2019-09-24, 19:00
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jo, helt plötsligt blev det verklighet.
Fan han gjorde det på riktigt.
Nu sitter Stefan på häktet på sannolika skäl misstänkt för mord.
Insatsstyrkan har hämtat både HD och Stefan.
Det kommer bli en mord-rättegång.
Lenas barn har ingen mamma.
HD har också varit häktad.
Polisen har förhört JG flera gånger.
Folk ser på JG med andra ögon.
Livet kommer aldrig att bli sig likt.
Riskerar kanske själv att bli indragen som medhjälpare till mordet på Lena, på nåt sätt.
mm mm mm mm.
Och mitt i detta står JG.... Frågan är om han insåg konsekvenserna.

Som sagt. Verkligen kanske har kommit ikapp och tittar man på konsekvenserna av att Lena mördades, så kanske inte JG såg omfattningen tidigare.
Man lever nog under ganska stor press, skulle jag tro.
Alla orkar inte bära det...…. Man kanske inser att det blev inte så bra, och så kanske man börjar prata.

Hm. Fast det där är ju saker som man förstår direkt; konsekvenserna av ett mord (om man är vuxen).

Nu tror jag inte att JG är delaktig i mordet på något sätt, men om han skulle ha mördat någon så tror jag att han varit medveten om konsekvenserna av det. Han är ju inte ett funktionsnedsatt litet barn.
Citera
2019-09-24, 19:00
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Till dig som hotar.
Dra gärna ett "Hot PM" till mig.
Tycker du är en patetisk nolla.
Detta tycker jag om Hanna, vare sig du eller nån annan i tråden anser att jag har fel.

Får känslan av en kvinna (HD) som ser en annan kvinna (LW) förstöra hennes liv.
Ilskan och hatet över LW och vad HD har fått utstå växer sig starkare när hon sitter där i sin lägenhet 50 meter från kvinnan som förstört allt. LW har förstört hennes familj. HD HATAR LW över allt annat.
Stefan står ensam kvar, - fan det var inte såhär jag hade tänkt mig. Nu har han ingen, varken sitt vänster-prassel eller sin HD. LW har insett att deras prassel inte var bra, och hon vill inte gå längre med Stefan. Stefan försöker då istället få tillbaka HD, och då säger hon.
-Vill du få tillbaka mig och din familj så måste LW bort, på riktigt bort......
Stefan lovar att fixa detta, och med HD's hjälp så dör LW. Problemet är löst!!
Sen kunde dom visa sin lycka genom att hån-flina på vartenda foto dom la ut.
Ny-kära och Lyckliga.
Typ så, tror jag att det har gått till ungefär. Kärringen Hanna ÄR inblandad i detta.
__________________________________________________ _________________________
Hennes "rival" är död = Hon fick sin hämnd.
Hennes otrogna man = Håller precis nu på att få sitt straff.

Vem är det som lever vidare med sitt liv.?
Vem kan börja om på nytt.!
Hanna...
Hon är inte korkad den där bruden. Kärringen Hanna ÄR inblandad i detta.
__________________________________________________ _______________________________ Jag har grunnat på Hanna lite....
Jag tror att min teori här ovan ligger nära sanningen.
Jag tror även att Hiding har nåt som visar att HD är inblandad. Inte mycket, utan ett par saker som i alla fall antyder hennes inblandning.
Jag tycker nog att Hoding gjorde fel som tog in HD på så lösa grunder. Hon borde ha utnyttjat spaning, avlyssning, husrannsakan ändå.
Hon skulle inte ha tagit in henne. Visst, det kanske kommer nåt från NFC som styrker hennes inblandning och Hiding kanske lyckas ändå. Men jag tycker att Hiding har gjort det mycket svårare för sig. Jag tror att Hiding hade vunnit på att lägga fram samtliga bevis och indicier i rättegången istället.
Nu har hon lagt fram lite och det finns "rimliga tvivel" och sen kanske det kommer "lite till" från NFC men det känns inte lika bra som om hon hade avvaktat och lagt fram ALLT på en gång.
Hängde ni med ??

Har man en gång hittat rimliga tvivel, så är det nog svårt att tvätta bort det.
Då måste Hiding hitta fet-bra bevisning.
Nä, hon borde ha väntat
__________________________________________________ _______________________________ Hon fick dom båda två.
Skulle inte förvåna mig om hon även har berättat en del i förhör....

Hon blev ju helt plötsligt frisläppt utan förhandling.
Från mord till absolut inget.
Hon hade ett lååångt förhör innan hon släpptes.
Hon sålde ut Stefan.

Hon fick bort dom båda som sårat henne nåt fruktansvärt.
Och nu börjar hon om på nytt.....

