2019-09-23, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Nu måste man antagligen sparka honom före jul, och då har man förlorat ytterligare ett år och gigantiska pengar. Manchester United är ett mysterium sedan Sir Alex försvann. Ingenting verkar funka.

Allt de gör är på förhand dömt att misslyckas. Vad exakt är det man vill åstadkomma? Just nu verkar man ha lagt alla ägg i Ole-korgen. Man ska bygga nytt med unga britter och OGS ska vara nån slags symbol för detta, OGS som hela världen kan se är för dålig. Varför trodde man att Maguire var den enda mittbacken i världen?

VARFÖR är Pogba kvar i United? Deras största stjärna är alltså den spelaren i världen som bäst personifierar allt som United INTE vill stå för. Som att lära ett bar simma men vägra ta bort stenen som är fastknuten runt midjan.
Citera
2019-09-23, 08:37
Medlem
EnLitenFryss avatar
Mer VAR-diskussion: Vad är riktlinjerna för Arsenals 1-1-straff mot Villa igår? Guendouzi foular helt uppenbart sin motståndare medan han driver bollen, sliter i tröjan. Sen går han in i boxen och blir kapad, får straff. Ska inte VAR gå in och ge Villa frisparken där?
Citera
2019-09-23, 10:00
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Mer VAR-diskussion: Vad är riktlinjerna för Arsenals 1-1-straff mot Villa igår? Guendouzi foular helt uppenbart sin motståndare medan han driver bollen, sliter i tröjan. Sen går han in i boxen och blir kapad, får straff. Ska inte VAR gå in och ge Villa frisparken där?

VAR-odin fortsätter:

http://arsenalist.com/f/2018-19/villa-penalty-shout-against-sokratis-for-handball-2019-09-22.html

Hur blir det där INTE hands enligt VAR? Backen har armen längs kroppen men söker uppenbart blockera den (arm söker boll). 100% straff. Ingen åtgärd från VAR.

Parodi!
Citera
2019-09-23, 10:26
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
VAR-odin fortsätter:

http://arsenalist.com/f/2018-19/villa-penalty-shout-against-sokratis-for-handball-2019-09-22.html

Hur blir det där INTE hands enligt VAR? Backen har armen längs kroppen men söker uppenbart blockera den (arm söker boll). 100% straff. Ingen åtgärd från VAR.

Parodi!

Stenhårt skott från nära håll, träffar axeln. Ingen straff.
Citera
2019-09-23, 11:07
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Stenhårt skott från nära håll, träffar axeln. Ingen straff.

Hyfsat säker på att du enbart flamebaitar, men för all del:

Om Sokratis fortsatt i samma riktning han var på väg och inte gjorde sig större hade jag hållit med, ingen straff, spela på. Men Sokratis hinner uppfatta att han är på väg från bollens riktning, spänner ut bröstet och stannar upp/rör sig tillbaka dit han kom ifrån - gör sig större, söker boll.

Hand söker boll, det är inte oväntad boll eftersom Sokratis hinner reagera på den - solklart. Straff.
Citera
2019-09-23, 12:54
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Hyfsat säker på att du enbart flamebaitar, men för all del:

Om Sokratis fortsatt i samma riktning han var på väg och inte gjorde sig större hade jag hållit med, ingen straff, spela på. Men Sokratis hinner uppfatta att han är på väg från bollens riktning, spänner ut bröstet och stannar upp/rör sig tillbaka dit han kom ifrån - gör sig större, söker boll.

Hand söker boll, det är inte oväntad boll eftersom Sokratis hinner reagera på den - solklart. Straff.

Du kollar endast i slowmo och blir påverkad. Det hela händer väldigt, väldigt fort och det är mer en ryckning i Sokratis kropp än en 100% medveten sökning.

Och - fortfarande axeln, inte handen.

99% av alla domare friar i samma situation.
Citera
2019-09-23, 16:47
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Du kollar endast i slowmo och blir påverkad. Det hela händer väldigt, väldigt fort och det är mer en ryckning i Sokratis kropp än en 100% medveten sökning.

