2019-09-23, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jag menar att när de legitima arbetena i hisschakten har avslutats så fortsätter utåt sett samma arbeten fast nu med de individer som apterar schakten med sprängmedel/former av termit.
Utveckla vad du menar.
Ett stort antal hissmekaniker skötte driften av hissarna i wtc 1 och 2 och legitima arbeten i hisschakten på så stora hus pågår fortlöpande.
Menar du att de som apterat schakten med dina påstådda sprängmedel/former av termit på något vis visste att en oinvigd mekaniker aldrig kommer titta in i/utföra service eller reparation i de aktuella schakten och därmed kunna se aperingar/utlösningsmekanismer?
Citera
2019-09-23, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Utveckla vad du menar.
Ett stort antal hissmekaniker skötte driften av hissarna i wtc 1 och 2 och legitima arbeten i hisschakten på så stora hus pågår fortlöpande.
Menar du att de som apterat schakten med dina påstådda sprängmedel/former av termit på något vis visste att en oinvigd mekaniker aldrig kommer titta in i/utföra service eller reparation i de aktuella schakten och därmed kunna se aperingar/utlösningsmekanismer?
Källa på att ”ett stort antal hissmekaniker skötte driften av hissarna”? Inte så i WTC 7?
Citera
2019-09-23, 18:04
Medlem
Citat:
Källa på att ”ett stort antal hissmekaniker skötte driften av hissarna”?
Oavsett vad du anser räknas som "ett stort antal" så kan du svara på min fråga:
Citat:
Utveckla vad du menar.
Även om det inte har någon större betydelse i sak var det var klumpigt av mig att använda subjektiva formuleringen "ett stort antal" utan att först reda ut så vi är överens om vad som kan anses vara "ett stort antal" i just detta fall.
Så innan vi går vidare:
Vilket ungefärliga antal hissmekaniker tjänstgörande i wtc 1 och 2 tycker du kan anses vara "ett stort antal"? 25? 50? 100?
Senast redigerad av Prudent 2019-09-23 kl. 18:26.
Citera
2019-09-23, 18:40
Medlem
Citat:
Oavsett vad du anser räknas som "ett stort antal" så kan du svara på min fråga:
Jag hävdar att de som kontrollerade byggnaderna också kontrollerade vem som ägde tillträde till, i det här fallet, hisschakten. Hur många det var som hade den accessen vet jag inte.

Vet du?

Citat:
Även om det inte har någon större betydelse i sak var det var klumpigt av mig att använda subjektiva formuleringen "ett stort antal" utan att först reda ut så vi är överens om vad som kan anses vara "ett stort antal" i just detta fall.
Så innan vi går vidare:
Vilket ungefärliga antal hissmekaniker tjänstgörande i wtc 1 och 2 tycker du kan anses vara "ett stort antal"? 25? 50? 100?
Börja med att definiera ”hissmekaniker”. Hissarna opererade väl automatiskt och eventuella mekaniker kallades väl i så fall in vid behov?

Som sagt, Lawyers for 9/11 skriver i sin petition att just det/de företag som hade access till hisschakten månaderna/åren innan attackerna måste höras och om nedlagda så måste de vid tiden ansvariga istället höras.

Det kan mycket väl vara så att det i övrigt var helt legitima företag som tjänade som ’fronts’ för det team som apterade schakten.
Citera
2019-09-23, 19:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag hävdar att de som kontrollerade byggnaderna också kontrollerade vem som ägde tillträde till, i det här fallet, hisschakten. Hur många det var som hade den accessen vet jag inte.
Vet du?
Börja med att definiera ”hissmekaniker”. Hissarna opererade väl automatiskt och eventuella mekaniker kallades väl i så fall in vid behov?
Vid tidpunkten för attacken var 83 hissmekniker från ACE i tjänst.
Hur många av deras personal som inte var i tjänst just då vet jag inte men det totala antalet ACE-personal med tillträde bör rimligen ha varit fler om inte precis alla var friska och närvarande en tidig morgon. http://denniscauchon.com/wp-content/uploads/2013/05/WTC-story-page-3.pdf

Sen fanns det även t.ex. poliser och säkerhetsvakter som inte bara hade tillgång utan även som uppgift att söka igenom byggnaderna med bland annat bombhundar.
Citera
2019-09-23, 20:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det blir ju lite svårt eftersom produktionen och forskningen var/är hemligstämplad.
Men ändå är du övertygad om att det fanns?
Idag då - vad finns det för ämnen i thermite-varianter idag som du tycker hade varit bra att söka efter?

