2019-09-23, 22:52
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Tror du verkligen att "toppjuristen" skulle lyssna på några råd från någon annan?
Hon är ju störst och bäst själv?
Hon har en historia av att advokater avträder eller att hon sparkar dom

Det ombud hon hade vid domen om vårdnaden och besittningsrätten 2015-12-07 sparkade Karin maj 2016 och då företrädde han henne vid bodelningen.

Andra advokater har hon svårt att få tag i för hon är nog välkänd som helt omöjlig.
Men då skyller Karin på att alla är jäviga och det är därför hon inte vill ha dom, alternativt att dom inte vill åta sig hennes mål.
Kan mer än väl förstå varför efter vad man vet om henne nu

Haha, nej men jösses, det tänkte jag visst inte på! Nä, då är min arbetsteori att otrohet är en för banal och vardaglig lögn för "toppjuristen".

Ja, det är nog omöjligt att göra rätt som ombud för KL. En hel del "Damned if you do, damned if you don't" misstänker jag. Blir ju intressant att se antalet försvarsadvokater om det här går till åtal. Nå, tingsrätten har ju möjlighet att vägra flera byten.
Citera
2019-09-23, 22:53
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det enda som har kort minne enligt henne själv är hennes hög med knapptelefoner.

Tack för kvällens skratt!
Citera
2019-09-23, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Tack för kvällens skratt!

Det gläder mig. Rätt nöjd med den själv måste jag erkänna, haha.
Citera
2019-09-23, 22:59
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
OK, rätt ska vara rätt, den förfrågade personen gick till polisstationen, hen ringde inte polisen.

Men, hur kan du få det till att det är märkligt att man går till en polisstation när man vill anmäla ett ärende?! Jag har privat haft att göra med polisen ungefär 0 gånger och om något skulle hända mig och jag ville anmäla det skulle min första tanke vara att gå till polisstationen och göra en anmälan. Vad är det som är konstigt med det?
Edit: eller tänkte du då att det var konstigt att det rapporterades i media att personen gått in på en polisstation? Alla dessa detaljer gör det nästan ännu svårare för mig att tro på ditt minne skulle stämma.

Det finns två förklaringar till att det inte finns något på nätet: 1. Det har inte rapporterats i media utan du missminner dig. 2. KL har betalat för en tjänst för att radera henne från internet och har i samma veva betalat någon för att hacka sig in på mediernas sidor och även radera artiklar om detta. Du kan ju fundera på vad som är sannolikare än det andra.

Jag tycker att pga brottets art så går man inte bara in på en polisstation. Det gällde ju dessutom en domare, hovrättsdomare. Det är i alla fall i min värld lite svårare att sätta dit dem, samt att själv bli trodd av polisen. En domare har liksom ett större förtroendekapital än gemene man till att börja med.
Jag hade nog kontaktat Säpo. Och visat upp någon form av bevis. Vykort, snailmailbrev, restaurangkvitto, alla pengar jag fick. Lite märkligt att han blir trodd, direkt.

2. Det kanske räcker med att blocka vissa ord, eller juridiskt begära att artiklarna tas bort ifrån nätet. Vad vet jag. Själv är jag inte bra på teknik. Och inte så lagkunnig som en hovrättsdomare heller.

Men, ingen har ju hittat något på nätet i alla fall om denna första "anstiftan", tack till de som sökt. Lika bra att det läggs åt sidan nu.
Citera
2019-09-23, 23:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
(...)
Jag reagerade på att Karin svarade på frågan att hon inte kände till denna händelse. Torpeden hade ett namn hon definitivt skulle komma ihåg i så fall. Kommer man inte ihåg att man försökt leja någon att mörda exet? Ord hade stått mot ord så någon sjutton har de hört henne alltid.
Som om det vore en hel hög med torpedkandidater att välja på.
Hon pratar som det vore en vallista när man ska rösta.
Vore intressant att veta vad hon delgavs av reportern iom att namnet diskuteras.
Citera
2019-09-23, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tycker att pga brottets art så går man inte bara in på en polisstation. Det gällde ju dessutom en domare, hovrättsdomare. Det är i alla fall i min värld lite svårare att sätta dit dem, samt att själv bli trodd av polisen. En domare har liksom ett större förtroendekapital än gemene man till att börja med.
Jag hade nog kontaktat Säpo. Och visat upp någon form av bevis. Vykort, snailmailbrev, restaurangkvitto, alla pengar jag fick. Lite märkligt att han blir trodd, direkt.

