrätt och begav sig sedan därifrån och fram till Rättarevägen, låt säga att det tog henne då 120 sekunder att komma fram till Rättarevägen 9 ... och klockan var då 🕧23:37 ... hon råkade sedan ut för ett överfall av två personer som efter det, att dom fått henne bakom bullerplanket direkt påbörjade sin misshandel av offret, låt oss då säga att själva överfallet gick snabbt och att själva misshandeln påbörjades approximativt klockan 🕧23:38.

Om du inte vill eller kan begripa varför det ovan skrivna har relevans inom detta mordfallet, då kan jag inte förklara något mer för dig beträffande detta.

Komplettering till ovan, det då aktuella gångavståndet gäller från bostadsrätten och utmed Byalagsgatan och fram till bostadsrätts-längan med början från 2 A och sedan fram till huset beläget vid Byalagsgatan 3 och därefter in till Rättarevägen och därifrån sedan fram till den då aktuella mordplatsen, vilken gångsträcka är totalt 161 meter i sin fulla längd, och utgör en approximativ gångtid från 60 upp till 120 sekunder beroende på vilken gånghastighet man väljer.

Mvh/ @JokerⓂannen
Senast redigerad av JokerMannen 2019-09-25 kl. 23:59.
Citera
2019-09-25, 23:57
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det kan jag definitivt skriva under på (speciellt det fetade):

Citat:
I avdelningen saker som ofta startar tumult, hot, tjafs, bråk och konstigheter i tråden så har följande verkat trigga någon eller några:
- HDs ledigheter, sjukskrivningar, semester, resa, arbetstider, kollegor
- HDs val av bostadsplats mellan den otrogne exmaken och hans ex (?)älskarinna och mysteriet med den icke-existerande brodern
- bodelning och frågan om SDs och HDs skilsmässa bara är en fasad eller på riktigt
- frågor om JGs förehavanden

och

Citat:
” men det börjar ju vara ett mönster att frågor kring HD väcker upprördhet och råkar infalla samtidigt som det börjar postas otrevligheter. ”

Men nu har jag ju fått fram deras LAGFART/BODELINGSAVTAL:

Länk till mitt inlägg:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Länk till Lagfart/Bodelningsavtal:
https://cdn-12.myfile.is/s350H56ana/5fb36750-1569439277/E-ansökan-D-2018-00569781.pdf

Vad bra att du kunnat ta fram något konkret till tråden. Har hunnit kika igenom och där ser väl allt ut som normalt vid en skilsmässa. Dvs hon flyttar ut och han löser ut henne och blir skyldig för hennes halva på revers. Då det ser normalt ut kanske man kan anta att det inte är där som det finns något känsligt (om det nu är så) utan något annat i det Crystal varit inne på? HDs ledigheter/semester/sjukskrivning verkar ju som sagt vara lite delikat område. Att de har delad vårdnad om bilen kan ju vara logiskt då de har barn ihop som behöver skjutsas och de har valt att fortsätta bo nära varandra men ihop med det täta semestrandet på tu man hand är det ändå lite svårt att inte känna att skilsmässan på något sätt är ett spel för kulisserna eller att mordet fört dem närmre varandra än innan.
Citera
2019-09-26, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag har ingen aning. Enligt polisen är motivet en gåta.
De vanligaste motiven i mord är svartsjuka/avundsjuka eller ekonomiska motiv.
Men det lär komma fram i fupen får vi hoppas längre fram.
Citera
2019-09-26, 00:05
Medlem
Tack T34Panzer för att du grävde fram dokumentet om bodelningen.
SD sitter nu i förvar och huset han ensamt äger är belånat upp till marknadsvärdet. Kanske JellyGray står först på kö att lägga ett bud på huset ifall SD blir kvar i förvar? Isdrottningen gör nog bäst i att söka efter annat boende ifall hon inte får statligt husrum.
Citera
2019-09-26, 00:07
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Har läst en hel del kommentarer här i tråden om denna HD. Några tycker tydligen att hon ser läskig ut (t.o.m. kall som en ateist), medan andra verkar tycka att hon är en riktig milf. Är det bekräftat nu att SD var otrogen mot henne?

Och vad var det förresten för domare som beslutade om häktning av HD förut? Var det "Simpampen" här också, eller var det en annan domare?

Var har du läst:
”kall som en ateist”?

