2019-09-23, 17:20
Medlem
SD sitter säkert.
Isdrottningen och JellyGray hänger löst.
Någon som har senaste nytt om de sistnämnda två?
Citera
2019-09-23, 17:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
OT: Varför skulle jag inte få ha rätten att diskutera mina teorier om detta mordfallet med andra medlemmar? Varför får jag inte lov att tro på att medlemmarna @PeterNoster och @Draifos som faktiskt kan ha mycket rätt i sina tidigare framförda teorier om att LW faktiskt kan ha blivit påkörd av en bil på motorvägen och sedan uppsläpad över slänten till och bakom bullerplanket?

Du får absolut diskutera olika teorier med andra skribenter.
Jag uppfattade det som att du var ironisk eller provocerande, precis som jag uppfattade att du var när du skrev att du trodde på EGTs teorier om knarkarna/cykeltjuvarna (eller hur det nu var).

Då ber jag om ursäkt för att jag tolkade dig fel.
Citera
2019-09-23, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, jag börjar också undra om inte geocaching har ersatt den kristna tron för många örebroare. Man får ett intryck av att det faktiskt kan handla om någon form av avgudadyrkan. Och med den här mystiska Groundspeak som folk knappt törs nämna, som någon slags överstepräst som sätter upp regler för vad som är tillåtet i det här gänget. Kanske är Gamla resp. Nya Hjärsta moderna motsvarigheter till Sodom och Gomorra, med lögner och otukt och vad som helst. Och som någon skrev verkar ju inga barn få vara med på "eventen", och det är skumt. Vad gör man på "eventen"?

Då både SD och HD är ateister tror jag inte den kristna tron bekymrar dom nämnvärt.
Citera
2019-09-23, 17:24
Medlem
Citat:
OT: Nu får du väl ändå ge dig?

OT: Kungen eller Presidenten så som Kriminaltekniker har väl ingen betydelse i detta fallet, alla oavsett vad ... är vi ju inte mer än vanliga enkla människor och alla kan vi göra fel och begå misstag även om man nu råkar att vara en utbildad Kriminaltekniker, eller hur?

* Varför tror du att kriminalteknikerna har missat nåt / gjort ett dåligt jobb?

* Hur du kan tro att nån kört på LW på motorvägen och bemödat sig att släpa kroppen uppför branten, är ofattbart. En död kropp är ytterst svår att släpa runt på, även kortare sträckor. Då måste vederbörande ha ställt bilen vid vägkanten och det lär ha tagit en stund att baxa upp kroppen till bullerplanket. Risken för upptäckt från en bilolycka till släpandet uppför slänten måste ha varit mycket stor. Och varför skulle LW vara där mitt i natten - och med olåst dörr?

Så nej, så kan det inte ha gått till. Fattar inte varför du ens nämner nåt sånt.

Dessutom byter du åsikt flera ggr/dag. Eller ser det hela som en lek. Varför?
Senast redigerad av zilvereko 2019-09-23 kl. 17:31.
Citera
2019-09-23, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om du läser Rosaelefants inlägg en gång till så kanske du förstår att (de eventuella) släpspåren inte ledde från motorvägen till fyndplatsen utan från "cykelbanan" till fyndplatsen.

OT: Jag utgår ifrån att LW blev påkörd på motorvägen av en bil och sedan uppsläpad över slänten fram till bakom bullerplanket, sedan vad du insinuerar dina troliga då uppkomna släpspår, det får stå för dig, dvs. givit vis har du din fulla rätt att tro på det du själv vill.
Citera
2019-09-23, 17:28
Medlem
Citat:
OT: Varför tror du att det är något som bara är påhittat? (hitt-e-på)?

OT: Detta gällande släpspåren kommer från mycket trovärdiga medlemmar, varför vill du plötslig få dessa medlemmar att framstå som osannfärdiga?

OT: Jag tror att LW blev påkörd av en bil på motorvägen och sedan uppsläpad över slänten till och bakom bullerplanket.

Sedan att polisen i Örebro lider av grovt tunnelseende gällande SD och HD, det skall du inte belasta mig för.
Självklart! Det är mycket vanligt att Hjärstaborna tar den vägen när de ska handla i Baronbackarna. Det behöver dock inte vara en bil som kört på LW, det kan ha varit en ilsken älgtjur, därav släpmärkena. Capish?
Citera
2019-09-23, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Självklart! Det är mycket vanligt att Hjärstaborna tar den vägen när de ska handla i Baronbackarna. Det behöver dock inte vara en bil som kört på LW, det kan ha varit en ilsken älgtjur, därav släpmärkena. Capish?

Jasså? Hur hamnade hon sen uppe bakom bullerplanket?

Och man kan väl inte handla i Baronbackarna mitt i natten?
Senast redigerad av zilvereko 2019-09-23 kl. 17:46.
Citera
2019-09-23, 17:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Då både SD och HD är ateister tror jag inte den kristna tron bekymrar dom nämnvärt.
Säg inte det, vi vet ju inte mycket om de lokala makthavarna som dömer SD här. Hans uttalade ateism kanske faktiskt är det som ligger honom i fatet nu. Men varifrån har du fått det här om att även HD skulle vara ateist?
Citera
2019-09-23, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Jo, visst, det är ju upp till henne hur hon gör. Jag moraliserar inte. Säg att hon är oskyldig. Klart hon ska leva vidare som vanligt. Jag har bara så erbarmligt svårt att förstå hur hon orkar och kan. Jag önskar att jag vore så bra på att låta andra ta ansvar för vad de tycker och tänker om mig och att känna mig självklart välkommen där jag vill vara.

Jag antar att SD motiverat sitt sätt att hantera sin situation för HD och att hon övertygats om att det är ett rimligt beteende. För enkelhetens skulle kanske hon kopierar den som det vettigaste att göra för en oskyldig person.

Du vet säkert bättre än jag om HD medicinerats med antidepressiva läkemedel, de kan påverka en person att ha ett mer distanserad syn på händelser.
Citera
2019-09-23, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson

OT: Ja, jag tror mycket starkt på medlemmarna @PeterNoster och @Draifos i detta fallet, dvs. att LW tog en sedvanlig joggingtur den kvällen utmed motorvägen och innan det, ställde dörren lite på glänt för att släppa in lite luft i lägenheten under tiden som hon då var ute och joggade utmed motorvägen, kanske var hon på väg och skulle handla något?

Sedan så råkade hon helt enkelt bli påkörd av en bil och råkade tyvärr avlida av olyckan och sedan därefter blev uppsläpad över slänten av bilföraren till och bakom bullerplanket.

OT: Angående Älg-teorin som också den initierade medlemmen @Carinah78 tidigare har tagit upp inom tråden, kan faktiskt också vara mycket möjlig.
Citera
2019-09-23, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Säg inte det, vi vet ju inte mycket om de lokala makthavarna som dömer SD här. Hans uttalade ateism kanske faktiskt är det som ligger honom i fatet nu. Men varifrån har du fått det här om att även HD skulle vara ateist?

Vilka lokala makthavare? Har du anledning att tro att HD var kristen?
Citera
2019-09-23, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
SD sitter säkert.
Isdrottningen och JellyGray hänger löst.
Någon som har senaste nytt om de sistnämnda två?

OT: Du vet ingen ting mer än att du insinuerar, SD kan mycket väl försättas på fri fot inom en snar framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in