Citat:
Jamen precis. Har väldigt svårt att se en normal domare (men skadad/sjuk) skulle godkänna nåt sånt, dvs utan att korrekturläsa. Finns det en liten störning här i personligheten så kan den ha spelat en roll i det hela. Jag tänker att hon var rationell i sitt yrkesutövande men när det nu är en privat konflikt med prestige, eviga motgångar, stress, press så funkar hon helt enkelt inte. Då blir det tokiga beslut gällande advokaterna och ombud och då hoppar hundvakten in och ställer upp med mejl-möjlighet när hennes teknik strular eller tappats bort.
Har vi sett ’f.d domaren och toppjuristen’ glänsa i någon skrivelse till rätten? Det lilla jag läst ser ut att vara knapprat iväg på mån mobilmejl (knapptelefon) av någon som inte är vid sunda vätskor.
Gissar hon skrivit innehållet i mejlen själv. Och tolkar sättet det är skrivet på att hon försökt få det se ut som hon inte skrivit det. Slarvat till språket lite.
En KL i sina glans dagar som varit sjuk/skadad hade dikterat om hon inte kunde skriva själv, korrekturläst och varit inne och petat i en skrivelse som var så avgörande för henne. Inte brallat iväg det vi sett här. Resultatet blir: där kom nästa konstighet från KL.
Har vi sett ’f.d domaren och toppjuristen’ glänsa i någon skrivelse till rätten? Det lilla jag läst ser ut att vara knapprat iväg på mån mobilmejl (knapptelefon) av någon som inte är vid sunda vätskor.
Gissar hon skrivit innehållet i mejlen själv. Och tolkar sättet det är skrivet på att hon försökt få det se ut som hon inte skrivit det. Slarvat till språket lite.
En KL i sina glans dagar som varit sjuk/skadad hade dikterat om hon inte kunde skriva själv, korrekturläst och varit inne och petat i en skrivelse som var så avgörande för henne. Inte brallat iväg det vi sett här. Resultatet blir: där kom nästa konstighet från KL.
Hon lär väl ha lärt sig byråkratsvenska via både utbildning och arbetsliv. Om hon skrivit det själv med fejkad stil, vad är vitsen med det månntro?
Hon är minst sagt egendomlig med sina knapptelefoner, s.k lånade mail, ombud och flackande f.ö.
Har en känsla att hon höll ihop innan, säkert duktig i sitt ämbete, men när det börjar balla ur så krackelerar masken.
) och detta är inget undantag.