2019-09-23, 22:09
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Man får göra vad den prostituerade är ok med.

Man gör upp, precis. Säljaren berättar innan om vad hon erbjuder och vad hon är ok med och inte ok med och hur mycket det kostar, och sen är det upp till köparen att antingen acceptera eller avstå.

Allting sker på den prostituerades villkor. Hon äger 100% av sin kropp innan, under och efter akten/sessionen.

Citat:
Fast det är dom inte, som sagt

Fast det går inte att komma ifrån att hennes kropp blir som ett redskap som mannen hyr under en stund för att använda. Ungefär som att hyra en bil eller något annat man upplever sig behöva under en viss tid för att få något uträttat.
Det är människor vi talar om dock, inte några plasthål. Bakom varje skal och hål finns alltså en människa, ett sinne, en själ. En människa som känner saker. Jag tänker att det måste vara fruktansvärt för ens känsla av egenvärde att vara med om att andra använder en som objekt för egen njutning utan att egentligen bry sig om vad som händer med en.
Du får ju tänka att även om du nu är en ung trevlig man som behandlar henne med respekt så är du inte den enda sexköparen. Det finns alla sorters män och jag tror inte att den vanligaste är den trevliga 30-åringen som ser bra ut.
Om du för en sekund tänker dig situationen av att du står och betraktar din "favorithora". Det kommer fram en gammal slusk som uppenbart inte har att göra med en så ung tjej. De går upp till ett rum och du misstänker att han inte kommer att vara särskilt trevlig, det syntes liksom på honom. Vad hade du känt i den situationen?

Nä, alltså jag kan inte närma mig en acceptans kring detta även om jag försöker vidga mina vyer. Inte på en samhällelig nivå iallafall. Vad sedan enskild kvinna och enskild man gör ihop (även om det innefattar försäljning och köp av sex) är deras ensak och inget jag har planer på att lägga mig i.
Citera
2019-09-23, 22:10
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja alltså det är helt klart så att man ibland slås av den totalt krassa tanken " Vad i helvete är det för fel i huvudet på män?"

Sen vet man ju att det inte är vettigt att tänka så, och att det inte är alla män. Men det faktum att en hel del män är så styrda av sin sexualdrift eller behov av att få vad de vill när de vill är alarmerande, och det måste hållas i schack helt enkelt. De klarar helt enkelt inte av att själva styra det.

Ja, istället borde vi bara gå igenom våra liv och nöja oss med saker vi inte vill ha. Och sen dö.

Och om män inte kunde styra sin sexualdrift skulle våldtäkter ske öppet precis hela tiden.
Citera
2019-09-23, 22:17
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Men det faktum att en hel del män är så styrda av sin sexualdrift eller behov av att få vad de vill när de vill är alarmerande, och det måste hållas i schack helt enkelt. De klarar helt enkelt inte av att själva styra det.

Burka eller inte burka, det är en svår fråga.
Citera
2019-09-23, 22:17
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja, istället borde vi bara gå igenom våra liv och nöja oss med saker vi inte vill ha. Och sen dö.

Och om män inte kunde styra sin sexualdrift skulle våldtäkter ske öppet precis hela tiden.

Ja men det hade det nog också gjort om inte vi hade haft en stor andel av männen som faktiskt kan styra sin drift. Det verkar dock finnas en del som inte kan det eftersom att den tillåts styra så till den milda grad.
Jag har liksom inbillat mig att män har en naturlig beskyddarinstinkt gentemot kvinnor, att män tycker om kvinnor. Och att kvinnor tycker om män. Men denna beskyddarinstinkt stämmer inte överens med mäns benägenhet att gå till prostituerade, då det är raka motsatsen. Att använda kvinnor som prostituerade är snarare ett fientligt beteende mot kvinnor, lite som en krigsförklaring. Eller iallafall att man talar om att det inte finns någon respekt.
Samtidigt stämmer detta inte överens med de män jag känner. Det blir error i min hjärna gällande detta, jag vet inte vilket ben jag ska stå på.
Citera
2019-09-23, 22:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Burka eller inte burka, det är en svår fråga.

Vad du yrar om nu har jag ingen aning om. Vill du delta i samtalet går det bra att göra det på ett seriöst sätt.
Citera
2019-09-23, 22:21
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Fast det går inte att komma ifrån att hennes kropp blir som ett redskap som mannen hyr under en stund för att använda. Ungefär som att hyra en bil eller något annat man upplever sig behöva under en viss tid för att få något uträttat.
Det är människor vi talar om dock, inte några plasthål. Bakom varje skal och hål finns alltså en människa, ett sinne, en själ. En människa som känner saker. Jag tänker att det måste vara fruktansvärt för ens känsla av egenvärde att vara med om att andra använder en som objekt för egen njutning utan att egentligen bry sig om vad som händer med en.

Den prostituerade kvinnan i intervjun pratade om att:

1. Så länge hon gör saker hon känner sig ok med, så skadar det inte hennes känsla av egenvärde

2. Det är också ett möte mellan två människor. Den kontroll du som sexsäljare får kan du knappt få någon annanstans.

Citat:
Du får ju tänka att även om du nu är en ung trevlig man som behandlar henne med respekt så är du inte den enda sexköparen. Det finns alla sorters män och jag tror inte att den vanligaste är den trevliga 30-åringen som ser bra ut.

