2019-09-22, 14:57
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashZack
Precis som alla andra här inne står det dig givetvis fritt att spekulera kring mordförsöket och GM:s flyktväg m.m.

Däremot bör du avhålla dig från att sprida falska rykten om HOL:s s.k. ”affärer” (något stöd för dessa påståenden finns öht inte), liksom anledningen till att han lämnade Althin och startade egen firma. Du kan i stället fråga dig hur det kom sig att halva skaran medarbetare lämnade Althin i samma veva som HOL, varav tre följde med HOL till den nya byrån.

Den som själv befinner sig i Stockholms juristsväng vet att HOL har ett mycket gott rykte både som människa och advokat. Tro inte på allt du läser på FB.

Intressant.

Många postare har framfört synpunkter ang HOL:s dragning till män, utan att du har reagerat och replikerat tidigare i denna tråd, detta är ditt 1:a inlägg i denna tråd och det gör du först nu. Du gjorde ett sent inlägg i ASAP-tråden för att försvara HOL i samma ämne, efter det att det gick rykten om att HOL och 1:a åklagaren som hade hand om ASAP-Rocky fallet och som av Leif GW kallades för "Liberace", hade synts tillsammans på den bögklubb på Mariatorget 1 där någon brände av en laddning i trapphuset intill. Den åklagaren tog "semester" mitt i ASAP-fallet där det sen visade sig att han skulle gå på semester först i Augusti.

Oavsett sanning, trådsanning eller lögn så är det dels lite för mycket om HOL:s läggning i tråden för att avföras direkt, vännen i bråket med KL som "bara" gick omkring i en skjorta enligt protokollen och sen att HOL dessutom verkar ha varit stammis på Göken indikerar att allt inte är o.k. Därför håller jag den detaljen öppen som också kan vara ett ev motiv i detta ärende.

Men som saker utvecklar sig i tråden bör vi nog hålla ögonen öppna mot Bergsgatan också....
Citera
2019-09-22, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, det var intressant, även om det "bara" är skvaller.

Skaran växer och växer, många beröringspunkter med varandra.

Vilken soppa, jag tror inte att detta fall kommer att lösas.

För att detta ska lösas krävs medverkan från den skjutne advokaten, där han inte endast pekar åt visst håll.

Det är tung bevisning som måste fram för att åtala de skyldiga. Det kommer inte utredaren att få av HOL, av uppenbara skäl.
Citera
2019-09-22, 15:04
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Även kvällspressen och polisen mfl fick mejl så ja det var en bombmatta av mejl som landade runt omkring i Sverige och Norge. Än så länge ingen anledning att dra några stora växlar på det men namnet dyker upp bland mejlen och också i diskussionen om vem som är HOL’s nya kvinna. Namnet (ej sökbart då det är en länk till ett Facebook-konto) nämns i någon tråd där en kvinna ska ha blivit misshandlad också. Gällde också någon otrohetsgrej.

Ja vilket gäng va?

Alla får dra sina egna slutsatser men det är lite för många beröringspunkter bland alla dessa hot mot olika personer, otrohet, kriminella, jurister, läkare, sjuksköterskor, tvister, brottmål, smutskastningar, Norge, norrman, sjuksköterska på psykiatrin, patienter på psykiatrin, vinpimplande mm för att jag ska kunna släppa det helt och istället sitta och fundera på White-collar-crime-spåret eller annan teori.
Motivet finns i röran ovan gissar jag och javisst har en gärningsman hämtat inspiration från nåt annat fall om man tar på sig att försöka ha ihjäl nån. Man kopierar från det som funkat tidigare. Typ greveskotten i Gamla Stan eller vad vet jag. Learn from the best osv.

Försöker se allt från ett helikopterperspektiv istället för att spekulera i om gm hade pickadollen i höger eller vänster hand.
Tycker denna Juli@ som alltså står som avsändare på mailen och även haft en relation med FO, och anmält honom för misshandel (delrättegång förra veckan som han inte dök upp på å blev då häktad) borde veta mer om honom än hon berättat.
Senast redigerad av Pandalina4 2019-09-22 kl. 15:06.
Citera
2019-09-22, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashZack
Precis som alla andra här inne står det dig givetvis fritt att spekulera kring mordförsöket och GM:s flyktväg m.m.

Däremot bör du avhålla dig från att sprida falska rykten om HOL:s s.k. ”affärer” (något stöd för dessa påståenden finns öht inte), liksom anledningen till att han lämnade Althin och startade egen firma. Du kan i stället fråga dig hur det kom sig att halva skaran medarbetare lämnade Althin i samma veva som HOL, varav tre följde med HOL till den nya byrån.

Den som själv befinner sig i Stockholms juristsväng vet att HOL har ett mycket gott rykte både som människa och advokat. Tro inte på allt du läser på FB.

Det suger att vara arbetsgivare. Enligt ditt inlägg i debatten, tolkar jag det du framför, som att det var flera anställda som höll på med fakturering vid sidan om!

En sak blir inte falsk endast för att du påstår det. En sak blir inte sann heller bara för att du hänvisar till Stockholms juristsväng.
Citera
2019-09-22, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Intressant.

