2019-09-23, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Nu har det gått lite för lång tid för att tro på en enkel lösning, vilket kändes givet från början. Vad tror ni?

Skulle hur som helst vara en stor prestigeförlust om de inte löste detta som skedde några kvarter från Norrmalms polisstation och då ett mordförsök på en advokat ungefär lika långt från rådhuset på Kungsholmen.
Citera
2019-09-23, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Det är möjligt att du har rätt men såna här deal gynnar ju både två och bägge deras karriärer få ju se bra ut med att bägge vinner om man säger så.
PS Fall där det avgörande bevisning ska tilläggas vid större fall som mordförsök, mord etc.
Jag är inte emot själva lösningen, konstaterar bara att det i nuläget inte är tillåtet.
Citera
2019-09-23, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Båda föräldrarna i ett hem har ett stort ansvar för att barnen har en dräglig och trygg tillvaro därhemma.

Sen händer det tyvärr att personer blir sjuka av olika skäl och inte inser att de inte längre är lämpliga som föräldrar, vilket kan ha skett i detta fall.

Jag förstår att du vill att jag ska säga att denna tragiska soppa enbart är KLs fel, jag tror inte att det är så enkelt tyvärr.

Väljer nu att svara generellt och återkommer till varför.
Ge mig ett exempel, ett endaste, på ett klanderfritt brottsoffer för stalking.
De finns inte. Skräcken eller obehaget gör människor rädda. Antingen flyr de situationen om de kan och talar inte med någon. Eller så slåss de tillbaka för att upprätta anseendet.

I den konflikt och utsatthet de befinner sig i tar beteenden av mindre genomtänkt art över.

Jag tror inte att Henrik gjort allt rätt, det är nämligen omöjligt i en sådan trängd situation. Givet att han är inte är psykopat.

Men det finns för lite på honom totalt sett för att göra detta ärende till Två Parter Som Träter. Däremot finns det tusentals tecken nedskrivna av rättsväsendets dokumentation som gör saken värre för misstänkt anstiftare.

Tänk om vi skulle finna det ok om rättsväsendet behandlade avrättade kvinnor så. Att söka förklaringar och försvar bakom dåd. Det finns inte.

Nu överlevde mannen, och det var ren tur/kampanda/usel skytt.

Men han kunde ha dött och det är just det som är poängen här. Då hade barnen du säger dig bry dig om, blivit föräldralösa.

Om hon ligger bakom detta, hon som aldrig lär få vårdnaden igen, är fortfarande inte bevisat. Och kommer nog aldrig att bevisas heller.
Senast redigerad av skitkuligen 2019-09-23 kl. 22:17.
Citera
2019-09-23, 22:12
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Bra poäng.

Kan inte tänka mig att polisen inte pratar med den som anklagas i ett sådant fall, att det skulle läggas ner utan vidare åtgärder bara för att det var en muntlig förfrågan (inga bevis i form av SMS, e-post eller dylikt). Eller har jag för högt förtroende för polisen i det avseendet? De kanske avfärdar det hela som trams om den anklagade råkar vara jurist, till och med domare? Enligt källan som pratade med kvällspressen (minns inte om det var aftonbladet eller expressen) så hade hon hörts och ärendet las ner eftersom det stod ord mot ord.

Alltså har KL antagligen gjort ett aktivt val att förneka att hon känner till detta, ett försök till impression management som tyvärr bara får henne att göra ett än mer mysko intryck.

Tack.

Då kan vi även vända på (den eventuella) mediabevakningen av detta år 2015 också.

Tror du att en sådan anklagelse mot en domare i Svea Hovrätt skulle gå media förbi?

K.L. skulle ha fått en hjärnblödning på våren 2014, i mitt tycke är det dokumenterat att hon faktiskt haft det, så det KAN ju även vara så att hon faktiskt inte kommer ihåg. På riktigt.

Jag tar inte ställning, vill bara lyfta på alla stenar
Citera
2019-09-23, 22:13
Medlem
firebird1974s avatar
Denna soppa börjar mer och mer att likna en Lars Norén pjäs,den har i alla fall alla ingredienser
Citera
2019-09-23, 22:15
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Med alla lögner som Karin kommer med i den domen som motbevisas så förvånar det mig också att hon inte gjorde det för att jävlas i rätten... som du skriver... så han är opålitlig och svekfull.

Men inte ett ord där om otrohet, men hon presenterar det gärna för sina "vänner" så dom ska tycka illa om HOL och tycka synd om henne. Den där offerkoftan har nog fastnat på henne

Kanske har hennes ombud avrått henne. Kanske är det hennes fäbless för tillkrånglade lögner som sätter stopp för såna banala påståenden... (Typ: jag såg en man som tidigare misshandlat mig hänga utanför min bostad, så jag gick till en restaurang och gömde mig, beställde mat och åt fast jag inte var hungrig, mannen följde efter och glodde in i fönstret, jag satte mig hos ett sällskap för att inte vara ensam, sen kom polisen och tog mig för LOB fast jag var helt nykter och bara rädd, jättekonstigt [fritt återberättat från domen i Södertörns TR B 13967-17])

Offerkoftan är nog både fastväxt och av astronomiskt storlek...
Citera
2019-09-23, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
I och med att HOL överlevde (vilket hon inte räknat med) och att han snabbt pekade ut henne som anstiftare så förstår väl Karin att även skytten kan vara bekant för offret? Hon räknade kanske med att skytten snabbt skulle gripas och ville säkerställa att han inte skulle berätta. Det är faktiskt ganska underligt att en jurist i hennes position ger tips till kriminella om hur de bör bete sig för att komma undan. Och nu handlar det dessutom om fadern till hennes barn. Det låter som att hon värnar mer om skytten än om HOL.

