2019-09-22, 17:43
Medlem
notknapparens avatar
Och här är ett till om JG och MPS:

Citat:
Ursprungligen postat av YaBaDaBaDoOo
JG postade på facebook 3 november 2014 klockan 09:41 en delning av ett inlägg om Missing People: Vilket troligtvis är en god anledning till varför han hänvisar till Missing People.
Citera
2019-09-22, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det är otroligt enkelt för dig att sitta dold bakom ett anonymt nick och rekommendera och även tala om vad andra skall göra och inte göra.

Du vet över huvud taget ingenting om 👤Lena Wesström's förtrogne vän och vederbörande's egentliga skäl så som anledning till sin rädsla för att bli inblandad i något som kan skapa impositiva konsekvenser, både för vederbörande själv, och för sina närstående.

Mvh/ @JokerMannen ⚠⬅
Med andra ord-Sitter du och vet att din bästa vän är anklagad för mord så överväger du nog ett flertal gånger innan du sätter dit din bästa vän på livstid.Din bästa vän kanske är din mamma till exempel.

Varför tror du att jag en gång begick mened när jag som ung tjej vittnade mot en grovt kriminell i den under världen?
Jag begick mened pga att jag var (enligt dig FEG) rädd.Jag hade mottagit hotelser från den jag hade satt dit.Tydligare kan jag inte bli.Man kan dels låta bli att berätta vad man vet pga en inre övertygelse(rätt orätt) och pga rädsla/hot.
Citera
2019-09-22, 17:53
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Ja och inte att kasta sker heller? som senare måste förklaras?

Göra sig av med bevis är bättre än att ha dom kvar.
Citera
2019-09-22, 17:56
Medlem
Citat:
Vill man sätta dit sin vän? på livstid..
(Inget blir väl bättre för det?Gjort är gjort?)
Om du vet att din ena vän har dödat din andra vän, vad gör du då?
Citera
2019-09-22, 18:00
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Med andra ord-Sitter du och vet att din bästa vän är anklagad för mord så överväger du nog ett flertal gånger innan du sätter dit din bästa vän på livstid.Din bästa vän kanske är din mamma till exempel.

Varför tror du att jag en gång begick mened när jag som ung tjej vittnade mot en grovt kriminell i den under världen?
Jag begick mened pga att jag var (enligt dig FEG) rädd.Jag hade mottagit hotelser från den jag hade satt dit.Tydligare kan jag inte bli.Man kan dels låta bli att berätta vad man vet pga en inre övertygelse(rätt orätt) och pga rädsla/hot.
Om du inte hjälpte till att vittna så gav du gärningsmannen möjlighet att kunna begå fler brott i framtiden. Hur många fler offer drabbades genom att du inte vågade vittna.
Bryr du dig överhuvudtaget om det?
Fattar du vilket samhälle vi får om ingen vågar vittna?
Fritt fram för alla kriminella är uppenbarligen vad du förespråkar.

I det här fallet är det bara löjligt av JM att försöka skrämma folk med att vara rädda för SD:s vänner och bekanta.
Det var knappast så att SD var en del i en kriminell gruppering.
Men JM kanske menar att HD, JG och Järngänget sitter och planerar hämnd om någon vågar knysta det minsta lila om vad de vet för polisen.
Det är helt absurt.
Som om hela gänget runt SD består av ett gäng kriminella psykopater.
Citera
2019-09-22, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Om du vet att din ena vän har dödat din andra vän, vad gör du då?
Jag är ledsen,men.. jag har inga bra svar.
Citera
2019-09-22, 18:06
Medlem
Citat:

Jag begick mened pga att jag var ➡(enligt dig FEG) rädd.Jag hade mottagit hotelser från den jag hade satt dit.Tydligare kan jag inte bli.Man kan dels låta bli att berätta vad man vet pga en inre övertygelse(rätt orätt) och pga rädsla/hot.

Jag har aldrig påstått [enligt mig] att du är FEG och kommer aldrig att göra något sådant, det var medlemmen och provokatören @gloriouslife som framförde ordet FEG som anbelangade 👤Lena Wesström's förtrogna vän, utan att vederbörande har en god grund att stå på och därtill sagt en egentlig kännedom om skälet och anledningen till att 👤Lena Wesström's förtrogen vän äger just en anledning till sin rädsla, både för sig själv, så som för sina närstående.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-22, 18:13
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått [enligt mig] att du är FEG och kommer aldrig att göra något sådant, det var medlemmen och provokatören @gloriouslife som framförde ordet FEG som anbelangade 👤Lena Wesström's förtrogna vän, utan att vederbörande har en god grund att stå på och därtill sagt en egentlig kännedom om skälet och anledningen till att 👤Lena Wesström's förtrogen vän äger just en anledning till sin rädsla, både för sig själv, så som för sina närstående.

