2019-09-25, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/70L1lW/politiet-vet-hvor-trusselbrevet-ble-solgt?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Quote;

"Etter å ha opplyst at han søkte etter kona i en knapp halvtime, tok han kontakt med politiet og møtte dem i nærheten på en bensinstasjon og fortalte om forsvinningen og truslene han hadde mott med politiet,att i form av et trusselbrev."

Någon som vet varför TH möttes med polisen på en bensinstasjon ?
När TH kontaktade polisen, via mobil från hemmet antar jag, berättade han ju för polisen om Kidnappningsbrevet och att AEH var försvunnen, så varför kom polisen inte direkt
till TH's hem för att undersöka situationen ?
Väldigt konstigt tycker jag.

De fryktet at kidnapperne spanet på huset i Sloraveien. Det var også frykt for at huset hadde vært, eller fremdeles var, overvåket av mikrofoner eller mer lignende spionkamera.

Det skal være grunnen til at møte med politi måtte foregå "tilfeldig" på en bensinstasjon. Politifolkene var i sivil, for sikkerhets skyld.
Citera
2019-09-25, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det kommer inte behövas ett lik i detta fall. Utöver det ”levande liket”...

Må si at jeg har troen i dag. Troen på at politiet vil lykkes i det møysommelige arbeidet med å kryssjekke kjøpene, og løse saken.
Citera
2019-09-25, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/70L1lW/politiet-vet-hvor-trusselbrevet-ble-solgt?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Quote;

"Etter å ha opplyst at han søkte etter kona i en knapp halvtime, tok han kontakt med politiet og møtte dem i nærheten på en bensinstasjon og fortalte om forsvinningen og truslene han hadde mott med politiet,att i form av et trusselbrev."

Någon som vet varför TH möttes med polisen på en bensinstasjon ?
När TH kontaktade polisen, via mobil från hemmet antar jag, berättade han ju för polisen om Kidnappningsbrevet och att AEH var försvunnen, så varför kom polisen inte direkt
till TH's hem för att undersöka situationen ?
Väldigt konstigt tycker jag.
Jeg tenker at det var på grunn av truslene i brevet: At TH ikke ønsket at kidnapperne (hvis de holdt øye med huset og han) skulle se at han snakket med politiet.
Citera
2019-09-25, 00:47
Medlem
Citat:
Jag lever på ”handväskan” ännu... Det kan vara en riktigt fet smäll mot trovärdigheten, efter monero hit och trusselbrev dit. GM:s ”blinda fläck”? Det är ganska fatalt.

Om stripsen kan bara spekuleras.
Du har rett! GM har kanskje også gjort enda flere tabber, og en eller flere av disse tabbene vil kanskje medføre at etterforskerne greier å løse saken?
Citera
2019-09-25, 00:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Må si at jeg har troen i dag. Troen på at politiet vil lykkes i det møysommelige arbeidet med å kryssjekke kjøpene, og løse saken.

En dristig herre kan gå händelserna i förväg. Jag hoppas inte det blir fallet.
Citera
2019-09-25, 00:51
Medlem
Citat:
En dristig herre kan gå händelserna i förväg. Jag hoppas inte det blir fallet.
Hva mente du med det? Hva kan en mann ev gjøre?
Citera
2019-09-25, 00:51
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Du har rett! GM har kanskje også gjort enda flere tabber, og en eller flere av disse tabbene vil kanskje medføre at etterforskerne greier å løse saken?

Säkert. Med tanke på den takt som saker offentliggörs i nu så har de säkert redan gjort så. De portionerar...
Citera
2019-09-25, 00:57
Avslutad
Citat:
Jag lever på ”handväskan” ännu... Det kan vara en riktigt fet smäll mot trovärdigheten, efter monero hit och trusselbrev dit. GM:s ”blinda fläck”? Det är ganska fatalt.

Om stripsen kan bara spekuleras.
Nu blev jag nyfiken - hur tänker du då?
Citera
2019-09-25, 00:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Vel, det gjorde sin nytte hos meg. Det fikk meg til å tvile enda sterkere. Dette har sin funksjon. Og sikkert enda mer i nær familie, der det sikkert er splittelse. Det er nok et spor som peker på ukjente gjerningsmenn og reell kidnpping.
Håller med - men jag tänker på läckan

Edit:
- Att det inte hjälper om TH blir åtalad. Det hjälper kanske lite mot spekulationer, och jag kan begripa att man kan tänka försöka stoppa dessa.
Senast redigerad av Havhest 2019-09-25 kl. 01:11.
Citera
2019-09-25, 01:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av papatri
Angående det er stripene er billig og fra biltema.

Kan si så mye som at jeg jobber på biltema og politiet og brannvesenet og også militæret handler ofte ting hos biltema og da gjerne strips. Forrige fredag var både militæret innom og politiet og spurte etter strips
Jeg husker det fordi de var uniformerte og jeg spurte begge to om de var gått tom for håndjern siden de skulle ha så mye strips.
De fleste stripene vi har egner seg ikke til kidnapping siden de kan åpnes med en sånn splint så vet ikke om disse stripene ble brukt til kidnapping. Eller var tenkt til å stripe fast en levende person.
Tror alle av de store typene har Quick release hos oss. Skal sjekke det nesten gang jeg er på jobb. Har fri et par dager nå, men oppdaterer rundt dette på fredag tenker jeg
Intressant!
Citera
2019-09-25, 01:11
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Intressant!

Årets største militære øvelse er nettopp avsluttet, ikke uvanlig i den sammenheng.

https://www.nrk.no/vestfold/gjennomforer-arets-storste-militaere-ovelse-pa-ostlandet-1.14699503

Edit: Jeg jobber et sted som ikke er direkte involvert i øvelsen, men en stor del av øvelsen er å sjekke/trene på beredskap, som mitt arbeidssted er en del av, så vi har vært informert om og forberedt på at det kunne dukke opp militært personell eller politi for å sjekke vår beredskap i løpet av den perioden øvelsen varte.

Det er derfor ikke utenkelig at militærpersonell og politi som sammen kjøper strips på en Biltema forrige fredag, mens øvelsen fremdeles var på gang, øver på noe med beredskap...
Senast redigerad av Niffy 2019-09-25 kl. 01:19.
Citera
2019-09-25, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Noe som har sammenheng med at hun fremdeles er forsvunnet...aner ikke hva det kan være, kanskje formuleringen er tilfeldig, og at det er noe hun har mistet i løpet av et basketak, som klokke, smykker e.l.

Citat:
Nå förstår jej: Något som vore naturligt att ta med för kidnapparna givet att de tänkte sitta på henne ett år. Alltså nåt som är hennes personliga saker och nödvändiga för att kunna må grundläggande anständigt. Insulin, handväskan, glasögon och tocket.

Citat:
Om det är AE:s personliga ting som påträffats med receptbelagda och förskrivna/anpassade saker och krämer och hygienartiklar etc så skulle det ju tala emot att hon hölls för att överleva redan ganska tidigt, och sedan förstås bara tillta med tiden. Helt definitivt kanske man inte kan se det, men ändå ganska drabbande.

Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nu blev jag nyfiken - hur tänker du då?

Se sitatene over fra univers123 og Lonnrot.
Jeg tror at det er dette Lonnrot tenkte på:
Hvis AEH ble drept av en GM som ønsket at etterforskerne skulle tro at det var en kidnapping for penger som hadde blitt utført, så gjorde GM en tabbe ved å ikke ta med AEH's nødvendige personlige eiendeler (som f.eks medisiner) (som ofte befinner seg i håndvesken).
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-09-25 kl. 01:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in