2019-09-23, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hur ska hon kunna hantera sina barns trauma om hon är skyldig och inte erkänner?
➡➡Hon verkar konstig så jag tycker inte det är underligt att hon håller sig borta från dem om hon är skyldig.

OT: Varför tycker du att hon (HD) verkar konstig ?

OT: Det måste ju finnas mer i dina tankar om (HD) än endast det du skrev ?
Citera
2019-09-23, 14:09
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Samtidigt verkar caching fyllt stora delar av detta pars liv. Då kanske detta även i denna situation är mycket viktigt. En trygghet att klamra sig fast vid när mycket annat rasar ihop. Ett sätt att fly och hålla tankarna borta.

Reaktionerna hos andra överlämnas till deras ansvar att hantera. Skulle tro att de flesta inte för mordet på tal utan fokuserar sig på själva cachingen.

Man låtsas som det regnar för att det är smidigast för alla. JG är väl den som tillbringat mest tid med paret både före och efter händelsen. Hur det är nu vet jag inte men tror inte JG tagit avstånd från HD eller har han?

EDIT. Så tycks ju båda hanterat det tidigare under 1.5 år.

Jo, visst, det är ju upp till henne hur hon gör. Jag moraliserar inte. Säg att hon är oskyldig. Klart hon ska leva vidare som vanligt. Jag har bara så erbarmligt svårt att förstå hur hon orkar och kan. Jag önskar att jag vore så bra på att låta andra ta ansvar för vad de tycker och tänker om mig och att känna mig självklart välkommen där jag vill vara.
Citera
2019-09-23, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, jag börjar också undra om inte geocaching har ersatt den kristna tron för många örebroare. Man får ett intryck av att det faktiskt kan handla om någon form av avgudadyrkan. Och med den här mystiska Groundspeak som folk knappt törs nämna, som någon slags överstepräst som sätter upp regler för vad som är tillåtet i det här gänget. Kanske är Gamla resp. Nya Hjärsta moderna motsvarigheter till Sodom och Gomorra, med lögner och otukt och vad som helst. Och som någon skrev verkar ju inga barn få vara med på "eventen", och det är skumt. Vad gör man på "eventen"?

OT: På Event umgås man och har det trevligt tillsammans, tror jag ? ... rätta mig om jag har fel ? ... jag tänker på Event 2018 "Knat*s tackar alla för ett gott Event.
Citera
2019-09-23, 14:13
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag håller med!
Och då glömde du också att SD, hennes ex sitter häktad på sannolika skäl.

Nu tyckte jag någon skrev att det var ett litet event (?) eller om det var att HD ingick i en liten krets (?) på eventet, men ändå.

Naturligtvis blir man säkert gråhårig av att gå ensam hemma och älta, och kanske geoacachingen har under svåra tider varit "svaret på allt", dvs en ångestdämpare som är beroendeframkallande. Typ istället för vin. Inte vet jag. Kanske får hon abstinens om hon inte är ute och cachar.

I det här läget som HD är i (och om jag var oskyldig) skulle jag nog försöka vara med mina barn och föräldrar så mycket det gick, hålla mig till mina närmaste vänner och hoppas på att jag kunde hålla så låg profil som möjligt. Helst kanske bo hos mina föräldrar där inte alla visste exakt vem jag var (?).

Att åka på geocach- event, som borde påminna om det hemska, där alla de människor man tidigare träffat exakt vet vem man är, de människor man tidigare kände som vänner kanske skulle titta snett på mig, kanske viska bakom min rygg, nä. Det skulle kännas otroligt ångestframkallande.