Citat:
Du menar att man inte ska undersöka om nano-termit användes eftersom att allmänheten inte vet om det fanns tillräckliga mängder anno 2001?
Nej jag undrar om det finns någon som helst anledning att tro på att det ens var möjligt. Om det inte ens fanns tillräckligt mycket nano-thermit att tillgå så blir det ju onödigt att fundera på om det kan ha använts.. Men nu har du ju berättat att allt var hemligt hysch hycsh..
Är du säker på att NIST inte har undersökt detta men inte får berätta för det är superhemliga militära hyschhyschisar?

Vilka ”nano-thermiteexperter” har jag ”tidigare skrivit om”?
Ja inte vet jag - det är ju därför jag frågar.. Men såhär skrev du om du nu glömt det:
Citat:
...
Tänk då vad som går att åstadkomma med militär nanotermit och experter inom området.
Citat:
Igen. Det är inte ”fantasier” att hävda att former av nano-termit existerade 9/11 2001, nej. Hur många gånger till tror du att jag behöver påpeka det innan du fattar?
Du behöver inte påpeka det alls om du bara visar vad det är för konstiga former du pratar om så vi andra kan få ett hum om vad det är du tycker NIST borde ha letat efter..

Lite trams om att du inte ens skulle veta vad filmer är och upprepningar bortplockade här..

Citat:
Tittade NIST på det här, menar Du? Hur kan de ha gjort det men samtidigt hävda att det inte fanns något stål från WTC 7 kvar att undersöka?
Jag har ingen aning om de tittade på uppgifterna. Men som du skriver så har ju NIST uppgett att de inte hade tillgång till någon metall som säkert kunnat härledas till wtc7.
Citera
2019-09-23, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vid tidpunkten för attacken var 83 hissmekniker från ACE i tjänst.
Hur många av deras personal som inte var i tjänst just då vet jag inte men det totala antalet ACE-personal med tillträde bör rimligen ha varit fler om inte precis alla var friska och närvarande en tidig morgon. http://denniscauchon.com/wp-content/uploads/2013/05/WTC-story-page-3.pdf

Sen fanns det även t.ex. poliser och säkerhetsvakter som inte bara hade tillgång utan även som uppgift att söka igenom byggnaderna med bland annat bombhundar.
Jag kan naturligtvis inte veta exakt vad dessa mekaniker gjorde eller hade access till, när, eller under vems överinseende. Jag citerar Lawyers for 9/11’s petition:
IX. CERTAIN PERSONS MAY POSSESS MATERIAL INFORMATION.

The Lawyers’ Committee has decided to not reference in this First Amended Petition either suspected perpetrators or potential material witnesses by name. However, there are obvious categories of persons who may have material information regarding the federal crimes reported herein that would be helpful to a special grand jury, or in the alternative to a grand jury, and to the DOJ. Those individuals who were arrested after reports that they were celebrating the airplane strikes on the WTC are one such category. The FBI already has the names of these individuals. A second category of such persons who may have material information related to the federal crimes reported herein are those contracted service providers who performed any work in the WTC buildings at issue in the weeks and months prior to 9/11 including those who performed construction, maintenance or repair work in these WTC buildings, including but not limited to work on the elevators. A third category of such persons are those persons involved in WTC security and in controlling or documenting who had access to the WTC buildings at issue in the months prior to 9/11. The Lawyers’ Committee is willing to present to the DOJ, and to appear before a special grand jury, or in the alternative to appear before a grand jury, and present directly to such grand jury the information available to the Lawyers’ Committee regarding any such persons known to the Lawyers’ Committee and the material information they may have.

https://www.lawyerscommitteefor9-11inquiry.org/download/lc-doj-first-amended-petition/?wpdmdl=1409&refresh=5d891ede4c5cb1569267422
Hissystemen var enorma med 99 hissar i varje torn. Det kan mycket väl ha funnits utrymmen som ’ordinarie’ mekaniker inte hade tillträde till, alternativt att vissa utrymmen inte var inbegripna i det ordinarie arbetet med servicen.

