2019-09-25, 15:38
Medlem
T34Panzers avatar
Fått svar från Skatteverket.
Nada :-(

Hej!
Det finns ingen bodelningshandling registrerad i äktenskapsregistret.

aktenskapsregistret@skatteverket.se

Jag personlige är övertygad om att mycket av skilsmässan och flytten var ett spel för galleriet.

Deras gemensamma frenetiska geocacheaktivet
efter mordet är enligt mej iögonfallande. Mönstret måste vara ganska unikt för ett par i skilsmässa...
Citera
2019-09-25, 15:51
Medlem
Heder åt honan som letar efter den eller de pusselbitar som fattas! Jag tror också det är något vanhedrande fusk inom sporten och gärna om pengar som lett till mordet och vreden samtidigt som S och H blivit bästa vänner igen.
[/b]QUOTE=Honan6|68807122]Jag repriserar nedan ett av mina tidigare inlägg eftersom jag inte tror att den gamla otrohetshistorien ensamt ligger bakom mordet på LW. Jag tror att hon kan ha utgjort ett hot för SD, HD, JG och kanske flera som drog ekonomisk fördel av projektfinansieringen från Region Örebro till THOS GT. Vem/vilken person/förening/bolag var mottagare av stödet och hur stor var summan?

Region Örebro redovisar på sin hemsida sammanfattningar av finansierade projekt som avslutats 2015, 2016 och 2017, men inte de projekt som har avslutats 2018. Varför?
Redovisningen bör vara färdig att visa upp för allmänheten vid det här laget. Varför erbjöds min väninna att komma personligen att titta på handlingarna på plats hos Region Örebro alternativt att uppge sin fysiska adress för att få dem skickade mot avgift för papperskopior? Varför kunde de inte skicka en pdf direkt till hennes e-post? Min väninna har uppgett att hon känner olust för hjälpa till vidare i frågan och gå dit fysiskt - särskilt inte efter att hon, som hon berättat, upptäckte att någon anonym person från Region Örebro hade varit inne och snokat på hennes LinkedIn, så nu känner jag mig lite taskig att jag nyttjat hennes välvilja att undersöka saken.

Jag tror att denna del i historien är intressant att undersöka vidare och uppmanar lokala journalister att gräva i hur projektmedlen användes, fördelades och redovisades. En djuplodande artikel om detta skulle sannolikt öka klicken på hemsidan och ge några fler nyhetsabonnenter.

Är JG och L*ena K*hl mer än årsgamla? Eller, har någon annan i GC-gänget privata relationer med LK som nyttjats för att få medel till att genomföra projektet THOS GT?[/quote]
Citera
2019-09-25, 15:54
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47
Nja det är fel.
När SD häktades skrek JG att han aldrig skulle be om ursäkt för att han umgicks med SD och hela tiden stöttat honom.

Betyder det att du och JG var med när SD häktades?
Citera
2019-09-25, 16:04
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47
Nja det är fel.
När SD häktades skrek JG att han aldrig skulle be om ursäkt för att han umgicks med SD och hela tiden stöttat honom.
Då borde JG ha blivit tillsagd av ordföranden på häktingsförhandlingen.
Vad hände, blev han utslängd?
Citera
2019-09-25, 16:11
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag håller med Blessedfruit, tre psykopater, då är det förgiftat vatten i Örebro.

Eller är det kombinationen Örebro + namnet Stefan? Tänker närmast på det spektakulära styckmordet på Eva Magnusson i Örebro för ett antal år sen: (FB) Mordet på Eva Magnusson från Nora (Misstänkt GM avliden)

Är det någon mer än jag som tycker det är underligt att NA i stort sett inte skriver något i nuläget om detta fall (LW)? Polisen och ÅH tiger och det är suveränt bra!

Men media/NA borde väl åtminstone skriva något i stil med:

"Vi har sökt åklagare Åsa H som bestämt meddelar att hon inte kommer att svara på några frågor i nuläget.

Men det är bara två dagar kvar tills vi får reda på om personen som är Sannolikt misstänkt kommer att få förlängd häktning, bli frisläppt eller om åklagaren kommer att väcka åtal redan nu.

Och hur går det med kvinnan som fortfarande är Skäligen misstänkt, men inte häktad i nuläget? Ligger misstankegraden kvar ännu?"

Visserligen händer det extremt mycket skit i Örebro, men några rader hade väl inte kostat på så mycket?
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2019-09-25 kl. 16:18.
Citera
2019-09-25, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Det är sant. Det tänkte jag inte på. Men det kan ju också hända att han bara har sagt vad han själv tror på grund av vad han har fått höra och att han senare har upptäckt att det inte stämmer?

Du menar att JG skulle ha skyddat omedvetet för att han blivit vilseledd? Då gäller det att han på eget bevåg kontaktat utredarna och velat ge sina förklaringar, för annars tror jag han kan få det lite trassligt med åklagaren snart.
Citera
2019-09-25, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Helt riktigt men som sagt, jag är inte så djävla säker på att det gäller i alla lägen och med tanke på hur och vad UG sade så är inte jag helt säker på att hon inte följer sin egen övertygelse när hon fattar beslut.