2. Det kanske räcker med att blocka vissa ord, eller juridiskt begära att artiklarna tas bort ifrån nätet. Vad vet jag. Själv är jag inte bra på teknik. Och inte så lagkunnig som en hovrättsdomare heller.

Men, ingen har ju hittat något på nätet i alla fall om denna första "anstiftan", tack till de som sökt. Lika bra att det läggs åt sidan nu.
Det är inte alls märkligt att han blev trodd med tanke på alla poliser som sprungit i svängdörren hemma hos dom, alla LOBar, alla anmälningar från henne. Hon har varit känd av polisen länge och troligen ett samtalsämne på kafferasterna.
Citera
2019-09-23, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Detta ärende har inte varit offentligt what so ever - då det är en ren och skär lögn. Kanske för att göra sig intressant, vad vet jag?

Paret Lilja flyttade ihop 98, köpte Norr Mälarstrand-lägenheten 2004 och sen var det frid och fröjd. Med lite fylla, bråk, polisanmälningar, LOB osv. 2015 fortsattde det med en torped som knallade in till polisen. Denna anmälan togs upp under ett par dagar HOS POLISEN. INTE HOS MEDIA. Och lades ner snabbt som fan. Bara så. Inte en rad i tidningarna om detta. Inte. En. Rad. Sen kan kakmonstret säga vad hon vill.

På tal om torpeden 2015 så kan man väl utgå från att det inte var en ”riktig” torped/yrkesmördare.
Då är det nog rätt orimligt att denne skulle gått till polisen.

Snarare är det nog en av KLs krökarkompisar som hört hennes fyllesnack som säkert kan ha innehållit en önskan om att se HOL på bårhuset.
Citera
2019-09-23, 23:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Vad har domare med saken att göra? Det är väl samma förfarande, dvs upprättas anmälan oavsett vem det handlar om och resten gällande bevisning åligger väl polis och/eller rättsväsendet.
Självklart ignoreras inte misstänkt brott, ("blir trodd, direkt") - att det sen inte kan leda i bevis är väl en annan femma.
Citera
2019-09-23, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
På tal om torpeden 2015 så kan man väl utgå från att det inte var en ”riktig” torped/yrkesmördare.

Snarare är det nog en av KLs krökarkompisar som hört hennes fyllesnack som säkert kan ha innehållit en önskan om att se HOL på bårhuset.

Har svårt att tro att hon skulle ha såna kontakter, och dessa kriminella vill nog inte vara i närheten av en snuthäck :-). Så du har säkert rätt. Ett stolpskott den gången också.
Citera
2019-09-23, 23:15
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Sökte igenom domstolshandlingarna och KL åberopar faktiskt aldrig minnesproblem till följd av hjärnblödningen. Däremot symtom som kan misstas för berusning... Praktiskt när man blir tagen för LOB då och då... (Att hävda minnesproblem skulle väl inte gagna henne i varken vårdnadstvist eller i mål om våldsamt motstånd/våld mot tjänsteman.)

Hon kanske inte minns att hon tappat en del minne, haha. Det var ett skämt. Men kan hända.

LOBarna är ju tyvärr inte dokumenterade med alko/drogtest, vilket jag tycker är en brist, specifikt i detta fall. Det finns rätt många personer som blivit LOB pga sjukdom.

I en vårdnadstvist försöker båda parter att undanhålla mindre fördelaktiga omständigheter om sig. Verkligen inte ovanligt.
Citera
2019-09-23, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus

Tänkt i de banorna här också.

En snubbe som kanske påmindes/pladdrade om det när han var i polishuset i ett annat, eventuellt ofrivilligt (lob el dyl), ärende.

Finns lite för knapphändig info för att det ska gå att förstå vad som egentligen föranledde anstiftan 1.
Citera
2019-09-23, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Har svårt att tro att hon skulle ha såna kontakter, och dessa kriminella vill nog inte vara i närheten av en snuthäck :-). Så du har säkert rätt. Ett stolpskott den gången också.

Ja. Andra gången träffade de ju målvakten i alla fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in