2019-09-24, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ska inte domare vara utan tidigare kunskap om fallet? Ska de inte gå efter endast det som kommer fram under rättegången?

Ja.
Citera
2019-09-24, 12:22
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Bäste @Jokermannen.

Nejdå, JG finns i allra högsta grad med i min ekvation.
Inte som mördare på plats bakom planket, men han vet exakt vad som har hänt både innan och efter.
Tror även att JG känner sig nöjd över att "problemet Lena" är borta.
Just idag, när han inser konsekvenserna, så kanske han ångrar sig, men när det begav sig innan och efter mordet så var han nog glad att hon är borta.
I mina ögon är dom tre. (SD, HD och JG) som är inblandade och ansvariga för Lenas död.

Tack för din information @Jokermannen.

//@Avd.9

Vad är det för konsekvenser du tänker på som gör att JG kanske ångrar sig idag?
Citera
2019-09-24, 12:28
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Jaha se där ja, endast 15 min?!
Skulle han bara lämna något eller blev de osams om något, eller en av dom drabbades av en passiv iska som senare exploderade och därför besök hos LW senare?
Mina tankar igår om JG, sprack en aning över natten, när blir man klok på allt?

Klokt av dig borde vara att inte ta det som JM skriver här som sanning.
Citera
2019-09-24, 12:32
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Jag har funderat lite grann åt det hållet också faktiskt.
I så fall ville ju JG få bort LW.De planerade detta ihop.
HD har hämnats sin rival.

Vi får inte glömma JG skjutsade paret till o från Arlanda direkt efter försvinnandet Hjälpte paret.Ville tysta ner otrohetsskandalen.Skrev på sin fb en sista hälsning innan det var officiellt.

(var det hos JG som SD hämtade mordvapnet?Var det där hos JG som de bestämde sig att det var dags?Stod JG och gömde sig vid mordplatsen och hjälpte till?
Var det JG som lockade ut LW så sent ..För att leta cache?Stod SD där som sista?..)
Spekulationer.

Nu skriver du igen att JG ska ha försökt tysta ner otrohetsskandalen. Var har du fått det ifrån egentligen?
Citera
2019-09-24, 12:35
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
(Varför berättar då inte JG för polisen eller skickar ett anonymt brev dit?
JG vill dels inte sätta dit sin vän SD.Vill inte att SD:s barn blir utan en pappa..Vill inte heller åka dit själv för undanröjande av bevis,försvårande av utredning och skyddande av brottsling.

Svaret på din fråga är förmodligen så enkel som så här:

JG vet inte vem som mördat LW, och JG har ingen info om hur mordet gick till, mer än vi andra här i tråden har.
Citera
2019-09-24, 12:37
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Har du någon bra teori om varför JG skulle ha försökt dölja SD och LW:s relation?

Jag tror inte att JG har försökt dölja någon relation.
Citera
2019-09-24, 12:39
Medlem
Citat:
Ja,det var jag som tyckte att hon har en fast blick.Ingen jag skulle ha förtroende för.
Ja mycket bestämd vass blick tycker jag. Häxa har andra postare uttryckt om foton på HD. Fast ånandra sidan kan foton vara väldigt missvisande och otättvisa väldigt ofta. Vissa gör sig aldrig på foton, medans andra alltid ser ut på foton som de gör alltid gör i verkligheten.
Uttrycket döm inte hunden efter håren kanske man ska fundera på?
Uttrycket en bild säger mer än tusen ord också?
Eller ett foto ljuger aldrig?
Nä jag vill inte göra en bedömning på hur någon ser ut, det känns inte rättvist, jag kan själv se gräslig ut på vissa foton..men ändå så reagerar man ju och nu har man sett fotot, på gott som ont.
Vi får väl hoppas det kommer fler foton.
Nu färgas man kanske dessutom av att ett mord är kopplat till henne och hon är misstänkt, kanske ser man saker som man letar efter då tänker jag?
Skulle hon fixa till sig och måla ögonfransarna så kanske hon skulle se helt annorlunda ut, kanske ser görsnäll ut och får en mildare och behagligare blick då?
Tanken på att hon vet att bilden kommer läggas upp här kan väl dessutom påverkat hennes blick hahaha eller den som tog fotot kan ha sagt något särskilt, det kan vara ett missvisande foto på HD, inte sant?
Citera
2019-09-24, 12:42
Medlem
Citat:
Teori 1: För att han efter mordet drabbats av samvetskval och placerat ut föremål som leder misstankar till SD?
Teori 2: För att ingen skulle misstänka JG, särskilt då SD eftersom spåren leder till just SD?
Teori 3: För att han själv misstänkte SD och HD pga någon osämja i närtid innan mordet?
Teori 4: JG är själv mördaren och ville att SD och HD skulle hinna iväg på resan, för att framstå som en god vän i deras ögon?

