2019-09-25, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Jag hoppas och tror att du delgivit polisen detta, eftersom det är det enda sättet att hantera informationen som inte är rättsvidrigt.

God kväll @Elsa2018

Det enda som är av intresse för mig i detta fallet, är den egentliga anledningen till varför dessa orden har blivit sagda, nog för att jag är dum, men så otroligt dum och imbecill är jag inte att jag inte begriper vad detta handlar om.

Till observandum, jag kommer att ta reda på både ett och annat gällande detta, och som jag tidigare deklarerat, så får tiden utvisa, å ena sidan beträffande orsaken, och å andra sidan, hur mycket sanningshalten väger sig i Osiris ena skål med fjädern i den andra.

Självklart är jag fullständigt medveten om att det finns personer som gör allt vad som står inom deras makt för att skydda Gärningspersonen.

Tilläggande: Jag har tidigare låtit mig framföra inom tråden att, sök den som får fördelar av brottet

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera
2019-09-25, 18:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Håller med dej totalt.
Man kan inte säga såhär om man bara sett ETT foto..... Men kolla in blickarna på samtliga foton.
Det är nåt kallt i hennes ögon.
Nåt stämmer inte.
Jag tror hon blir helt "psyko-galen" och nåt inte går hennes väg.
Jag tror stenhårt på att den kärringen är inblandad i mordet på Lena.

Nä trots sitt stora leende så finns där ingen värme. På nyare bilder jag kollat så fotar hon sig i samma vinklar och ler lika stort som LW gjorde på sina selfies.
Men det ser inte riktigt naturligt ut. Mer som en som grimas, typ leende på beställning... ”Omelett!”

Det är ingen person jag velat stöta på i mörkret på kvällspromenaderna nere i böjen på Rättarevägen...

Skönt man inte bor i Hjärsta. Stackars grannar. Och för att inte tala om detta kan ha påverkat huspriserna! :0

Fast det hade kanske varit ett bra försäljningsargument till eventuella krimnördar...?

Citera
2019-09-25, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Måste det det registrreras?
Är det inte så att det endast registreras om de anlitat advokat?
Om de själva gör upp utan advokat så måste man kanske inte registrera?
Eller måste man anlita advokat kanske?

Bodelningsavtal skall registreras oavsett man tillsammans kommit överens, använt blankett eller anlitat advokat. Men det är inte obligatoriskt, men då tar man risken att en parter efter några år vill ha saker, anser sig förfördelad mm.

Därför är det en stark rekommendation att det görs. Löften är ingen garanti.
Citera
2019-09-25, 18:43
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Du menar att JG skulle ha skyddat omedvetet för att han blivit vilseledd? Då gäller det att han på eget bevåg kontaktat utredarna och velat ge sina förklaringar, för annars tror jag han kan få det lite trassligt med åklagaren snart.

Jag vet nog inte vad jag menar. Jag tänker bara att det kan finnas flera möjliga scenarier där JG agerar som om han vore införstådd i ett mord sett utifrån, men där det finns naturliga förklaringar till hans agerande, t ex att han har köpt en version som inte är sann, men som han tror är sann. Det är ju trots allt skillnad på att bete sig osympatiskt och moraliskt klandervärt å ena sidan och kriminellt å den andra. L*na var ju ledsen över att han tog SD:s parti och vände henne ryggen, men det betyder ju inte nödvändigtvis att han betedde sig kriminellt. Han betedde sig kanske bara extremt lojalt mot den person och version han trodde på.
Citera
2019-09-25, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Amen för f@n, ja jag svär, se till att använda citationstecken runt de delar som är citat. Eller är detta nåt sorts marknadsföringstrick för att få folk att läsa dina inlägg: att inleda inlägget som att DU kände Lena?

Skärpning- du som annars brukar vara så språkligt korrekt..major failure

Jag skrev,

Detta är vad någon har sagt, Citat: /

"Lena Wesström har saboterat SD och HD's äktenskap, då får man också ta de konsekvenser som serveras"

Tecknen = / " och " / var utsatta på sina rätta platser.

