2019-09-25, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ja og det er ingen tvil om at GM følger med i mediene om utviklingen i saken, kanskje han begynner å føle at politiet er på sporet av en løsning i saken.

Hvis TH er GM så får han sikkert førstehånds informasjon om hvilke familiemedlemmer som er innkalt i avhør etc. Kanskje snakker han med dem og får vite hva politiet har spurt om osv ?

Det vil jeg tro. Men denne typen avhør burde vel vært avsluttet for lenge siden? Kan de lete etter medskyldige eller ha andre mistenkte blant slekt og bekjente?
Citera
2019-09-25, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det vil jeg tro. Men denne typen avhør burde vel vært avsluttet for lenge siden? Kan de lete etter medskyldige eller ha andre mistenkte blant slekt og bekjente?
Nja, det trengs vel stadig oppfølgningsavhør ettersom etterforskningen går framover. Det dukker stadig opp nye spørsmål som etterforskerne vil ha svar på.
Citera
2019-09-25, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
TH er ikke GH, faktisk er det helt usannsynlig.

Objektivt sett finnes spor som peker vekk fra TH. Og jeg tror ikke det dreier seg om en krangel som har endt fatalt og at det er konstruert et annet hendelsesforløp i etterkant.
Men det utelukker ikke ham som medvirkende.
Citera
2019-09-25, 09:30
Medlem
Monsens avatar
Fluktruten en annen? Bilen kan være et narrespill?

https://www.tv2.no/nyheter/10868282/
Citera
2019-09-25, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Fluktruten en annen? Bilen kan være et narrespill?

https://www.tv2.no/nyheter/10868282/

Citat:
Bilen kan være et narrespill?
Du mener den grå SUV`en ?
Ja den er vel blitt til en slags trådsannhet selv om det er udokumentert eller at personen som påstår har sett den, tror selv at han har sett enn sånn bil på den dagen og til riktig tidspunkt.
Citera
2019-09-25, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Årets største militære øvelse er nettopp avsluttet, ikke uvanlig i den sammenheng.

https://www.nrk.no/vestfold/gjennomforer-arets-storste-militaere-ovelse-pa-ostlandet-1.14699503

Edit: Jeg jobber et sted som ikke er direkte involvert i øvelsen, men en stor del av øvelsen er å sjekke/trene på beredskap, som mitt arbeidssted er en del av, så vi har vært informert om og forberedt på at det kunne dukke opp militært personell eller politi for å sjekke vår beredskap i løpet av den perioden øvelsen varte.

Det er derfor ikke utenkelig at militærpersonell og politi som sammen kjøper strips på en Biltema forrige fredag, mens øvelsen fremdeles var på gang, øver på noe med beredskap...

Men de kom ikke sammen og hver for seg. Og dette var i et av Agder fylkene så tviler på det hadde sammenheng.

De var ganske store strips.

Han fra militæret jobbet som mekaniker ved militærets fly skole på Kjevik og skulle antakeligvis bare reparere noe på norske kamp fly så kvaliteten kan ikke være helt ringe.

Politimannen bare lo da jeg spurte om de var gått tom for håndjern så om det var privathandel i arbeidstiden misbrukte han firmakontoen hos politiet, så enten skulle de reparere noe eller bruke til anholdelser.

Skal sjekke på fredag om alle av de stripsene har quickrelease eller ikke.

Strips med quick release har mye mindre bruddstyrke og er forholdsvis enkle å få opp om man er bevisst så tviler på de er spesielt gode å bruke om man er proff kidnapper.

At stripes med quick release er lagt på GjerningStedet for å skape inntrykk av kidnapping, kan tyde på at noen som ikke har peiling eller ikke er teknisk begavet prøver å skape inntrykk av kidnapping.

Just my 2 cent, men oppdaterer rundt dette på fredag tenker jeg.
Citera
2019-09-25, 10:05
Medlem
Citat:
Det hadde vært fint om du kunne begrunne konklusjonen din.