Hur som helst, vem skulle agera som JG i samma situation?
Varför så orolig att han ens agerar aktivt på det sättet?

Jag tänker att de flesta skulle nog bli så chockade att de inte ens hade velat prata med SD och HD och reagerat med att tycka att allt var fruktansvärt obehagligt, eller är det bara jag som känner så?
Skulle de flesta här göra allt för att tysta ner och hjälpa de misstämkta?
Inledningsvis så visste iofs ingen att LW var mördad, ändå agerade JG och ville tysta ner SD relation med LW...borde han inte redan där tänkt att det måste vara pundare och INTE kopplat ihop LW försvinnande med SD relation med LW?
Om han var hysterisk och orolig i kroppen och behövde göra något..borde han väl snarare ringt runt och frågat om de visste var LW var eller om de sett henne eller pratat med henne?
JG beter sig som om han själv misstänkte SD, ville han skydda för att skydda SD, eller sig själv?
Hur man agerar i den situationen är förstås individuellt...men mest troligt är väl att en oskyldig drar sig undan och blir rädd, att tankarna snurrar kraftigt, särskilt när man VET att det bråkats mellan parterna en tid? Hur tänker du eller ni andra, hur hade ni troligtvis själva reagerat och agerat?
Jag hade blivit livrädd och väldigt chockad.Ringt runt/pratat med allt folket Gjort allt för att försöka hitta henne..Letat!!Sett till att andra letade.Inte alls försökt tycta ner otroheten utan berättat om den!
Citera
2019-09-24, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Klokt av dig borde vara att inte ta det som JM skriver här som sanning.

Nej jag tar inte något som sanning JM skriver, tänkte att någon kanske har andra uppgifter hur länge SD var hos JG, någon med mer trovärdighet så vore det intressant, inte sant?
Citera
2019-09-24, 12:45
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Nej jag tar inte något som sanning JM skriver, tänkte att någon kanske har andra uppgifter hur länge SD var hos JG, någon med mer trovärdighet så vore det intressant, inte sant?

Va bra. Då behöver du ju heller inte låta den skribenten styra över dina tankar.
Citera
2019-09-24, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag tror inte att JG har försökt dölja någon relation.

Vi tänker ju alla olika, vill du förklara varför du tänker som du tror?
Citera
2019-09-24, 12:47
Medlem
Citat:
Ja mycket bestämd vass blick tycker jag. Häxa har andra postare uttryckt om foton på HD. Fast ånandra sidan kan foton vara väldigt missvisande och otättvisa väldigt ofta. Vissa gör sig aldrig på foton, medans andra alltid ser ut på foton som de gör alltid gör i verkligheten.
Uttrycket döm inte hunden efter håren kanske man ska fundera på?
Uttrycket en bild säger mer än tusen ord också?
Eller ett foto ljuger aldrig?
Nä jag vill inte göra en bedömning på hur någon ser ut, det känns inte rättvist, jag kan själv se gräslig ut på vissa foton..men ändå så reagerar man ju och nu har man sett fotot, på gott som ont.
Vi får väl hoppas det kommer fler foton.
Nu färgas man kanske dessutom av att ett mord är kopplat till henne och hon är misstänkt, kanske ser man saker som man letar efter då tänker jag?
Skulle hon fixa till sig och måla ögonfransarna så kanske hon skulle se helt annorlunda ut, kanske ser görsnäll ut och får en mildare och behagligare blick då?
Tanken på att hon vet att bilden kommer läggas upp här kan väl dessutom påverkat hennes blick hahaha eller den som tog fotot kan ha sagt något särskilt, det kan vara ett missvisande foto på HD, inte sant?

Jag tror HD är en person som till stor del styrs av rationellt tänkande och inte känslostyrt.
Om inte ögonen hänger med i leenden så blir de inte äkta ,då
Ögonen är själens spegel.
Det kan inget smink ändra på.
Senast redigerad av Fotoalbuns 2019-09-24 kl. 12:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in