2019-09-24, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Ja hon ser nöjd och belåten ut, men vilken blick, vad döljer sig bakom den?
Läste häromdagen att någon skrev att hon har en fast blick...håller sannerligen med om det!
Hon ser t.o.m jävlig och skärpt ut på något vis, åtminstone på detta kortet?
Ja,det var jag som tyckte att hon har en fast blick.Ingen jag skulle ha förtroende för.
Citera
2019-09-24, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Kammaråklagare Åsa "Jättemycket bevisning" Hiding
Rådman Ulla "Simpampen" Gustavsson
Polischef Lars "Locket på" Bergman
Chefredaktör Anders "Granskande journalistik" Nilsson
Jouråklagare Therese "Lämna mig ifred" Johansson

Efter att åtal väckts av åklagaren Hiding vidtar en rättsprocess som leder fram till en dom.
Citera
2019-09-24, 11:38
Medlem
Kan någon skicka länkar så jag kan se paret D senaste/sista foton? och vart hittar jag filmen där HD kör 4 hjuling?
Citera
2019-09-24, 11:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Kan någon skicka länkar så jag kan se paret D senaste/sista foton? och vart hittar jag filmen där HD kör 4 hjuling?

Fyrhjulingen tror jag @letsdoit postade.
Citera
2019-09-24, 11:41
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Efter att åtal väckts av åklagaren Hiding vidtar en rättsprocess som leder fram till en dom.
Blir det Ulla Gustavsson som domare i tingsrätten om Hiding väljer att väcka åtal?
Senast redigerad av Draifos 2019-09-24 kl. 11:45.
Citera
2019-09-24, 11:46
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Blir det Ulla Gustavsson som blir domare om Hiding väljer att väcka åtal?
Hur ska någon kunna veta det i förväg?
Citera
2019-09-24, 11:50
Medlem
Citat:
Blir det Ulla Gustavsson som domare i tingsrätten om Hiding väljer att väcka åtal?

Inte vet jag. Vi får väl se.
Citera
2019-09-24, 11:53
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hur ska någon kunna veta det i förväg?
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inte vet jag. Vi får väl se.
Jag vet inte hur man brukar göra. Det lär ju skall vara ett mycket komplext ärende enligt åklagaren, och då kanske det är bra att ha den här domaren som redan är insatt nu. Eller lottar man tror ni?
Citera
2019-09-24, 12:00
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur man brukar göra. Det lär ju skall vara ett mycket komplext ärende enligt åklagaren, och då kanske det är bra att ha den här domaren som redan är insatt nu. Eller lottar man tror ni?

Avvakta och se. För mig är det ointressant.
Citera
2019-09-24, 12:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Ska inte domare vara utan tidigare kunskap om fallet? Ska de inte gå efter endast det som kommer fram under rättegången?
Citera
2019-09-24, 12:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ska inte domare vara utan tidigare kunskap om fallet? Ska de inte gå efter endast det som kommer fram under rättegången?

En domare berättar om sin roll:

https://www.youtube.com/watch?v=31J9pZdpUac
Citera
2019-09-24, 12:21
Medlem
Citat:
Har du någon bra teori om varför JG skulle ha försökt dölja SD och LW:s relation?
Teori 1: För att han efter mordet drabbats av samvetskval och placerat ut föremål som leder misstankar till SD?
Teori 2: För att ingen skulle misstänka JG, särskilt då SD eftersom spåren leder till just SD?
Teori 3: För att han själv misstänkte SD och HD pga någon osämja i närtid innan mordet?
Teori 4: JG är själv mördaren och ville att SD och HD skulle hinna iväg på resan, för att framstå som en god vän i deras ögon?

Hur som helst, vem skulle agera som JG i samma situation?
Varför så orolig att han ens agerar aktivt på det sättet?

Jag tänker att de flesta skulle nog bli så chockade att de inte ens hade velat prata med SD och HD och reagerat med att tycka att allt var fruktansvärt obehagligt, eller är det bara jag som känner så?
Skulle de flesta här göra allt för att tysta ner och hjälpa de misstämkta?
Inledningsvis så visste iofs ingen att LW var mördad, ändå agerade JG och ville tysta ner SD relation med LW...borde han inte redan där tänkt att det måste vara pundare och INTE kopplat ihop LW försvinnande med SD relation med LW?
Om han var hysterisk och orolig i kroppen och behövde göra något..borde han väl snarare ringt runt och frågat om de visste var LW var eller om de sett henne eller pratat med henne?
JG beter sig som om han själv misstänkte SD, ville han skydda för att skydda SD, eller sig själv?
Hur man agerar i den situationen är förstås individuellt...men mest troligt är väl att en oskyldig drar sig undan och blir rädd, att tankarna snurrar kraftigt, särskilt när man VET att det bråkats mellan parterna en tid? Hur tänker du eller ni andra, hur hade ni troligtvis själva reagerat och agerat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in