2019-09-23, 00:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu
Analysis of the WTC steel for the elements in thermite/thermate would not necessarily have been conclusive. The metal compounds also would have been present in the construction materials making up the WTC buildings, and sulfur is present in the gypsum wallboard used for interior partitions.

Jag gissar att de skrev FAQn efter presskonferensen du inte vill kolla på ikväll. Det är för i helvete klart att de skulle kunna göra sitt bästa för att testa, men de gjorde inget. Och jag tycker att deras argument för det är väldigt svaga.

Och snälla kan vi sluta leta ”fel” i varandras påståenden och istället försöka resonera om vad som egentligen har hänt? Vi måste inte vara på olika lag, jag vill mer än gärna justera tillbaka min världsbild till att 9/11 inte var ett inside job. Tro vafan du vill om det, men det skulle förenkla mitt liv rätt rejält.
De hade i stort sett inget material från wtc7 kvar att testa på. De kunde givetvis byggt upp replikor av delar av konstruktionen men det skulle ju inte kunna bevisa rester av thermite eller andra sprängämnen..
Citera
2019-09-23, 00:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det enda de gjorde var att konstatera att det inte lät så högt som det borde, ok?

De gjorde inget annat.

Är vi överens om det?

Nej.
De intervjuade t.ex mängder av människor om vad de sett och hört den dagen och tidigare, de studerade filmer och ljudinspelningar, de sökte igenom rasmassorna, de var med på Fresh kill landfills och hjälpte till att gå igenom allt materialet (trots att de inte hade fått uppdraget än) och de samarbetade med cd-experter.
Citera
2019-09-23, 00:09
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Får här medge att jag inte helt var införstådd med att den nano-termit du pratar om har en explosiv förbränningshastighet och jag till viss del missförstod stegen i ditt resonemang

NIST hänger nog inte på fb och kommer knappast förklara sig här

De hissmekaniker som skötte hissarna i wtc 1 och 2 och även arbetade med moderniseringen av hissarna hade såklart tillträde till hisschakten. Var alla dessa mekaniker, och därmed även företaget, som ansvarade för hissarna med på inside jobbet eller är de mutade/skrämda till tystnad? Åtminstone någon av borde ju ha reflekterat över vad som pågick i hisschakten...

Det är ju rätt hypotetiskt, men om det nu var så att WTC7 ”sprängdes” så måste ju någon ha riggat det.

Jag förstår dock inte vad som är så anmärkningsvärt med det? Någon jobbade ju i koncentrationslägren, någon brandbombade ju Tyskland och Tokyo under WW2, och så vidare. Människor kan göra vidriga saker om de lyckas inbilla sig att det är för ett ”större syfte”. Vidriga.
Citera
2019-09-23, 00:11
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej.
De intervjuade t.ex mängder av människor om vad de sett och hört den dagen och tidigare, de studerade filmer och ljudinspelningar, de sökte igenom rasmassorna, de var med på Fresh kill landfills och hjälpte till att gå igenom allt materialet (trots att de inte hade fått uppdraget än) och de samarbetade med cd-experter.

Källa plz

EDIT: strunta i det. Jag ifrågasätter inte det du påstår, men vi tolkar det nog rätt olika.
Senast redigerad av fffffuuuuuu 2019-09-23 kl. 00:18.
Citera
2019-09-23, 00:14
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
De hade i stort sett inget material från wtc7 kvar att testa på. De kunde givetvis byggt upp replikor av delar av konstruktionen men det skulle ju inte kunna bevisa rester av thermite eller andra sprängämnen..

Dom de hade velat så skulle de såklart ha kunnat göra massor av modeller, fysiska eller virtuella, samt testa enligt bästa förmåga på det lilla de hade.
Citera
2019-09-23, 00:37
Medlem
Citat:
Det är ju rätt hypotetiskt, men om det nu var så att WTC7 ”sprängdes” så måste ju någon ha riggat det.

