2019-09-23, 14:28
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det verkar ha skurit sig lite mellan tidningen och åklagaren, så det har inte varit mycket till rapportering på ett tag. Senaste vändan hade väl tidningen i alla fall uppfattat som ett genombrott i utredningen, men när man försökte ställa frågor till åklagaren sedan så sade hon bara "lämna mig i fred".
Var det inte jouråklagarens svar för några veckor sedan?
Eller har den ordinarie åklagaren sagt samma sak?
Citera
2019-09-23, 14:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Jag har väldigt svårt att tänka mig att HD har nerver av stål, hon har enligt uppgift i tråden varit sjukskriven periodvis pga utmattningsdepression, har liksom svårt att få ihop det med en person som har nerver av stål?
Två psykopater?
Det är är ganska få människor som är psykopater som tur är, chansen att två skulle välja varandra känns väldigt knepig? Jag menar, det ligger i en psykopats natur att utnyttja/lura/bedra och leka katt å råtta lekar med andra människor..borde de inte slagit ihjäl varann för längesen om båda skulle vara likadana?
Förstår din känsla, det finns psykopater men de är få, men visst blir man ändå eftertänksam.

Enligt MV handlade det inte om utmattningsdepression om jag läser honom rätt.

På vilket sätt denna psykiska ohälsa har drabbat HD, är kanske oklart för oss i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
HD har lidit av psykisk ohälsa sen deras andra barn föddes. Så det har ingenting med jobbet att göra.

Och jag finner det också svårt att tro att två psykopater/narcissister skulle stå ut med varandra. Men vem vet hur det funkar?

Man kanske inte behöver tolka ett beteende att gå på event trots den "stämpel" man har på sig, som att vara psykopat. Man behöver nog veta lite mer om omständigheterna, även om det känns lite "våghalsigt", "oblygt" och "skamlöst" vid första anblicken.
Citera
2019-09-23, 14:31
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Jag vet inte varför JG ville tysta ner..Ville vkanske inte att otrohetsaspekten skulle koppa på tal(kan va nåt i det du säger .. Pinsamt för HD)
JG har ju stått närma HD som vän tycks jag kunnat läsa mig till i tråden(har ej källa).
(Kanske ville han skydda henne från prat från folket om otroheten..?)

((Jag läste i tråden att SD varit synlig ute samma kväll som mordet skedde om jag inte fattat fel.Vart var han synlig?Var han hos JG tro? endast spekulation Har ej källa)

Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Visste JG om mordet?Ville han ändå tysta ner affären i syfte att inte berätta vad han visste?För att skydda SD(Med flera?)
Spekulation naturligtvis

Varför skriver du att JG har försökt tysta ner LW och SD:s relation? Varifrån har du fått den uppgiften?
Citera
2019-09-23, 14:37
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Enligt MV handlade det inte om utmattningsdepression om jag läser honom rätt.

På vilket sätt denna psykiska ohälsa har drabbat HD, är kanske oklart för oss i tråden.

Och jag finner det också svårt att tro att två psykopater/narcissister skulle stå ut med varandra. Men vem vet hur det funkar?

Man kanske inte behöver tolka ett beteende att gå på event trots den "stämpel" man har på sig, som att vara psykopat. Man behöver nog veta lite mer om omständigheterna, även om det känns lite "våghalsigt", "oblygt" och "skamlöst" vid första anblicken.
Har åklagaren verkligen sagt att SD och HD är narcissister och psykopater? Har du någon källhänvisning?
Senast redigerad av Draifos 2019-09-23 kl. 14:42.
Citera
2019-09-23, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hat? Raseri? Svartsjuka?

OT: Varför tror du att det handlar om hat eller raseri eller svartsjuka ?
Citera
2019-09-23, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Kan det vara så att barnen kanske har andra aktiviteter ibland? tex. skola, Kaninhoppning eller hästar
Får inte HD göra något själv under den tiden eller måste hon sitta hemma?

OT: Självklart får HD göra vad hon vill under sin egen fritid när barnen är aktiverade med andra sysslor.
Citera
2019-09-23, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
OT: Varför tror du att det handlar om hat eller raseri eller svartsjuka ?

Med tanke på att LWs ansikte lär ha varit krossat/mosat. Kan inte säga exakt när jag läste att hon hade svåra huvud- och ansiktsskador.

