2019-09-23, 16:00
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
OT: Om nu medlemmen @Rosaelefanten99 framfört att det fanns vissa synliga släpspår, så måste det ju faktiskt vara sant, även om du vill få andra medlemmar att tro att det handlar om en trådsanning, dessutom vill jag påstå att medlemmen @Rosaelefanten99 har mycket hög trovärdighet inom denna tråden, och därför måste man anta mycket kraftfullt, att medlemmarna @PeterNoster och @Draifos faktiskt har rätt i detta fallet att LW faktiskt blev påkörd av en bil på motorvägen och sedan uppsläpad över slätten till bullerplanket.
De eventuella släpspåren var väl inte på motorvägssidan av bullerplanket, utan på sidan mot LW:s bostad.
Citera
2019-09-23, 16:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
En trådsanning med andra ord. Eller har polis/åklagare/media gått ut med något sådant?

Nej, det är helt sant att inte polis eller åklagare har bekräftat det.

Nu är jag inte helt säker på vad en trådsanning betyder, men för mig betyder det att en "sanning" har börjat utforma sig i tråden utan att ha källa varken från tråden eller media. Det blir lite som viskleken.

Naturligtvis är informationen som kommer från trådanvändare och inte är bekräftad information alltid osäker information. Och det måste vara upp till var och en att bedöma trovärdigheten. Det betyder ju inte att det är en falsk information. Det betyder enbart att den inte är bekräftad.

Medan en trådsanning är för mig när något har transformerats till något som varken är sant längre eller har någon som helst källa.

Detta är min egen tolkning.

Oavsett definition av begreppet trådsanning, tycker jag att man inte bara ska avfärda tråddeltagares information som falsk, utan man kan länka varifrån uppgiften kommer.

T ex rosaelefant har kommit med flera uppgifter som verkar stämma. T ex den med grovt trubbigt våld, redan i maj-18:
https://www.flashback.org/p64198275#p64198275

Jag kan fel om definitionen om trådsanning.
Citera
2019-09-23, 16:10
Medlem
Citat:
Kanske därifrån som JM tagit inspiration ifrån den delen i hens noveller.

OT: Jag tror att medlemmen @LimeTime är osannfärdig i detta fallet, att LW skulle ha utsatts för grovt våld så att LWs huvud var helt sönderslaget, detta är nog inget annat än en trådsanning som skapats av @LimeTime.

OT: Det är nog så, hur man än vill försöka vända och vrida på detta, så bör det troligen vara så som medlemmarna @PeterNoster och @Draifos framfört, att LW blev påkörd av en bil någonstans vid motorvägen och sedan släpades upp för slänten till och bakom bullerplanket.
Citera
2019-09-23, 16:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Kanske därifrån som JM tagit inspiration ifrån den delen i hens noveller.

Eller här:
https://www.flashback.org/sp64151327
Citera
2019-09-23, 16:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
OT: Om nu medlemmen @Rosaelefanten99 framfört att det fanns vissa synliga släpspår, så måste det ju faktiskt vara sant, även om du vill få andra medlemmar att tro att det handlar om en trådsanning, dessutom vill jag påstå att medlemmen @Rosaelefanten99 har mycket hög trovärdighet inom denna tråden, och därför måste man anta mycket kraftfullt, att medlemmarna @PeterNoster och @Draifos faktiskt har rätt i detta fallet att LW faktiskt blev påkörd av en bil på motorvägen och sedan uppsläpad över slätten till bullerplanket.

Nu tror jag ju att @rosaelefant99 ska ha sagt vid något tillfälle att viss information inte var helt säker (utan att minnas hur det var just med släpspåren).
Minns inte hur det var, om informationen hade gått i flera led, eller om det var något annat.
Citera
2019-09-23, 16:17
Medlem
Citat:
Svåra huvud- och ansiktsskador är en trådsanning planterad av JM. Det finns inga uppgifter på att så är fallet.

Jasså? Och nu frågar JM mig var jag har fått det ifrån....
Citera
2019-09-23, 16:19
Medlem
Citat:
Släpning är också bara hittepå.

Precis. Man har gått ut med att BP och FP är samma ställe.
Citera
2019-09-23, 16:22
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Att "man" tror någonting behöver inte heller betyda att det är sant. I så fall hade nog fallet varit löst för länge sedan.
Citera
2019-09-23, 16:27
Medlem
Citat:
Släpning är också bara hittepå.

OT: Varför tror du att det är något som bara är påhittat? (hitt-e-på)?

OT: Detta gällande släpspåren kommer från mycket trovärdiga medlemmar, varför vill du plötslig få dessa medlemmar att framstå som osannfärdiga?

OT: Jag tror att LW blev påkörd av en bil på motorvägen och sedan uppsläpad över slänten till och bakom bullerplanket.

Sedan att polisen i Örebro lider av grovt tunnelseende gällande SD och HD, det skall du inte belasta mig för.
Citera
2019-09-23, 16:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Vi kan ju inte veta om detta med släpspår är sant.

Men att brottsplats är mordplats, det har vi fått veta att polis/åklagare har gått ut med.

Det betyder inte att LW inte kan ha dragits in bakom planket, dvs innan mordet skedde. Helt oogiskt låter det inte, för hur motiverar man en kvinna i 45 års åldern att lämna sitt hur med olåst dörr mitt i presentinslagningen vid 23.30-tiden att gå in bakom ett plank?

Det verkar inte ens rimligt att göra det om det skulle ha varit en överrasknings- cach till sonen på födelsedagen. Inte med den mannen och den historiken... tycker jag.

Hur som helst så kan ju inte släpspåren varit väldigt tydliga, med tanke på att hon hittades först efter fem dygn, och detta trots att hundägare hade märkt att hunden dragit i kopplet.
Citera
2019-09-23, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, texten till "14 maj" är nästan kusligt träffande. Det är väl möjligen det här med bröllop man inte får ihop riktigt. Några planer på att gifta om sig verkar ju LW inte ha haft, åtminstone inte av vad som har framkommit här i tråden eller i media.

Frågan om hur LW hamnade bakom bullerplanket har också diskuterats, och uppgiften om släpspåren är som du påpekar en obekräftad uppgift. Nu är det med största sannolikhet ett rent sammanträffande, men faktum är att hon i en senare text verkar ha kunnat förutspå även hur LW kom till fyndplatsen:

Har lyssnat på båda låtarna, visst är det märkligt - men det är troligen rena tillfälligheter.

Jag tänker att kanske mördaren ringt på hos LW, bett henne komma ut för ett samtal - och därmed har LW ställt sin dörr på glänt. Ett samtal blir till höjda röster (grannar har hört höga kvinnoröster) . Ett förslag av den ena parten om att gå bakom planket en bit bort och prata för att inte störa grannarna. Där urartar grälet som leder till LWs död.

Vad jag vet har man inte funnit något mordvapen ännu. Kanske mordvapnet fanns naturligt i terrängen?
Citera
2019-09-23, 16:38
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
/.../
Jag tänker att kanske mördaren ringt på hos LW, bett henne komma ut för ett samtal - och därmed har LW ställt sin dörr på glänt. Ett samtal blir till höjda röster (grannar har hört höga kvinnoröster) . Ett förslag av den ena parten om att gå bakom planket en bit bort och prata för att inte störa grannarna. Där urartar grälet som leder till LWs död.
/.../
Just så där verkar det vara jättemånga som tänker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in