2019-09-25, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Det får du den som kom med påståendet
Ok, då håller du med om att det är minst sagt inkonsekvent att hävda att det skulle kräva alldeles för mycket sprängmedel/termit för att ta ner byggnaderna med CD och samtidigt hävda att det räckte bra med begränsade mekaniska skador och lite bränder?

Lite inkonsekvent?

Citat:
Tillräckligt för att skapa eldmoln som tänder eld på människor i lobbyn och bränder som gör det olidligt varmt för människor instängda i hissar, men med ganska liten sprängkraft. Blomkrukor med blommor i lobbyn står kvar på bänkarna och glasräcken är intakta
Tillräckligt för att spränga bort marmorn från väggarna i lobbyn?
Citera
2019-09-25, 06:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det hela är mycket enkelt. NIST letade inte efter spår av CD’s eftersom:

1. Ljudvolymen måste ha legat på minst 130dB minst 800 meter ifrån ljudkällan. Fel.

2. Det hade varit ”almost impossible” att rigga tornen utan upptäckt. Fel.

Så, varför letade inte NIST efter spår av CD’s?

De blev tillsagda att inte göra det av de som låg bakom attackerna.

Du tror inte de bara skulle ha sagt ”vi sökte noga efter spår av sprängämnen och thermite-varianter men det fanns inga” i sånt fall?
Varför ljuga sämst i hela världen liksom??
Citera
2019-09-25, 06:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hur många ”tonvis” då? Glöm inte att din teori inte inbegriper ett enda gram av ”högteknologisk utrustning”. Endast begränsade mekaniska skador och lite bränder.”
Definiera begränsade mekaniska skador samt lite bränder.
Citera
2019-09-25, 10:08
Medlem
Citat:
Ok, då håller du med om att det är minst sagt inkonsekvent att hävda att det skulle kräva alldeles för mycket sprängmedel/termit för att ta ner byggnaderna med CD och samtidigt hävda att det räckte bra med begränsade mekaniska skador och lite bränder?
Alldeles för mycket sprängmedel i förhållande till vad?
Definiera begränsade mekaniska skador samt lite bränder?

Citat:
Knappast
Senast redigerad av Prudent 2019-09-25 kl. 11:06.
Citera
2019-09-25, 10:19
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Här skrivet du att den för dig enklaste förklaringen innefattar ett scenario som är på gränsen till orimligt.
Det visar än tydligare att du lider av konfirmeringsbias när du anser det vara fånigt tjafs om ingenting att peka ut praktiska svårigheter i det scenariot.

Det finns de som som seriöst ser kärnvapen som enklaste förklaringen. Hjärndött eller?

Du tycker det är på gränsen till orimligt att man riggat WTC1 och 2 med tonvis av högteknologisk utrustning som demolerar byggnaderna men är ändå övertygad om att det är en del av den enklaste förklaringen.
Anser du det fortfarande vara orimligt att flygbränsle från planen kan ha runnit ner i hisschakten och fortsatt brinna där?

Min tolkning fortsätter att vara att det finns så otroligt mycket mer som är fullkomligt orimligt med ”bara Al-Qaida”-teorin.

Det finns många exempel på ännu värre lögner, false flag operations och massmord, så jag förstår inte varför det är så orimligt.

Du får gärna skriva i tråden om lobbyn, jag har inte hunnit med den.
Citera
2019-09-25, 11:41
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du tror inte de bara skulle ha sagt ”vi sökte noga efter spår av sprängämnen och thermite-varianter men det fanns inga” i sånt fall?
Varför ljuga sämst i hela världen liksom??

Jag håller med. Jag tror inte att varken NIST eller media behöver direkta instruktioner. Det vore att göra sig omöjlig att ifrågasätta 9/11 - det räcker.
Citera
2019-09-25, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu
Jag håller med. Jag tror inte att varken NIST eller media behöver direkta instruktioner. Det vore att göra sig omöjlig att ifrågasätta 9/11 - det räcker.
Precis. Händelser av det här slaget är too big to fail. Etablissemanget sluter leden instinktivt. De få med civilkurage blir lätta att kontrollera.

The unspeakable.
Citera
2019-09-25, 13:33
Medlem
Citat:
Alldeles för mycket sprängmedel i förhållande till vad?
Upptäckt.

Citat:
Definiera begränsade mekaniska skador samt lite bränder?
Det har egentligen ingen betydelse. Du hävdar å ena sidan att mängden sprängmedel/termit skulle vara så stor, ljudvolymerna så stora, arbetena så omfattande och iögonfallande om det var CD’s att det skulle ha varit omöjligt att genomföra, samtidigt som du hävdar att det räckte med de mekaniska skadorna och bränderna.

Konsekvent?

Citat:
Knappast
Så, vad fick lobbyns marmorväggar att demoleras?
Citera
2019-09-25, 14:35
Medlem
Citat:
Upptäckt.
Ok.
Sprängmedel har en tendens att förbrännas och inte finnas kvar efter det exploderat så nej, det är inte inkonsekvent att hävda att det krävts mycket mer sprängmedel än vad som upptäckts för att ta ned byggnaderna genom CD och samtidigt hävda att mekaniska skador och brand orsakade rasen.
(Dock tror jag inte att jag själv hävdat det i något inlägg, men länka om så är fallet)

Citat:
Du hävdar å ena sidan att mängden sprängmedel/termit skulle vara så stor, ljudvolymerna så stora,
Jag har inget minne av att jag hävdat att mängden sprängmedel/termit skulle vara så stor eller ljudvolymerna så stora. Citera var jag hävdar det eller hittar du bara på?

