Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Men exakt vilken bild är det du tycker går ihop?
Är det den bild ni här i tråden själva har velat bygga upp av den svartsjuke och onde narcissisten, som förtrycker kvinnor till höger och vänster, och som utsätter sina barn för psykisk misshandel genom att slå i väggar när han får sina vredesutbrott. Flera av ryktena om SD har du själv varit med och startat och uppmuntrat, så den här bilden går säkert ihop för dig.
Vad jag däremot intresserar mig för är den bild som polis och åklagare har velat måla upp av själva händelseförloppet med SD som GM, och här anar jag nu att du inte har någon koll alls. Om du hade det skulle du inse att den här bilden är ologisk och motsägelsefull, och att den är så pinsam att ingen här i tråden längre vill redogöra för den. Den går helt enkelt inte ihop.
Ber dig igen förklara vad som inte får ihop? Vad i händelseförloppet får du inte ihop?
Och by the way, hur mycket av händelseförloppet vet du/vi egentligen?
Du slingrar dig åter igen.
Förklara vad det är som inte går ihop? Vilka delar?
För mig är det enkelt att svara dig utan att slingra mig. De exempel du hänvisar till, som beskriver SD är bara ytterligare faktorer som pekar på att han är GM. Jag har postat en del av detta. En personlighetstyp som har svårt att hantera ilska.
Men de främsta anledningarna har du här:
-TR och åklagaren ser honom som skäligen misstänkt, åkl tycker t.om på sannolika skäl misstänkt.
-han är ensam misstänkt
-har haft en (delvis stormig) relation med brottsoffret
-tidigare anmäld av BO för misshandel och ofredande
-haft kontakt med BO på mordkvällen
-saknar alibi
Kan du nu redogöra din åsikt, varför du inte ser SD som GM?
Eller ska du slingra dig igen och hävda att det är för löjligt att ens redogöra för?