Och - fortfarande axeln, inte handen.

99% av alla domare friar i samma situation.

Visa mig klippet i originalfart så ska jag överväga att ändra mig. Det klipp som jag länkade till tycker jag visar tydligt att Sokratis fläker ut sig och söker boll, då är det straff. Jag använde formuleringen från regelboken (hand söker boll), i detta fall rör sig Sokratis arm mot bollen och då är regeln tydlig.

Vad tyckte du om Guendouzis straff då, som föregicks av en väldigt tydlig foul av Guendouzi?
Citera
2019-09-23, 17:18
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Allt de gör är på förhand dömt att misslyckas. Vad exakt är det man vill åstadkomma? Just nu verkar man ha lagt alla ägg i Ole-korgen. Man ska bygga nytt med unga britter och OGS ska vara nån slags symbol för detta, OGS som hela världen kan se är för dålig. Varför trodde man att Maguire var den enda mittbacken i världen?

VARFÖR är Pogba kvar i United? Deras största stjärna är alltså den spelaren i världen som bäst personifierar allt som United INTE vill stå för. Som att lära ett bar simma men vägra ta bort stenen som är fastknuten runt midjan.

Som de tog upp i studion igår så känns det som klubben har förstått att det inte funkar att pumpa in världsstjärnor (tex Di Maria, Falcao, Sanchez, Fellaini.. haha) och bygga ett titeljagande lag på ett fönster utan man satsar istället på att bygga någonting som kan utmana toppen om ett par säsonger.

Varför Maguire värvades var för att Koulibaly hade för stor prislapp och sen vet man inte ens om han var intresserad. Faktum är att de nyförvärv som United köpte in under sommaren har gjort det från helt okej till riktigt bra. Maguire är inte världens bästa mittback och kommer nog aldrig bli det heller även om han är världens Dyraste mittback just nu.

50% av backlinjen måste fortfarande bytas ut då jag har svårt att se VNL och Shaw som CL-försvarare, Maguire och Wan Bissaka kan med lite flyt utvecklas till riktigt bra backar med tiden.

Pogba ska spela in den klubben som han vill spela i, då han inte är intresserad att va i den klubben som han har kontrakt med så är han tämligen värdelös.. sen är han väl aldrig en spelare som man kan bygga en klubb runt. Han är en kille som kan avgöra en match om resten av laget fungerar.
Citera
2019-09-23, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
Som de tog upp i studion igår så känns det som klubben har förstått att det inte funkar att pumpa in världsstjärnor (tex Di Maria, Falcao, Sanchez, Fellaini.. haha) och bygga ett titeljagande lag på ett fönster utan man satsar istället på att bygga någonting som kan utmana toppen om ett par säsonger.
.

Det är vad man säger ja men det är inte vad man gör. Den här sommaren skulle i så fall vara enormt viktig för United. Ändå låter man Ole Gunnar styra när hela världen inser att han kommer vara borta innan säsongen är slut. Ska man då ta in en ny manager som också vill ha exakt de spelarna som United nu värvat och förlängt med?

Varför förlänger man med Mata, Jones, Young?

Varför gör man sig inte av med Pogba under sommaren? Ett gigantiskt sänke som ska vara klubbens största stjärna. Vill man bygga nåt nytt måste man visa det utåt också. Att ha Pogba kvar signalerar raka motsatsen till vad United säger att man vill göra.
Citera
2019-09-23, 22:58
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Angående helgens VAR

Citat:
VAR-odin fortsätter:

Parodi!
Solklar straff enligt mig. Ska också komma ihåg att man ändrat handsregeln i sommar där i princip alla hands som stoppar spelet och påverkar ska bedömas, oavsett avsikt. Armen är utanför kroppen. Oavsett om det är reflex eller inte gör han en rörelse mot bollen. Och inte fan kan man påstå det är axeln. Då får man läsa på lite, alternativt ta av sig arsenal glasögonen. Här tycker jag också man från FA borde gå ut med instruktionsvideor efter varje helg för att förklara och förtydliga alla var situationer så folk vet vad som gäller. Just nu är det all over the place. Man vet varken ut eller in.
Citat:

