Citat:
Ursprungligen postat av
Niffy
Årets største militære øvelse er nettopp avsluttet, ikke uvanlig i den sammenheng.
https://www.nrk.no/vestfold/gjennomforer-arets-storste-militaere-ovelse-pa-ostlandet-1.14699503
Edit: Jeg jobber et sted som ikke er direkte involvert i øvelsen, men en stor del av øvelsen er å sjekke/trene på beredskap, som mitt arbeidssted er en del av, så vi har vært informert om og forberedt på at det
kunne dukke opp militært personell eller politi for å sjekke vår beredskap i løpet av den perioden øvelsen varte.
Det er derfor ikke utenkelig at militærpersonell og politi som sammen kjøper strips på en Biltema forrige fredag, mens øvelsen fremdeles var på gang, øver på noe med beredskap...
Men de kom ikke sammen og hver for seg. Og dette var i et av Agder fylkene så tviler på det hadde sammenheng.
De var ganske store strips.
Han fra militæret jobbet som mekaniker ved militærets fly skole på Kjevik og skulle antakeligvis bare reparere noe på norske kamp fly så kvaliteten kan ikke være helt ringe.
Politimannen bare lo da jeg spurte om de var gått tom for håndjern så om det var privathandel i arbeidstiden misbrukte han firmakontoen hos politiet, så enten skulle de reparere noe eller bruke til anholdelser.
Skal sjekke på fredag om alle av de stripsene har quickrelease eller ikke.
Strips med quick release har mye mindre bruddstyrke og er forholdsvis enkle å få opp om man er bevisst så tviler på de er spesielt gode å bruke om man er proff kidnapper.
At stripes med quick release er lagt på GjerningStedet for å skape inntrykk av kidnapping, kan tyde på at noen som ikke har peiling eller ikke er teknisk begavet prøver å skape inntrykk av kidnapping.
Just my 2 cent, men oppdaterer rundt dette på fredag tenker jeg.