Jag har sökt i tråden och och det uttrycket förekommer ENDAST 1 GÅNG och det är i DITT eget inlägg. Förklara gärna varför
Citera
2019-09-26, 00:11
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Någon som postat lagfarts/bodelningshandningen från Lantmäteriet än?

Jag har den här:

Vassegoa:

PARET DAVIDSSONS LAGFARTSPAPPER MED BODELNINGSAVTAL

OCH ÄVEN HÄR (lite snabbare)

Och som sagt traditionell bodelninghandling har enligt Skatteverket aldrig registrerats hos dom.
Tack för detta intressanta dokument! - Det ser nästan ut som att man tänker snuva div. fordringsägare: SD äger nu ett högbelånat hus (+- 0 vid ev. försäljning?) samt har en skuld till HD på 550.000 kr - trots att han gett henne 171.136 kr kontant. - En halv Olof (OOH) äger han i alla fall... Och jag som trodde att Yoda var sparsam och ordentlig.
Senast redigerad av letsdoit 2019-09-26 kl. 00:15.
Citera
2019-09-26, 00:11
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Var har du läst:
”kall som en ateist”?

Jag har sökt i tråden och och det uttrycket förekommer ENDAST 1 GÅNG och det är i DITT eget inlägg. Förklara gärna varför
Jag tror att det mest är några kvinnor här (kanske församlingsmedlemmar) som har synpunkter som att HD skulle se t.ex. kall eller hård ut på något sätt. Någon skrev också ateist, men jag vet inte om det stämmer. Däremot har jag läst i geocacheloggen att SD säger sig vara ateist, och han skall tydligen också se lite kall och läskig ut enligt flera här. Själv tycker jag nog att båda två ser vänliga och helt normala ut.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-26 kl. 01:07.
Citera
2019-09-26, 00:16
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006

Ja HD är tydligen känsligt att skriva om.
HD ögon, en vass hård blick, jag tycker att hon ser väldigt maskulin ut, det enda som är kvinnligt är den rosa jackan. Har hon alltid varit en pojk-flicka?
LW var ju väldigt fenimin i jämförelse med HD.
Jag får en känsla när jag tittar på foton av HD och SD att hon är chefen och bestämmer allt, är det möjligt?

Citat:
Bild 1. Innan hon insjuknade i vad hon nu lider av som får henne att bete sig som hon gör och se så hård och elak ut. OCH innan rivalen var död.

Bild 2. Kalla vassa ögon bakom solglasögonen..inte ens dessa lyckas dölja det som jag upplever som elakhet, skadeglädje. Ett vargflin...

3. Starka gener i den släkten. Men det som slår mig mest är att hon ser så manhaftig ut. Hade jag inte vetat hade jag kunnat missta Hanna för en MAN!!!
På fullaste allvar - från vänster: syster, bror, mor

4. Illmarigt, ja. Ren och pur skadeglädje är lika troligt

Instämmer med era tolkningar samtidigt som jag skäms lite då jag vet hur taskigt det kan vara att dra på för stora växlar av bara fotografier. Vissa är fotogeniska även om de är otrevliga, för vissa är det tvärtom att de alltid lyckas blunda lite eller skela med ögonen på bild hur trevliga och rara de än är IRL. Ändå, med vetskap om att vi tråden nog har en mycket färgad bild av HD pga alla rykten osv, så måste jag också säga att blicken ser något obehaglig ut. Att leendet är ansträngt kan kanske förklaras av att det inte är lätt att vara avslappnad och lycklig som misstänkt för mord i en flashbacktråd men det är den kalla men intensiva blicken som kan tolkas som obehaglig.

