Citat:
Ursprungligen postat av
JokerMannen
OT: Du vet ingen ting mer än att du insinuerar, SD kan mycket väl försättas på fri fot inom en snar framtid.
Du har rätt. Jag vet ingenting mer än att just nu sitter SD i säkert förvar i häktet på Sannolika skäl - trots överklagan.
Tror du att åklagaren plötsligt finna de Sannolika skälen Osannolika och kommer att släppa ut SD på fredag? Han som via advokat IB meddelat att han inte kommer motsätta sig fortsatt häktning. Jag tror att ÅH antingen begär åtalsförlängning eller presenterar ett åtalsdatum och delgiver SD en FUP.
Jag spekulerar om att Isdrottningen balanserar på slak lina som hålls uppe av människor som inte kommer orka tiga länge till. JellyGray och de stöttande föräldrarna kommer låta den moraliska kompassen visa den rätta vägen? Trots att det innebär att två tonårstjejer blir utan föräldrar? Det kan även vara döttrarna som berättar något de inte orka bära inom sig längre....
( Offt: Undrar hur många medhjälpare Rosamund har till sin trådforskning? Den här tråden tar snart pris i konstigheter. )