Fetade 1. Kanske inte men en plan B uti fallet att målet för skjutningen överlever är nog alltid bra att ha i bakfickan.

Fetade 2. Det är tyvärr själva arbetsbeskrivningen för en jurist. Ja inte att planera brott men att i möjligaste mån undkomma dem i rätten.

Vad jag menar är det vore konstigt om inte en en jurist, och dessutom tidigare åklagare och knuten till Hovrätten, och en gangster som gillar att flyga under radarn inte kunde spåna fram en hyfsad plan för genomförandet och tigandet efteråt.

Risken tog skytten. Övriga inblandade sitter tyvärr nog rätt säkra i båten ett bra tag till.
Citera
2019-09-23, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Väljer nu att svara generellt och återkommer till varför.
Ge mig ett exempel, ett endaste, på ett klanderfritt brottsoffer för stalking.
De finns inte. Skräcken eller obehaget gör människor rädda. Antingen flyr de situationen om de kan och talar inte med någon. Eller så slåss de tillbaka för att upprätta anseendet.

I den konflikt och utsatthet de befinner sig i tar beteenden av mindre genomtänkt art över.

Jag tror inte att Henrik gjort allt rätt, det är nämligen omöjligt i en sådan trängd situation. Givet att han är inte är psykopat.

Men det finns för lite på honom totalt sett för att göra detta ärende till Två Parter Som Träter. Däremot finns det tusentals tecken nedskrivna av rättsväsendets dokumentation som gör saken värre för misstänkt anstiftare.

Tänk om vi skulle finna det ok om rättsväsendet behandlade avrättade kvinnor så. Att söka förklaringar och försvar bakom dåd. Det finns inte.

Nu överlevde mannen, och det var ren tur/kampanda/usel skytt.

Men han kunde ha dött och det är just det som är poängen här. Då hade barnen du säger dig bry dig om, blivit föräldralösa.

Om hon ligger bakom detta, hon som aldrig lär få vårdnaden igen, är fortfarande inte bevisat. Och kommer nog aldrig att bevisas heller.

Ja det finns mkt tragiskt i detta, med enbart förlorare
Citera
2019-09-23, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Tack.

Då kan vi även vända på (den eventuella) mediabevakningen av detta år 2015 också.

Tror du att en sådan anklagelse mot en domare i Svea Hovrätt skulle gå media förbi?

K.L. skulle ha fått en hjärnblödning på våren 2014, i mitt tycke är det dokumenterat att hon faktiskt haft det, så det KAN ju även vara så att hon faktiskt inte kommer ihåg. På riktigt.

Lyft gärna på alla stenar, bra inställning där, men ämnet KL inte minns detta pga hjärnblödning och ämnet varför du minns (med ditt tränade minne pga känslig utrustning som inte kan tas med ut i fält efter internet osv) lite för många detaljer i nyhetsartiklar som inte ens mångmiljardspektaklet Google hittar, kanske vi kan släppa för idag.
Senast redigerad av Avel 2019-09-23 kl. 22:33.
Citera
2019-09-23, 22:37
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Kanske har hennes ombud avrått henne. Kanske är det hennes fäbless för tillkrånglade lögner som sätter stopp för såna banala påståenden... (Typ: jag såg en man som tidigare misshandlat mig hänga utanför min bostad, så jag gick till en restaurang och gömde mig, beställde mat och åt fast jag inte var hungrig, mannen följde efter och glodde in i fönstret, jag satte mig hos ett sällskap för att inte vara ensam, sen kom polisen och tog mig för LOB fast jag var helt nykter och bara rädd, jättekonstigt [fritt återberättat från domen i Södertörns TR B 13967-17])

Offerkoftan är nog både fastväxt och av astronomiskt storlek...
Tror du verkligen att "toppjuristen" skulle lyssna på några råd från någon annan?
Hon är ju störst och bäst själv?
Hon har en historia av att advokater avträder eller att hon sparkar dom

Det ombud hon hade vid domen om vårdnaden och besittningsrätten 2015-12-07 sparkade Karin maj 2016 och då företrädde han henne vid bodelningen.

Andra advokater har hon svårt att få tag i för hon är nog välkänd som helt omöjlig.
Men då skyller Karin på att alla är jäviga och det är därför hon inte vill ha dom, alternativt att dom inte vill åta sig hennes mål.
Kan mer än väl förstå varför efter vad man vet om henne nu
Citera
2019-09-23, 22:46
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Tack.

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Lyft gärna på alla stenar, bra inställning där, men ämnet KL inte minns detta pga hjärnblödning och ämnet varför du minns (med ditt tränade minne pga känslig utrustning som inte kan tas med ut i fält efter internet osv) lite för många detaljer i nyhetsartiklar som inte ens mångmiljardspektaklet Google hittar, kanske vi kan släppa för idag.

Sökte igenom domstolshandlingarna och KL åberopar faktiskt aldrig minnesproblem till följd av hjärnblödningen. Däremot symtom som kan misstas för berusning... Praktiskt när man blir tagen för LOB då och då... (Att hävda minnesproblem skulle väl inte gagna henne i varken vårdnadstvist eller i mål om våldsamt motstånd/våld mot tjänsteman.)
Citera
2019-09-23, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Sökte igenom domstolshandlingarna och KL åberopar faktiskt aldrig minnesproblem till följd av hjärnblödningen. Däremot symtom som kan misstas för berusning... Praktiskt när man blir tagen för LOB då och då... (Att hävda minnesproblem skulle väl inte gagna henne i varken vårdnadstvist eller i mål om våldsamt motstånd/våld mot tjänsteman.)

Det enda som har kort minne enligt henne själv är hennes hög med knapptelefoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in