2019-09-23, 17:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men JG blev ju besviken för att SD och LW hade haft en affär bakom hans rygg, så vitt jag minns. LW. Jag har inget minne av att JG skulle bett om något sådant.

Tvärtom vittnar ju @Sh.Holmes om hur JG behandlade LW som luft efter att han fått veta om deras förhållande.
Av vem fick JG kännedom om detta förhållande - och när?

En hypotes bör vara att det är SD själv som har planterat olika lögner om LW - särskilt efter att LW anmält honom. Vidare betr. HD, bör även hon ha fått sig till livs en i SD:s intressen skräddarsydd version. - Sedan har SD:s baktaleri spritt sig som ringar på vattnet.

LW tilldelades 161225 nobelpriset i trevliga loggar: https://coord.info/GLPZ22EQav
Det var den välrenommerade CO:n stmellösa som delade ut priset.
LW hade också varit FTF ett otal gånger, bl.a. på flera av stmellösas landskapscacher ingående i en mysteryserie - till SD:s stora förtret. Hans "svarthåriga bekant" hade kommit att gå från klarhet till klarhet; han rådde inte på henne. Nu var det inte längre SD: den store allvetande Yoda, som fick sista ordet; inte ens trakasserier, knognuggning och trasiga knän tycktes bita på LW. Hon reste sig och cachade vidare tillsammans med andra - precis som också HD i allt större utsträckning börjat göra. Nu fick SD lösa sina mystar bäst han ville, och detta skulle onekligen resultera i ett färre antal FTF:er.
Citera
2019-09-23, 17:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Kan det vara så att barnen kanske har andra aktiviteter ibland? tex. skola, Kaninhoppning eller hästar
Får inte HD göra något själv under den tiden eller måste hon sitta hemma?

Det kanske var järngänget som hade event?
För att lägga upp strategier?
Vilka vittnen att avslöja och hota?

HD måste ju ha fått viss insyn i vad
polisen anser sig ha för bevis mot
henne och SD när hon satt häktad.
Citera
2019-09-23, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
OT: Jag tänker ju mer som du och snubben @PeterNoster, att LW blev påkörd av en bil på motorvägen, sedan får givet vis andra medlemmar tro på de dom vill.

Varför tänker du som snubben @PeterNoster och som @Draifos.??
Vad är det som säger att ni 3 har rätt.??
Lena kanske gick i mörkret och letade en cache, och i skenet av sin bländande gps så traskade hon rakt in i ett träd, ramlar omkull ocj slår huvudet i en sten och dör.
Varför skulle hon ha blivit påkörd.??
Varför påstår ni det, är ni troll och vill plantera trådsanningar.??
Hon självdog i ett eget fall på en sten.....
Släpmärkena kommer från en fyllefest nån dag innan Lena försvann.
En full ungdom släpade hem en annan full ungdom.
Sluta sprid trådsanningar @DU,@PeterNoster,@Draifos.
Citera
2019-09-23, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jasså? Hur hamnade hon sen uppe bakom bullerplanket?

Och man kan väl inte handla i Baronbackarna mitt i natten?

OT: Men för Guds skull, det skall väl inte vara så svårbegripligt i detta fallet?

LW joggade utmed motorvägen, och antingen så råkade LW hamna för långt ut på motorvägen, eller så var det bilföraren som tillfälligt tappade kontrollen över bilratten och råkade sålunda träffa LW med bilens front, bilföraren kan ju också ha varit alkoholpåverkad eller också drogpåverkad av något narkotiskt preparat, sådant vet man liksom inte.

OT: Sedan efter själva påkörningen av LW och som högst troligen var en ren olycka, så blev bilföraren både rädd och villrådig mot sig själv, och bestämde sig sedan för att släpa upp LWs kropp över slänten och sedan in bakom bullerplanket?
Citera
2019-09-23, 18:09
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Tror inte att det är olika teorier JM har.
Han provocerar de olika skribenterna.
Vad jag tror.

Jag med, även om inlägget nedan är skarpsynt. Men även det är ironi och provokation.

Edit: Så var inte oroliga, JM tillhör fortfarande de *SD-troende
*=De som är säkra på att SD är GM.

Citat:
OT: Det behöver ju faktiskt inte vara ... helt korrekt, det kan ju vara så att polisen och ÅK. endast har antagit att fyndplatsen var även mordplatsen, dvs. dom kan ju faktiskt ha helt fel i detta fallet, ja menar med allt krångel som redan blev i från början, dvs. Peter Springare sitter och lirar poker med sina snubbar och skiter i att ge sig ut på de uppdrag han egentligen borde ha gjort, och poliserna med sitt mycket grova tunnelseende riktat mot SD och sedan plötsligt mot HD och så vidare.