Jäkla kärring, fan imponerande.!! Kärringen Hanna är inblandad i detta !!!
__________________________________________________ _______________________________

Instämmer till fullo!
Nu får det vara slut på tramset, hotandet (oops nu blir nog Snoris upprörd igen och börjar med sitt prinsessanpåärtengnäll)
och mystiska konton med googletranslate-genomkörda inlägg om ”HannaFantastico”.

Detta är en tråd om mördad kvinna tillika 3-barnsmor. Och uppenbarligen finns det mer än en person som inte vill att fallet ska lösas. Att tystna är att låta dom vinna.
Citera
2019-09-24, 19:07
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Var är det hotfulla i att få en egen text tillbaka via Pm ordbehandad? . Hu så det hotas till höger och vänster hela tiden. Det går 2 siffrig inflation i ordet hot...

Börja inte med prinsessan-på-ärten-larvet nu igen.
Är det några som har rätt att känna obehag så är det dom som blivit uthängda och kölhalade i tråden. Det är inte ädla motiv som driver grävarna som deltar i en denna tråd. Det är naivt att tro det uppfattas som hedervärt av dom vars liv som grävs i.

Ordspråket ger man sig in i leken får man leken tåla passar utmärkt. Var glada att det inte är ni som blir uthängda istället.

Sist gnälldes det om det hotfulla i att bli kartlagda (för att någon avslöjat sig själv om vem dom var) när offerkoftorna själva inte gjort att än att kartlägga andra till minsta könshår i 15 månader

Det fetade: Mitt inlägg var av PM-sändaren inte lite lätt ordbehandlat för att av hjälpsamhet bistå mig med rättelse av eventuella stavfel t.ex. Det var helt annorlunda än så.
Senast redigerad av Cloudedcrystalbeam 2019-09-24 kl. 19:27.
Citera
2019-09-24, 19:18
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Hade inte ens vågat ringa runt, någon av dom kan ju vara mördaren ju, nä jag hade inte ens svarat om de hade rikgt mig, för alla vet ju att ett mord begås oftast av någon i offrets närhet...jag hade aldrig velat bli indragen...borde inte de flesta reagerat så och blivit misstänksammna mot alla som stod LW nära, men då visste de inte att hon var mördad enligt pressen....inte sant?
Men som någon skrev att polisen verkar ha misstänkt det värsta redan dag ett eftersom ingen letade efter henne? Är det så?
Hur gör polisen egentligen? Kan de sagt att de trodde eller anade det värsta? Varför letade de inte med hundar ens i närheten av hennes bostad, det tyder väl på att de måste trott att hon var just bortrövad och inte mördad?
Det är just där, inledningsvis som avgör varför JG agerade och reagerade tänker jag, vad hade sagts?
Klart JG kan vetat mer än vad som stod i pressen, eller gjorde han inte det?
Utgick JG ifrån att LW var kidnappad och bortrövad, och därför ringer runt och vill att vännerna ska vara tysta om SD och LW relation, övertygad om att någon rövat bort henne, är det troligt?
Jag menar, om han trodde att LW var bortrövad så behövde han väl knappast oroa sig över att SD och LW relation skulle komma i dagsljus?

Utgå från er själva och tänk att en person saknas...är det första man tänker på då att en relation inte ska belysas? I det läget (när ingen pratar om det värsta) hade jag verkligen kunnat ringa till alla LW känner, men är inte LW bil eller cykel borta så hade jag tänkt att någon granne bjudit in henne på kaffe på morgonkvisten när de möttes utsnför...jag hade inte tänkt det vörsta och ringt runt och försökt tysta någon, det får mig att tro att JG anade det värsta eller tom visste att polisen tänkte det värsta, eller värsta tänkbara, att JG visste att det värsta inträffat?
Men nu känner jag inte JG, endast människor som känner honom kan dra mer faktiska slutsatser utifrån hur JG är som människa, jag spekulerar bara för er skull, och givetvis för Lenas skull.

Det fetade: Du fortsätter att skriva som om det är en sanning att JG ringt runt till vänner och bett dom att hålla tyst om HD:s och LW:s relation. Jag tycker det är dags att du/ni kommer med en källa på det påståendet.

Observera att jag inte är ute efter att kväva er rätt till spekulationer. Men tänk på att folk härinne kan läsa det du skriver bokstavligt och få uppfattningen att det är sant detta rörande JG. Tänk på också på att det kan ge vågor på vattnet där ute i verkligheten. Vågor som kan få konsekvenser på mycket där ute.
Citera
2019-09-24, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47
Varför detta sexuella intresse kring HD? Hon är i det närmaste asexuell, annars skulle hon ju ägna tiden åt att göka istället för att jaga plastburkar.
Fråga Snoris om HDs sex, han vet ju allt om de inblandade.
Påminner även om att HD tyckte det var skönt att SD låg med LW. HD hade inget emot det, tvärtom!