Jag kände Lena Wesström som vän och sålunda känner jag även en del av henne's vänner och bekanta.

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera
2019-09-25, 19:21
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nej.
Så behöver det inte alls vara.
Alla hans vännet behöver såklart inte vara inblandade i så fall.

JG var SD och HD bästa vän.
JG visste vad som skulle hända och hade själv ett intresse av att LW försvann.
Efter mordet hjälpte JG till att skydda SD och HD.
På det sättet tror jag att han är inblandad.

Din jämförelse med andra vänner var helt kass.

Om man drar slutsatsen att det är pga. att han är vän med de inblandade som gör att han är inblandad i mordet; då är det inte en konstig jämförelse. Det är alltså min uppfattning, att han inte är inblandad i mordet mer än någon annan av HD och SD:s vänner.

Men du får så klart tro något annat. Utredarna har säkert lagt en del resurser även på honom då de verkar vara nära vänner. Vid det här laget borde de ha ganska klart för sig hur det förhåller sig med honom och hans eventuella inblandning mer än att bara vara en nära vän.
Citera
2019-09-25, 19:22
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag skrev,

Detta är vad någon har sagt, Citat: /

"Lena Wesström har saboterat SD och HD's äktenskap, då får man också ta de konsekvenser som serveras"

Tecknen = / " och " / var utsatta på sina rätta platser.

Jag kände Lena Wesström som vän och sålunda känner jag även en del av henne's vänner och bekanta.

Mvh/ @JokerⓂannen

Haha. I Kaj Linna-tråden påstod du att du var en "officiell utredare av Kálamarks-fallet". I Kevin-tråden satt du på en massa hemligstämplade dokument...och i denna din tredje tråd är du god vän med mordoffret.

Du gillar inte att delta i trådar om du inte är en auktoritet, va..?
Citera
2019-09-25, 19:25
Medlem
Citat:
Hej @Trire

Hur du än försöker att vrida på detta, så är följande sagt och dessutom helt korrekt.

Utgång sker från Lena Wesström's dåvarande bostadsrätt, adresserad på Byalagsg*tan 4 A stående på den anbringade sten-platt-beläggningen strax utanför ytterdörren till bostadsrätten [därstädes] och sedan via en gångsträcka på trottoáren konnekterad till Byalagsg*tan och fram till Rättarevägen 9 ... detta utgör en totaliserad gångsträcka av 132 meter.

Stående på Rättarevägen 9 [därstädes] och sedan upp för den gräsbeklädda och lätt diagonalt lutande slänten med övrig kringstående vegetation, detta till vänster sett när man är ståendes på Rättarevägen med okulär frontriktning mot Rättarevägen 7 - 5 - 3 -samt - 1 ... upp över slänten nära angränsande till bullerplanket's diagonal-riktade del ned mot Rättarevägen 9 ... och fram till den då aktuella mordplatsen, blir det ytterligare 29 meter.

Slutligen sagt och enligt ovan deklarerat, den totaliserade gångsträckan från bostadsrätten och till den då aktuella mordplatsen blir 132 meter + 29 meter, vilket i sin tur blir 161 meter.

Till observandum, det finns några tidnings-skrivare som har talat ... om en gångsträcka från bostadsrätten till den då aktuella mordplatsen av 160 meter.

Mvh/ @JokerⓂannen

Javisst, gångsträckan är säkert mellan 150 till 170 meter beroende på vilken väg man går. Du har heller aldrig skrivit annat än det är sträckan man går till fots, inte heller i din text ovan, så det finns ingen anledning alls att kommentera dina slutsatser.

Problemet är i stället att andra personer nu tror att avståndet mellan hemmet och fyndplatsen är just 161 meter, dvs det minsta avstånd som man måste ha mellan två cacher. Men det avståndet är räknas inte gångvägen utan fågelvägen.

