Citat:
Ursprungligen postat av
morboso
Jag förstår. Du tänkte att någon annan skulle ringa till polisen och säga att "KL har försökt anlita mig som torped" för att denne någon själv var missnöjd med KL:s agerande i egen sak? Orimligt, men inte omöjligt. Men vad tror du är sannolikare, att du efter 4 år kommer ihåg fel eller att flashback, medier och flashbackares minnen alla rensats på innehåll angående detta? Jag har utökat sökperioden för att även innefatta år 2016, men hittar lik förbannat ingenting. Du kanske vill testa själv, klicka på "verktyg" under textfältet för sökning på google och ändra "när som helst" till "anpassad period" och ställ in för 2015.
Det var ingen som ringde polisen "torpeden" gick in på en polisstation i Sthlms innerstad och pratade med polisen personligen. "Över disk". Så rapporterades det i media. Bara det var märkligt tyckte jag.
Jag menar att någon som kan ha varit missnöjd med någon dom som K.L. kanske dömt, fått längre straff av hovrätten, eller hovrätten frikänt någon och målsägaren då blev sur. Och hämnats på detta sätt, betalat någon att föreställa "torped" och anmäla. Det var mina tankegångar då.
Jag tyckte i alla fall att det var lite raffinerat att på detta sätt misstänkliggöra en beslutsfattande myndighetsperson, som man kanske har ett horn i sidan på.
Ja, mycket märkligt att det inte finns kvar på nätet. Som sagt, jag kan bara ha sett det genom nätet. Jag har sökt själv så gott jag kan.
Hade jag varit i Sverige hade jag gått till arkiv och letat papperstidning.
Och nu blir man väl än mer mobbad av de där rykteskonsulterna i tråden