Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Så personen är rädd för mördaren och inte för att själv bli åtalad för skyddande av brottsling?
Bästa @Rosamund och Psykolog.
👤 Person är väldigt rädd, inte enbart för den nu på sannolika skäl misstänkte och häktade personen, utan även för denne's bekantskaps-krets. Personen är också väldigt mån om sina närstående och vill undvika att hamna i onödiga konflikter med dem. Sin närstående och ifrågavarande har diskuterat detta och kommit fram till hur man gemensamt vill att saker och ting skall vara inom hemmet's trevnad och vrår
👤 Personen vet väldigt mycket om Lena Wesström, detta med anledning av att vederbörande och Lena har haft en långvarig bekantskap på förtrolig nivå, Lena berättade väldigt mycket om sina barn bland annat och i förtroende dem emellan.
👤 Personen har berättat för mig bland annat om vilken underbar person som Lena Wesström egentligen var och att hon dessutom var en mycket klok individ inom sina egna tanker.
👤 Som jag tidigare har låtit mig framföra inom tråden, så är denna personen som jag vid flera tillfällen har varit i kontakt med berikad på stora livserfarenheter och har genom sådana också kunnat klargöra för mig vissa saker som har fått mig att både inse och förstå den egentliga orsaken till personen's rädsla att bli indragen i något som senare kan orsaka stor skada och konsekvenser som inte kommer att kunna bearbetas till något positivt.
👤 Bästa @Rosamund, du, som bland få har något inför pannbenet, du förstår när jag nu till dig framför att, vederbörande hade inte personligen varit någon åskådare vid det då aktuella tillfället när Lena Wesström råkade ut för en dödsmisshandel bakom ett bullerplank.
Mvh/ @JokerMannen