Det här med sexuella möten mellan personerna i kretsen är ju löjligt, det räcker väl med att titta på P*ter No*én mfl för att bli spyfärdig.
Det ena utesluter väl inte det andra? Det finns mycket man kan göra ute i skogen.
Citera
2019-09-24, 19:21
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Nu tycker jag att JM styrt ganska mycket i tråden, men jag kanske har fel?
Då är det väl rinligt att vi har ett ämne som JM uppger, och tar reda på om det stämmer, inte sant?
Jag tror att alla vill veta om det JM skriver i tråden stämmer eller inte, eller har du något annat som exempel så vi kan få veta om JM är trovärdig eller inte?

Det räcker med att du kollar genom hans historik och hur han betett sig tidigare i andra trådar. Då förstår du att denna JM är ett ganska välkänt troll.
Citera
2019-09-24, 19:23
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Vi måste komma ihåg att eventuellt finns folk som vill försöka vilseleda/avleda dessutom.

Precis. Du har inte tänkt tanken att JM kan vara en av dessa..?
Citera
2019-09-24, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Vad är detta för gök?
HD s nya älskare eller?

JS the new Jellys? Isdrottningen har blivit ihop med coco eller vill ha två JS? S*llen har samma initialer.

13 oktober -18 lade SD ut 23 bilder - ovanligt många - för en cache. Det var då en av döttrarna visades upp vid en stupande brant. http://coord.info/GLX8ZHX6

Samma datum var HD ute med S*llen som hoppades på fika fler ggr.
http://coord.info/GLX9H17H

Ville SD dema ett budskap till sin Isdrottning den 13 oktober -18?

Nu kan hon lugnt cacha runt med vilken Jelly hon vill - om inte ÅH finner spår och sätter henne på smältning i häktet igen.
Citera
2019-09-24, 19:37
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Joo..men kan man ta livet för folk pga ett spel?
Lite grann jordnära får man allt lov att vara

Man slår inte sönder en kvinnas ansikte pga ett spel.
Han var förälskad i henne och avgudade henne.
Han blev lämnad av båda.Han älskade säkert sin familj med.
Ansiktet som förvred honom krossade honom och han krossade hennes vackra ansikte.

Det fetade: Det där är som sagt en trådsanning planterad i tråden. Skeiv istället liknande "...om det är så att.."

Tycker det är på tiden att denna tråd vårdas bättre, och det vore bra om den kan få en bättre kvalité. Det enda som har någorlunda bäring är åklagarens uttalande om den aspekten. Prova att utgå från den istället när du spekulerar.
Citera
2019-09-24, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det fetade: Du fortsätter att skriva som om det är en sanning att JG ringt runt till vänner och bett dom att hålla tyst om HD:s och LW:s relation. Jag tycker det är dags att du/ni kommer med en källa på det påståendet.

Observera att jag inte är ute efter att kväva er rätt till spekulationer. Men tänk på att folk härinne kan läsa det du skriver bokstavligt och få uppfattningen att det är sant detta rörande JG. Tänk på också på att det kan ge vågor på vattnet där ute i verkligheten. Vågor som kan få konsekvenser på mycket där ute.

Det ÄR en sanning att JG ringde runt, bad folk att vara tysta om SD-LWs relation och att inte leta efter henne!
Och varför skulle JG inte få göra det, han är ju den bästa vän en mördare kan önska sig!
Ja han tafsade på LW men det gjorde ju många, JG är en riktig man, alls ingen amöba och skitfegis.
Citera
2019-09-24, 19:49
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Jag har läst om att JG skulle ha försökt tysta ner prat om otroheten.Jag kan ha fel då det var så länge sedan jag läste detta.Jag är inte och vill inte bli inblandad i ett fulspel.

Då får du söka i tråden och visa var källan till detta kommer ifrån, alternativt sluta att skriva som om det vore en sanning. Jag har då inte sett en sådan uppgift, och jag är väl inläst och följt tråden kontinuerligt sen starten. Däremot så har skribenter skrivit om JG:s beteende rörande MP-sök efter Lenas försvinnande. Men det är en helt annan sak.
Citera
2019-09-24, 19:59
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
En otroligt dum fråga i detta fallet.

Fråga i stället hur det egentligen gick för personen som fick tallriken i sitt huvud vid det då aktuella tillfället när HD👤 fick sitt lilla vredesutbrott vid bordet i allt det plötsliga.

Mvh/ @JokerⓂannen
ok,hur gick det för personen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in