2019-09-24, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Du menar kanske att SD riskerade att mista sina två oumbärliga pussel- och mystlösare?

Här tar han sig rätten att t.o.m. tala å HD:s vägnar:
https://coord.info/GC6Z1J7

...och här smörar han för HD:
https://coord.info/GLPZQXWT
...i ett skede där HD tre dagar dessförinnan - för första gången utan hans höga närvaro - lyckats plocka hem två FTF:er:
https://coord.info/GLVFT53B

FTF:erna var OK, men detta fick inte upprepas; hon skulle förbli vid sin läst, dvs i sängen tillsammans med barnen, eller sittandes vid datorn för att lägga pussel och lösa alla de mystar han själv inte hade kunskaper, tålamod eller lust för, så att han sedan bara behövde sätta sig med gofikat i bilen och sladda iväg och FTF:a. - I det här skedet hade han också LW som en redan framstående mystlösare, men hon skulle komma att bli allt skickligare - tills hon insett vad han gick för och drog sig undan.

Det är berg- och dalbana som gäller för både HD och LW - tills de själva stoppar maskinisten.

Så här sjukligt angelägen är SD om sina FTF:er:
https://www.geocaching.com/geocache/GCH88M_milou
"Det är möjligen lite magstarkt, men det är ju bara en lek. Vill ändå hävda {*FTF*} på denna burk." [En malplacerad cache som ingen hittade...]
Detta är ett triangeldrama.Svårare än så är det oftast inte.Svartsjukedrama.Det handlar inte om några stämplar i naturendå de inte är värda att ta livet av folk för.Har ni läst en kriminalroman,Deckare,nån gång? Vid upplösningen är det ju oftast en självklar/logisk förklaring på allt.Och man tänker: Att jag inte tänkte på det?
Senast redigerad av Fotoalbuns 2019-09-24 kl. 13:41.
Citera
2019-09-24, 13:39
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
FTF affärer är vaddå?
First To Find en cache.
http://www.geocachingiskane.se/?p=ordlista

FTF:er var livsviktiga för SD.

En mysteriecache = en myst = innehåller flera delsteg för att kunna FTF:a; ofta innehållande klurigheter, krav på allmänbildning, förmåga till logiskt tänkande mm.
Citera
2019-09-24, 13:42
Medlem
Citat:
First To Find en cache.
http://www.geocachingiskane.se/?p=ordlista

FTF:er var livsviktiga för SD.

En mysteriecache = en myst = innehåller flera delsteg för att kunna FTF:a; ofta innehållande klurigheter, krav på allmänbildning, förmåga till logiskt tänkande mm.
Joo..men kan man ta livet för folk pga ett spel?
Lite grann jordnära får man allt lov att vara

Man slår inte sönder en kvinnas ansikte pga ett spel.
Han var förälskad i henne och avgudade henne.
Han blev lämnad av båda.Han älskade säkert sin familj med.
Ansiktet som förvred honom krossade honom och han krossade hennes vackra ansikte.
Senast redigerad av Fotoalbuns 2019-09-24 kl. 13:47.
Citera
2019-09-24, 14:01
Medlem
Citat:

Ansiktet som förvred honom krossade honom och han krossade hennes vackra ansikte.

På vilket sätt visar SD att FTF.er är livsviktiga för honom?
Citera
2019-09-24, 14:08
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Detta är ett triangeldrama.Svårare än så är det oftast inte.Svartsjukedrama.Det handlar inte om några stämplar i naturendå de inte är värda att ta livet av folk för.Har ni läst en kriminalroman,Deckare,nån gång? Vid upplösningen är det ju oftast en självklar/logisk förklaring på allt.Och man tänker: Att jag inte tänkte på det?
Du menar att här har vi en 1:e älskare som slagit ihjäl sin älskarinna eftersom hon anmält honom för ofredande och misshandel samt därtill avslöjat för frun att mannen varit otrogen?

