2019-09-24, 08:41
Medlem
Jag tror att barnen i ett första skede placerades i ett sk akuthem, och då förmodligen inte ens i Örebro, eftersom det då var så färskt och med tanke på att de är tillräckligt stora att förstå vad som hänt och det blir dramatiskt för barnen, och de kan då få för sig att rymma hem i tron att deras föräldrar ska vara hemma?! Eller rymma till morföräldrarna?

Komma till sina klasskamrater och bli utsatta för frågor i det läget med tanke på barnens ålder är nog inte särskilt lämpligt heller just där och då?
Men förhoppningsvis vid ett senare skede fått komma tillbaka till örebro och sina klasskamrater, när det lagt sig lite möjligtvis, men är inte barnen hemma hos HD, så är det nog mest troligt att de är i en annan kommun eller?
Fast om HD hade haft barnen så hade det nog kommit fram..jag tror att barnens hälsa efter att deras båda föräldrar häktades anses som allvarligt och med tanke på att HD fortsatt är misstänkt, tar nog inte soc risken att barnen utsätts för ett nytt trauma att ryckas upp från sitt hem?!
Så jag tror faktiskt inte att flickorna är kvar i örebro?

Klart de fortsätter geocacha..men kan det bli detsamma som förut för dom, så de tröttnar kanske och hittar andra aktiviteter i framtiden?
Mina tankar stämmer säkert inte med verkligheten, men hade jag varit den som fattade beslut om barnen hade jag inte plaverat dom hos HD eller ens i örebro av flera anledningar, men det är ju jag det. Så bara spekulation som sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Måste vara helt vidrigt för alla barn, även Davidssons.

LWs och SDs barn skulle väl mycket väl kunna gå i samma skola.
Och visst måste det vara en stor risk att stöta på varandra, de bor ju precis runt kröken på samma gata och HD lite längre ner.

Det finns flera skolor i närheten, men idag behöver ju inte barnen gå på den skola som ligger närmast. Frågan är om man kan gå någon omväg för att slippa råka på varandra.
Men Örebro känns extremt litet, och risken är att man stöter på varandra ändå.

LWs föräldrar bor ju inte i Örebro, men de har kanske hälsat på under den här tiden? Frågan är om de känner igen HDs eller SDs föräldrar (som bor i Västerås och inte verkar umgås så flitigt med SD och hans familj? Inget jag vet, enbart spekulation efter geocachloggarna).

Jag kan inte tänka mig att jag hade velat fortsätta att geocacha i SDs och fr a inte i HDs situation. Mest av allt hade jag tänkt på barnen, kanske t om flyttat för att barnen ska kunna vara anonyma. Svårt, men varje dag med barnen hade varit en gåva, vilket det är ändå.

Bra att de åkte till Island med barnen iaf. Men undrar hur kul barnen har tyckt att allt geocachande har varit. Inte ens där kunde de avstå. Sjukt känns det.

Barn kan vara oerhört elaka och man kan definitivt vara utsatt i den här situationen som D*vids*ns barn är i.

Frågan är om HD får vara vårdnadshavare i den här situationen? Hur agerar soc om bägge föräldrarna är misstänkta?

Om det skulle visa sig att HD är skyldig till mordet liksom SD, vad ska man tänka då om att två barn har fått bo hos dessa föräldrar?

Bara några tankar... det kan ju visa sig att en av dom är oskyldig.
Blir man klok på något i denna soppa.

Nu vill man bara få svar.
Citera
2019-09-24, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du får absolut diskutera olika teorier med andra skribenter.
Jag uppfattade det som att du var ironisk eller provocerande, precis som jag uppfattade att du var när du skrev att du trodde på EGTs teorier om knarkarna/cykeltjuvarna (eller hur det nu var).

Då ber jag om ursäkt för att jag tolkade dig fel.

Han säger ju att han vet, men visst han kan förstås tvivla som vi utefter han kommit på att något inte stämmer förstås, fast jag tycker JM varit så självsäker tidigare så uppfattade det också som att han bara drev med alla för att medvetet förvilla...just för att ingen ska anta något i förväg, å då tänkte jag att sanningen kanske är så tillkrånglad att ingen ens är i närheten här i tråden..och ärligt...har någon trori/spekulation stämt ihop att det känns troligt öht när man tänker efter..inte för min del alla fall!
Citera
2019-09-24, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God kväll bäste @Avd.9

Det här kommer för dig att låta högst egendomligt, men vad du än tänker, så plocka inte bort JG👤 från det här mycket partikuljära mordfallet gällande LW.

Jag vet med 100% säkerhet att JG👤 har ett finger med i detta spelet.