Framtiden kommer ju att visa vad som gäller i det här fallet, är det ett klockrent fall eller drivs det av en övertygelse.

Fetade: Gäller det även de manliga domarna, eller enbart de kvinnliga enligt dig?
Citera
2019-09-25, 16:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Betyder det att du och JG var med när SD häktades?

Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Då borde JG ha blivit tillsagd av ordföranden på häktingsförhandlingen.
Vad hände, blev han utslängd?

Det skulle kunna ha varit helt utanför häktningen, t ex på ett event eller på stan när han blivit konfronterad av någon. En sådan hätsk konfrontation som vår Sh.Holmes skulle kunna göra om han fick chansen.

Om det nu stämmer vill säga.

Det hade varit bra om Holmes kunde varit i tråden faktiskt.
Citera
2019-09-25, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ville - du har då verkligen ett hjärta av guld och själ av stål, eller om det var tvärt om

Kanske tog hon bara vad hon tyckte tillhörde henne? Och nu ska hon minsann ta tillbaka allt som LW fingrat på, ta över hela hennes plats i gänget. Här ska det suddas ut...

HannaFantastico
Det är nåt speciellt med henne. Måhända det är de senaste årens hat och bitterhet som gjort henne hård, och få henne att se så kall ut? Nåt i den blicken gillar jag inte. Som något som inte är riktigt sunt eller friskt, alltså utöver geocachingbesattheten.

Nu verkar det som om hon bokstavligen försöker ta över LWs plats i andras liv, och även imitera LW. Och med Papegojan inlåst och i säkert förvar, börja ta över reviret, rivalens geovänkrets. Evertebratgänget döper jag dom nu till...I brist på en champisflaska så får det bli en flaska öl

Som en dålig Lena-kopia?
Jag tycker att det ser ut som om hon försöker imitera LWs frisyr och stil, vilket gör att det hela känns såväl lite väl som stalking och besatthet

Och så den Rosa jackan ideligen...hur länge har den varit hennes ”signum” ?
Den Rosa (Syster)Häxan..

Och jag tycker nog faktiskt att hon t.o.m börjat se lite segerrusigt hånleende ut , precis som sin lilla burfågel.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/3e6e1553-d9d3-4cd5-9797-bdaabbe68d02_l.jpg

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/fabe076e-0765-48b7-9f26-6245847c4d00_l.jpg

Ja usch. Jag känner obehag när jag ser 1a bilden. Ögonen är stenhårda. Typ "jokern " leende. SD och HD är ganska lika varandra .
Citera
2019-09-25, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
JG har betett sig märkligt. Jag tror dock att det inte sträcker sig längre än att han, som vän till SD, inte trott att SD har mördat LW. Han valde att stå på SD:s sida. Men från det och att vara inblandad i modet, känns för mig som att förvandla äpplen till päron. Om man drar den slutsatsen så bör ju alla andra som står på SD:s sida också vara inblandade i mordet.

Nej.
Så behöver det inte alls vara.
Alla hans vännet behöver såklart inte vara inblandade i så fall.

JG var SD och HD bästa vän.
JG visste vad som skulle hända och hade själv ett intresse av att LW försvann.
Efter mordet hjälpte JG till att skydda SD och HD.
På det sättet tror jag att han är inblandad.

Din jämförelse med andra vänner var helt kass.
Citera
2019-09-25, 17:08
Medlem
👤 Efter som jag personligen kände Lena Wesström som vän, känner jag sålunda personer som stod ifrågavarande nära, speciellt av stor betydelse har den personen varit, som å ena sidan var Lena's vän, och å andra sidan, vilken Lena hade ett djupt förtroende för.

Som jag tidigare deklarerat inom denna tråden, så har jag vid flera tidigare tillfällen samtalat med Lena's bekant och vän och sålunda fått redan på väldigt mycket som bland annat anbelangade Lena's dåvarande leverne.

Till observandum, Enligt ovan skrivet, vill jag berätta följande som jag nyligen har fått till min kännedom, vilken person som framfört dess orden kan jag inte inom tråden avslöja, hur hög som själva sanningshalten är av dessa orden, kan bara tiden utvisa.

Detta är vad någon har sagt, Citat: / "Lena Wesström hade saboterat SD och HD's äktenskap, då får man också ta de konsekvenser som serveras"

Slutligen sagt, jag har nu endast framfört inom tråden gällande vad jag nyligen fått berättar för mig, och enligt mig får tiden utvisa om detta är sant eller inte.

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera
2019-09-25, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Precis, JellyGrey är nog ingen SteelyGrey. Han är nog bara en väldigt snäll och hjälpsam vän som låtit sig luras, men det kan nog kosta honom en veckas utredningshäktning om han inte varit helt uppriktig i tidigare förhör... sen blir han nog en god informatör. Om han inte redan är det.

Väldigt bra skrivet.
Så kan det absolut vara.
Vem vet, han kanske är det "nya" vittnet.......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in