Jag vet inte heller om det var enkelt att gömma apteringarna bakom kolumner, under brandskydd, bakom gipsskivor, etc.

Något som normalt framkommer i en forensisk utredning. Vi får se hur långt petitionen räcker.
Senast redigerad av onopono 2019-09-23 kl. 21:56.
Citera
2019-09-23, 22:39
Medlem
Citat:
Det var inte svar på min fråga:

Citat:
Börja med att definiera ”hissmekaniker”.

Jag behöver inte börja med något när du själv inte svarar på mina frågor, men med hissmekaniker menar jag de som underhåller och sköter dagliga driften av hissarnas mekanik och maskineri...

Citat:
Hissarna opererade väl automatiskt och eventuella mekaniker kallades väl i så fall in vid behov?
Nej, där har du helt fel.
(Ca) 80 hissmekaniker var på plats i wtc 1 och 2 när attackerna skedde....
Citat:
On Sept. 11, ACE Elevator of Palisades Park, N.J., had 80 elevator mechanics inside
the World Trade Center.

Eighty elevator mechanics were on duty in the towers that morning
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.highrisefirefighting.co.uk/docs/ttlifts.pdf&ved=2ahUKEwiirqSVz-fkAhUV6KYKHZhLCA0QFjASegQIAhAB&usg=AOvVaw3MdKnX389 tLU1uU60iDlq2

Svara på min ursprungsfråga nu är du snäll:
De hissmekaniker som skötte hissarna i wtc 1 och 2 och även arbetade med moderniseringen av hissarna hade såklart tillträde till hisschakten. Var alla dessa mekaniker, och därmed även företaget, som ansvarade för hissarna med på inside jobbet eller är de mutade/skrämda till tystnad? Åtminstone någon av borde ju ha reflekterat över vad som pågick i hisschakten...
Senast redigerad av Prudent 2019-09-23 kl. 22:43.
Citera
2019-09-23, 22:44
Medlem
Citat:
Det var inte svar på min fråga:

Jag behöver inte börja med något när du själv inte svarar på mina frågor, men med hissmekaniker menar jag de som underhåller och sköter dagliga driften av hissarnas mekanik och maskineri...

Nej, där har du helt fel.
(Ca) 80 hissmekaniker var på plats i wtc 1 och 2 när attackerna skedde....

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.highrisefirefighting.co.uk/docs/ttlifts.pdf&ved=2ahUKEwiirqSVz-fkAhUV6KYKHZhLCA0QFjASegQIAhAB&usg=AOvVaw3MdKnX389 tLU1uU60iDlq2

Svara på min ursprungsfråga nu är du snäll:
De hissmekaniker som skötte hissarna i wtc 1 och 2 och även arbetade med moderniseringen av hissarna hade såklart tillträde till hisschakten. Var alla dessa mekaniker, och därmed även företaget, som ansvarade för hissarna med på inside jobbet eller är de mutade/skrämda till tystnad? Åtminstone någon av borde ju ha reflekterat över vad som pågick i hisschakten...
Igen.

Hissystemen var enorma med 99 hissar i varje torn. Det kan mycket väl ha funnits utrymmen som ’ordinarie’ mekaniker inte hade tillträde till, alternativt att vissa utrymmen inte var inbegripna i det ordinarie arbetet med servicen.

Jag vet inte heller om det var enkelt att gömma apteringarna bakom kolumner, under brandskydd, bakom gipsskivor, etc. Nano-termit i form av sol-gel som ströks direkt på eller sprejades på är också alternativ.

Något som normalt framkommer i en forensisk utredning. Vi får se hur långt petitionen räcker.

Igen.
IX. CERTAIN PERSONS MAY POSSESS MATERIAL INFORMATION.

