2019-09-23, 21:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Nu har vi ju hittat texten där den märkliga formuleringen finns, och det kan du läsa här:

Tillägg: Jag tar som sagt inte ställning till huruvida HOL misshandlat KL eller inte, och är öppen för att den här "sitsen" skulle kunna handla om något annat än just misshandel, eftersom det är en ganska konstig grej att säga i samband med att anklaga någon för misshandel. "Han har slagit mig och (alternativt, för att?) satt sig i en situation han inte kan komma ur".

Tyvärr begår du ett misstag när du förlitar dig på ditt minne, det finns otaliga psykologiska studier som bekräftar minnets flyktighet, dess tendens att förvrängas, att nya minnen kan planteras in och att människor i genomsnitt överskattar sin minnesförmåga i jämförelse med vad minnet faktiskt presterar. Jag förlitar mig hellre på den typen av forskning, så jag tror att du helt enkelt minns fel – tills motsatsen bevisas. Vilket den inte har kunnat göras, trots att flertalet skribenter i tråden försökt att googla fram något i media om detta från 2015.

Jag tar inte heller ställning om misshandel eller ej. Men jag vet hur vårdnadsutredningar skrivs och av vem, inte direkt objektiva, jag tar inte ställning där heller egentligen.

Jag har ett ganska tränat minne dock, tränat för detaljer, för att minnas i vilken/vilka böcker/artiklar just detta fynd/detalj togs upp. Det var så vi fick jobba före nätet och även lång tid efter nätet för det gick inte att ta ut känslig teknik i fält. Och googla......

Sedan så har ju några användare här påtalat att K.L. har städat nätet från "sig själv". Men att hon kanske t o m lyckats städa bort medianotiser från år 2015 finner även jag otroligt. Men det kanske inte är omöjligt. Den första bilden på henne togs fram av en användare som mobilfotade av bröllopsfotot från en papperstidning i arkivet.

Men det kanske du visste
Citera
2019-09-23, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Vems fel är det?
Normala människor skiljer sig, går till advokat och delar upp sina tillgångar.

Men om en part vägrar det och fortsätter jaga besatt. Så går det inte.

Framför allt inte om den parten är manipulativ med starkt kontaktnät inom domstolsväsendet.

Båda föräldrarna i ett hem har ett stort ansvar för att barnen har en dräglig och trygg tillvaro därhemma.

Sen händer det tyvärr att personer blir sjuka av olika skäl och inte inser att de inte längre är lämpliga som föräldrar, vilket kan ha skett i detta fall.

Jag förstår att du vill att jag ska säga att denna tragiska soppa enbart är KLs fel, jag tror inte att det är så enkelt tyvärr.
Citera
2019-09-23, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag tror att Karins enda syfte med att låta sig intervjuas var att få ut budskapet "var smart, håll tyst" till den hon lejt.

Kunde hon inte sagt det innan skjutningen istället för att dra igång denna mediacirkus?

Var smart - ställ upp i media

Håll tyst - ställ upp i media
Citera
2019-09-23, 21:49
Medlem
Plea bargain är förklaringar för dem som fastnat i amerikansk rättspraxis via tv-serier.
Citera
2019-09-23, 21:49
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Det förekommer mycket i samhället som är olagligt, men jag tvivlar på att det inträffar särskilt ofta att både åklagare och försvarsadvokat i ett mål är beredda att begå brott och riskera sin karriär för att vara snäll mot en åtalad.

Det är möjligt att du har rätt men såna här deal gynnar ju både två och bägge deras karriärer få ju se bra ut med att bägge vinner om man säger så.
PS Fall där det avgörande bevisning ska tilläggas vid större fall som mordförsök, mord etc.
Citera
2019-09-23, 21:51
Medlem
Måtte Polisen ta fast den där Fredrik snart så man får lugn och ro.
Citera
2019-09-23, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Barnen lider nog mest av att se sin trygga punkt i livet dras ner av folk som insinuerar att han drogar, bögar, rör sig bland brottslingar.

Etc.

Men det var ju skönt att läsa att du tänker på dem.