Som du skrev T34panzer så kan man tycka att HD börjat imitera LWs frisyr och stil, baserat på de bilder som postats av henne här i tråden. Är det någon fler som upplever det eller är det bara inbillning? LW hade väl för övrigt, också ofta en en rosa jacka och även kvällen då hon dog, alltså då någon sägs ha sett henne vara ute på en joggingrunda tidigare innan natten? På en del nyare bilder av HD som postats kan jag tycka mig se en efterapning av LWs frisläppta, vågiga uppklippta hår och något i hur bilderna är tagna. Kanske att återigen dra på för stora växlar baserat på foton men ponera att HD är involverad (vilket varit en spekulation ända sedan trådstart från flera håll) och man lägger samman att hon efter separationen från maken väljer att flytta in mellan honom och hans älskarinna med i princip utsikt över den senares baksida, hon cachar LWs gamla ställen där LW växte upp som barn dagarna innan mordet, hon börjar imitera LWs frisyr och klädstil, hon blir SDs ständige geocachingkompis på det vis LW var innan, hon ber JG att direkt efter mordet återställa den logg LW korrigerade för henne och sedan börjar hon nu cacha och umgås just med LWs vänner. Håller med om att man kan tolka det som ett något osunt beteende där hon något stalking-aktigt tar över LWs liv och plats. Om HD skulle ha varit t ex anstiftare till mordet på LW så skulle summan av ett sådant beteende kunna tyda på en slags fixering av LW som spårat ur och där HD nu har uppnått det hon velat. Som flera redan konstaterat: alla är straffade (SD som åker dit för mord och LW som mist sitt liv) och HD går ur det hela med vinsten att alla tycker synd om henne och hon är fri att ta tillbaka allt som hon upplevt att LW tog från henne. Detta inkluderat LWs vänner och status i det åtråvärda geocachingsällskapet som allt verkar kretsa kring. En obehaglig känsla. Och något bör ju åklagare Hiding ha på HD som innebär att hon inte bara är misstänkt för medhjälp eller att ha vittnat falskt osv, utan att hon faktiskt står som skäligen misstänkt för mord. Skulle gissa på digitala spår eller avlyssning under det år som gått. Alternativt att JG börjat tala om det han förmodligen, med tanke på hur nära han verkar stå paret D, vet.
Senast redigerad av Philomena 2019-09-26 kl. 00:56. Anledning: Problem med att få med citat som just citat.
Citera
2019-09-26, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Haha. I Kaj Linna-tråden påstod du att du var en "officiell utredare av Kálamarks-fallet". I Kevin-tråden satt du på en massa hemligstämplade dokument...och i denna din tredje tråd är du god vän med mordoffret.

Du gillar inte att delta i trådar om du inte är en auktoritet, va..?

Du har fortfarande inte svarat mig på de tidigare ställda frågorna till dig, detta när det gällde den sexuella delen mellan SD👤och Lena Wesström👤 det vore ytterst intressant om du ville vara vänlig och förklara lite granna om detta då du är utbildad inom området, jag har ju läst dina inlägg i flera trådar om vad som berör det sexuella mellan mannen och kvinnan, och det är ingen tvekan om att du måste besitta stora kunskaper inom just detta området.

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera
2019-09-26, 00:39
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inte omöjligt. Hela vägen till Arlanda t.ex. Dom kan ju inte varit tysta direkt.

Nä hon sökte ju ESTA och han pladdrade väl på i vanlig ordning. Uppstimmande av att ha kommit undan, med blotta förskräckelsen. Hela USA-Geo-drömmen stod ju på spel! KATASTROF

Dom var kanske så stirriga att dom inte misstänkte nåt sånt som avlyssning. De var fullt sysselsatta med att planera, systematisera, lösa mystar, och att även av gammal vana (berooendet gjorde sig påmint) leta cacher längs vägen. Skulle inte förvåna mig alls. Så snacket kan stundom ha varit mindre vaktat.

Tänkte närmast på Cirkus Johanna Möller...finns en del likheter:

Efter att paret släpptes fria efter att ha varit anhållna, i augusti förra året, följdes de tätt av polisens spanare. Hemmet, bilen, hotellrum och deras telefoner var avlyssnade.
En timme efter att de har blivit släppta från häktet skrattar de båda gott åt misstankarna.
– Oh my god. Värsta kriminella, säger Johanna Möller till Mohammad under en bilfärd.”

Senast redigerad av T34Panzer 2019-09-26 kl. 00:56.
Citera
2019-09-26, 03:28
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Stefan löste ut Hanna med x antal kr

Dokumenten är inscannade. Men jag har gjort om sidorna till bilder och laddat upp dessa på Bildtagg:

Sidan 1

Sidan 2

Sidan 3

Stort TACK!

Där rämnade SDs fasad.

Det var säkert det här järngänget ville
hålla hemligt.

Bra läsning för alla som överväger att vara
otrogen mot sin partner.
Det får konsekvenser. Människor blir
sårade och får sin tillit förstörd. Barn
växer upp i splittrade familjer. Allt för att