Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
Ja, just det. När det begav sig. Det var i varenda tidning och televisionen. I en vecka eller 2.
Nu finns inte ett spår av det på nätet. Inte vad jag har hittat, men jag är inte världsbäst på nätsökning.
Jag brukar vara duktig på att söka fram saker, men hittar inget angående detta. Har ställt in så att google bara visar sökresultat som publicerades 2015, men får inga träffar om det. Kanske minns du fel, eller blandar ihop det med något annat? Det finns en del andra artiklar om torpeder under det året.
___
I
artikeln står det
Citat:
Samma källa uppger att förundersökningen lades ner eftersom det bara fanns ett muntligt erbjudande – ingen bevisning i form av exempelvis sms eller liknande dokumentation. Och eftersom kvinnan nekade landade utredningen i en ord mot ord-situation.
Har källan fel? Minns Marie-Antoinette fel? Har KL glömt, eller försöker hon framställa sig i bättre dager?
Att det skulle ha stått om detta i medierna går inte ihop med att KL "inte hade någon aning om det hänt förra gången" (eller vad det var hon sa i intervjun efter att hon släpptes efter häktningsförhandling). Att hon skulle ha förhörts om det, som källan uppger, går inte heller ihop med det.
Spontant känns det ju som att KL förnekade detta av bara farten, särskilt om hon nu skulle vara skyldig har hon mycket att förlora på att erkänna att hon misstänkts för det. Även om hon skulle vara oskyldig till anstiftan till mordförsök på HOL skulle det nog kosta hennes (redan svärtade) anseende en hel del att säga "ja, det stämmer att jag var misstänkt och förhördes för det, men utredningen lades ner".