Vi får som sagt hoppas att de inte läser denna tråd. Känns som det bara finns förlorare och massor med tragiska händelser som skett och fått fortgå under alltför lång tid.
Citera
2019-09-23, 21:57
Medlem
carlpetersen73s avatar
Nu har det gått lite för lång tid för att tro på en enkel lösning, vilket kändes givet från början. Vad tror ni?
Citera
2019-09-23, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Sedan så har ju några användare här påtalat att K.L. har städat nätet från "sig själv". Men att hon kanske t o m lyckats städa bort medianotiser från år 2015 finner även jag otroligt. Men det kanske inte är omöjligt. Den första bilden på henne togs fram av en användare som mobilfotade av bröllopsfotot från en papperstidning i arkivet.

Men det kanske du visste
Det fanns inga notiser från 2015 gällande torpeder och den här damen. Bara så du vet.
Citera
2019-09-23, 21:59
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Nej, jag har inte heller hittat något om otrohet. Inte ens en antydan. (Belägg för alkoholmissbruk och lögner finns det däremot gott om. )

Jag är böjd att hålla med dig om det. Det hade ju varit lätt för henne att dra till med att HOL har varit otrogen, så han är opålitlig och svekfull. Nästan konstigt att hon inte gör det på rent djävulskap faktiskt.
Med alla lögner som Karin kommer med i den domen som motbevisas så förvånar det mig också att hon inte gjorde det för att jävlas i rätten... som du skriver... så han är opålitlig och svekfull.

Men inte ett ord där om otrohet, men hon presenterar det gärna för sina "vänner" så dom ska tycka illa om HOL och tycka synd om henne. Den där offerkoftan har nog fastnat på henne
Citera
2019-09-23, 22:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Ja något felar helt klart. Kommer ihåg att jag reagerade på någon märklig kommentar i en av de längre intervjuerna i kvällspressen. Nu tar jag det ur minnet så inte exakt det här orden men ( Hon viste att Bo skulle klara det här / återhämta sig med tanke på hans goda fysik, han är ju stark, det vet jag)

Min känsla är att hon vill styra, går det inte som hon tänkt så blir det någon slags efterhandskonstruktion för att visa makt/kontroll över situationen och personen som drabbats.

Min uppfattning är också att de som står nära familjen och känner dem samt nära kollegor inte är särskilt förvånad att K är misstänkt. Här får någon gärna komma in och bekräfta eller dementera som känner H bättre. Jag har bara gemensamma bekanta och kan bara bekräfta att bilden av H som en omtyckt kollega och snäll och driven person stämmer med det jag har fått höra.
Ena stunden är hon mer anonym än snömannen, i nästa andetag direkt ut i intervju. Och pratar som Yeti, haha.
Snömos blandat med juridiska termer. Vet du nåt om hur hon beter sig annars?

Det var som sagt en märklig intervju. Får inte riktigt ordning på vad jag tyckte mer än ytligt, fladdrigt, konstigt ordval och malplacerade skratt. Hon är ingen J Möller så sett men hon hade en snarlik approach då hon pratade helkonstigt som släppt efter anhållan (finns på Youtube). Alltså samma tanke uppstod (men vad är det med människan?) - främst när hon beskrev att det såklart var jätteskönt att sitta i polisbilen.
En helt ovidkommande beskrivning mitt i allt.
Citera
2019-09-23, 22:03
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kunde hon inte sagt det innan skjutningen istället för att dra igång denna mediacirkus?

Var smart - ställ upp i media

Håll tyst - ställ upp i media

I och med att HOL överlevde (vilket hon inte räknat med) och att han snabbt pekade ut henne som anstiftare så förstår väl Karin att även skytten kan vara bekant för offret? Hon räknade kanske med att skytten snabbt skulle gripas och ville säkerställa att han inte skulle berätta. Det är faktiskt ganska underligt att en jurist i hennes position ger tips till kriminella om hur de bör bete sig för att komma undan. Och nu handlar det dessutom om fadern till hennes barn. Det låter som att hon värnar mer om skytten än om HOL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in