Det ligger ingen logikk i å skulle gjøre alt som ligger bak her (det er snakk om en massiv planlegging) kun for å kvitte seg med en kone, i tillegg var hun ettersigende ikke frisk og hadde sannynligvis kort tid igjen som funksjonsfrisk. Alt peker på noen som vil ramme TH, og vedkommende eller vedkommende som har bestilt oppdraget må kjenne ham godt nok til å vite at dette ville være et hardt slag for Hagen.
Citera
2019-09-25, 10:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papatri
Men de kom ikke sammen og hver for seg. Og dette var i et av Agder fylkene så tviler på det hadde sammenheng.

De var ganske store strips.

Han fra militæret jobbet som mekaniker ved militærets fly skole på Kjevik og skulle antakeligvis bare reparere noe på norske kamp fly så kvaliteten kan ikke være helt ringe.

Politimannen bare lo da jeg spurte om de var gått tom for håndjern så om det var privathandel i arbeidstiden misbrukte han firmakontoen hos politiet, så enten skulle de reparere noe eller bruke til anholdelser.

Skal sjekke på fredag om alle av de stripsene har quickrelease eller ikke.

Strips med quick release har mye mindre bruddstyrke og er forholdsvis enkle å få opp om man er bevisst så tviler på de er spesielt gode å bruke om man er proff kidnapper.

At stripes med quick release er lagt på GjerningStedet for å skape inntrykk av kidnapping, kan tyde på at noen som ikke har peiling eller ikke er teknisk begavet prøver å skape inntrykk av kidnapping.

Just my 2 cent, men oppdaterer rundt dette på fredag tenker jeg.

Har stripsen batch-nummer på sig?
Citera
2019-09-25, 11:33
Medlem
Citat:
Du mener den grå SUV`en ?
Ja den er vel blitt til en slags trådsannhet selv om det er udokumentert eller at personen som påstår har sett den, tror selv at han har sett enn sånn bil på den dagen og til riktig tidspunkt.
Tror observasjonen av denne bilen er noe vi kan tro er sant. Naboen som så bilen hadde notert hendelsen fordi han førte loggbok i forbindelse med jobben sin.
https://www.nrk.no/norge/vg_-nabo-sa-mystisk-bil-samme-dag-anne-elisabeth-hagen-forsvant-1.14383885
Jeg tenker en bil er nødt til å være brukt i denne saken, og bilsporet, sammen med stripsen og trusselbrevet ser ut til å være de mest aktuelle sporene politiet har.
Men bilen trenger ikke å ha kjørt så langt hvis denne transporten har blitt brukt?
https://www.nrk.no/norge/forsvinningssaken_-politiet-ville-ha-overvakingsvideo-fra-smaflyplass-1.14398209
Har blitt brukt før til lyssky virksomhet: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J18W3J/smaafly-landet-paa-kjeller-med-50-kilo-hasj
Hva tenker dere?
Senast redigerad av univers123 2019-09-25 kl. 11:43.
Citera
2019-09-25, 11:35
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Tror observasjonen av denne bilen er noe vi kan tro er sant. Naboen som så bilen hadde notert hendelsen fordi han førte loggbok i forbindelse med jobben.
https://www.nrk.no/norge/vg_-nabo-sa-mystisk-bil-samme-dag-anne-elisabeth-hagen-forsvant-1.14383885

Ikke det jeg mente. Den var der, men muligens bare for å forvirre og at AE ble fraktet ut og vekk over vannet eller noe.
Citera
2019-09-25, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Har stripsen batch-nummer på sig?
Det kan de ha, tittet på en stor biltema strips nå og den var merket med x14A
Citera
2019-09-25, 11:47
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Ikke det jeg mente. Den var der, men muligens bare for å forvirre og at AE ble fraktet ut og vekk over vannet eller noe.

Garantert ikke over vannet. Det ville vekket stor oppmerksomhet, og det er plenty innsyn den veien. Lørenskog rådhus ligger på andre siden av vannet bl.a.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in