Jag kommenterade alltså en person som trodde att förövaren av någon anledning skulle ha valt en plats som är belägen exakt 161 meter från ytterdörren. Men avståndet är alltså bara drygt 130 meter.

Om du av någon anledning vill kontrollera "beräkningarna" så fungerar geocachingtoolbox.com bra, välj Distance, Bearing and Midpoint och knappa in koordinaterna så får du följande uträkning.

Point A N59° 17.335' E015° 11.188' All notations
Point B N59° 17.370' E015° 11.068' All notations
Midpoint M N59° 17.353' E015° 11.128' All notations
Distance 131.207714 meter
Bearing 299.68849661092°

Välj sedan satellitbilden så ser du att punkten A är fyndplatsen och punkten B är ytterdörren. Det är alltid bra att titta på bilden ifall man skulle ha knappat in fel koordinater.
Citera
2019-09-25, 19:32
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
👤 Efter som jag personligen kände Lena Wesström som vän, känner jag sålunda personer som stod ifrågavarande nära, speciellt av stor betydelse har den personen varit, som å ena sidan var Lena's vän, och å andra sidan, vilken Lena hade ett djupt förtroende för.

Som jag tidigare deklarerat inom denna tråden, så har jag vid flera tidigare tillfällen samtalat med Lena's bekant och vän och sålunda fått redan på väldigt mycket som bland annat anbelangade Lena's dåvarande leverne.

Till observandum, Enligt ovan skrivet, vill jag berätta följande som jag nyligen har fått till min kännedom, vilken person som framfört dess orden kan jag inte inom tråden avslöja, hur hög som själva sanningshalten är av dessa orden, kan bara tiden utvisa.

Detta är vad någon har sagt, Citat: / "Lena Wesström hade saboterat SD och HD's äktenskap, då får man också ta de konsekvenser som serveras"

Slutligen sagt, jag har nu endast framfört inom tråden gällande vad jag nyligen fått berättar för mig, och enligt mig får tiden utvisa om detta är sant eller inte.

Mvh/ @JokerⓂannen

Eftersom Lena inte ingick i äktenskapet så är det endast SD som saboterat det genom att vara otrogen.
Citera
2019-09-25, 19:33
Medlem
Philomenas avatar
När vi har så lite ren bekräftad information att gå på i tråden så blir metaläsning av tråden intressant och då med fokus på vad som verkar vara känsliga områden. Det verkar ju som att Crystal kommit något på spåren som en eller flera inte känner sig bekväma i att det granskas och tillika så tänker jag att Honan som vanligt kan med sin skarpa blick vara något viktigt på spåren.

Ibland tänker jag, är det ett villospår att vi ska tjafsa och moralisera över otrohet, vem som gjorde vad mot vem i en enda soppa av motsägelser kring en relation som de inblandade själva kanske inte ens visste att definiera? Kan det vara som Honan är inne på att själva motivet snarare har att göra med något så prosaiskt och simpelt som ekonomiska motiv, vilket då skulle kunna förklara att flera kring de misstänkta också har haft skäl att vela tiga om vad de vet och skydda de nu misstänkta?

Eller är det ändå otrohet och svartsjuka, det folk var inne på redan i juni 2018 i tråden, som motiv och bakgrund till allt? När man läser om tråden från början så ser man att de teorin om en affär mellan SD och LW samt svartsjukedrama med HD som misstänkt kom bara efter någon dag i tråden. Det var alltså en mycket tidig spekulation som jag antar postades av folk med viss insikt kring de involverade. Jag har förstått det som att de som vill ta HD och SD i försvar menar att detta var ett villospår som lagts fram till både utredning och tråd från ev då verklig GM och att tråden samt den riktiga utredningen därmed alltför tidigt låstes fast på bara SD. Men skulle det kunna vara så att rätt misstänkta gäller men att motivet och bakgrunden är fel? Att den snabba trådsanningen om att det var SD, HD och LW involverade i ett triangeldrama inte alls droppades till utredningen av LWs vänner med agg mot en oskyldig SD eller av en alternativ GM, utan av SD själv för att inte rikta fokus mot egentligt motiv? När det blev som det blev var det bättre att få utredningen att fokusera på otrohetstjafs än att de skulle få upp ögonen för ekonomiskt fiffel? Hur mycket kan grävas fram om eventuella ekonomiska oegentligheter? Skulle något sådant i en upphettad fanatisk geocachingmiljö med prestigetävlande geocachare vara nog motiv till att någon våldsamt konfronterar LW som verkar ha varit en rakryggad person som inte skulle hållit tyst om eventuellt fuskande?

