2019-09-23, 15:24
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Den benämn bara som liten blödning med god prognos, inget annat.

Men jag tror att en hel del av Karins symtom var spelade för hon mådde inte sämre än att hon under rehaben kunde gå ut och supa sig aprak
Trots att hon då var aprak när hon LOBades så lyckade hon med sin enorma duperingsförmåga övertyga poliserna om att hon var sjuk så dom körde henne till sjukhus...

"Vid det tillfälle som Karin omhändertogs den 14 april 2014, dvs. under den tid som hon genomgick rehabilitering på Stockholms sjukhem, har bl.a. vårdpersonal på Sankt Görans akutmottagning, dit polisen förde Karin från centrala Stockholm, uttryckt sin stora oro över den kraftigt berusade kvinnan."

Hon har använt den blödningen som ursäkt många gånger. Är nog bra att ha...
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Ja, nog verkar KL ha försökt utnyttja den där lilla blödningen till max. Och den lär väl dras upp i det här fallet också...
Arbogakvinnan använde en hjärnblödning, som hon inte hade haft, som ursäkt till att hon inte mindes. Den fanns vad jag minns inte registrerad i sjukvården.
Men bra att ha att skylla på i alla lägen och att Karin använder den frekvent vet vi från domarna.
När det gäller Arbogakvinnan och Karin finns vissa uttryck som stämmer på dom båda.
"Karismatisk utstrålning" Duperingsförmåga" "Ljuger mycket och trovärdigt" "Manipulativ”

Arbogakvinnan fick ont i huvudet en gång och åkte till akuten. När hon väntat en timme eller två tyckte hon att det tog för lång tid och åkte hem. Det påstår hon var en hjärnblödning.
Rätta mig om jag har fel för jag följde bara fallet i media.

Bara du känner till de vanligaste egenskaperna hos en manipulativ person så blir det ganska enkelt att upptäcka dem.
https://nyheter24.se/nyheter/forskning/877054-9-tecken-pa-att-du-ar-tillsammans-med-en-manipulativ-person
Senast redigerad av Timeout 2019-09-23 kl. 16:22.
Citera
2019-09-23, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Polisen måste ju ha bild på honom. I så fall kan både HOL och vittnen fått möjlighet att peka ut eller avskriva honom redan.

Precis.
Men det har inte Polisen gjort.

Förtydligande: avskrivit honom, alltså.
I ett sådant här hårdbevakat mål går Polisen ut och gör ett statement om det vore så att misstankarna mot vederbörande vore borta.
Senast redigerad av skitkuligen 2019-09-23 kl. 17:36.
Citera
2019-09-23, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Oisin Cantwell har i sin kolumn i Aftonbladet 18 Sep skrivit att det bara är en tidsfråga innan den misstänkta skytten grips. Det är possitivt för polisen att han häktades i sin utevaro när han inte dök upp till förhandlingen om ett bedrägeribrott. Då kan de plocka in honom för det och samtidigt i lugn och ro hinna gå igenom elektronisk utrustning samt hålla förhör med personer i hans närhet utan att känna tidspress och riskera att inte snabbt nog få ihop bevis för att låta häkta honom för mordförsöket på H.

Möjligen kan man utgå ifrån att polisen inte hittat honom ännu eftersom inget hindrar dem i så fall från att plocka in honom och därifrån fortsätta leta bevis. Det kan ju annars finnas en risk att han förstör bevis. Jag håller helt med dig om att polisen knappast ligger på latsidan. Det är ett högprioriterat brott.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/P9mnB0/bara-en-tidsfraga-innan-misstankta-torpeden-grips

Precis, och även en blind höna som Oisin kan finna ett korn ibland.
Mordhotet är alltjämt närvarande.
Citera
2019-09-23, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Precis.
Men det har inte Polisen gjort.
Och det vet du för att.....?

Ok, du gjorde tillägg när jag svarat. Lugnt så. Lätt att missförstå.
Citera
2019-09-23, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och det vet du för att.....?