De allra flesta verkar tydligen vara tacksamma och trevliga. Sedan finns det fåtal idioter som ger alla andra sexköpare dåligt rykte (återigen, citerar bara vad en prostituerad kvinna sagt.

Citat:
Om du för en sekund tänker dig situationen av att du står och betraktar din "favorithora". Det kommer fram en gammal slusk som uppenbart inte har att göra med en så ung tjej. De går upp till ett rum och du misstänker att han inte kommer att vara särskilt trevlig, det syntes liksom på honom. Vad hade du känt i den situationen?

Hon hade troligen avvisat honom i sådant fall, eftersom de har rätt att göra det. Har dock aldrig sett någon som beter sig otrevligt.

Citat:
Nä, alltså jag kan inte närma mig en acceptans kring detta även om jag försöker vidga mina vyer. Inte på en samhällelig nivå iallafall. Vad sedan enskild kvinna och enskild man gör ihop (även om det innefattar försäljning och köp av sex) är deras ensak och inget jag har planer på att lägga mig i.

Ok, jag respekterar din åsikt.
Citera
2019-09-23, 22:23
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Vad du yrar om nu har jag ingen aning om. Vill du delta i samtalet går det bra att göra det på ett seriöst sätt.

Det var seriöst menat.
Citera
2019-09-23, 22:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

De allra flesta verkar tydligen vara tacksamma och trevliga. Sedan finns det fåtal idioter som ger alla andra sexköpare dåligt rykte (återigen, citerar bara vad en prostituerad kvinna sagt.

.

.

Jag har läst en intervju där den prostituerade säger att ungefär hälften av sexköparna är bra. Andra hälften beter sig inte inom ramarna.

Citat:
Hon hade troligen avvisat honom i sådant fall, eftersom de har rätt att göra det. Har dock aldrig sett någon som beter sig otrevligt
Du svarade inte på min fråga. OM det hade hänt, vad hade du känt?
Och efter att den gubben hade varit på rummet med henne, så hade nästa gubbe kommit och så hade hon följt med honom upp. Jag försöker bara få dig att visualisera någonting annat än just dig själv som köper sex, för du är inte problemet när vi pratar om sexköpare.
Citera
2019-09-23, 22:30
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ja men det hade det nog också gjort om inte vi hade haft en stor andel av männen som faktiskt kan styra sin drift. Det verkar dock finnas en del som inte kan det eftersom att den tillåts styra så till den milda grad.
Jag har liksom inbillat mig att män har en naturlig beskyddarinstinkt gentemot kvinnor, att män tycker om kvinnor. Och att kvinnor tycker om män. Men denna beskyddarinstinkt stämmer inte överens med mäns benägenhet att gå till prostituerade, då det är raka motsatsen. Att använda kvinnor som prostituerade är snarare ett fientligt beteende mot kvinnor, lite som en krigsförklaring. Eller iallafall att man talar om att det inte finns någon respekt.
Samtidigt stämmer detta inte överens med de män jag känner. Det blir error i min hjärna gällande detta, jag vet inte vilket ben jag ska stå på.

- Män är biologiskt programmerade att knulla fertila kvinnor. Hade inte så varit fallet hade inte du, jag eller någon annan existerat.

- Att gå till prostituerade är inte samma sak som att inte kunna kontrollera sin drift.

- Ingen man på bordellerna vill att någon kvinna far illa - skulle någon man där bete sig illa mot en hora skulle han få veta att han lever

- Jag lovar att alla heterosexuella män du känner med normal testosteronhalt tänker på sex när de ser vackra kvinnor
Citera
2019-09-23, 22:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Det var seriöst menat.

Ja men jag ser inte relevansen. Kvinnorna har inga problem med sin sexlust eller kontrollen av den och kommer således inte att trä på sig några särkar, burkor eller annat.
Det är männen som behöver kontrolleras.
Citera
2019-09-23, 22:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
- Män är biologiskt programmerade att knulla fertila kvinnor. Hade inte så varit fallet hade inte du, jag eller någon annan existerat.

- Att gå till prostituerade är inte samma sak som att inte kunna kontrollera sin drift.

- Ingen man på bordellerna vill att någon kvinna far illa - skulle någon man där bete sig illa mot en hora skulle han få veta att han lever

- Jag lovar att alla heterosexuella män du känner med normal testosteronhalt tänker på sex när de ser vackra kvinnor

Då är män kvinnors fiender egentligen då?
Citera
2019-09-23, 22:35
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Du svarade inte på min fråga. OM det hade hänt, vad hade du känt?
Och efter att den gubben hade varit på rummet med henne, så hade nästa gubbe kommit och så hade hon följt med honom upp. Jag försöker bara få dig att visualisera någonting annat än just dig själv som köper sex, för du är inte problemet när vi pratar om sexköpare.

Det hade jag inte tyckt om. Som tur var har jag aldrig sett det.

För övrigt skulle du bli förvånad över hur många unga och snygga män det är på bordellerna. Det finns alltid några som är snyggare än jag, t ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in