OT: Kanske det i själva verket är så, att fyndplatsen inte var mordplatsen, utan endast som antagen av polis och ÅK.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-09-23 kl. 18:26.
Citera
2019-09-23, 18:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Av vem fick JG kännedom om detta förhållande - och när?

En hypotes bör vara att det är SD själv som har planterat olika lögner om LW - särskilt efter att LW anmält honom. Vidare betr. HD, bör även hon ha fått sig till livs en i SD:s intressen skräddarsydd version. - Sedan har SD:s baktaleri spritt sig som ringar på vattnet.

LW tilldelades 161225 nobelpriset i trevliga loggar: https://coord.info/GLPZ22EQav
Det var den välrenommerade CO:n stmellösa som delade ut priset.
LW hade också varit FTF ett otal gånger, bl.a. på flera av stmellösas landskapscacher ingående i en mysteryserie - till SD:s stora förtret. Hans "svarthåriga bekant" hade kommit att gå från klarhet till klarhet; han rådde inte på henne. Nu var det inte längre SD: den store allvetande Yoda, som fick sista ordet; inte ens trakasserier, knognuggning och trasiga knän tycktes bita på LW. Hon reste sig och cachade vidare tillsammans med andra - precis som också HD i allt större utsträckning börjat göra. Nu fick SD lösa sina mystar bäst han ville, och detta skulle onekligen resultera i ett färre antal FTF:er.

Ja, jag har hela tiden varit inne på samma teori som du har. Att SD gett en version till både JG och HD som har passat SD bäst.
Tyvärr funkade inte länken, men jag har läst delar av LWs enormt fina WIG "Lyssna till Livet" och känner att hon besatt många egenskaper som jag kan förstå att andra kan avundas henne.

Jag vet inte om vi har fått klarhet i när och av vem JG fick veta om förhållandet och om anmälningarna? Kanske vi har det, men nu klarar jag inte av att komma ihåg det.

Något har iaf hänt 24mars-17 när de defriendade LW.

Inte tror jag att SD sa som "det var". Dvs den sanning som jag tror ligger bakom anmälningarna.
Citera
2019-09-23, 18:26
Medlem
Citat:
OT: Men för Guds skull, det skall väl inte vara så svårbegripligt i detta fallet?

LW joggade utmed motorvägen, och antingen så råkade LW hamna för långt ut på motorvägen, eller så var det bilföraren som tillfälligt tappade kontrollen över bilratten och råkade sålunda träffa LW med bilens front, bilföraren kan ju också ha varit alkoholpåverkad eller också drogpåverkad av något narkotiskt preparat, sådant vet man liksom inte.

OT: Sedan efter själva påkörningen av LW och som högst troligen var en ren olycka, så blev bilföraren både rädd och villrådig mot sig själv, och bestämde sig sedan för att släpa upp LWs kropp över slänten och sedan in bakom bullerplanket?

Jamen snälla rara, vad har hänt med dig? Du är fullständigt ute och cyklar. Det kan inte ha gått till så.
Ska jag också komma med en fullkomligt bisarr teori, kanske?
En tid begrundade jag det du skrev i mordfallet, men nu undrar jag vad du egentligen sysslar med.
Citera
2019-09-23, 18:30
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
MP söker väl aldrig när brottet är människorov? Det här fallet rubricerades inte som försvunnen person.
Det har jag också felaktigt utgått från.

Nu är exemplet undertill inte jämförbar emedan det i LW,s fall tidigt slogs fast det var ett brott bakom försvinnandet vilket inte gjordes i fallet med pojken. (Och gjordes alltför snabbt med försvinnandet av LW)

I båda fallen har dock rubriceringen människorov används som verktyg för att få andra resurser/möjligheter i sökandet.
Varken LW eller pojken kan väl ansetts rövats bort/kidnappats. Tyvärr ledde det sannolikt att LW inte hittades medan rubriceringen människorov i pojkens fall inte hindrade polisens öppna sinnen att också kalla in missing people.

2 st olika scenarion gällande 2 st försvunna personer med samma rubricering. Skillnaden i utfall får nog tillskrivas tunnelseendet som ska tilläggas flera fatala misstag av polisen i inledning på utredningen gällande LW.

