Citat:
Det är ett mycket svårt och komplext resonemang.
Det jag upprörs och provoceras mest av det är den juvenila inställningen som prostitutionsförespråkarna har. När vi andra pratar om människohandel, graden av frivillighet, låglöneländer vs höglöneländer osv osv. Alltså jääävligt tunga ämnen då kommer de med hur skönt det är att sätta på horor och gå på horhus. Att alla kvinnor är horor ändå så.......
Jag funderar ofta över deras mentala ålder/hälsa, på allvar. Jag tror de flesta av oss går omkring med diagnoser/tillstånd, mer eller mindre bearbetade så ur den synvinkeln är det nästan intressant.
Det fascinerande är att de samlas här av någon anledning. Frågan är också om de benämner kvinnor som horor i vardagslivet. På jobbet, bland vänner, bland släkten och om inte, vilka jävla fake människor.
Det jag upprörs och provoceras mest av det är den juvenila inställningen som prostitutionsförespråkarna har. När vi andra pratar om människohandel, graden av frivillighet, låglöneländer vs höglöneländer osv osv. Alltså jääävligt tunga ämnen då kommer de med hur skönt det är att sätta på horor och gå på horhus. Att alla kvinnor är horor ändå så.......
Jag funderar ofta över deras mentala ålder/hälsa, på allvar. Jag tror de flesta av oss går omkring med diagnoser/tillstånd, mer eller mindre bearbetade så ur den synvinkeln är det nästan intressant.
Det fascinerande är att de samlas här av någon anledning. Frågan är också om de benämner kvinnor som horor i vardagslivet. På jobbet, bland vänner, bland släkten och om inte, vilka jävla fake människor.
Det är så intressant med människor som gärna påpekar att vissa saker är komplexa och svåra, att deras motståndare generaliserar och förenklar. Och sen så gör man exakt samma sak själv!?!
Ofta är detta väldigt märkbart när det gäller debatten om prostitution. Vissa som egentligen inte vet mycket mer än vad de blivit matade med av media tror sig ha full koll.
låglöneländer vs höglöneländer - Prostitution är ett effektivt sätt att överföra rikedom på. Trickle down economics. Är och har alltid varit. Skulle vänsteridioter komma in i leken och få bestämma skulle människor i låglöneländer förbli fattiga.
Människohandel - Finns inget som pekar på att majoriteten av prostituerade skulle vara slavar. Eventuella orättvisor och giriga mellanhänder blir inte bättre på grund av några förbud.