2019-09-23, 22:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Om bodelning genomförts tror jag också att HD drog det överlägset längsta strået.

Varför tror du och Remark det?

SD bor ju kvar i huset och enligt uppgifter i tråden fick HD låna från sina föräldrar för att kunna köpa sin bostadsrätt.
Citera
2019-09-23, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Tänk efter.
Hennes "rival" är död = Hon fick sin hämnd.
Hennes otrogna man = Håller precis nu på att få sitt straff.

Vem är det som lever vidare med sitt liv.?
Vem kan börja om på nytt.!
Hanna...
Hon är inte korkad den där bruden.

God kväll bäste @Avd.9

Det här kommer för dig att låta högst egendomligt, men vad du än tänker, så plocka inte bort JG👤 från det här mycket partikuljära mordfallet gällande LW.

Jag vet med 100% säkerhet att JG👤 har ett finger med i detta spelet.

Det finns en person som har berättat för mig gällande sådana saker i fullständigt förtroende om just sådana saker och ting som anbelangar denna omnämnda personen. Vad jag också vet med säkerhet och som jag framför här inom tråden, är att SD👤 besökte vederbörande under den då aktuella måndags-kvällen, och under en kortare tidsperiod av approximativt 15 minuter.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-23, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är ju det som är det stora problemet i Sverige, dessa långa häktningstider där det känns som om åklagaren i all oändlighet tänker begära förlängning av åtalstiden, i det här fallet så borde Hiding haft i stort sett åtalet färdigt om hon nu inte suttit och rullat tummarna i väntan på svar från NFC vilket jag inte tror att hon gjort alltså borde åtalet komma ganska snart efter den första månaden.

Nu blandade Hiding in en ny parameter i ekvationen som måste elimeneras eller förstärkas på något sätt så jag anser ju att Hiding,s case har försvagats tack vare det, därför är jag nyfiken på hur mycket tid som Hiding kommer att begära den 27/9, äskar hon en månad så tror jag att fallet inte är så glasklart.

Beviljas hon en månad tyder väl det snarast på att hon presenterad ett starkt underlag.

Trots allt är det oftast NFCs resultat som ger teknisk bevisning.
Citera
2019-09-23, 22:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Beviljas hon en månad tyder väl det snarast på att hon presenterad ett starkt underlag.

Det känns som att även om hon har ett starkt underlag mot SD måste HD:s roll utredas först innan han kan åtalas.
Citera
2019-09-23, 22:28
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Vad menar du?

Hon har ju redan lyckats med den svåra uppgiften, den att få "sannolika skäl" nu kan hon helt enkelt bara hävda att utredningen fortsätter framgångsrikt men att hon behöver mer tid, hon behöver inte visa något för rätten i det här läget endast hävda att utredningen framskrider.

Det är ju det som är det stora bekymret och leder till onödigt långa häktningstider, åklagaren har ingen press på sig att leverera.
Citera
2019-09-23, 22:31
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Vad som händer med HD-spåret kan ha inverkan på SD-spåret. Väldigt svårt att sia om hur det kan komma att inverka på häktningsförlängning rörande SD, men utredningen kan visa sig vara som två garnnystan som slingrat ihop sig med varandra.
Citera
2019-09-23, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vad menar du?

Hon har ju redan lyckats med den svåra uppgiften, den att få "sannolika skäl" nu kan hon helt enkelt bara hävda att utredningen fortsätter framgångsrikt men att hon behöver mer tid, hon behöver inte visa något för rätten i det här läget endast hävda att utredningen framskrider.

Det är ju det som är det stora bekymret och leder till onödigt långa häktningstider, åklagaren har ingen press på sig att leverera.

Helt enig, kanske uttryckte mig oklart. Det är väl snarast sällsynt att det räck mer med en-två omhäktningar?

Visserligen har Sverige många omhäktningar men om NFC resultat först nu börjat levererats tycker jag det är rimligt med omhäktning på en månad. Vi får se.
Citera
2019-09-23, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vad som händer med HD-spåret kan ha inverkan på SD-spåret. Väldigt svårt att sia om hur det kan komma att inverka på häktningsförlängning rörande SD, men utredningen kan visa sig vara som två garnnystan som slingrat ihop sig med varandra.

Det låter väl troligt. Hoppas ÅH kan hålla åtskillnad på resp trådända. Jag vill tro det.
Citera
2019-09-23, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God kväll bäste @Avd.9

Det här kommer för dig att låta högst egendomligt, men vad du än tänker, så plocka inte bort JG👤 från det här mycket partikuljära mordfallet gällande LW.

