Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
Båda föräldrarna i ett hem har ett stort ansvar för att barnen har en dräglig och trygg tillvaro därhemma.
Sen händer det tyvärr att personer blir sjuka av olika skäl och inte inser att de inte längre är lämpliga som föräldrar, vilket kan ha skett i detta fall.
Jag förstår att du vill att jag ska säga att denna tragiska soppa enbart är KLs fel, jag tror inte att det är så enkelt tyvärr.
Väljer nu att svara generellt och återkommer till varför.
Ge mig ett exempel, ett endaste, på ett klanderfritt brottsoffer för stalking.
De finns inte. Skräcken eller obehaget gör människor rädda. Antingen flyr de situationen om de kan och talar inte med någon. Eller så slåss de tillbaka för att upprätta anseendet.
I den konflikt och utsatthet de befinner sig i tar beteenden av mindre genomtänkt art över.
Jag tror inte att Henrik gjort allt rätt, det är nämligen omöjligt i en sådan trängd situation. Givet att han är inte är psykopat.
Men det finns för lite på honom totalt sett för att göra detta ärende till Två Parter Som Träter. Däremot finns det tusentals tecken nedskrivna av rättsväsendets dokumentation som gör saken värre för misstänkt anstiftare.
Tänk om vi skulle finna det ok om rättsväsendet behandlade avrättade kvinnor så. Att söka förklaringar och försvar bakom dåd. Det finns inte.
Nu överlevde mannen, och det var ren tur/kampanda/usel skytt.
Men han kunde ha dött och det är just det som är poängen här. Då hade barnen du säger dig bry dig om, blivit föräldralösa.
Om hon ligger bakom detta, hon som aldrig lär få vårdnaden igen, är fortfarande inte bevisat. Och kommer nog aldrig att bevisas heller.