2019-09-23, 13:20
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag vet inte men hon verkar geocacha en del och så nu detta event. Jag tror barnen hade behövt sin mamma närvarande nu när pappa är borta.

Kan det vara så att barnen kanske har andra aktiviteter ibland? tex. skola, Kaninhoppning eller hästar
Får inte HD göra något själv under den tiden eller måste hon sitta hemma?
Citera
2019-09-23, 13:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Kan det vara så att barnen kanske har andra aktiviteter ibland? tex. skola, Kaninhoppning eller hästar

Nej då ska hon få hjälp och stöd för att må bättre och lära sig hantera sina barns trauma och hur hom bäst kan hjälpa och stötta dem.

Det är vad mammor brukar göra när deras barn fått trauman. Hälsa henne gärna det från mig.
Citera
2019-09-23, 13:30
Medlem
Citat:

HD får göra det hon VILL
Citera
2019-09-23, 13:31
Bannlyst
Citat:

Eller så kan hon ju prioritera att följa med barnen på kaninhoppning, hästar eller andra aktiviteter.
Fast, det kanske hon gör i veckorna.
Men när helgen kommer, då jävlar...…. Geo-lekande för hela slanten.

Nä, jag tycker att hon verkar konstig.
Citera
2019-09-23, 13:35
Medlem
MrBarnabys avatar
Om jag skulle vara i deras (SD/HD) situation och var oskyldig och brinna för en hobby som de verkar göra, ja då skulle jag nog försöka fortsätta som vanligt. Med det mesta, inte bara hobbyn.
Citera
2019-09-23, 13:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Om jag skulle vara i deras (SD/HD) situation och var oskyldig och brinna för en hobby som de verkar göra, ja då skulle jag nog försöka fortsätta som vanligt. Med det mesta, inte bara hobbyn.

Du skulle fortsätta som vanligt med ditt liv och dina hobbies när dina barn blivit traumatiserade och förlorat sin pappa för att han är sannolikt häktad för mord?

Vare sig HD är oskyldig eller ej förändras inte det faktum att barnen har genomlidit mycket och behöver extra hjälp och stöd just nu.
Citera
2019-09-23, 13:41
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Du skulle fortsätta som vanligt med ditt liv och dina hobbies när dina barn blivit traumatiserade och förlorat sin pappa för att han är sannolikt häktad för mord?

Vare sig HD är oskyldig eller ej förändras inte det faktum att barnen har genomlidit mycket och behöver extra hjälp och stöd just nu.
Ja om jag är oskyldig, vad är egentligen alternativet, gräva ner sig?

Förtydligande, i mitt inlägg utgick jag ifrån att båda är oskyldiga.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-09-23 kl. 13:44.
Citera
2019-09-23, 13:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Nej då ska hon få hjälp och stöd för att må bättre och lära sig hantera sina barns trauma och hur hom bäst kan hjälpa och stötta dem.

Det är vad mammor brukar göra när deras barn fått trauman. Hälsa henne gärna det från mig.
Hur ska hon kunna hantera sina barns trauma om hon är skyldig och inte erkänner?
Hon verkar konstig så jag tycker inte det är underligt att hon håller sig borta från dem om hon är skyldig.
Citera
2019-09-23, 13:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja om jag är oskyldig, vad är egentligen alternativet, gräva ner sig?

Förtydligande, i mitt inlägg utgick jag ifrån att båda är oskyldiga.

Ja så du tror att om båda nu visar sig vara oskyldiga och frias kommer barnen bara glömma all trauma och leva lyckligt i alla sina dagar?

Det fungerar inte så. Om både SD och HD går fria kommer de behöva hjälpa och stötta sina döttrar för att de ska må bra igen.
De kommer behöva gå på familjeterapi, barnen ska gå på egen terapi, föräldrarna måste gå på utbildning om hur man bäst stöttar traumatiserade barn m.m. Det finns hur mycket som helst att göra för att få de barnen att bli någorlunda normala.

Förstår du/ni inte det?
Citera
2019-09-23, 13:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
/.../Naturligtvis blir man säkert gråhårig av att gå ensam hemma och älta, och kanske geoacachingen har under svåra tider varit "svaret på allt", dvs en ångestdämpare som är beroendeframkallande. Typ istället för vin. Inte vet jag. Kanske får hon abstinens om hon inte är ute och cachar./.../
Ja, jag börjar också undra om inte geocaching har ersatt den kristna tron för många örebroare. Man får ett intryck av att det faktiskt kan handla om någon form av avgudadyrkan. Och med den här mystiska Groundspeak som folk knappt törs nämna, som någon slags överstepräst som sätter upp regler för vad som är tillåtet i det här gänget. Kanske är Gamla resp. Nya Hjärsta moderna motsvarigheter till Sodom och Gomorra, med lögner och otukt och vad som helst. Och som någon skrev verkar ju inga barn få vara med på "eventen", och det är skumt. Vad gör man på "eventen"?
Senast redigerad av Draifos 2019-09-23 kl. 13:58.
Citera
2019-09-23, 13:54
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ja så du tror att om båda nu visar sig vara skyldiga kommer barnen bara glömma all trauma och leva lyckligt i alla sina dagar?

Det fungerar inte så. Om både SD och HD går fria kommer de behöva hjälpa och stötta sina döttrar för att de ska må bra igen.
De kommer behöva gå på familjeterapi, barnen ska gå på egen terapi, föräldrarna måste gå på utbildning om hur man bäst stöttar traumatiserade barn m.m. Det finns hur mycket som helst att göra för att få de barnen att bli någorlunda normala.

Förstår du/ni inte det?
Som sagt, jag utgick ifrån hur jag skulle göra i deras situation om jag (=båda) är oskyldig(a).
Citera
2019-09-23, 14:01
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det känns ju inte klokt, egentligen.

Fan, ungarna måste ha det jätte-tufft i skolor mm.
En farsa som sitter häktad för mord och en morsa som är misstänkt (för nån delaktighet i alla fall)
Visst, HD behöver säkert lite egen tid för att skingra tankarna, men annars så borde hon väl prioritera ungarna högre än nåt jävla Geo-lekande.
Dom verkar ju vara helt knäppa pga detta Geo-lekandet.

En annan fråga... Dom bodde ju ganska nära varandra SD, HD och LW.
Undra om barnen från båda familjerna har sprungit på varandra, eller SD, HD eller LW´s föräldrar.
Det där kan ju vara jäkligt känsligt i så fall.
Örebro är ju inte stort, menar jag

Ja, man kan undra om barnen davidsson och barnen wesström går/har gått på samma skola? (Nu kommer jag inte ihåg i huvudet hur gamla wesströmsbarnen är, men davidssonarna är väl 13 och 15 om jag minns rätt. Arma krakar vad de har att hantera, var för sig olika saker, men lätt kan det inte vara. I de åldrarna är ju många väldigt känsliga för hur andra uppfattar dem. Det kan ju vara jobbigt när det bara kommer till vilka kläder man har och vilken mobil, om man lever upp till det man uppfattar att man ska leva upp till för att känna att man duger. Det som de här barnen har att hantera utöver vanlig tonårsångest är ju inget man skulle önska sin värsta ovän. Jag önskar att man bara på något sätt kunde emanera lite stärkande kärlek till dem på något magiskt sätt, en go fund me-kampanj med självkänsla och värme... Fast, det är ju inte så det funkar. Måtte de ha bra stöd runt sig!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in