Många postare har framfört synpunkter ang HOL:s dragning till män, utan att du har reagerat och replikerat tidigare i denna tråd, detta är ditt 1:a inlägg i denna tråd och det gör du först nu. Du gjorde ett sent inlägg i ASAP-tråden för att försvara HOL i samma ämne, efter det att det gick rykten om att HOL och 1:a åklagaren som hade hand om ASAP-Rocky fallet och som av Leif GW kallades för "Liberace", hade synts tillsammans på den bögklubb på Mariatorget 1 där någon brände av en laddning i trapphuset intill. Den åklagaren tog "semester" mitt i ASAP-fallet där det sen visade sig att han skulle gå på semester först i Augusti.

Oavsett sanning, trådsanning eller lögn så är det dels lite för mycket om HOL:s läggning i tråden för att avföras direkt, vännen i bråket med KL som "bara" gick omkring i en skjorta enligt protokollen och sen att HOL dessutom verkar ha varit stammis på Göken indikerar att allt inte är o.k. Därför håller jag den detaljen öppen som också kan vara ett ev motiv i detta ärende.

Men som saker utvecklar sig i tråden bör vi nog hålla ögonen öppna mot Bergsgatan också....
HOLs s k läggning åt gayhållet är det ett par skribenter som envist hävdar. Att det står att AL bar "endast skjorta" handlar om att han inte hade tröja också. Men vissa här vill ju gärna göra saker lite värre än det är, utan att ha minsta belägg för saken. Det är så trådsanningar skapas. Ju oftare man pekar på vissa omständigheter desto sannare blir dom. Tror man. Att Göken hade en gayprofilering är en sak - har själv frekventerat flera gayklubbar i Sthlm - utan att vara gay. Så det säger heller ingenting. Men fantasin är stor i den här tråden. Men många är ju bisexuella idag vilket är fullständigt normalt, så hur som helst så förstår jag inte varför man slår upp det så stort här.
Citera
2019-09-22, 15:16
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Intressant.

Jag tror inte att han var naken på underkroppen. Han försökte nog bara förklara varför bettet tog extra hårt. En tröja eller jacka hade skyddat bättre än bara en skjorta.
De ska alltså ha öppnat dörren när KL kom dit utan byxor? (oj, det där kan också tolkas fel..)

Han ska ha gått runt i lägenheten när KL var där utan att klä på sig?

Jag tror att båda var påklädda.
Citera
2019-09-22, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag tror inte att han var naken på underkroppen. Han försökte nog bara förklara varför bettet tog extra hårt. En tröja eller jacka hade skyddat bättre än bara en skjorta.
De ska alltså ha öppnat dörren när KL kom dit utan byxor? (oj, det där kan också tolkas fel..)

Exakt. Men det handlar ju om vilka skribenter här som envist hävdar att AL endast hade skjorta på sig. Inget mer. Alls. Med paketet dinglande och rumpan bar. När KL kom. Och när polisen kom. Ibland undrar man hur begåvningen ser ut här inne.
Citera
2019-09-22, 15:22
Medlem
Citat:

Undrar om det finns band kvar från den rättegången eller om de är gallrade. Vore intressant att lyssna på eftersom många hakat sig på skjortan.
Citera
2019-09-22, 15:24
Avslutad
Citat:
Om det stämmer att levern blev skadad kan man nog glömma att han burit skottsäker väst.
Vi vet inte, men ju större skyddsväst desto mindre troligt.

https://www.expressen.se/nyheter/tyngre-skyddsvast-hade-raddat-livet-pa-fredrik-32/

https://bestbuysweden.com/kategori/Skyddsvastar-kroppsskydd
Citera
2019-09-22, 15:24
Medlem
Tittade på Efterlyst från 12.9 och man ser att polisen inte har mycket. Fyller tiden med att oja sig över att folks privatliv exponeras innan de ens är dömda.

https://www.viafree.se/program/samhalle/efterlyst/sasong-54/avsnitt-2
Citera
2019-09-22, 15:26
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:

Naken på underkroppen även när polisen kom kanske. 😉😂 Ja, man vet förstås inte men väldigt komisk syn hur som helst, feltolkat, fantasier, eller inte. Detta med "enbart skjorta" som så många gärna gottar sig i, var inte det vad någon polis skrivit i anmälan/rapporten? Eller ska det föreställa Anders L:s egna ord? Eller Karins? Polisen var ju där när det där bettet ska ha skett.

Har väldigt svårt att tro att någon går omkring iklädd enbart skjorta och helt naken nedtill med folk utifrån i lgh.
Citera
2019-09-22, 15:30
Medlem
Citat:
Intressant.

Det intressanta i ASAP Rocky tråden nämner FlashZack att hen är jurist, i en tron att det han påstår blir lite extra trovärdigt, oavsett vad som påstås.

Min slutsats är att reaktionen kommer när HOL sexuella läggning diskuteras. Inlägget i debatten vill minska skador som bögryktet kan orsaka framtida arvodering. Den juristsväng hen hänvisar till består till stor del av trångsynta konservativa gubbar, där beröringsskräcken med bisexuella män är stor.

(FB) ASAP Rocky m fl åtalade efter bråk i Stockholm 30/6 -19. Dokument finns i trådstart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in