Ok, du gjorde tillägg när jag svarat. Lugnt så. Lätt att missförstå.

Beklagar.

Postar för snabbt ibland, tänker och tänker att andra tänker mina tankar, ger ofullständiga inlägg.

Eller så är det polisen som lägger ut dimridåer i just skjutningen. Om FO nu inte är identifierad av HOL på bilder.

Så kan det absolut vara; en alternativ GM kan slappna av om fokus ligger på bedrägerimannen med våldshistoria och koppling till KL.

Den som överlever får se.
Citera
2019-09-23, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, just det. När det begav sig. Det var i varenda tidning och televisionen. I en vecka eller 2.

Nu finns inte ett spår av det på nätet. Inte vad jag har hittat, men jag är inte världsbäst på nätsökning.

Jag brukar vara duktig på att söka fram saker, men hittar inget angående detta. Har ställt in så att google bara visar sökresultat som publicerades 2015, men får inga träffar om det. Kanske minns du fel, eller blandar ihop det med något annat? Det finns en del andra artiklar om torpeder under det året.

___

I artikeln står det
Citat:
Samma källa uppger att förundersökningen lades ner eftersom det bara fanns ett muntligt erbjudande – ingen bevisning i form av exempelvis sms eller liknande dokumentation. Och eftersom kvinnan nekade landade utredningen i en ord mot ord-situation.

Har källan fel? Minns Marie-Antoinette fel? Har KL glömt, eller försöker hon framställa sig i bättre dager?

Att det skulle ha stått om detta i medierna går inte ihop med att KL "inte hade någon aning om det hänt förra gången" (eller vad det var hon sa i intervjun efter att hon släpptes efter häktningsförhandling). Att hon skulle ha förhörts om det, som källan uppger, går inte heller ihop med det.

Spontant känns det ju som att KL förnekade detta av bara farten, särskilt om hon nu skulle vara skyldig har hon mycket att förlora på att erkänna att hon misstänkts för det. Även om hon skulle vara oskyldig till anstiftan till mordförsök på HOL skulle det nog kosta hennes (redan svärtade) anseende en hel del att säga "ja, det stämmer att jag var misstänkt och förhördes för det, men utredningen lades ner".
Citera
2019-09-23, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Märkligt uttryck, det gällde väl bodelningen?

Hon lägger det väl t.o.m i delägarens mun (advokatfirman) som en av två anledningar att inte åta sig målet.

Samma ordval som hennes egna teser:
"en mycket högt uppsatt person inom organiserad brottslighet"

Undrar även varför hon omgående kopplar till torped/beställningsjobb -
det kan lika gärna vara förövaren själv vid mordförsök, troligen betydligt mer vanligt.

"– Jag visste ingenting om att det fanns en anmälan förra gången. Det kom som en fullkomlig nyhet."

Förra gången vad då? Han blev ju inte varken beskjuten eller anstiftad år 2015.

Sen undrar jag om hon sa nåt om barnen och deras säkerhet? Det skulle få de flesta mödrar att ränna iväg i pyamasen. Allt är relativt, om det förfärliga exet är dött är väl sekundärt.

Att det var "jätteskönt såklart" att sitta i polisbilen lät väldigt malplacerat i aktuellt drama.
Har också funderat på detta, och ett par andra skribenter har också luftat funderingar om hon försagt sig här. Men det kan ju vara journalistens egen formulering om det är skrivet med talstreck och inte citationstecken.

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Hon rör sig ju tydligen på Kungsholmen ofta, hon har haft tillgång till adressen innan HOL, många grannar etc kanske känner och umgicks med hennes föräldrar som bodde där (om kanske inte i just den lgh), så mycket nära. Kunsholmen är inte så stort.

Jag har i ett tidigare inlägg tagit upp ett märkligt uttalande av K.L.: "Henrik har satt sig i en sits han inte kan ta sig ur". Detta är redan när skillsmässostriden börjar. Hon lär säga det till polisen, som hon ringer.

HOLs eventuella insyltning kan ju vara av sådan art att det är för otroligt för att tro på. Det kan ju vara flera nu betrodda personer som då följer med i fallet.