Inte ovanligt att en svartsjuk man gör just detta.

Ett exempel är Martin Johnsson som mosade Lotta Rudholms ansikte/huvud. Det finns otaliga exempel på det.
Senast redigerad av zilvereko 2019-09-23 kl. 15:10.
Citera
2019-09-23, 14:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det känns ju inte klokt, egentligen.

Fan, ungarna måste ha det jätte-tufft i skolor mm.
En farsa som sitter häktad för mord och en morsa som är misstänkt (för nån delaktighet i alla fall)
Visst, HD behöver säkert lite egen tid för att skingra tankarna, men annars så borde hon väl prioritera ungarna högre än nåt jävla Geo-lekande.
Dom verkar ju vara helt knäppa pga detta Geo-lekandet.

En annan fråga... Dom bodde ju ganska nära varandra SD, HD och LW.
Undra om barnen från båda familjerna har sprungit på varandra, eller SD, HD eller LW´s föräldrar.
Det där kan ju vara jäkligt känsligt i så fall.
Örebro är ju inte stort, menar jag

Måste vara helt vidrigt för alla barn, även Davidssons.

LWs och SDs barn skulle väl mycket väl kunna gå i samma skola.
Och visst måste det vara en stor risk att stöta på varandra, de bor ju precis runt kröken på samma gata och HD lite längre ner.

Det finns flera skolor i närheten, men idag behöver ju inte barnen gå på den skola som ligger närmast. Frågan är om man kan gå någon omväg för att slippa råka på varandra.
Men Örebro känns extremt litet, och risken är att man stöter på varandra ändå.

LWs föräldrar bor ju inte i Örebro, men de har kanske hälsat på under den här tiden? Frågan är om de känner igen HDs eller SDs föräldrar (som bor i Västerås och inte verkar umgås så flitigt med SD och hans familj? Inget jag vet, enbart spekulation efter geocachloggarna).

Jag kan inte tänka mig att jag hade velat fortsätta att geocacha i SDs och fr a inte i HDs situation. Mest av allt hade jag tänkt på barnen, kanske t om flyttat för att barnen ska kunna vara anonyma. Svårt, men varje dag med barnen hade varit en gåva, vilket det är ändå.

Bra att de åkte till Island med barnen iaf. Men undrar hur kul barnen har tyckt att allt geocachande har varit. Inte ens där kunde de avstå. Sjukt känns det.

Barn kan vara oerhört elaka och man kan definitivt vara utsatt i den här situationen som D*vids*ns barn är i.

Frågan är om HD får vara vårdnadshavare i den här situationen? Hur agerar soc om bägge föräldrarna är misstänkta?

Om det skulle visa sig att HD är skyldig till mordet liksom SD, vad ska man tänka då om att två barn har fått bo hos dessa föräldrar?

Bara några tankar... det kan ju visa sig att en av dom är oskyldig.
Blir man klok på något i denna soppa.

Nu vill man bara få svar.
Citera
2019-09-23, 14:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Kan det vara så att barnen kanske har andra aktiviteter ibland? tex. skola, Kaninhoppning eller hästar
Får inte HD göra något själv under den tiden eller måste hon sitta hemma?

När var eventet?
Helgen?
Citera
2019-09-23, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Med tanke på att LWs ansikte lär ha varit krossat/mosat. Kan inte säga exakt när jag läste att hon hade svåra huvud- och ansiktsskador.

OT: Det tror jag inte på alls, varför tror du att LWs ansikte skulle varit krossat eller mosat?

OT: Varför tror du att LW skulle haft några ansiktsskador över huvud taget?

OT: LW kanske blev påkörd av en bil på motorvägen som @PeterNoster och @Draifos många gånger framfört, vad tror du om den teorin?
Citera
2019-09-23, 15:08
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Och som någon skrev verkar ju inga barn få vara med på "eventen", och det är skumt. Vad gör man på "eventen"?

Varför skulle inte barn få vara med på Eventen?
De flesta har sina barn med, men såklart har inte alla barnen egna konton och loggar event
Citera
2019-09-23, 15:09
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
När var eventet?
Helgen?

Det får du väl fråga personen som skrev om den
Jag frågade bara om hon inte fick göra något när/om barnen hade egna aktiviteter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in