Citat:
arbetena så omfattande och iögonfallande om det var CD’s att det skulle ha varit omöjligt att genomföra, samtidigt som du hävdar att det räckte med de mekaniska skadorna och bränderna.
Ja

Citat:
Konsekvent?
Försöker

Citat:
Så, vad fick lobbyns marmorväggar att demoleras?
Väggen är inte av marmor och väggen är inte demolerad, men marmorskivor har delvis lossnat samt ramlat ner från väggen.
Kanske skedde det någon kraftig kollision med betongkärnan högre upp i huset som fick marmorskivor att ramla ned från väggarna.
Tror du blomkrukor med blommor i skulle stå kvar framför nämnda vägg om det är tryckvågen från en explosion som rivit ner marmorskivorna?
Senast redigerad av Prudent 2019-09-25 kl. 14:37.
Citera
2019-09-25, 17:51
Medlem
Citat:
Ok.
Sprängmedel har en tendens att förbrännas och inte finnas kvar efter det exploderat så nej, det är inte inkonsekvent att hävda att det krävts mycket mer sprängmedel än vad som upptäckts för att ta ned byggnaderna genom CD och samtidigt hävda att mekaniska skador och brand orsakade rasen.
(Dock tror jag inte att jag själv hävdat det i något inlägg, men länka om så är fallet)
Va?

Citat:
Jag har inget minne av att jag hävdat att mängden sprängmedel/termit skulle vara så stor eller ljudvolymerna så stora. Citera var jag hävdar det eller hittar du bara på?
Ok. Då är vi överens om att NIST’s påstående om att det ”skulle ha hörts” och att apteringarna skulle ha varit så omfattande att det hade varit ”almost impossible” att genomföra utan upptäckt saknar underlag?

Citat:
Ja
Ja? Menar du att en CD hade krävt så mycket omfattande och iögonenfallande arbeten eftersom att det krävs så mycket sprängmedel/termit/försvagningar att det i så fall måste ha upptäckts, samtidigt som du hävdar att tornen rasade av sig själva UTAN så mycket sprängmedel/termit/försvagningar som hade behövts om det var en CD?

Ser du inte bristen på konsekvens här?

Citat:
Försöker
Se ovan.

Citat:
Väggen är inte av marmor och väggen är inte demolerad, men marmorskivor har delvis lossnat samt ramlat ner från väggen.
Kanske skedde det någon kraftig kollision med betongkärnan högre upp i huset som fick marmorskivor att ramla ned från väggarna.
Hur vet du det utan att ta reda på det?

Citat:
Tror du blomkrukor med blommor i skulle stå kvar framför nämnda vägg om det är tryckvågen från en explosion som rivit ner marmorskivorna?
Det kan bero på avstånd, kontaktyta, etc. Poängen är att det inte går att ta reda på om man inte ... tar reda på det.

NIST tyckte inte att det här var särskilt viktigt att ta reda på. Det tycker inte du heller?
Citera
2019-09-25, 18:13
Medlem
Citat:
Ok. Då är vi överens om att NIST’s påstående om att det ”skulle ha hörts” och att apteringarna skulle ha varit så omfattande att det hade varit ”almost impossible” att genomföra utan upptäckt saknar underlag?
Nej

Citat:
Ja? Menar du att en CD hade krävt så mycket omfattande och iögonenfallande arbeten eftersom att det krävs så mycket sprängmedel/termit/försvagningar att det i så fall måste ha upptäckts, samtidigt som du hävdar att tornen rasade av sig själva UTAN så mycket sprängmedel/termit/försvagningar som hade behövts om det var en CD?
Ja
(Med tillägget att mekaniska skador och brand orsakade rasen, vilka i sig var ganska omfattande och iögonfallande)

Citat:
Ser du inte bristen på konsekvens här?
Nej

Citat:
Hur vet du det utan att ta reda på det?
Vet vad?

Citat:
Det kan bero på avstånd, kontaktyta, etc. Poängen är att det inte går att ta reda på om man inte ... tar reda på det.
https://youtu.be/XvUIQZ7t7Ak

Citat:
NIST tyckte inte att det här var särskilt viktigt att ta reda på. Det tycker inte du heller?
Jag har missat att NIST sagt att det inte var särskilt viktigt att ta reda på varför marmorskivorna föll ned från nämnda vägg, men om de uttryckligen sagt det så håller jag med.
Senast redigerad av Prudent 2019-09-25 kl. 18:42.
Citera
2019-09-25, 18:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Precis. Händelser av det här slaget är too big to fail. Etablissemanget sluter leden instinktivt. De få med civilkurage blir lätta att kontrollera.

The unspeakable.

Varför skrev du i sånt fall att "de blev tillsagda" att inte undersöka? Du säger emot dig själv här angående behovet att säga till dem något..

Citat:

Varför går det inte precis lika bra med flygbränslet som så många kände lukten av eller en fallande hiss för att lossa marmorskivorna?
Om en sprängning/explosion hade blåst hål i väggen bakom plattorna skulle jag kunna förstå din förundran över att blomkrukorna stod kvar - nu känns det bara som om du aktivt söker efter nåt du kan tycka ser underligt ut..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in