2019-09-24, 15:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Jag har läst om att JG skulle ha försökt tysta ner prat om otroheten.Jag kan ha fel då det var så länge sedan jag läste detta.Jag är inte och vill inte bli inblandad i ett fulspel.

Kan du inte ha blandat ihop det?
För det verkar som att ingen annan i tråden minns detta påstående?
För Om JG hade yttrat något sådant, borde vi nog minnas det, iaf Ozzie?

Läs Sh. Holmes och Ozzies inlägg nedan:

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
JG
Det knepiga med honom förutom hans ovillkorliga lojalitet mot SD är följande.
När LW försvunnit kontaktade JG många i bekantskapskretsen och bad dom hålla tyst om vad de visste och inte sprida något.
Väldigt konstigt agerande, själv hade jag uppmanat alla att berätta och sprida allt de visste för att hitta LW, och senare för att hitta hennes mördare.
JG ville tvärt emot att alla skulle hålla tyst.

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Inlägg av Sh.Holmes från den 3/8- 18

Nu står det ju inte att JG uppmanade personer i bekantskapskretsen
att specifikt hålla tyst om LW:s och SD:s förhållande, utan att han
bad de hålla tyst om vad de visste och inte sprida något.

Men kan förstås innebära att vännerna inte skulle berätta något
om förhållandet.
Citera
2019-09-24, 15:07
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Igår spekulerade jag kring om det eventuellt upprättats något Bodelningsavtal mellan HD och SD. Det ena av mina lite längre inlägg fick jag via PM sänt till mig i natt. Min text tycktes vara bearbetat genom någon översättningstjänst, förmodligen ett flertal gånger då den först var svår att känna igen. Skribenten som via PM sände mig detta har ytterst sällan förekommit i tråden och jag har aldrig haft någon dialog med vederbörande. Kanske var tankar kring SD:s och HD:s eventuella bodelning ett känsligt ämne? Jag vet inte. Den här tråden känns alltmer obehaglig, upplever jag.
Ärligt talat förstår jag inte vad du menar.
Har du lust att förtydliga?

På vilket sätt var din text bearbetad?
Citera
2019-09-24, 15:08
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det som har med HD har alltid verkat känsligt. Det har varit så från början i denna tråd tycker jag.
Det är bra att du delar till oss andra i tråden.
Vi ska inte hålla sådant hemligt för varandra tycker jag.

Tack för stöd och kloka ord! Ja, HD verkar vara ett känsligt ämne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Många har ifrågasatt åklagaren för att hon vid två tillfällen inte fick SD häktad.
Jag har flera gånger skrivit att det kanske inte var åklagarens fel utan den som var domare i Tingsrätten som gjorde helt fel bedömning (eller var kompis med SD eller något annat).

Nu när du påpekar att UG själv var domare vid häktningsförhandlingarna så kan man tänka sig att hon också tyckte att den förre domaren gjorde bort sig.
Dvs hon ville inte se domaren göra en till felaktig bedömning.
OBS, detta är spekulation.

Domare kan göra rätt stora fel utan att det märks eftersom förhandlingarna sker innanför stängda dörrar och inte många är närvarande. Det är inte så många fler än lagmannen som kan göra något åt misslyckade domare.

Är den "klantige" domaren kvar på jobbet?

Om nu Hiding tyckte att domaren i TR va mörtig mot henne så kunde hon
ha överklagat till HovR, men det gjorde hon ju inte.
Citera
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Vart ser du aliaset Yoda(mer än på dykarbloggen)
Bara på dykarbloggen - ännu så länge, men där var han senast inloggad 121204:
https://www.dykarna.nu/dykare/2351.html
Citat:
Men jösses Yoda.. Det påminner om den skräck figuren i skogen som LW stötte på.Hon skrev att en ful gubbe kom men den var snäll...
Hon visste inte att gubben närhelst det gagnade hans intressen mentalt kunde förflytta sig till den mörka sidan.
Citera
2019-09-24, 15:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det var min text men den verkade vara bearbetad genom t.ex. någon översättningstjänst (förmodligen några gånger) så att vissa ord utbyttes och gjorde den ”ovanlig”. Tilltaget kan ha att göra med att avsändaren anser att HD:s och SD:s eventuella Bodelningsavtal inte ska diskuteras. Det kan också hänga samman med att jag på senare tid kommenterat ”PM-världen” såsom en egen (sluten) tråd kring mordet på LW. Jag känner obehag över detta PM.