Det finns en person som har berättat för mig gällande sådana saker i fullständigt förtroende om just sådana saker och ting som anbelangar denna omnämnda personen. Vad jag också vet med säkerhet och som jag framför här inom tråden, är att SD👤 besökte vederbörande under den då aktuella måndags-kvällen, och under en kortare tidsperiod av approximativt 15 minuter.

Mvh/ @JokerMannen
SD cyklade på kvällen till JG(vet ej vilken tid..) för att där hämta en "sak".(Mordvapnet?)
(JG vet vart mordvapnet finns?Kanske hos honom?) Spekulation.
Citera
2019-09-24, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Får känslan av en kvinna (HD) som ser en annan kvinna (LW) förstöra hennes liv.
Ilskan och hatet över LW och vad HD har fått utstå växer sig starkare när hon sitter där i sin lägenhet 50 meter från kvinnan som förstört allt.
LW har förstört hennes familj.
HD hatar LW över allt annat.
Stefan står ensam kvar, - fan det var inte såhär jag hade tänkt mig.
Nu har han ingen, varken sitt vänster-prassel eller sin HD.
LW har insett att deras prassel inte var bra, och hon vill inte gå längre med Stefan.
Stefan försöker då istället få tillbaka HD, och då säger hon.
-Vill du få tillbaka mig och din familj så måste LW bort, på riktigt bort......
Stefan lovar att fixa detta, och med HD's hjälp så dör LW.
Problemet är löst.
Sen kunde dom visa sin lycka genom att hån-flina på vartenda foto dom la ut.
Ny-kära och Lyckliga.

Typ så, tror jag att det har gått till ungefär.

Skulle SD vara så nykär i HD..eller desperat rädd för att vara ensam, att han begår mord för HD skull...som han ändå inte visat någon hänsyn och respekt och förmodligen inte ens haft känslor för i över sex år?
Frågan blir då varför sån ilska och övervåld? Det tyder på sånt kraftigt hat, extrem urladdning och då så långt efter att LW och SD gjort slut? Borde det inte hänt tidigare då?
Vad tjafsades det om efter att de gjort slut, eller hade de inte det?
Vem hotade och trackasserade egentligen LW, var det SD eller var det någon annan, eller är det bara en trådsanning?
Citera
2019-09-24, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jo då. Men jag har faktiskt klurat i den riktningen själv, ett par varv, men tvekar numera. Om än det vore den ultimata Hämnden förstås.

Vi få se helt enkelt.

Givet att HD ville bo kvar i närområdet finns väl endast detta radhusområde till rimlig kostnad, vad jag kan se. Så det var nog inte utvalt särskilt, men kan ha utgjort en trigger. Hyste HD så varma (heta) känslor för SD? Kanske. Eller var det att andra vetat om det länge? Kränkthet?

Hur som hade jag betraktat SD som den stora svikaren.

Precis svartsjukehatet behöver ju inte bero på heta känslor för SD, han kan ju iofs trott det?
Den som hatade LW bör varit HD, den som led av svartsjuka pga heta känslor bör varit JG?
Och SD, om han hatade LW, så vad handlade det om?
Citera
2019-09-24, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God kväll bäste @Avd.9

Det här kommer för dig att låta högst egendomligt, men vad du än tänker, så plocka inte bort JG👤 från det här mycket partikuljära mordfallet gällande LW.

Jag vet med 100% säkerhet att JG👤 har ett finger med i detta spelet.

Det finns en person som har berättat för mig gällande sådana saker i fullständigt förtroende om just sådana saker och ting som anbelangar denna omnämnda personen. Vad jag också vet med säkerhet och som jag framför här inom tråden, är att SD👤 besökte vederbörande under den då aktuella måndags-kvällen, och under en kortare tidsperiod av approximativt 15 minuter.

Mvh/ @JokerMannen

Jaha se där ja, endast 15 min?!
Skulle han bara lämna något eller blev de osams om något, eller en av dom drabbades av en passiv iska som senare exploderade och därför besök hos LW senare?
Mina tankar igår om JG, sprack en aning över natten, när blir man klok på allt?
Citera
2019-09-24, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Tidigt i tråden spekulerades det huruvida SD var lagd åt att gilla både tjejer och killar efter att LW till en vän nämnt att den Mr Perfect hon träffat under en "magisk" tid visat sig vara "tvestjärtad".. vilket hon inte uppskattade. Någon som vet mer om det? Kan det vara så att SD och JG gillar varandra mer än som bara vänner ?