Annars, om vi ska tänka att motivet finns bortom ekonomi och snarare då återigen i otrohetsaffär och paret Davidssons arrangemang... I avdelningen saker som ofta startar tumult, hot, tjafs, bråk och konstigheter i tråden så har följande verkat trigga någon eller några:
- HDs ledigheter, sjukskrivningar, semester, resa, arbetstider, kollegor
- HDs val av bostadsplats mellan den otrogne exmaken och hans ex (?)älskarinna och mysteriet med den icke-existerande brodern
- bodelning och frågan om SDs och HDs skilsmässa bara är en fasad eller på riktigt
- frågor om JGs förehavanden
- MH och hennes blogg

En del bråk och tjafs kanske bara är naturligt på flashback eller har naturliga anledningar, men det börjar ju vara ett mönster att frågor kring HD väcker upprördhet och råkar infalla samtidigt som det börjar postas otrevligheter. Det är verkligen svårt att inte såsom ovan pendla fram och tillbaka mellan vad man ska tro om hela den här underliga historien.

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag repriserar nedan ett av mina tidigare inlägg eftersom jag inte tror att den gamla otrohetshistorien ensamt ligger bakom mordet på LW. Jag tror att hon kan ha utgjort ett hot för SD, HD, JG och kanske flera som drog ekonomisk fördel av projektfinansieringen från Region Örebro till THOS GT. Vem/vilken person/förening/bolag var mottagare av stödet och hur stor var summan?

Region Örebro redovisar på sin hemsida sammanfattningar av finansierade projekt som avslutats 2015, 2016 och 2017, men inte de projekt som har avslutats 2018. Varför?
Redovisningen bör vara färdig att visa upp för allmänheten vid det här laget. Varför erbjöds min väninna att komma personligen att titta på handlingarna på plats hos Region Örebro alternativt att uppge sin fysiska adress för att få dem skickade mot avgift för papperskopior? Varför kunde de inte skicka en pdf direkt till hennes e-post? Min väninna har uppgett att hon känner olust för hjälpa till vidare i frågan och gå dit fysiskt - särskilt inte efter att hon, som hon berättat, upptäckte att någon anonym person från Region Örebro hade varit inne och snokat på hennes LinkedIn, så nu känner jag mig lite taskig att jag nyttjat hennes välvilja att undersöka saken.

Jag tror att denna del i historien är intressant att undersöka vidare och uppmanar lokala journalister att gräva i hur projektmedlen användes, fördelades och redovisades. En djuplodande artikel om detta skulle sannolikt öka klicken på hemsidan och ge några fler nyhetsabonnenter.

Är JG och L*ena K*hl mer än årsgamla? Eller, har någon annan i GC-gänget privata relationer med LK som nyttjats för att få medel till att genomföra projektet THOS GT?

Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Intressanta spekulationer och teorier! Jag har idag även funderat på om ägarförhållanden vad gäller bilen (jag funderade kring i mitt inlägg) kan ha varit ett känsligt ämne för någon? Gissar att det var Forden (vilken SD numera står som ägare på) som togs i beslag av polisen då SD och HD reste till USA? Om så var fallet borde ju bilen vara väl genomsökt av utredarna, kan man tycka. Hoppas ALLT kring fordonet är kontrollerat.

Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag hittade detta gamla inlägg angående HD:s nuvarande bostad:

Jag avslutar tydligen inlägget med att jag inte tänker forska mer kring denna bostadsrätt. Fast jag erkänner att jag egentligen fortsatt att med jämna mellanrum förundrats över hur HD klarade av att bo så nära LW. Var inte ytterligare en bostadsrätt liknande LW:s till salu någon gång efter mordet? Jag kan minnas fel.

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Fått svar från Skatteverket.
Nada :-(

Hej!
Det finns ingen bodelningshandling registrerad i äktenskapsregistret.

aktenskapsregistret@skatteverket.se

Jag personlige är övertygad om att mycket av skilsmässan och flytten var ett spel för galleriet.

Deras gemensamma frenetiska geocacheaktivet
efter mordet är enligt mej iögonfallande. Mönstret måste vara ganska unikt för ett par i skilsmässa...

Citat:
Ursprungligen postat av Honduras
Heder åt honan som letar efter den eller de pusselbitar som fattas! Jag tror också det är något vanhedrande fusk inom sporten och gärna om pengar som lett till mordet och vreden samtidigt som S och H blivit bästa vänner igen.
[/b]QUOTE=Honan6|68807122]Jag repriserar nedan ett av mina tidigare inlägg eftersom jag inte tror att den gamla otrohetshistorien ensamt ligger bakom mordet på LW. Jag tror att hon kan ha utgjort ett hot för SD, HD, JG och kanske flera som drog ekonomisk fördel av projektfinansieringen från Region Örebro till THOS GT. Vem/vilken person/förening/bolag var mottagare av stödet och hur stor var summan?

Region Örebro redovisar på sin hemsida sammanfattningar av finansierade projekt som avslutats 2015, 2016 och 2017, men inte de projekt som har avslutats 2018. Varför?
Redovisningen bör vara färdig att visa upp för allmänheten vid det här laget. Varför erbjöds min väninna att komma personligen att titta på handlingarna på plats hos Region Örebro alternativt att uppge sin fysiska adress för att få dem skickade mot avgift för papperskopior? Varför kunde de inte skicka en pdf direkt till hennes e-post? Min väninna har uppgett att hon känner olust för hjälpa till vidare i frågan och gå dit fysiskt - särskilt inte efter att hon, som hon berättat, upptäckte att någon anonym person från Region Örebro hade varit inne och snokat på hennes LinkedIn, så nu känner jag mig lite taskig att jag nyttjat hennes välvilja att undersöka saken.

Jag tror att denna del i historien är intressant att undersöka vidare och uppmanar lokala journalister att gräva i hur projektmedlen användes, fördelades och redovisades. En djuplodande artikel om detta skulle sannolikt öka klicken på hemsidan och ge några fler nyhetsabonnenter.

Är JG och L*ena K*hl mer än årsgamla? Eller, har någon annan i GC-gänget privata relationer med LK som nyttjats för att få medel till att genomföra projektet THOS GT?
[/quote]
Citera
2019-09-25, 19:53
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Bodelningsavtal skall registreras oavsett man tillsammans kommit överens, använt blankett eller anlitat advokat. Men det är inte obligatoriskt, men då tar man risken att en parter efter några år vill ha saker, anser sig förfördelad mm.

Därför är det en stark rekommendation att det görs. Löften är ingen garanti.

Såg du lagfarten, med visst bodelningsavtal, som jag lade upp tidigare idag?

LAGFART + viss bodelning: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-09-25, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Eftersom Lena inte ingick i äktenskapet så är det endast SD som saboterat det genom att vara otrogen.

Det var då själva "pillekvitten" vad det skall vara svårt att begripa det jag tidigare skrivet.

Det var SD👤 som bedrog sin maka HD👤 och Lena Wesström hade ingen skuld i vad SD i svunnen tid gjort. Lena Wesström var vid den då aktuella tidpunkten en skild kvinna och sålunda en fristående person, SD var däremot en gift man och hade dessutom sitt ansvar för de två döttrar som då fanns inom deras [dåvarande] äktenskap.

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in