Mvh/ @JokerMannen
Det vet jag.Jag syftade på Glorius
Citera
2019-09-22, 18:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Felpost
”Det är otroligt enkelt för dig att sitta dold bakom ett anonymt nick och rekommendera och även tala om vad andra skall göra och inte göra.

Du vet över huvud taget ingenting om 👤Lena Wesström's förtrogne vän och vederbörande's egentliga skäl så som anledning till sin rädsla för att bli inblandad i något som kan skapa impositiva konsekvenser, både för vederbörande själv, och för sina närstående.

Mvh/ @JokerMannen ⚠⬅”

Så varför kan inte hen berätta anonymt
vad hen vet?
Citera
2019-09-22, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu är det inte längre lätt att leta i tråden, samtidigt som det börjar att snurra den ena "(o)sanningen" efter den andra. Till sist vet man knappt vad det pratas om i tråden. Det känns mest som en härva av nystan som katten lekt med. Surr, surr.

NU ÄR DET VIKTIGT ATT INTE SKRIVA EN MÄNGD INFORMATION I TRÅDEN SOM DET INTE FINNS KÄLLA PÅ.

- Ange källa (t ex skribentens namn, länka till media)
- Om man är osäker, fråga!!!!! Eller skriv frågetecken efter!
- Tråden är gigantisk, den kommer att växa!!!!!
- Det är redan nu svårt att hitta inlägg som är relevanta och viktiga!!!!!
- Tråden kommer att hackas sönder av felaktig information som ingen till sist kommer att kunna hålla ordning på!!!

Här nedan är ett inlägg om JG och MPS från 10/7-18:

Tack! Satt själv och letade efter vad ett par användare dillade om. De som påstod sakerna hade uppenbarligen inte kapacitet att leta fram uppgifterna....
Citera
2019-09-22, 18:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Troligtvis för att X inte vill sätta dit X

(Hur svårt kan det va att fatta det?)

Då var hen inte en så god vän som LW
trodde.
Synd att hon inte anförtrodde sig till
någon bättre.
Citera
2019-09-22, 18:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om du inte hjälpte till att vittna så gav du gärningsmannen möjlighet att kunna begå fler brott i framtiden. Hur många fler offer drabbades genom att du inte vågade vittna.
Bryr du dig överhuvudtaget om det?
Fattar du vilket samhälle vi får om ingen vågar vittna?
Fritt fram för alla kriminella är uppenbarligen vad du förespråkar.

I det här fallet är det bara löjligt av JM att försöka skrämma folk med att vara rädda för SD:s vänner och bekanta.
Det var knappast så att SD var en del i en kriminell gruppering.
Men JM kanske menar att HD, JG och Järngänget sitter och planerar hämnd om någon vågar knysta det minsta lila om vad de vet för polisen.
Det är helt absurt.
Som om hela gänget runt SD består av ett gäng kriminella psykopater.

Jag kan ju förstå om grannar känner obehag av att vittna, särskilt som att gm gått fri så länge.
Jag har dock väldigt svårt att tro att varken han eller HD skulle göra något, utom det obehagliga att gå runt och fiska ge sin version (om det nu stämmer).

Att någon av de andra i "järngänget" skulle hindra rättvisan så att vittnen inte vågar träda fram tror jag inte heller.

Det har förekommit hot mot personer som deltagit i tråden är något som det skrivits om här. Och det är klart, att sådant kan om man blir kallad till förhör som vittne kännas obehagligt. Då kan också gränsa till att vara olagligt att hota på det viset.

Jag tror absolut inte att järngänget är ett gäng som liknar kriminella, utan är vänner till SD och HD som de kan ha svårt att ta för mördare.

Jag tror faktiskt att de allra flesta människor känner allvaret när de blir förhörda och säger sanningen, även om det kan kännas svårt. Som sagt, de är vanliga människor och inte kriminella.
Senast redigerad av notknapparen 2019-09-22 kl. 18:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in