Ja jisses jag minns jag läste nånstans att någon upptäckt och retat sig på att hela gänget levde ut sexuellt med varandra, inte exakt så förmulerat, men nånting sånt, men är det sant verkligen?
Citera
2019-09-24, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Tidigt i tråden spekulerades det huruvida SD var lagd åt att gilla både tjejer och killar efter att LW till en vän nämnt att den Mr Perfect hon träffat under en "magisk" tid visat sig vara "tvestjärtad".. vilket hon inte uppskattade. Någon som vet mer om det? Kan det vara så att SD och JG gillar varandra mer än som bara vänner ?
Jag har funderat lite grann åt det hållet också faktiskt.
I så fall ville ju JG få bort LW.De planerade detta ihop.
HD har hämnats sin rival.

Vi får inte glömma JG skjutsade paret till o från Arlanda direkt efter försvinnandet Hjälpte paret.Ville tysta ner otrohetsskandalen.Skrev på sin fb en sista hälsning innan det var officiellt.

(var det hos JG som SD hämtade mordvapnet?Var det där hos JG som de bestämde sig att det var dags?Stod JG och gömde sig vid mordplatsen och hjälpte till?
Var det JG som lockade ut LW så sent ..För att leta cache?Stod SD där som sista?..)
Spekulationer.
Citera
2019-09-24, 09:23
Medlem
Citat:
Bäste @Jokermannen.

Nejdå, JG finns i allra högsta grad med i min ekvation.
Inte som mördare på plats bakom planket, men han vet exakt vad som har hänt både innan och efter.
Tror även att JG känner sig nöjd över att "problemet Lena" är borta.
Just idag, när han inser konsekvenserna, så kanske han ångrar sig, men när det begav sig innan och efter mordet så var han nog glad att hon är borta.
I mina ögon är dom tre. (SD, HD och JG) som är inblandade och ansvariga för Lenas död.

Tack för din information @Jokermannen.

//@Avd.9
Som sagt.. En människa orkar inte bära hur mycket som helst inom sig innan det pyser över..
Sd har berättat för sin vän JG.Han vet hur det ligger till hur som helst.
Tack så mycket JokerMannen!
Citera
2019-09-24, 09:27
Medlem
Citat:
Bäste @Jokermannen.

Nejdå, JG finns i allra högsta grad med i min ekvation.
Inte som mördare på plats bakom planket, men han vet exakt vad som har hänt både innan och efter.
Tror även att JG känner sig nöjd över att "problemet Lena" är borta.
Just idag, när han inser konsekvenserna, så kanske han ångrar sig, men när det begav sig innan och efter mordet så var han nog glad att hon är borta.
I mina ögon är dom tre. (SD, HD och JG) som är inblandade och ansvariga för Lenas död.

Tack för din information @Jokermannen.

//@Avd.9
(Varför berättar då inte JG för polisen eller skickar ett anonymt brev dit?
JG vill dels inte sätta dit sin vän SD.Vill inte att SD:s barn blir utan en pappa..Vill inte heller åka dit själv för undanröjande av bevis,försvårande av utredning och skyddande av brottsling.
Citera
2019-09-24, 09:36
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Tack Draifos! Skrattade högt.

Om en fup anländer så ska det bli intressant att läsa förhören med Carola.

On-topic: Det kryllar numer av påståenden hit och dit, och med oförsiktighet förvandlas det i vissa inlägg som att "så här är det". Visst är det möjligt att släpspår hittats. Kanske till och med det är så att JG försökt dölja SD och LW:s relation. Jag vet inte.
Har du någon bra teori om varför JG skulle ha försökt dölja SD och LW:s relation?
Senast redigerad av Draifos 2019-09-24 kl. 09:39.
Citera
2019-09-24, 09:41
Medlem
notknapparens avatar
Ett intressant inlägg från Holmes om JG.
JG har lovat att berätta allt för polisen, även sådant som skulle kunna peka mot SD.
Jag hoppas att han har hållit det löftet.

Min undran blir också, vad är det som skulle kunna peka mot SD som det handlar om?

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nåja det skulle även kunna vara så att JG blev så illa berörd över vad han varit med och gjort.
Eller han funderade om han skulle avslöja för polisen att SD är mördaren.

Jag ska tillägga att JG lovat berätta allt för polisen, även sådant som skulle kunna peka mot SD.
Det behöver dock inte betyda att jag tror på vad han säger. Jag kan inte släppa att JG frös ut LW men fortsatte fjanta efter SD efter att otohetsaffären blivit offentlig.
Jag kommer heller aldrig förlåta honom för att han "Godkände" både SDs misshandel och ofredande av LW.
Ännu konstigare blir det att han nu, när alla dessa saker är ute i ljuset, fortfarande klammrar sig fast vid SD.
Koppla det med att JG inte heller ville att han eller någon annan skulle leta efter LW, så förstår ni kanske varför jag är väldigt skeptisk till JG och hans uppträdanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in