2019-09-24, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Wow - då har jag lite läsning. Tack.

Här har du en ny Raffatråd

(FB) Marockansk klan som utsätter Termovägen för grov brottslighet och styr området!
Citera
2019-09-24, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu tappade du mig. Darrartråden?

(FB) Marockansk klan som utsätter Termovägen för grov brottslighet och styr området!

Läs på egen risk. Rörig tråd.
Citera
2019-09-24, 22:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Instämmer,mycket märkligt.
Dock blir nog aldrig en alkoholist nykterist utan egen vilja.
Men jag tror det är kvinnor som alltid ser kvinnor som det svaga könet.
Lägger in veto på sista meningen. 😄
Hon har grava problem.
Vet inte ens om det är förnekelse? Hon verkar tro att hon inte har några problem alls. Allt bara råkar hända henne. Dum omgivning. Typ.
Citera
2019-09-24, 22:35
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Här hänger jag inte med. Julia blir så arg på det ombud som HOL skickar att försvara JN, så hon (Julia) ber FO mörda HOL, för att ombudet anklagade Julia för att ligga bakom pedofilimailen ?? Rätta mig i det jag inte förstått.
Inte en chans!
Det kallas för dimridå det som läggs upp.
Fokus flyttas från MGM Karin i detta fallet till något annat som är så långsökt så ingen med vettet i behåll kan ta det på allvar.
Citera
2019-09-24, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Du kan vara inne på någonting där,och om inte signalementet på skytten skulle vara så tydligt att det var en man med snaggat hår runt 180 till 185 cm så skulle jag ha satt min lön på att skytten var en kvinna med tanke på uruselt skytte ( kan bero på rekylen i vapnet ) och att HOL gick direkt till angrepp på förövaren ( skulle då kunna tala för en späd person ) men eftersom vittnen pekar ut en man som springer från platsen så är nog min teori fel men någonstans i denna såpopera så känns FO helt fel som förövare,mannen väger 90-95 kg tränar kampsport är känd på stan som en våldsam yrkeskriminell och HOL som då är äldre, klenare och arbetar bakom ett skrivbord skulle alltså då brottas med FO och med tre kulor i kroppen och lyckas så pass bra med det att han får FO att fly från platsen,Nej det är pusselbit som saknas här

Jag har träffat Fredrik, han är ingen kampsportare. Han kanske var vältränad som ung men när jag såg honom så såg han inte så vältränad ut. Mer kraftig.
Citera
2019-09-24, 22:37
Avslutad
Enligt media så skedde ju mordförsöket skett när HOL larmade dörren till bostaden(lägenheten).
Då skulle det kunna vara typ detta kit som HOL har installerat. (finns givetvis flera olika larm).

https://www.securitashome.se/las.html?st=

https://www.kjell.com/se/produkter/hem-kontor-fritid/larm-sakerhet/las/smarta-las/danalock-v3-homekit-elektroniskt-dorrlas-p51151?ds_rl=1263038&ds_rl=1263038&gclid=EAIaIQobC hMIhOWD26jq5AIVAsqyCh0FuwQuEAAYASAAEgI6U_D_BwE&gcl src=aw.ds
Senast redigerad av sherlocksnake 2019-09-24 kl. 22:41.
Citera
2019-09-24, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.T70
Kristian Lilja tror jag

Nä, han heter något annat.
Senast redigerad av Refraktor 2019-09-24 kl. 22:53.
Citera
2019-09-24, 22:38
Medlem
Vi kan utesluta Karin som den som sköt. Det är en man som stämmer på Fredrik.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Läs på egen risk. Rörig tråd.
... Och trådskaparens agenda ifrågasatt, oavsett om Darrarna nog kan en hel del. Läste den via en annan tråd (nån bombning hyreshus). Rejält virrigt.
Citera
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
"Styvpappa till Johanna" genom förhållandet med Mamma Maria. Att röja Henrik så försvinner stödet till Johanna och Maria.
Ehm, stödet i form av offentlig försvarare försvinner ju inte. Så då skulle JL vilja ha ihjäl HOL för att JN:s mentala, och genom mamman kanske indirekt ekonomiska, stöd kanske skulle bli lite sämre? Väldigt oklart.

Varför inte bara skicka torpeden på de hon hatade från första början istället för en annan åtalad persons mammas nya pojkvän?
Citera
2019-09-24, 22:40
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nä, han heter X.
Varför ska en systerson till Karin dras in i detta
Han har väl inget att göra med vad som har hänt. Dålig stil
Citera
2019-09-24, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
"Styvpappa till Johanna" genom förhållandet med Mamma Maria. Att röja Henrik så försvinner stödet till Johanna och Maria.

Ja och inte bara stödet utan MN blir en älskare/pojkvän kort.

Inte övertygad. Sorry 08. Låter lite långsökt alltihopa och motivet känns sådär.
MEN som jag skrivit tidigare så finns nog lösningen i den här soppan bland några av de individer vi nu diskuterar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in