Det förstår jag verkligen!
Som sagt, skicka texten till Moderator direkt så att det blir slut på detta och rådgör hur du ska gå vidare med det här.

Jag uppfattar det som ett förtäckt hot för att postare inte ska skriva vissa saker i tråden, vilket flashback borde ta på allvar. Värre är det att man som privatperson känner obehag, eller tom oro.

Trodde att det skulle bli slut med sådant här när en mgm sitter bakom bom och lås...
Senast redigerad av notknapparen 2019-09-24 kl. 15:12.
Citera
2019-09-24, 15:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om nu Hiding tyckte att domaren i TR va mörtig mot henne så kunde hon
ha överklagat till HovR, men det gjorde hon ju inte.

Dessutom kunde åklagaren begärt häktning tidigare och inte behövt vänta på NFC resultaten. Om nu lagmannen hade bestämt sig för att korrigera sin rådmans "misstag" menar jag.
Tror knappast lagmannen hade låtit SD ränna ute i det fria i över ett år först.
Citera
2019-09-24, 15:16
Medlem
Citat:
Det var min text men den verkade vara bearbetad genom t.ex. någon översättningstjänst (förmodligen några gånger) så att vissa ord utbyttes och gjorde den ”ovanlig”. Tilltaget kan ha att göra med att avsändaren anser att HD:s och SD:s eventuella Bodelningsavtal inte ska diskuteras. Det kan också hänga samman med att jag på senare tid kommenterat ”PM-världen” såsom en egen (sluten) tråd kring mordet på LW. Jag känner obehag över detta PM.

Bra att du "stämmer i bäcken" genom att ta upp det här. Jag förstår din känsla av obehag. Det var nog tanken också, gissar jag.

Märkligt så många reaktioner som alltid dyker upp då HD diskuteras.
Citera
2019-09-24, 15:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Många har ifrågasatt åklagaren för att hon vid två tillfällen inte fick SD häktad.
Jag har flera gånger skrivit att det kanske inte var åklagarens fel utan den som var domare i Tingsrätten som gjorde helt fel bedömning (eller var kompis med SD eller något annat).

Nu när du påpekar att UG själv var domare vid häktningsförhandlingarna så kan man tänka sig att hon också tyckte att den förre domaren gjorde bort sig.
Dvs hon ville inte se domaren göra en till felaktig bedömning.
OBS, detta är spekulation.

Domare kan göra rätt stora fel utan att det märks eftersom förhandlingarna sker innanför stängda dörrar och inte många är närvarande. Det är inte så många fler än lagmannen som kan göra något åt misslyckade domare.

Är den "klantige" domaren kvar på jobbet?

Du menar att det måste till en feministisk domare för att kunna tolka den bevisning som Hiding lade fram?

Det kanske är så illa att bevisningen måste silas genom ett par genusglasögon för att duga till häktning, det har jag faktiskt inte tänkt på.
Citera
2019-09-24, 15:18
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är bra att det visas öppet i tråden på detta sätt. Det är så man kan få stopp på det.
Anmäl och skicka direkt till Moderator också.
Med tanke på de hot som förekommit både i och utanför tråden, de "pop-up" artister som visiterat tråden och som haft "översättningsproblem", som påstått att de har haft uppgifter om berörda personer i mordet, kan upplevas som obehagliga.

Att de får jobba i det fördolda, gör att det inte går att få stopp på dom.

Tack för detta stöd! Ja, en hel del minst sagt märkliga skribenter har figurerat i tråden. Nu var det tydligen min tur att få besök av en sådan. Jag ska läsa på hur man går till väga då man anmäler ett PM.
Citera
2019-09-24, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Dessutom kunde åklagaren begärt häktning tidigare och inte behövt vänta på NFC resultaten. Om nu lagmannen hade bestämt sig för att korrigera sin rådmans "misstag" menar jag.
Tror knappast lagmannen hade låtit SD ränna ute i det fria i över ett år först.

ÅH visste att hon behövde den tekniska bevisningen för att nå framgång.
Citera
2019-09-24, 15:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
ÅH visste att hon behövde den tekniska bevisningen för att nå framgång.

Ja precis det behövdes mer bevisning, inte att den första rådmanen gjorde fel som släppte SD fri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in