K.L. kan nog både ställa de rätta frågorna och förstå sammanhang. Kanske hon är rädd själv.

Som en del andra fruar till eventuellt otrogna män så kanske hon har gått igenom hans mobil, mail etc när han sovit eller lagt ifrån sig mobil och padda.

Spekulaton av mig.

Var kommer det här uttalandet ifrån? Vad menar du att hon "lär" säga det till polisen? Är det din gissning? Det är ju i sig ett intressant uttalande, oavsett vem det är riktad till. Beroende på KL:s personlighet, kan det även syfta till deras relation, tvisten om lägenheten eller liknande. Behöver alltså inte ha med organiserad brottslighet att göra. Om man vill kan man ju tolka det på ett sånt sätt att hon har haft uppsåt att göra livet (eller döden, ha ha) surt för honom länge – redan när skilsmässostriden började.
Citera
2019-09-23, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Jag brukar vara duktig på att söka fram saker, men hittar inget angående detta. Har ställt in så att google bara visar sökresultat som publicerades 2015, men får inga träffar om det. Kanske minns du fel, eller blandar ihop det med något annat? Det finns en del andra artiklar om torpeder under det året.

___

I artikeln står det

Har källan fel? Minns Marie-Antoinette fel? Har KL glömt, eller försöker hon framställa sig i bättre dager?

Att det skulle ha stått om detta i medierna går inte ihop med att KL "inte hade någon aning om det hänt förra gången" (eller vad det var hon sa i intervjun efter att hon släpptes efter häktningsförhandling). Att hon skulle ha förhörts om det, som källan uppger, går inte heller ihop med det.

Spontant känns det ju som att KL förnekade detta av bara farten, särskilt om hon nu skulle vara skyldig har hon mycket att förlora på att erkänna att hon misstänkts för det. Även om hon skulle vara oskyldig till anstiftan till mordförsök på HOL skulle det nog kosta hennes (redan svärtade) anseende en hel del att säga "ja, det stämmer att jag var misstänkt och förhördes för det, men utredningen lades ner".

Har tänkt detsamma förstås, men har ett tillägg att göra: KL fick kontaktförbud efter detta.
Med andra ord är det lögn i helvete att hon inget visste.

Djävulen sitter alltid i de små detaljerna.
Citera
2019-09-23, 18:52
Medlem
Citat:
Har tänkt detsamma förstås, men har ett tillägg att göra: KL fick kontaktförbud efter detta.
Med andra ord är det lögn i helvete att hon inget visste.

Djävulen sitter alltid i de små detaljerna.
Klart hon visste. Det är ju så att man alltid försöker få sig i bättre dager, vem man än är. Problemet är när ens göranden och låtanden visar på annat än det sagda, då blir det problematiskt. Man behöver ett jäkla bra minne om man far med osanning. Det sanna behöver man inte ens komma ihåg - det bara finns där.
Citera
2019-09-23, 18:55
Medlem
Citat:
Klart hon visste. Det är ju så att man alltid försöker få sig i bättre dager, vem man än är. Problemet är när ens göranden och låtanden visar på annat än det sagda, då blir det problematiskt. Man behöver ett jäkla bra minne om man far med osanning. Det sanna behöver man inte ens komma ihåg - det bara finns där.

Och kakmonstret ljuger när hon säger att hon tack vare medierna ”intresserade sig för detta redan då” - 2015.
Citera
2019-09-23, 18:58
Medlem
Citat:
Och kakmonstret ljuger när hon säger att hon tack vare medierna ”intresserade sig för detta redan då” - 2015.
Jag är hyfsad på att rota. Det finns inget alls offentligt om det. Så ja, det är nog inte med sanningen överensstämmande.
Citera
2019-09-23, 18:59
Medlem
Citat:
Jag är hyfsad på att rota. Det finns inget alls offentligt om det. Så ja, det är nog inte med sanningen överensstämmande.

Så varför sprida en sådan dimridå?

För att det är politiskt. Eller något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in