Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Nej, det är inte spekulationer. Media skrev att den namngivne torpeden man nu söker (ja, så skrev dom) är känd för att misshandla kvinnor, att han missade en förhandling i fredags samt annat som jag glömt, och därför är häktad i sin frånvaro. Jag tog en rövare (!) och bad om Olafsens häktningspapper. Och fick dom. Och se där, han kom inte och var häktad i sin frånvaro. Och det jag har läst om hans misshandlar är ingen vacker läsning. Vad är oddsen för det? Så jo, det är FO man söker. Begriper man inte det å är man blind.
Sen om det ÄR han som är skytten, får utredningen visa. Men det är honom som skytt man letar efter.
Håller också för troligt att det är honom man letar efter. Vi vet dock inte hur misstankarna byggts upp eller hur resonemanget gått inom polisen. Funderar lite på i vad mån det kan vara utpekandet här i tråden av FO som misstänkt, som har fått spinn hos både media och polis. Typ:
- KL är misstänkt anstiftare pga historik etc.etc.
- Ett rykte går (här i tråden) om att KL hänger med FO som är livsstilskriminell
- Samma rykte och kringliggande diskussioner pekar ut FO som möjlig skytt. FO är "namngiven"
- Både polis och media läser i tråden
- Polisen uppfattar det vara ett spår värt att följa upp
- Media rapporterar att polisen söker en "namngiven" person
Kan ha missat någon omständighet som talar emot denna spekulation - ursäktar på förhand för detta.