Jag vet med 100% säkerhet att JG👤 har ett finger med i detta spelet.

Det finns en person som har berättat för mig gällande sådana saker i fullständigt förtroende om just sådana saker och ting som anbelangar denna omnämnda personen. Vad jag också vet med säkerhet och som jag framför här inom tråden, är att SD👤 besökte vederbörande under den då aktuella måndags-kvällen, och under en kortare tidsperiod av approximativt 15 minuter.

Mvh/ @JokerMannen
Tidigt i tråden spekulerades det huruvida SD var lagd åt att gilla både tjejer och killar efter att LW till en vän nämnt att den Mr Perfect hon träffat under en "magisk" tid visat sig vara "tvestjärtad".. vilket hon inte uppskattade. Någon som vet mer om det? Kan det vara så att SD och JG gillar varandra mer än som bara vänner ?
Citera
2019-09-23, 22:59
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför tror du och Remark det?

SD bor ju kvar i huset och enligt uppgifter i tråden fick HD låna från sina föräldrar för att kunna köpa sin bostadsrätt.

Jag gissar att SD och HD ägde 50 % var av det gemensamma huset då de flyttade in. Nu äger SD enligt mina spekulationer huset själv. För mig är det otänkbart att HD helt altruistiskt gav (det eventuellt samägda) huset till SD och därmed tvingades låna av sina föräldrar (?) för att kunna finansiera sin bostadsrätt. Den broder som HD (enligt tidigare uppgifter i tråden) köpte sin nuvarande bostad av finns inte och har aldrig funnits. Undrar om HD har någon bil? Ratsit säger att hon inte har det. Samäger SD och HD den vita Forden som köptes inom äktenskapet tro? Transportstyrelsen får väl (som jag uppfattat det) endast registrera en ägare på ett fordon. Det hindrar ju inte att Forden (genom t.ex. Bodelningsavtal) är samägd i praktiken, tänker jag. Det kan givetvis vara så att min magkänsla helt fräckt har lurat mig gällande allt ovan, viktigt att nämna. Någon bror har HD iallafall inte, enligt Folkbokföringen.
Citera
2019-09-23, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag gissar att SD och HD ägde 50 % var av det gemensamma huset då de flyttade in. Nu äger SD enligt mina spekulationer huset själv. För mig är det otänkbart att HD helt altruistiskt gav (det eventuellt samägda) huset till SD och därmed tvingades låna av sina föräldrar (?) för att kunna finansiera sin bostadsrätt. Den broder som HD (enligt tidigare uppgifter i tråden) köpte sin nuvarande bostad av finns inte och har aldrig funnits. Undrar om HD har någon bil? Ratsit säger att hon inte har det. Samäger SD och HD den vita Forden som köptes inom äktenskapet tro? Transportstyrelsen får väl (som jag uppfattat det) endast registrera en ägare på ett fordon. Det hindrar ju inte att Forden (genom t.ex. Bodelningsavtal) är samägd i praktiken, tänker jag. Det kan givetvis vara så att min magkänsla helt fräckt har lurat mig gällande allt ovan, viktigt att nämna. Någon bror har HD iallafall inte, enligt Folkbokföringen.

Frågan är om det upprättats ngt äktenskapsförord inför att dom gifte sig. Om inte delas allt på hälften.
Citera
2019-09-23, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
OT: Du vet ingen ting mer än att du insinuerar, SD kan mycket väl försättas på fri fot inom en snar framtid.

Du har rätt. Jag vet ingenting mer än att just nu sitter SD i säkert förvar i häktet på Sannolika skäl - trots överklagan.

Tror du att åklagaren plötsligt finna de Sannolika skälen Osannolika och kommer att släppa ut SD på fredag? Han som via advokat IB meddelat att han inte kommer motsätta sig fortsatt häktning. Jag tror att ÅH antingen begär åtalsförlängning eller presenterar ett åtalsdatum och delgiver SD en FUP.

Jag spekulerar om att Isdrottningen balanserar på slak lina som hålls uppe av människor som inte kommer orka tiga länge till. JellyGray och de stöttande föräldrarna kommer låta den moraliska kompassen visa den rätta vägen? Trots att det innebär att två tonårstjejer blir utan föräldrar? Det kan även vara döttrarna som berättar något de inte orka bära inom sig längre....

( Offt: Undrar hur många medhjälpare Rosamund har till sin trådforskning? Den här tråden tar snart pris i konstigheter. )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in