Jag förstår dock inte vad som är så anmärkningsvärt med det? Någon jobbade ju i koncentrationslägren, någon brandbombade ju Tyskland och Tokyo under WW2, och så vidare. Människor kan göra vidriga saker om de lyckas inbilla sig att det är för ett ”större syfte”. Vidriga.
Argumentet var att riggning skett i tex hisschakt eftersom utomstående inte har tillträde dit och därför var min fråga:
De hissmekaniker som skötte hissarna i wtc 1 och 2 och även arbetade med moderniseringen av hissarna hade såklart tillträde till hisschakten. Var alla dessa mekaniker, och därmed även företaget, som ansvarade för hissarna med på inside jobbet eller är de mutade/skrämda till tystnad? Åtminstone någon av borde ju ha reflekterat över vad som pågick i hisschakten...

Ska jag tolka dig som att det är inget anmärkningsvärt med att alla hisstekniker (som var rätt många) var med på inside jobbet eftersom andra människor gjort vidriga saker under tex ww2.
Vilket "större syfte" kan ha övertygat hissmekanikerna om att rigga hisschakten med sprängmedel?
Senast redigerad av Prudent 2019-09-23 kl. 00:51.
Citera
2019-09-23, 00:40
Medlem
Citat:
Det enda konkreta jag vet att de sagt är att tester för thermite skulle vara meningslösa eftersom de ingående komponenterna ändå redan fanns i överflöd i byggnaden.
Gäller det även former av nano-termit? Mer traditionella sprängmedel? Spår av kraftiga explosioner? Skärningar? Extrema temperaturer?

Citat:
Men eftersom de inte hade några balkar kvar från wtc7 fanns det ju ytterst begränsade möjligheter att göra tester på sjuan ens om de hade velat.
Så, vad hände med den mystiska balken från WTC 7 som FEMA’s utredning ville att en kommande forensisk utredning (NIST) skulle titta närmare på?

Förångades den helt och hållet?
Senast redigerad av onopono 2019-09-23 kl. 00:55.
Citera
2019-09-23, 00:53
Medlem
Citat:
Får här medge att jag inte helt var införstådd med att den nano-termit du pratar om har en explosiv förbränningshastighet och jag till viss del missförstod stegen i ditt resonemang
Helt ok.

Citat:
NIST hänger nog inte på fb och kommer knappast förklara sig här
Helt riktigt, men nu har ju en rättsprocess äntligen inletts där en Special Grand Jury ska titta på bevisen just för att WTC-tornen togs ner med sprängmedel/former av termit i CD’s.

Förhoppningsvis blir det rättegång och då bör nog ansvariga i NIST förbereda sig på att bli kallade till förhör och som vittnen.

https://www.lawyerscommitteefor9-11inquiry.org/

Citat:
Företaget som genomförde arbetena med hiss-systemen tiden innan 9/11 upphörde kort efter attackerna. Ägare och anställda kommer i så fall att kallas, om det blir en rättegång.

Stor del av byggbranchen i New York kontrolleras av Organized Crime. Dessutom var det nog endast ett litet fåtal som skötte själva apteringarna. Resten hade förmodligen inte en susning om vad som pågick.
Citera
2019-09-23, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Dessutom var det nog endast ett litet fåtal som skötte själva apteringarna. Resten hade förmodligen inte en susning om vad som pågick.
Desto troligare att åtminstone någon av hissteknikerna borde ha reflekterat över vad det pågick för arbeten i hisschakten som de inte hade en susning om vad de syftade till...
Senast redigerad av Prudent 2019-09-23 kl. 01:17.
Citera
2019-09-23, 07:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Gäller det även former av nano-termit?
Ingen aning - du har ju inte ens kunnat visa vad det är för former du tänker på? Fanns det ens tillräckligt med nano-themit (oavsett "form") på hela jorden vid den här tiden för det du teoretiserar om? Vilka är nano-thermitexperterna du tidigare skrivit om som du sen inte kunnat precisera?

Visst kan man sitta i efterhand och fantisera ihop att det kan ha funnits olika hemliga militära former av nanothemit som kanske innehöll andra ämnen - men om du efter 18 år fortfarande inte kan ange vad det är du tycker NIST borde ha letat efter så var det nog ännu svårare för NIST att gissa då när utredningen faktiskt utspelade sig..

Citat:
Mer traditionella sprängmedel? Spår av kraftiga explosioner?
Ja enligt NIST har man kunnat utesluta det med hjälp av vittnen, ljudupptagningar och filmer.