Vilket får en igen att bli förbaskad på den amatörmässigt blixtsnabba låsningen vid SD som det finns fog föf ledde till att inte missing people kom på tal i Wesströms fall. Det finns väl ingen som tror MP skulle missat LW,s sargade kropp 160 m om deras hjälp begärts? (Pojken hittades drunknad i Ätran efter 3 dygn)

Pojken försvann från ett bostadsområde i Falkenberg vid 17-tiden och anmäldes kort därefter försvunnen.
En massiv sökinsats inleddes och polisen upprättade en ”särskild händelse” för att få fler resurser och verktyg i arbetet.
Missing people kopplades in redan på tisdagskvällen och organisationen engagerade tusentals frivilliga sökande över tre dygn.
Onsdagen den 7 november
På onsdagen inledde polisen en förundersökning om misstänkt människorov. Inte för att det fanns något som pekade på att ett brott begåtts, utan för att få fler möjligheter i sökandet efter pojken.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/12-arig-pojke-hittades-dod-efter-forsvinnande-detta-har-hant

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/12-arig-pojke-hittades-dod-efter-forsvinnande-detta-har-hant

Det har ifrågasatts om rubriceringar ibland används eller inte får användas som en teknikalitet vilket i dessa fall bekräftats. Kanske är det speciellt intressant med rubriceringen skäligen misstänkt gällande HD då det ger möjlighet till full span mot henne vilket kontot T34Pantzar varit inne på.

Då jag antog att HD göranden som nära anhörig till SD med stöd av hans rubricering redan var under heltäckande span känner jag mig alltmer osäker på om det ändå inte kan ligga något i T34Pantzar,s resonemang. HD,s roll i detta är det som är mest intressant i detta kriminaldrama enligt mitt förmenande.

Vill ha in Hanna D och har hintat om och tror Åkl finner skäl att häkta henne igen.

Edit: ramlade över detta fall ang, medhjälp till mord.

I december 2016 sköts en man till döds i sin säng i Västerås, inför ögonen på sina barn. Nu har en 35-årig man dömts till livstids fängelse för mordet. Den mördade mannens hustru döms till tolv års fängelse för medhjälp, meddelar Västmanlands tingsrätt.
En enig tingsrätt anser att det är ställt utom rimligt tvivel att det var 35-åringen som sköt och att den dödes hustru hjälpte honom genom att ge viktig information om mordplatsen.

https://www.kuriren.nu/nyheter/langt-straff-for-medhjalp-till-mord-pa-make-nm4942293.aspx
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-23 kl. 18:42.
Citera
2019-09-23, 18:38
Medlem
Citat:
Ja, jag har hela tiden varit inne på samma teori som du har. Att SD gett en version till både JG och HD som har passat SD bäst.
Tyvärr funkade inte länken, men jag har läst delar av LWs enormt fina WIG "Lyssna till Livet" och känner att hon besatt många egenskaper som jag kan förstå att andra kan avundas henne.

Jag vet inte om vi har fått klarhet i när och av vem JG fick veta om förhållandet och om anmälningarna? Kanske vi har det, men nu klarar jag inte av att komma ihåg det.

Något har iaf hänt 24mars-17 när de defriendade LW
.

Inte tror jag att SD sa som "det var". Dvs den sanning som jag tror ligger bakom anmälningarna.

Det fetade: Det är uppenbart.
Citera
2019-09-23, 18:43
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det fetade: Det är uppenbart.

SD ska ha unfriendat henne när han fick reda på att hon anmält honom i januari samma år. JG gjorde likadant tydligen.

Finns uppgifter om detta i början av tråden och jag kommer inte leta upp dem sorry.

Edit:
Jag är trött på att bli ombedd att hitta inlägg varje gång jag berättar sådant jag minns och som ni efterfrågar.
Ibland vill man nästan inte svara för att man kommer få påhopp för att man inte tar fram källa men jag orkar inte leta upp inlägg var och varannan dag här.

Jag har bra minne och säger inget som jag inte läst i tråden och någon annan får gärna leta upp inläggen åt mig men jag har inte tid och ork för det.
😊
Senast redigerad av Rosamund 2019-09-23 kl. 18:52.
Citera
2019-09-23, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
SD ska ha unfriendat henne när han fick reda på att hon anmält honom i januari samma år. JG gjorde likadant tydligen.

Finns uppgifter om detta i början av tråden och jag kommer inte leta upp dem sorry.

