2019-09-25, 21:22
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Kan du inte skriva vem som har lagfart på huset?
Har SD köpt ut HD och står han nu som ensam ägare till huset?
Eller äger de fortfarande en del var av huset?

SD har köpt ut HD ur huset.
Bilen äger de fortsatt gemensamt.
Citera
2019-09-25, 21:22
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det intressanta är vem som äger lägenheten. Är ägaren inte skriven på adressen, är det märkligt. Hyrs lägenheten ut måste BR-föreningen godkänt detta alltså känna till vem ägaren är. Man kan vara framtida spekulant på just den lgh för läget.
Det skulle vara otroligt intressant att få veta detta men min poäng var att jag inte är säker på att bostadsrättsföreningen har någon skyldighet att lämna ut info om detta till vem som helst utan att de får en bra orsak till varför någon vill ha den informationen.
Citera
2019-09-25, 21:25
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela

Tack!
Vet man vilket datum detta gjordes?

Då var det bara en trådsanning att SD inte ville köpa ut HD och att hennes föräldrar hjälpte henne med pengar till bostadsrätten?
Citera
2019-09-25, 21:26
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
När vi har så lite ren bekräftad information att gå på i tråden så blir metaläsning av tråden intressant och då med fokus på vad som verkar vara känsliga områden. Det verkar ju som att Crystal kommit något på spåren som en eller flera inte känner sig bekväma i att det granskas och tillika så tänker jag att Honan som vanligt kan med sin skarpa blick vara något viktigt på spåren.

Ibland tänker jag, är det ett villospår att vi ska tjafsa och moralisera över otrohet, vem som gjorde vad mot vem i en enda soppa av motsägelser kring en relation som de inblandade själva kanske inte ens visste att definiera? Kan det vara som Honan är inne på att själva motivet snarare har att göra med något så prosaiskt och simpelt som ekonomiska motiv, vilket då skulle kunna förklara att flera kring de misstänkta också har haft skäl att vela tiga om vad de vet och skydda de nu misstänkta?

Eller är det ändå otrohet och svartsjuka, det folk var inne på redan i juni 2018 i tråden, som motiv och bakgrund till allt? När man läser om tråden från början så ser man att de teorin om en affär mellan SD och LW samt svartsjukedrama med HD som misstänkt kom bara efter någon dag i tråden. Det var alltså en mycket tidig spekulation som jag antar postades av folk med viss insikt kring de involverade. Jag har förstått det som att de som vill ta HD och SD i försvar menar att detta var ett villospår som lagts fram till både utredning och tråd från ev då verklig GM och att tråden samt den riktiga utredningen därmed alltför tidigt låstes fast på bara SD. Men skulle det kunna vara så att rätt misstänkta gäller men att motivet och bakgrunden är fel? Att den snabba trådsanningen om att det var SD, HD och LW involverade i ett triangeldrama inte alls droppades till utredningen av LWs vänner med agg mot en oskyldig SD eller av en alternativ GM, utan av SD själv för att inte rikta fokus mot egentligt motiv? När det blev som det blev var det bättre att få utredningen att fokusera på otrohetstjafs än att de skulle få upp ögonen för ekonomiskt fiffel? Hur mycket kan grävas fram om eventuella ekonomiska oegentligheter? Skulle något sådant i en upphettad fanatisk geocachingmiljö med prestigetävlande geocachare vara nog motiv till att någon våldsamt konfronterar LW som verkar ha varit en rakryggad person som inte skulle hållit tyst om eventuellt fuskande?

Annars, om vi ska tänka att motivet finns bortom ekonomi och snarare då återigen i otrohetsaffär och paret Davidssons arrangemang... I avdelningen saker som ofta startar tumult, hot, tjafs, bråk och konstigheter i tråden så har följande verkat trigga någon eller några:
- HDs ledigheter, sjukskrivningar, semester, resa, arbetstider, kollegor
- HDs val av bostadsplats mellan den otrogne exmaken och hans ex (?)älskarinna och mysteriet med den icke-existerande brodern
- bodelning och frågan om SDs och HDs skilsmässa bara är en fasad eller på riktigt
- frågor om JGs förehavanden
- MH och hennes blogg

En del bråk och tjafs kanske bara är naturligt på flashback eller har naturliga anledningar, men det börjar ju vara ett mönster att frågor kring HD väcker upprördhet och råkar infalla samtidigt som det börjar postas otrevligheter. Det är verkligen svårt att inte såsom ovan pendla fram och tillbaka mellan vad man ska tro om hela den här underliga historien.