The Lawyers’ Committee has decided to not reference in this First Amended Petition either suspected perpetrators or potential material witnesses by name. However, there are obvious categories of persons who may have material information regarding the federal crimes reported herein that would be helpful to a special grand jury, or in the alternative to a grand jury, and to the DOJ. Those individuals who were arrested after reports that they were celebrating the airplane strikes on the WTC are one such category. The FBI already has the names of these individuals. A second category of such persons who may have material information related to the federal crimes reported herein are those contracted service providers who performed any work in the WTC buildings at issue in the weeks and months prior to 9/11 including those who performed construction, maintenance or repair work in these WTC buildings, including but not limited to work on the elevators. A third category of such persons are those persons involved in WTC security and in controlling or documenting who had access to the WTC buildings at issue in the months prior to 9/11. The Lawyers’ Committee is willing to present to the DOJ, and to appear before a special grand jury, or in the alternative to appear before a grand jury, and present directly to such grand jury the information available to the Lawyers’ Committee regarding any such persons known to the Lawyers’ Committee and the material information they may have.

https://www.lawyerscommitteefor9-11inquiry.org/download/lc-doj-first-amended-petition/?wpdmdl=1409&refresh=5d891ede4c5cb1569267422
Citera
2019-09-23, 23:00
Medlem
Citat:
Hissystemen var enorma med 99 hissar i varje torn
För fyra timmar sen lät du påskina att de enorma hissystemen inte behövde någon som helst underhållspersonal på plats annat än vid påkallat behov.
Citat:
Hissarna opererade väl automatiskt och eventuella mekaniker kallades väl i så fall in vid behov?
Ganska stor skillnad mellan 0 personer och omkring 80 personer dagligen...
Citera
2019-09-23, 23:02
Medlem
Citat:
För fyra timmar sen lät du påskina att de enorma hissystemen inte behövde någon som helst underhållspersonal på plats annat än vid påkallat behov.
Jag vet inte hur mycket daglig service hissystemen krävde eller hur många arbetstimmar som krävdes i vilka schakt och när.

Vet Du?

Citat:
Ganska stor skillnad mellan 0 personer och omkring 80 personer dagligen...
Jag har inte hävdat någonting. Jag ställer mig frågande till det du skriver.

Vet Du?
Citera
2019-09-23, 23:30
Medlem
Citat:
Jag kan naturligtvis inte veta exakt vad dessa mekaniker gjorde eller hade access till, när, eller under vems överinseende.

Jag vet inte heller om det var enkelt att gömma apteringarna bakom kolumner, under brandskydd, bakom gipsskivor, etc.
Med andra ord var dina första förklaringar bara killgissningar eller rena fantasier.
Citat:
Jag menar att när de legitima arbetena i hisschakten har avslutats så fortsätter utåt sett samma arbeten fast nu med de individer som apterar schakten med sprängmedel/former av termit.
Citat:
Dessutom var det nog endast ett litet fåtal som skötte själva apteringarna. Resten hade förmodligen inte en susning om vad som pågick.

Citat:
Det kan mycket väl ha funnits utrymmen som 'ordinarie' mekaniker inte hade tillträde till, alternativt att vissa utrymmen inte var inbegripna i det ordinarie arbetet med servicen.
Okej, nu har apteringarna plötsligt flyttat sig från hisschakten där legitima arbeten pågick till utrymmen som krävde specialaccess.
Vilka utrymmen i hissystemet menar du att ordinarie hissmekaniker inte hade tillträde till i det dagliga arbetet med driften av hissystemet, alternativt hur kunde man veta att servicebehov i just dessa utrymmen inte skulle komma att uppstå sen laddningarna placerats ut?
Borde vara ganska många utrymmen utspridda på väldigt många våningsplan med tanke på att det skulle gå placera laddningar som rev hela tornen...

Hur länge tänker du att det tog för ett litet fåtal personer att, i utrymmen där ordinarie personal inte har tillträde, aptera laddningarna som rev tornen?

Får nästan känslan av att du gissar vilt och hittar på nya förklaringar allt eftersom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in