Edit:
Jag är trött på att bli ombedd att hitta inlägg varje gång jag berättar sådant jag minns och som ni efterfrågar.
Ibland vill man nästan inte svara för att man kommer få påhopp för att man inte tar fram källa men jag orkar inte leta upp inlägg var och varannan dag här.

Jag har bra minne och säger inget som jag inte läst i tråden och någon annan får gärna leta upp inläggen åt mig men jag har inte tid och ork för det.
😊

Samma här. Jag sitter inte och sparar allt jag har läst i press eller annat. Litar till mitt minne men vägrar låta mig förledas av ren idioti.

Sen finns det även annat man gör här i livet än att hänga 24/7 på flashback, men jag har en ganska stark bild, en teori, om vad som hände LW, varför och hur mordet gick till. Det har jag skrivit flera gånger. Men vem som mördade LW? Där är jag aningen osäker. Polis och åklagare verkar däremot vara säkra och det respekterar jag.
Senast redigerad av zilvereko 2019-09-23 kl. 19:00.
Citera
2019-09-23, 19:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det har jag också felaktigt utgått från.

Nu är exemplet undertill inte jämförbar emedan det i LW,s fall tidigt slogs fast det var ett brott bakom försvinnandet vilket inte gjordes i fallet med pojken. (Och gjordes alltför snabbt med försvinnandet av LW)

I båda fallen har dock rubriceringen människorov används som verktyg för att få andra resurser/möjligheter i sökandet.
Varken LW eller pojken kan väl ansetts rövats bort/kidnappats. Tyvärr ledde det sannolikt att LW inte hittades medan rubriceringen människorov i pojkens fall inte hindrade polisens öppna sinnen att också kalla in missing people.

2 st olika scenarion gällande 2 st försvunna personer med samma rubricering. Skillnaden i utfall får nog tillskrivas tunnelseendet som ska tilläggas flera fatala misstag av polisen i inledning på utredningen gällande LW.

Vilket får en igen att bli förbaskad på den amatörmässigt blixtsnabba låsningen vid SD som det finns fog föf ledde till att inte missing people kom på tal i Wesströms fall. Det finns väl ingen som tror MP skulle missat LW,s sargade kropp 160 m om deras hjälp begärts? (Pojken hittades drunknad i Ätran efter 3 dygn)

Pojken försvann från ett bostadsområde i Falkenberg vid 17-tiden och anmäldes kort därefter försvunnen.
En massiv sökinsats inleddes och polisen upprättade en ”särskild händelse” för att få fler resurser och verktyg i arbetet.
Missing people kopplades in redan på tisdagskvällen och organisationen engagerade tusentals frivilliga sökande över tre dygn.
Onsdagen den 7 november
På onsdagen inledde polisen en förundersökning om misstänkt människorov. Inte för att det fanns något som pekade på att ett brott begåtts, utan för att få fler möjligheter i sökandet efter pojken.

Det har ifrågasatts om rubriceringar ibland används eller inte får användas som en teknikalitet vilket i dessa fall bekräftats. Kanske är det speciellt intressant med rubriceringen skäligen misstänkt gällande HD då det ger möjlighet till full span mot henne vilket kontot T34Pantzar varit inne på.

Då jag antog att HD göranden som nära anhörig till SD med stöd av hans rubricering redan var under heltäckande span känner jag mig alltmer osäker på om det ändå inte kan ligga något i T34Pantzar,s resonemang. HD,s roll i detta är det som är mest intressant i detta kriminaldrama enligt mitt förmenande.

Vill ha in Hanna D och har hintat om och tror Åkl finner skäl att häkta henne igen.

Det är intressant hur olika rubriceringar ger polisen olika möjligheter och hur det kan användas vi olika fall.

Tänker att även om rubriceringen var densamma i båda fallen, Dante och LW, så kanske man utgoíck från att i Dantes fall handlade det sannolikt inte om ett brott. Och även om det hade varit ett brott , var det en person som var inkapabel att ta hand om sig själv. Att han skulle på egen hand har försökt att fly hemmet skulle i hans fall vara en fara för honom, men inte heller så roligt? Så det viktiga var att föröka hitta honom, även om spår kunde förstöras?

I LWs fall misstänkte man förmodligen brott direkt. Man ville kanske inte ha en mängd personer som klampade runt och förstörde spår?

Nu hjälpte det ju inte iaf. Tyvärr...

Samtidigt borde det väl stått klart att hon inte försvunnit frivilligt hon heller, även om hon var kapabel att ta hand om sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in