Det kan jag definitivt skriva under på (speciellt det fetade):

Citat:
I avdelningen saker som ofta startar tumult, hot, tjafs, bråk och konstigheter i tråden så har följande verkat trigga någon eller några:
- HDs val av bostadsplats mellan den otrogne exmaken och hans ex (?)älskarinna och mysteriet med den icke-existerande brodern
- bodelning och frågan om SDs och HDs skilsmässa bara är en fasad eller på riktigt

och

Citat:
” men det börjar ju vara ett mönster att frågor kring HD väcker upprördhet och råkar infalla samtidigt som det börjar postas otrevligheter. ”

Men nu har jag ju fått fram deras LAGFART/BODELINGSAVTAL:

Länk till mitt inlägg:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Länk till Lagfart/Bodelningsavtal:
https://cdn-12.myfile.is/s350H56ana/5fb36750-1569439277/E-ansökan-D-2018-00569781.pdf
Citera
2019-09-25, 21:29
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
👤 Efter som jag personligen kände Lena Wesström som vän, känner jag sålunda personer som stod ifrågavarande nära, speciellt av stor betydelse har den personen varit, som å ena sidan var Lena's vän, och å andra sidan, vilken Lena hade ett djupt förtroende för.

Som jag tidigare deklarerat inom denna tråden, så har jag vid flera tidigare tillfällen samtalat med Lena's bekant och vän och sålunda fått redan på väldigt mycket som bland annat anbelangade Lena's dåvarande leverne.

Till observandum, Enligt ovan skrivet, vill jag berätta följande som jag nyligen har fått till min kännedom, vilken person som framfört dess orden kan jag inte inom tråden avslöja, hur hög som själva sanningshalten är av dessa orden, kan bara tiden utvisa.

Detta är vad någon har sagt, Citat: / "Lena Wesström hade saboterat SD och HD's äktenskap, då får man också ta de konsekvenser som serveras"

Slutligen sagt, jag har nu endast framfört inom tråden gällande vad jag nyligen fått berättar för mig, och enligt mig får tiden utvisa om detta är sant eller inte.
Mvh/ @JokerⓂannen

För det första så tror jag att det är ren BS att du känner denna person,

Och sen
” Detta är vad någon har sagt, Citat: / "Lena Wesström hade saboterat SD och HD's äktenskap, då får man också ta de konsekvenser som serveras"

Tillåt mig tvivla.
Eller rakare: Jag tror det är rent skitsnack.
Ännu ett av dina röra-om-i-grytan-tricks. Provokationer där målet helgar medlen.

Likadant som du ljuger om Tinnas och din kontakt.

Fram med bevis på lite ur er PM-konversation.

Så ska jag dela med mig av min konversation...om dej
Citera
2019-09-25, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
När vi har så lite ren bekräftad information att gå på i tråden så blir metaläsning av tråden intressant och då med fokus på vad som verkar vara känsliga områden. Det verkar ju som att Crystal kommit något på spåren som en eller flera inte känner sig bekväma i att det granskas och tillika så tänker jag att Honan som vanligt kan med sin skarpa blick vara något viktigt på spåren.

Ibland tänker jag, är det ett villospår att vi ska tjafsa och moralisera över otrohet, vem som gjorde vad mot vem i en enda soppa av motsägelser kring en relation som de inblandade själva kanske inte ens visste att definiera? Kan det vara som Honan är inne på att själva motivet snarare har att göra med något så prosaiskt och simpelt som ekonomiska motiv, vilket då skulle kunna förklara att flera kring de misstänkta också har haft skäl att vela tiga om vad de vet och skydda de nu misstänkta?