Jag tycker att det är ångestframkallande bara att försöka föreställa mig att åka på ett sånt event i hennes ställe.
Citera
2019-09-23, 14:14
Medlem
Har man hittat nya bevis mot D*avidsson och hans fru? Frun var släppt sist jag läste, medan han satt inne. Så - hur går det (förlåt, har inte följt tråden jättenoga).
Citera
2019-09-23, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Har man hittat nya bevis mot D*avidsson och hans fru? Frun var släppt sist jag läste, medan han satt inne. Så - hur går det (förlåt, har inte följt tråden jättenoga).
SD är häktad sedan den 30/8 på sannolika skäl, ny omhäktningsförhandling på fredag denna vecka den 27/9 eller om han godkänner att vara fortsatt häktad utan förhandling.
Den fd frun HD, släpptes den 6/9 ur häktet så han satt i sex dar häktad som skäligen misstänkt.
Citera
2019-09-23, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
(En mordbrännare brukar stå och kolla på elden bland andra åskådare)

Eller som dubbelmördaren Snälle-Bengt från Kristianstad som mördade 2 kvinnor och som nattvandrade i en grupp av dem som ville skapa trygghet för kvinnorna i stan, medans polisen jagade mördaren...Eller andra mördare som gått med i sökningar efter nån död person de själva bragt om livet. Finns många exempel på såna.
Citera
2019-09-23, 14:23
Medlem
Citat:
Vad var det som vägde så tungt för mördaren att hen valde att ha ett liv på sitt samvete?

Hat? Raseri? Svartsjuka?
Citera
2019-09-23, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
SD är häktad sedan den 30/8 på sannolika skäl, ny omhäktningsförhandling på fredag denna vecka den 27/9 eller om han godkänner att vara fortsatt häktad utan förhandling.
Den fd frun HD, släpptes den 6/9 ur häktet så han satt i sex dar häktad som skäligen misstänkt.
Det tackar jag för! Så det är status quo då om jag förstår rätt.
Citera
2019-09-23, 14:25
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det verkar ha skurit sig lite mellan tidningen och åklagaren, så det har inte varit mycket till rapportering på ett tag. Senaste vändan hade väl tidningen i alla fall uppfattat som ett genombrott i utredningen, men när man försökte ställa frågor till åklagaren sedan så sade hon bara "lämna mig i fred".
Citera
2019-09-23, 14:26
Medlem
Citat:
Jag vet inte varför JG ville tysta ner..Ville vkanske inte att otrohetsaspekten skulle koppa på tal(kan va nåt i det du säger .. Pinsamt för HD)
JG har ju stått närma HD som vän tycks jag kunnat läsa mig till i tråden(har ej källa).
(Kanske ville han skydda henne från prat från folket om otroheten..?)

((Jag läste i tråden att SD varit synlig ute samma kväll som mordet skedde om jag inte fattat fel.Vart var han synlig?Var han hos JG tro? endast spekulation Har ej källa)

Jag tror han utgick från att de båda var oskyldiga, vem misstänker sina vönner för mord i första taget liksom? Han hade nog agerat annorlunda OM han vetat sanningen, inte fasen är det ett normalt agerande eller ens troligt agerande OM man vet, eller är det det?
Ja om man föreställer sig HD reaktion så, då är det konstigt att det skulle vara det första hon tänkte på...OM det var hon som var GM eller var med på BP, det borde hon väl tänkt på innan om hon varit GM tänker jag, fast en mördare kanske tänker efter förstås...men nu påstås det ju varit planerat fast det vet man väl inte heller egentligen om det var?

Ja han ska enligt uppgift i tråden varit hos JG under kvällen, sågs tydligen cykla hem på kvällen, men är så längesen jag läste det och man kan missat något också förstås.
Citera
2019-09-23, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Eller så kan hon ju prioritera att följa med barnen på kaninhoppning, hästar eller andra aktiviteter.
Fast, det kanske hon gör i veckorna.
Men när helgen kommer, då jävlar...…. Geo-lekande för hela slanten.

Nä, jag tycker att hon verkar konstig.

Förstår mig inte på det där geo-folket...vissa av dem verkar ju vara helt fanatiska.
Säkert hittar hon nån liten lucka i kalendern då hon är med sina barn - får man hoppas för barnens skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in