Nu tror jag inte att SD kan spela rollen av 1:e älskare - varken inom eller utom äktenskapet, annat än som allmän fixare och tunguträckande floskelpelle:
Sedan tror jag att HD tyckte det var skönt att flytta till ett eget boende och i febr 2018 besöka sina vänner på ett frukostkonvent och där diskutera hur hon skulle inreda sin nya bostad. - Att hon geocachat en del tillsammans med sitt ex, företagit resor mm, ser jag endast som helt naturligt pga de gemensamma barnen + den extraordinära situation som uppstod när SD betraktades som skäligen misstänkt för mordet. - Sammantaget befinner sig HD i en högst bekymmersam situation med massor av saker att tänka på. - Parallellt med allt detta har hon - liksom andra i SD:s omgivning (vänner och ovänner) varit utsatta för en skrupelfri manipulation.
Citera
2019-09-24, 14:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hela uppgiften med cyklandet till JG vid 22 kom från TinnaNinna som jag minns det.

Tillägg
Eller vänta lite nu, eventuellt skrev TinnaNinna bara att SD var ute och cyklade vid 22. Jag vet inte om hon nämnde JG.

Kanske var så att @TinnaNinna bara nämnde besöket genom dessa inlägg.
Sedan misstänker mitt minne att JM har tagit upp att besöket gällde JG. Och jag tror faktiskt också att det kan vara han som sagt att han har fått uppgiften från TiNi (kan minnas fel).

Därefter verkar @Puttenot, även han haka på detta och hävdar att han vet att SD var hemma hos JG. puttenot verkar dock testa JM något med tanke på uppgiften. Han vill veta vilket föremål som SD har haft med sig. Fick Puttenot någon respons från JM?

Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Går inte släppa tankarna om SD verkligen var hemma hela kvällen när BO försvann.
Kan han ha varit hos någon vän?
Kan han ha varit ute och cyklat?
Tittat på något?
Kan polisen ha SD,s cykel i beslag?
Spekulationer

Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Är det någon som vet var MGM cyklade på kvällen Bo försvann?
Gjorde MGM något stopp innan han kom ditt han skulle?
Varför just den kvällen?
Anlände han målet 22;00?
Sedan cyklar från målet ?
Direkt hem?
Varför var han inte hemma skulle han inte jobba dagen efter?
Örebro är inte ödelagt vid den tiden någon måste sett MGM?
Har polisen MGM.s cykel ?

Edit Uppgifterna kommer inte via jobb eller Hanna.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hm, TinnaNinna skriver också att SD varit någonstans på kvällen.
Så han åkte/cyklade till JG?
Vet du vad han hade med sig?

Enligt TinnaNinna cyklade han därifrån sedan?

Hemma borde (kanske, om han inte facebookade på cykeln?) han varit iaf senast 22.34:

@pampom:

"*Efter en del research hittar jag att S senast var aktiv Kl 22.34 på Facebook den 14 MAJ på måndagskvällen."

Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Ja jag vet att SD besökte JG på mordkvällen.
Med tanke på vad han skulle göra där så
behöver man liksom något.
Citera
2019-09-24, 14:18
Medlem
Citat:
Ja,jösses.
Hade de inget annat för sig än att jaga efter saker i naturen?Det verkar inte så.
SD är ju inte en 10 poängare direkt
Var han tvungen att vara bäst på allt? Hade han en så sjukt dålig självkänsla?
Att han inte kunde ta att två "hönor" kunde lösa korsord i naturen bättre än han?
Han kunde ha satt sig med ett eget korsord vid köksbordet och löst det ensam ohotad och ifred i stället för att leka töntlekar i naturen med folk som blev duktigare än han själv om han blev så provocerad av det.Han ville nog stå i centrum.Bli o vara bäst.Även med hjälp av fusk.
En sjukt dåligt självkänsla tyder det på.
Men varför misshandla hota och brutalt mörda en kvinna o hennes ansikte?på grund av ett sketet spel?
Citera
2019-09-24, 14:22
Medlem
letsdoits avatar
Citat:

SD lever i en fantasivärld; en egenkonstruerad Star Wars-värld där han är störst, bäst och vackrast.