Eller är det ändå otrohet och svartsjuka, det folk var inne på redan i juni 2018 i tråden, som motiv och bakgrund till allt? När man läser om tråden från början så ser man att de teorin om en affär mellan SD och LW samt svartsjukedrama med HD som misstänkt kom bara efter någon dag i tråden. Det var alltså en mycket tidig spekulation som jag antar postades av folk med viss insikt kring de involverade. Jag har förstått det som att de som vill ta HD och SD i försvar menar att detta var ett villospår som lagts fram till både utredning och tråd från ev då verklig GM och att tråden samt den riktiga utredningen därmed alltför tidigt låstes fast på bara SD. Men skulle det kunna vara så att rätt misstänkta gäller men att motivet och bakgrunden är fel? Att den snabba trådsanningen om att det var SD, HD och LW involverade i ett triangeldrama inte alls droppades till utredningen av LWs vänner med agg mot en oskyldig SD eller av en alternativ GM, utan av SD själv för att inte rikta fokus mot egentligt motiv? När det blev som det blev var det bättre att få utredningen att fokusera på otrohetstjafs än att de skulle få upp ögonen för ekonomiskt fiffel? Hur mycket kan grävas fram om eventuella ekonomiska oegentligheter? Skulle något sådant i en upphettad fanatisk geocachingmiljö med prestigetävlande geocachare vara nog motiv till att någon våldsamt konfronterar LW som verkar ha varit en rakryggad person som inte skulle hållit tyst om eventuellt fuskande?

Annars, om vi ska tänka att motivet finns bortom ekonomi och snarare då återigen i otrohetsaffär och paret Davidssons arrangemang... I avdelningen saker som ofta startar tumult, hot, tjafs, bråk och konstigheter i tråden så har följande verkat trigga någon eller några:
- MH och hennes blogg

En del bråk och tjafs kanske bara är naturligt på flashback eller har naturliga anledningar, men det börjar ju vara ett mönster att frågor kring HD väcker upprördhet och råkar infalla samtidigt som det börjar postas otrevligheter. Det är verkligen svårt att inte såsom ovan pendla fram och tillbaka mellan vad man ska tro om hela den här underliga historien.

[/quote]

Ja HD är tydligen känsligt att skriva om.
HD ögon, en vass hård blick, jag tycker att hon ser väldigt maskulin ut, det enda som är kvinnligt är den rosa jackan. Har hon alltid varit en pojk-flicka?
LW var ju väldigt fenimin i jämförelse med HD.
Jag får en känsla när jag tittar på foton av HD och SD att hon är chefen och bestämmer allt, är det möjligt?
Citera
2019-09-25, 21:35
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Tack!
Vet man vilket datum detta gjordes?

Då var det bara en trådsanning att SD inte ville köpa ut HD och att hennes föräldrar hjälpte henne med pengar till bostadsrätten?

Bodelningen gjordes mars 2018.
Citera
2019-09-25, 21:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
EGT verkade tidigt tvärsäker på att HD hade bilen när SD anhölls den 15 maj. Om det stämmer innebär det att de inte kan ha buggat bilen då.

Men farbror blå hade den under deras USA-resa (den bärgades ju från Arlanda så Jelly/StealthyGray fick hämta dom) ..så plenty of time...
Citera
2019-09-25, 21:44
Medlem
Citat:
Det skulle vara otroligt intressant att få veta detta men min poäng var att jag inte är säker på att bostadsrättsföreningen har någon skyldighet att lämna ut info om detta till vem som helst utan att de får en bra orsak till varför någon vill ha den informationen.

Osäker. Som innehavare av en lgh är man endast delägare till just den lgh inom föreningen. Normalt är delägaren offentlig via sin skrivna adress. Men i detta fall (som vi tänker) vet jag inte exakt vad som gäller.

När ett en lgh säljs meddelas dock offentligt både pris och köpare.
Senast redigerad av Remark 2019-09-25 kl. 21:49.
Citera
2019-09-25, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Men farbror blå hade den under deras USA-resa (den bärgades ju från Arlanda så Jelly/StealthyGray fick hämta dom) ..så plenty of time...

Men inte timmarna innan avfarten eller morgondagen efter LW dog.
Citera
2019-09-25, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela

OK. Tack.
Citera
2019-09-25, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
EGT verkade tidigt tvärsäker på att HD hade bilen när SD anhölls den 15 maj. Om det stämmer innebär det att de inte kan ha buggat bilen då.

Helt rätt, bilen hämtades senare på Arlanda efter att dom farit. Därmed kan väsentliga delar redan varit dumpade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in