Citat:
Ursprungligen postat av
morboso
OK, rätt ska vara rätt, den förfrågade personen gick till polisstationen, hen ringde inte polisen.
Men, hur kan du få det till att det är märkligt att man går till en polisstation när man vill anmäla ett ärende?! Jag har privat haft att göra med polisen ungefär 0 gånger och om något skulle hända mig och jag ville anmäla det skulle min första tanke vara att gå till polisstationen och göra en anmälan. Vad är det som är konstigt med det?
Edit: eller tänkte du då att det var konstigt att det rapporterades i media att personen gått in på en polisstation? Alla dessa detaljer gör det nästan ännu svårare för mig att tro på ditt minne skulle stämma.
Det finns två förklaringar till att det inte finns något på nätet: 1. Det har inte rapporterats i media utan du missminner dig. 2. KL har betalat för en tjänst för att radera henne från internet och har i samma veva betalat någon för att hacka sig in på mediernas sidor och även radera artiklar om detta. Du kan ju fundera på vad som är sannolikare än det andra.
Jag tycker att pga brottets art så går man inte bara in på en polisstation. Det gällde ju dessutom en domare, hovrättsdomare. Det är i alla fall i min värld lite svårare att sätta dit dem, samt att själv bli trodd av polisen. En domare har liksom ett större förtroendekapital än gemene man till att börja med.
Jag hade nog kontaktat Säpo. Och visat upp någon form av bevis. Vykort, snailmailbrev, restaurangkvitto, alla pengar jag fick. Lite märkligt att han blir trodd, direkt.
2. Det kanske räcker med att blocka vissa ord, eller juridiskt begära att artiklarna tas bort ifrån nätet. Vad vet jag. Själv är jag inte bra på teknik. Och inte så lagkunnig som en hovrättsdomare heller.
Men, ingen har ju hittat något på nätet i alla fall om denna första "anstiftan", tack till de som sökt. Lika bra att det läggs åt sidan nu.