Citat:
Ursprungligen postat av
Prudent
Ok.
Sprängmedel har en tendens att förbrännas och inte finnas kvar efter det exploderat så nej, det är inte inkonsekvent att hävda att det krävts mycket mer sprängmedel än vad som upptäckts för att ta ned byggnaderna genom CD och samtidigt hävda att mekaniska skador och brand orsakade rasen.
(Dock tror jag inte att jag själv hävdat det i något inlägg, men länka om så är fallet)
Va?
Citat:
Jag har inget minne av att jag hävdat att mängden sprängmedel/termit skulle vara så stor eller ljudvolymerna så stora. Citera var jag hävdar det eller hittar du bara på?
Ok. Då är vi överens om att NIST’s påstående om att det ”skulle ha hörts” och att apteringarna skulle ha varit så omfattande att det hade varit ”almost impossible” att genomföra utan upptäckt saknar underlag?
Ja? Menar du att en CD hade krävt så mycket omfattande och iögonenfallande arbeten eftersom att det krävs så mycket sprängmedel/termit/försvagningar att det i så fall måste ha upptäckts, samtidigt som du hävdar att tornen rasade av sig själva UTAN så mycket sprängmedel/termit/försvagningar som hade behövts om det var en CD?
Ser du inte bristen på konsekvens här?
Se ovan.
Citat:
Väggen är inte av marmor och väggen är inte demolerad, men marmorskivor har delvis lossnat samt ramlat ner från väggen.
Kanske skedde det någon kraftig kollision med betongkärnan högre upp i huset som fick marmorskivor att ramla ned från väggarna.
Hur vet du det utan att ta reda på det?
Citat:
Tror du blomkrukor med blommor i skulle stå kvar framför nämnda vägg om det är tryckvågen från en explosion som rivit ner marmorskivorna?
Det kan bero på avstånd, kontaktyta, etc. Poängen är att det inte går att ta reda på om man inte ... tar reda på det.
NIST tyckte inte att det här var särskilt viktigt att ta reda på. Det tycker inte du heller?