2018-08-03, 18:41
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Men exakt vilken bild är det du tycker går ihop?

Är det den bild ni här i tråden själva har velat bygga upp av den svartsjuke och onde narcissisten, som förtrycker kvinnor till höger och vänster, och som utsätter sina barn för psykisk misshandel genom att slå i väggar när han får sina vredesutbrott. Flera av ryktena om SD har du själv varit med och startat och uppmuntrat, så den här bilden går säkert ihop för dig.

Vad jag däremot intresserar mig för är den bild som polis och åklagare har velat måla upp av själva händelseförloppet med SD som GM, och här anar jag nu att du inte har någon koll alls. Om du hade det skulle du inse att den här bilden är ologisk och motsägelsefull, och att den är så pinsam att ingen här i tråden längre vill redogöra för den. Den går helt enkelt inte ihop.

Ber dig igen förklara vad som inte får ihop? Vad i händelseförloppet får du inte ihop?
Och by the way, hur mycket av händelseförloppet vet du/vi egentligen?
Du slingrar dig åter igen.
Förklara vad det är som inte går ihop? Vilka delar?

För mig är det enkelt att svara dig utan att slingra mig. De exempel du hänvisar till, som beskriver SD är bara ytterligare faktorer som pekar på att han är GM. Jag har postat en del av detta. En personlighetstyp som har svårt att hantera ilska.
Men de främsta anledningarna har du här:

-TR och åklagaren ser honom som skäligen misstänkt, åkl tycker t.om på sannolika skäl misstänkt.
-han är ensam misstänkt
-har haft en (delvis stormig) relation med brottsoffret
-tidigare anmäld av BO för misshandel och ofredande
-haft kontakt med BO på mordkvällen
-saknar alibi

Kan du nu redogöra din åsikt, varför du inte ser SD som GM?
Eller ska du slingra dig igen och hävda att det är för löjligt att ens redogöra för?
Senast redigerad av flixa81 2018-08-03 kl. 18:43. Anledning: Stavfel
Citera
2018-08-03, 18:46
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Av nån outgrundlig anledning så ser jag Svt:s journalister som mer seriösa än Metro. Därtill är citeringen från Åsa Hiding innan Lena har hittats.
I NA:s sammanställning står också följande:
Citat:
15 maj
På tisdagsmorgonen larmar anhöriga polisen om Lenas försvinnande. Utredningsåtgärder tyder på att hon inte försvunnit frivilligt. Bland annat finns hennes personliga tillhörigheter kvar i huset och dörren ska ha varit olåst, enligt uppgifter till Aftonbladet. En person anhålls också som misstänkt i fallet, men släpps snabbt.
Citera
2018-08-03, 18:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Av nån outgrundlig anledning så ser jag Svt:s journalister som mer seriösa än Metro. Därtill är citeringen från Åsa Hiding innan Lena har hittats.

Ja, tror det också .
Ville bara belysa att olika uppgifter florerar.
Citera
2018-08-03, 19:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Dricker du med vin, likt EGT? Du slänger in ett citat som jag inte skrivit.

Nej inte alls. Ber om ursäkt. Citatet kom från nedanstående länk som användaren Smultron lade upp som du sedan svarade på. Råkade därför skriva att det var din länk. Mycket på gång här att hålla reda på 😅

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.minilex.se%2Fa%2Fkro ppsvisitation-och-kroppsbesiktning-vad-%25C3%25A4r -det-och-vad-%25C3%25A4r-skillnaden
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-03 kl. 19:07.
Citera
2018-08-03, 19:14
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Men exakt vilken bild är det du tycker går ihop?

Är det den bild ni här i tråden själva har velat bygga upp av den svartsjuke och onde narcissisten, som hotar och förtrycker kvinnor till höger och vänster, och utsätter sina barn för psykisk misshandel genom att slå i väggar när han får sina vredesutbrott. Flera av ryktena om SD har du själv varit med och startat och uppmuntrat, så den här bilden går säkert ihop för dig.

Vad jag däremot intresserar mig för är den bild som polis och åklagare har velat måla upp av själva händelseförloppet med SD som GM, och här anar jag nu att du inte har någon koll alls. Om du hade det skulle du inse att den här bilden är ologisk och motsägelsefull, och att den är så pinsam att ingen här i tråden längre vill redogöra för den. Den går helt enkelt inte ihop.

Det fetade: Det skulle nog gagna tråden om andra får ta del av det som du känner är ologiskt och motsägelsefullt. I bästa fall kanske de som ser SD som sannolik mördare får andra tankar rörande deras ståndpunkt. Kan inte tala för andra i tråden, men det du skriver gör mig nyfiken, då jag än så länge håller mig ganska neutral till skuldfrågan.
Citera
2018-08-03, 19:21
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Eftersom åklagaren inte la fram sina "ess i ärmen" så blir det så. Ni menar väl inte på fullt allvar att hon dolde uppgifter som skulle räckt för sannolika?
Hade hon kommit upp dit så hade fallet fått högsta prioritet eftersom en person då suttit anhållen. Ingen tror väl åklagaren medvetet sinkar. förhalar utredningen på det viset?Såna är reglerna med förtur.Nu gör dom sej ingen brådska. Ingen behöver betala SD skadestånd för lång häktningstid.
Läste i andra tråden om mordet på mannen hittad ute. En är "skäligen misstänkt" och anhållen,ENDAST för att han kan försvåra utredningen. Alltså: man behöver inte ha ett jota i stort sett. Räcker med personens historia. "Skäligen" används på det viset enkom för att få viss kontroll. Skäligen = Ingenting. Bara en formalitet.
Du har rätt ty hyser man insikt hur det i praktiken fungerar så vet man att magkänsla räcker.
Simon Anderson avhandling till trots lämnas fortfarande utrymme för godtyckliga bedömningar i den ständiga kampen mot buset.