VAR silar mygg och sväljer kameler. Avsikten med detta system var väl sannerligen inte att plocka hårfina offsides i uppbyggnaden till mål? Igår Spurs, idag Chelsea. Parodiskt.
.
Gillar inte att man använder något datorprogram för att avgöra offsider. Kan man inte upptäcka offsiden på reprisen med det mänskliga ögat ska man låta beslutet på plan kvarstå. Annars försvinner ju den mänskliga faktorn helt. Varför ens ha mänskliga linjedomare om datorprogram ska millimetermäta offsider i var rummet? Kanes mål borde kvarstått, likaså sterlings tidigare under säsongen (mot west ham tror jag det var). Min åsikt iallafall.

I chelseas fall tyckte jag man såg att det var offside, om än med väldigt lite, tycker jag ändå man kunde se det utan att ett datorprogram ska gå in och mäta. Däremot funderar jag lite kring vart gränsen går för hur långt bak i spelet man kan bedöma? Offsiden på mount var ju i uppbyggnadsfasen. Typ 4-5 moment innan själva målet. Tycker det mest logiska vore att enbart bedöma assisten och målskytten. Vad ska man annars ha för riktlinje? Hur många sekunder? Hur många spelsekvenser? Nej var en dålig helg för VAR och tycker det varit lite av ett fiasko såhär långt, trots att jag ändå är för det.
Citera
2019-09-23, 23:03
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Jaha vad tycker ni? Ska silva bli avstängd 6 matcher för rasism?

Citat:
Kick It Out has called on the Football Association to take action against a “discriminatory” tweet by Bernardo Silva in reference to his Manchester City teammate Benjamin Mendy.

https://www.theguardian.com/football/2019/sep/23/bernardo-silva-mendy-tweet-fa-kick-it-out-calls-action

Seriöst, ett skämt med sin polare, sen 5 år tillbaka ända från tiden i monaco. Mendy tog inte illa upp utan skrattade åt saken. Mendy är en vuxen människa och kan ta hand om sig själv, andra behöver inte bli kränkta åt honom. Har varit på väg tidigare och skriva om den här rasisthetsen i england men inte pallat. Har gått överstyr. Jättetråkigt att det händer men enskilda personer som beter sig illa, trollkonton på facebook osv. Kick it out är ju den värsta sortens organisation som verkligen letar rasism i allt. Avbryta matcher. Poängavdrag. Tomma läktare. Sånt vill dem ha för att enskilda individer på twitter beter sig som skit. Oerhört tröttsam debatt och följa i dem engelska medierna. Med tanke på hetsen skulle det inte förvåna om silva faktiskt blir avstängd 6 matcher. Det är på den nivån dem är just nu.
Citera
2019-09-24, 00:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Vilken jävla bluff han är norrbaggen på united bänken. Och många var vi som synade den tidigt. Kommer ihåg united fansen som kåtade upp sig över honom. Gick på bluffen och ropade på nytt kontrakt och sjöng den där förbaskade ole ole ramsan på läktaren. Och norrmännen som tyckte ole var det största tränarnamnet världen skådat sen sir alex själv och började bråka med alla som inte höll med (martin åslund). Men värst är alla högavlönade pundits som satt och ropade på nytt kontrakt för ole och tyckte han redan visat att han hör hemma på denna nivå. Ferdinand. Neville. You name it. Måste nästan samla på lite sköna citat från dessa gruppen och se vad dem skrev och sa. Får se om man pallar.

Jag minns att jag läste var och varannan dag om hur spelarna i United krävde Ole kvar för att de skulle stanna, Pogba i synnerhet. Nu undrar man hur mycket sanning det låg i det. Spelarna måste ju ha sett den underliggande icke-förändringen trots några sköna vinster med många mål.

Ole själv borde också insisterat på att vänta tills säsongen var över och utvärdera då.
Senast redigerad av Organtjuven7 2019-09-24 kl. 00:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in