2019-09-24, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tills motsatsen bevisas har den manipulative SD aldrig haft en "otrohetsaffär" med LW. - De enda "affärer" jag kan se är FTF-affärerna.

Du har alldeles rätt, det kanske inte ens finns ett ynka litet snedsteg SD gjort, och det är en mycket intressant tanke, som sätter allihop i ett alldeles helt nytt ljus....
Tack den här behöver vi nog fundera på allihop, vi kan alltså vara felinformerade allihop?!
Citera
2019-09-24, 16:04
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Alibi?

Betalade hennes föräldrar USA-resan?

Varför flyttade hon så nära LW?

Varför påstod någon att hon köpt sin
brors lägenhet?

Ja, Cloudedcrystalbeam nämnde igår att HD inte har en bror trots att lägenheten sades vara köpt av honom. Detta verkar känsligt.

Ville man att vi skulle tro att HD köpte just den lägenheten för att den tillhörde en familjemedlem?
När anledningen i själva verket var att HD ville bo nära Lena?
Citera
2019-09-24, 16:06
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag läste först att du skrev "Illavarslande för Hiding …" med tanke på rubriken

"Inget åtal i sikte efter mordet på väster "

Mörk väl: det är SVTs rubriksättning. Inget sådant utryck direkt av ÅK.
Citera
2019-09-24, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ursäkta?

Det vi diskuterar är ju varför inte Hiding lyckades med att få MGM häktad de första gångerna hon försökte.

Det har inte ett dugg med kommande omhäktning att göra.

Ja, det är det jag diskuterar också. Och NFCs senfärdighet vid resultatrapportering. Samt den ev bristande tilliten mellan domare och åklagarens bedömning. Jag tror att det som nu inkommit som ledde till häktning på sannolika hade gjort det då också. Bara 1.5 år tidigare
Citera
2019-09-24, 16:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, det är det jag diskuterar också. Och NFCs senfärdighet vid resultatrapportering. Samt den ev bristande tilliten mellan domare och åklagarens bedömning. Jag tror att det som nu inkommit som ledde till häktning på sannolika hade gjort det då också. Bara 1.5 år tidigare

Så du menar också att det är en fördel att ha en kvinnlig domare som är feminist när ett sådant här fall ska avgöras?

Då är det alltså genusrelaterat, börjar få daCosta-vibbar nu.
Citera
2019-09-24, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag kan delge mina tankar absolut. Men vad sägs om att du först förklarar detta:

Varför är du med (tillsammans med Fotoalbuns) och sprider att JG skulle ha försökt tysta ner otroheten mellan LW och SD, som om att det vore en sanning?

Kan det månne vara så att du går någon annan persons ärenden här i tråden, och att det är anledningen..?

Nej jag går inte andras ärenden, uppgiften att JG skulle försökt tystat ner otroheten kommer inte från mig, jag försöker se JG agerande på ett logiskt sätt utifrån de uppgifter som finns, men jag klarar det inte, hur jag än försöker, som jag hoppas att du märkt!
Så om du läst något i tråden som jag missat, eller dina egna tankar, så får du mer än gärna hjälpa till, jag är väl medveten om att de uppgifterna om JG kan vara för att vilseleda!
Citera
2019-09-24, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, Cloudedcrystalbeam nämnde igår att HD inte har en bror trots att lägenheten sades vara köpt av honom. Detta verkar känsligt.

Ville man att vi skulle tro att HD köpte just den lägenheten för att den tillhörde en familjemedlem?
När anledningen i själva verket var att HD ville bo nära Lena?

Det var kanske det enda boende i området som var till salu i området och till rätt pris när de skulle skiljas?
Det där med "bror" var väl ett skevt antagande från EGT i början på tråden?
Citera
2019-09-24, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Till observandum, Om du saknar läsförståelse, så be att någon förklarar för dig innan du skriver.

Citat: / "Jaha se där ja, endast 15 min?!

Till nytt observandum, jag skrev APPROXIMATIVT, vilket betyder, ungefärligen, ungefärligt, cirka 15 minuter.

Det betyder, att varken jag eller annan person vet det exakta minut-antalet, utan tiden är endast approximativt angiven av annan person, och därefter av mig.

Det vill slutligen få sagt ifrån min sida om du nu klarar ut av att förstå det jag vill framföra?

SD👤 besökte en person 👤 approximativt under en kvart, det vill säga cirka 15 minuter.

Komplettering: Jag har aldrig framfört inom något av mina tidigare skrivna inlägg gällande varken en PLÅT-låda eller en TRÄ-låda som skulle ha hämtats av SD👤 under den då aktuella måndags-kvällen, det är en ren lögn.

Däremot till ovan skrivet, har jag talat om att det troligtvis rörde sig om någon form av en låda, det vill säga, att observatören uppfattade det så.

Mvh/ @JokerⓂannen

Jag säger som andra redan talat om för dig, du borde tänka på HUR du uttrycker dig!
Och din lilla låda vet jag ingenting om, finns den, eller har den ens funnits? Eller försöker du bara rikta uppmärksamheten på en låda nu, som med örhängena?
Citera
2019-09-24, 16:15
Medlem
Citat:
Så du menar också att det är en fördel att ha en kvinnlig domare som är feminist när ett sådant här fall ska avgöras?

Då är det alltså genusrelaterat, börjar få daCosta-vibbar nu.

Jag har aldrig pratat om genus på någon, varifrån får du det?
Jag tycker inte och hävdar att det inte har någon betydelse alls. Diskutera det med Draifos.
Citera
2019-09-24, 16:17
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Du menar att det måste till en feministisk domare för att kunna tolka den bevisning som Hiding lade fram?

Det kanske är så illa att bevisningen måste silas genom ett par genusglasögon för att duga till häktning, det har jag faktiskt inte tänkt på.
Var i mitt svar läser du in "feminism" och "genusglasögon"?

Den "genuskonflikt" som du läser in finns bara i ditt eget huvud.
Det finns faktiskt inkompetenta män inom alla yrken (liksom det finns inkompetenta kvinnor).
Citera
2019-09-24, 16:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Det var kanske det enda boende i området som var till salu i området och till rätt pris när de skulle skiljas?

Varför flyttade HD från huset?
Varför sparkade hon inte bara ut sin
otrogna make?
Citera
2019-09-24, 16:19
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

Om det fanns så oskyldiga förklaringar till hennes beteende så skulle inte någon/några få panik när sådant kommer upp i tråden för diskussion.
Det har väl inte undgått dig att det brukar bli kaos här när HD ska synas? Har du någon förklaring till varför det blir så om HD nu är oskyldig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in