Citat:
Skärningar? Extrema temperaturer?Så, vad hände med den mystiska balken från WTC 7 som FEMA’s utredning ville att en kommande forensisk utredning (NIST) skulle titta närmare på?
Förångades den helt och hållet?

Vi tar det väl igen då:
Den har undersökts vidare, och förklarats - av Worcester Polytechnic Institute.
1. The severe thinning of the HSLA steel occurred by high temperature corrosion due to a combination of oxidation and sulfidation.
2. Sulfidation of the grain boundaries in the HSLA steel accelerated the corrosion and erosion of the steel.
3.The high concentration of sulfides in the grain boundaries in the corroded regions of the steel occurs due to copper diffusing from the HSLA steel combining with iron, manganese and sulfur making both discrete and continuous sulfides in the steel grain boundaries.
något yxig ppt-presentation: https://web.wpi.edu/Images/CMS/MCSI/2005biederman2.pdf
Citera
2019-09-23, 14:52
Medlem
Citat:
Desto troligare att åtminstone någon av hissteknikerna borde ha reflekterat över vad det pågick för arbeten i hisschakten som de inte hade en susning om vad de syftade till...
Fram till dess individerna i fråga är identifierade och hörda så går det bara att spekulera. Jag menar att när de legitima arbetena i hisschakten har avslutats så fortsätter utåt sett samma arbeten fast nu med de individer som apterar schakten med sprängmedel/former av termit.

Vi får se om det blir rättegång med discovery och korsförhör när Grand Juryn är färdig med sin utvärdering av de bevis som petitionen refererar till.
Citera
2019-09-23, 16:44
Medlem
Citat:
Ingen aning - du har ju inte ens kunnat visa vad det är för former du tänker på?
Det blir ju lite svårt eftersom produktionen och forskningen var/är hemligstämplad.

Citat:
Fanns det ens tillräckligt med nano-themit (oavsett "form") på hela jorden vid den här tiden för det du teoretiserar om?
Du menar att man inte ska undersöka om nano-termit användes eftersom att allmänheten inte vet om det fanns tillräckliga mängder anno 2001?

Citat:
Vilka är nano-thermitexperterna du tidigare skrivit om som du sen inte kunnat precisera?
Vilka ”nano-thermiteexperter” har jag ”tidigare skrivit om”?

Citat:
Visst kan man sitta i efterhand och fantisera ihop att det kan ha funnits olika hemliga militära former av nanothemit som kanske innehöll andra ämnen - men om du efter 18 år fortfarande inte kan ange vad det är du tycker NIST borde ha letat efter så var det nog ännu svårare för NIST att gissa då när utredningen faktiskt utspelade sig..
Igen. Det är inte ”fantasier” att hävda att former av nano-termit existerade 9/11 2001, nej. Hur många gånger till tror du att jag behöver påpeka det innan du fattar?

Citat:
Ja enligt NIST har man kunnat utesluta det med hjälp av vittnen, ljudupptagningar och filmer.
Något som i sin tur bygger på NIST’s premiss om att ljuden från explosionerna i så fall måste ha legat på minst 130dB minst 800 meter från byggnaden. Och NIST har fortfarande inte redovisat vittnesmålen? Metod. Frågornas formuleringar? Urval?

Då är vi tillbaka på ruta ett?

Vad menar du med ”filmer”?

Citat:
Vi tar det väl igen då:
Den har undersökts vidare, och förklarats - av Worcester Polytechnic Institute.
1. The severe thinning of the HSLA steel occurred by high temperature corrosion due to a combination of oxidation and sulfidation.
2. Sulfidation of the grain boundaries in the HSLA steel accelerated the corrosion and erosion of the steel.
3.The high concentration of sulfides in the grain boundaries in the corroded regions of the steel occurs due to copper diffusing from the HSLA steel combining with iron, manganese and sulfur making both discrete and continuous sulfides in the steel grain boundaries.
något yxig ppt-presentation: https://web.wpi.edu/Images/CMS/MCSI/2005biederman2.pdf
Tittade NIST på det här, menar Du? Hur kan de ha gjort det men samtidigt hävda att det inte fanns något stål från WTC 7 kvar att undersöka?
Senast redigerad av onopono 2019-09-23 kl. 16:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in