Det är inte en frisk och normalt funtad person som publicerar detta på årsdagen av LW:s död:
https://coord.info/GLYND7CT
"Natthjärnan" har kopplats på...

SD alias Yoda: Jag är en sabbare in i själen...
Citera
2019-09-24, 14:29
Medlem
Citat:
SD lever i en fantasivärld; en egenkonstruerad Star Wars-värld där han är störst, bäst och vackrast.

Det är inte en frisk och normalt funtad person som publicerar detta på årsdagen av LW:s död:
https://coord.info/GLYND7CT
"Natthjärnan" har kopplats på...

SD alias Yoda: Jag är en sabbare in i själen...

Det är inte normalt att gå ut på årsdagen och inte ens nämna LW vid namn.

Han verkar inte alls ha mått bra.
Stämmer din teori så blir lytar det väl åt Rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning för honom ?

Vart ser du aliaset Yoda(mer än på dykarbloggen)

Men jösses Yoda.. Det påminner om den skräck figuren i skogen som LW stötte på.Hon skrev att en ful gubbe kom men den var snäll...
Senast redigerad av Fotoalbuns 2019-09-24 kl. 14:32.
Citera
2019-09-24, 14:36
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Igår spekulerade jag kring om det eventuellt upprättats något Bodelningsavtal mellan HD och SD. Det ena av mina lite längre inlägg fick jag via PM sänt till mig i natt. Min text tycktes vara bearbetat genom någon översättningstjänst, förmodligen ett flertal gånger då den först var svår att känna igen. Skribenten som via PM sände mig detta har ytterst sällan förekommit i tråden och jag har aldrig haft någon dialog med vederbörande. Kanske var tankar kring SD:s och HD:s eventuella bodelning ett känsligt ämne? Jag vet inte. Den här tråden känns alltmer obehaglig, upplever jag.
Senast redigerad av Cloudedcrystalbeam 2019-09-24 kl. 14:40.
Citera
2019-09-24, 14:39
Medlem
Honan6s avatar
ÅH kommer troligtvis begära åtalsförlängning på fredag

"– Tiden går ut på fredag och min bild av det idag är att jag kommer gå in med en framställan om förlängd åtalstid, säger åklagare Åsa Hiding.

– Exakt vad vi gör i förundersökningen vill jag inte tala om, men det hålls förhör givetvis.

Ytterligare en person, en kvinna, är misstänkt i ärendet. Personen satt tidigare häktad, men släpptes senare på fri fot.

Kommer det bli aktuellt att begära den andra personen häktad?

– Det är ingenting som jag kan kommentera."

www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/atal-efter-mordet-pa-vaster-skjuts-troligtvis-upp

-------------
Länk till information för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68641245
Citera
2019-09-24, 14:39
Medlem
Citat:
Jag har funderat lite grann åt det hållet också faktiskt.
I så fall ville ju JG få bort LW.De planerade detta ihop.
HD har hämnats sin rival.

Vi får inte glömma JG skjutsade paret till o från Arlanda direkt efter försvinnandet Hjälpte paret.Ville tysta ner otrohetsskandalen.Skrev på sin fb en sista hälsning innan det var officiellt.

(var det hos JG som SD hämtade mordvapnet?Var det där hos JG som de bestämde sig att det var dags?Stod JG och gömde sig vid mordplatsen och hjälpte till?
Var det JG som lockade ut LW så sent ..För att leta cache?Stod SD där som sista?..)
Spekulationer.

Vi ska glömma att JG skjutsade dom till ARL, dom åkte egen bil dit.
En bil som polisen beslagtog tämligen omgående.
Min gissning har hela tiden varit att bilen va buggad, om så va fallet så
ledde det tydligen inte till något avgörande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in