Eftersom praktiserande Polis och Åk dagligen handskas med den brottslighet som SAs nya avhandling "bevisövervikt och konkreta, objektivt underbyggda omständigheter" eller "Gärningshypotesen är mer trolig än alla andra möjliga hypoteser tillsammans". avser för rubriceringen skäligen misstänkt så var trygg med att det på fältet skulle sväras bannor om en osnyten doktorands text på menligt sätt inkräktar på den yrkesstolthet som byggts av utredarnas erkänt framgångsrika magkänsla.

Vi bör inte underskatta professionella utredares "magkänsla" i ordet finns lång gemensam erfarenhet från brottsutredninger långt mer än i en författad text.

Sannolikt är att SD inte blivit häktad om SAs formuleringar om skäligen misstänkt följts i fallet Wesström

Några eller någon postare har framfört tvivel om att Åk vid häkningsförhandlingen inte lagt fram allt hon har (ess i ärmen) som pekar på SD som GM. Att hon därmed gjort misstaget att i visshet om att få SD häktad på högre misstankegrad därför "sparat" vissa uppgifter är ett flagrant underkännande av hennes yrkesroll. Det är så osannolikt att man snuddar vid tanken att hon då blivit misstänkt vara i hemligt samförstånd med SD.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-08-03 kl. 19:30.
Citera
2018-08-03, 19:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du har rätt ty hyser man insikt hur det i praktiken fungerar så vet man att magkänsla räcker.
Simon Anderson avhandling till trots lämnas fortfarande utrymme för godtyckliga bedömningar i den ständiga kampen mot buset.

Eftersom praktiserande Polis och Åk dagligen handskas med den brottslighet som SAs nya avhandling "bevisövervikt och konkreta, objektivt underbyggda omständigheter" eller "Gärningshypotesen är mer trolig än alla andra möjliga hypoteser tillsammans". avser för rubriceringen skäligen misstänkt så var trygg med att det på fältet skulle sväras bannor om en osnyten doktorands text på menligt sätt inkräktar på den yrkesstolthet som byggts av utredarnas erkänt framgångsrika magkänsla.

Vi bör inte underskatta professionella utredares "magkänsla" i ordet finns lång gemensam erfarenhet från brottsutredninger långt mer än i en författad text.

Sannolikt är att SD inte blivit häktad om SAs formuleringar om skäligen misstänkt följts i fallet Wesström

Några eller någon postare har framfört tvivel om att Åk vid häkningsförhandlingen inte lagt fram allt hon har (ess i ärmen) som pekar på SD som GM. Att hon därmed gjort misstaget att i visshet om att få SD häktad på högre misstankegrad därför "sparat" vissa uppgifter är ett flagrant underkännande av hennes yrkesroll. Det är så osannolikt att man snuddar vid tanken att hon då blivit misstänkt vara i hemligt samförstånd med SD.

Nu blir jag chockad om det här som skrivits om skälig misstanke att det innebär objektiva konkreta omständigheter, gärningshypites mer trolig än andra hypoteser tillsammans m.m. kommer från en avhandling?

Vägen från forskning och att den hamnar i lagar och eller regelverk till att den börjar tillämpas i praktiken är lång. Det handlar om många år. När skrevs denna avhandling? Minst 15 år sedan hoppas jag.
Citera
2018-08-03, 19:44
Medlem
JG
Det knepiga med honom förutom hans ovillkorliga lojalitet mot SD är följande.
När LW försvunnit kontaktade JG många i bekantskapskretsen och bad dom hålla tyst om vad de visste och inte sprida något.
Väldigt konstigt agerande, själv hade jag uppmanat alla att berätta och sprida allt de visste för att hitta LW, och senare för att hitta hennes mördare.
JG ville tvärt emot att alla skulle hålla tyst.
Citera
2018-08-03, 19:48
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
JG
När LW försvunnit kontaktade JG många i bekantskapskretsen och bad dom hålla tyst om vad de visste och inte sprida något.
Väldigt konstigt agerande, själv hade jag uppmanat alla att berätta och sprida allt de visste för att hitta LW, och senare för att hitta hennes mördare.

Det var nya uppgifter, tack för dem!
Ja det låter väldigt konstigt att agera på det viset.
Men man får utgå ifrån att polisen kollat upp honom och att han inte är intressant som GM.
Men frågan återstår ju dock varför han gjorde så?
Även om han inte gillade Lena (enligt uppgift valde han SD:s sida i samband med anmälningarna) borde han ju velat att hon hittades.
Citera
2018-08-03, 19:53
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
JG

Detta hoppas jag att ni har berättat för polisen?
Citera
2018-08-03, 19:53
Medlem
Citat:
JG

Det där har varit uppe förr. De närmaste sa att de kontaktats men ombetts vara tysta. Varför? Skydda SD hade det kunnat vara, men det känns som om det fanns något annat. Att LW kunde vara vid liv och att det hotade hennes säkerhet om försvinnandet blev offentligt, teori för dag ett? Samtidigt borde alla som du säger berätta allt som kunde hjälpa polisen att hitta henne. Väldigt konstigt är det.
Citera
2018-08-03, 20:02
Medlem
Citat:
JG

Otäckt agerat! Jag har aldrig kunnat släppa att han var så snabb ut att beklaga. Beklämmande. Han verkar dock ganska privat tex via geocaching.com. Medlem sedan 2010 men 500+nånting bilder, visst SD är ju en linslus jämfört med alla.

JG bor med en tre år äldre kvinna vad jag förstår, vet du om hon också är geocachare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in