2019-09-22, 12:28
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tummen upp för Nerikes Allehanda! 👍🏻

Jag instämmer med hans krönika. Och jag skrev ju även ett inlägg om att jag uppfattade deras journalistik som feg. Men om det är sånt här självupptaget trams en upptagen åk lägger tid på är jag både förvånad och besviken. Jag är fortfarande besviken på att de tidigare både i efterhand korrigerat innehåll i artiklar och även helt tagit såna. Trots att de påstår att sånt gör dom inte.
Kanske dags att helt sluta i gå i ledband?

Håller med dig. Att uttrycka sig på det viset som jouråklagaren gjorde hjälper ju inte direkt till med att bygga ett gott förtroende till allmänheten.
Citera
2019-09-22, 12:32
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Inte ens näthandel skulle han ha kommit undan med?

Det smartaste för en GM skulle vara att inte köpa något alls. Och absolut inte genom nätet. Då har du skapat mycket spårbar info; kontoutdrag, internethistorik, uthämtning av paket som kan bekräftas av all involverad personal + vittnesuppgifter och möjlig kameraövervakning.
Citera
2019-09-22, 12:33
Medlem
sommarljums avatar
HD är ute och cachar igen efter en tids uppehåll.

För två dagar sedan på ett litet och intimt lunchevent i Arboga anordnat av JO*karinen.
Senast redigerad av sommarljum 2019-09-22 kl. 12:42. Anledning: Tillägg
Citera
2019-09-22, 12:34
Medlem
Citat:
(Någon i tråden kanske känner till området?)
Jag vet att det inte finns några sommarstugor i Vivalla.

Därav min fråga till dig hur du kan börja spekulera i knivattacker mm när du borde fråga om det överhuvudtaget finns några sommarstugor där!

Hade du läst tråden så vet du var JG:s/HD:s föräldrars sommarstugor är belägna.
Citera
2019-09-22, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ni får nog bestämma er om ni ska tro på JM eller inte. LW:s dagbok är något som endast JM påstått finns.

Ja det är ju just det att JM påstår att han har den, då borde han väl vetat från början vad som hänt i LW liv och vem hon var rädd för och varför, inte sant?
Ändå skrev JM i jan 2019 att HD SD och JG var såna trevliga fina människor som aldrig skulle kunna vara några mördare...och nu helt plötsligt är läget helt förändrat, är inte något riktigt galet?
Citera
2019-09-22, 12:37
Medlem
Citat:
De borde alla ställt in resorna och letat efter Lena.JG var väl med vid söket men enligt tråden hindrade han vänner från att leta där de ville(runt bullerplanket?)(Han visste väl hur allt låg till med andra ord)
Jag tror att SD inte orkat bära detta själv utan varit tvungen att anförtro sig till sin vän JG. Man orkar (väl)inte med att bära hur mkt som helst inom sig(Trycket inom sig..Ångest)utan var tvungen att lätta på trycket.
Lika med JG Han var tvungen att lätta på det inre trycket pga det han visste(?) och var först ut med att beklaga sorgen på sin fb sida.
Det är (väl)självklart att JG visste..?
JG som är amerikan.Tyckte säkert att det inte representerade en kristen livssyn(med det ämbetet LW tidigare haft och stått för) att bidra till otrohet. Han kan känna att han inte vil berätta vad han vet.Han kan tycka att LW borde förstått bättre. Min teori spekulation naturligtvis
Nu är du där igen!

Du skriver "JG var väl med vid söket"... var finns det i tråden?
Citera
2019-09-22, 13:07
Medlem
Citat:
Ni får nog bestämma er om ni ska tro på JM eller inte. LW:s dagbok är något som endast JM påstått finns.

Så här är det.

En till två veckor innan SD och HD sattes bakom lås och bom hintade JokerMannen om att något var på gång.
JokerMannens många inlägg om de inblandade, SD, HD, LW och JG och olika tidsangivelser bl a att Stefa*n var till JG mordkvällen och hämtade något gör hens inlägg mer trovärdigt än alla andra konstiga rövarhistorier och långa noveller som man tvingas ta del av här.

Vissa skribenter är trovärdiga ( kommer inte räkna upp dom här ) och andra är totalt "lost".
Flera av er är skitförbannade över att JokerMannen skriver som hen gör men det kanske har sitt syfte?
Flera av er är otroligt aggressiva mot JokerMannen då ni förmodligen tycker er äga tråden, (ni har ju varit med från början i tråden och har era teorier så nåde den som kommer med "information".)
Citera
2019-09-22, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
JG...”JellyGray” den grå, lite diffuse mannen som hela tiden finns där runt Davidssons. Svårt att se att han är helt ovetande. Isåfall är ju naiv på gränsen till dum eller lider av svår förnekelse. Är mycket nyfiken på att läsa förhören med honom. Hoppas farbror blå haft lite span på honom.

Inget ont om GC, nu när man fått lite insyn i det så verkar det mycket trevligt sätt att umgås och inspirerar till att vara i naturen. Skulle vara kul att prova på det nån dag. När tid och möjlighet finnes.

Men som med andra intressen (allt från vin, datorspel till samlande på porslinstomtar) så kan det gå till överdrift och leda till beroende och moralkompassliga störningar hos vissa individer med överdriven tävlingsinstinkt.

JellyGray - namnet ger en träffsäker beskrivning av JG? Är hela hans inre ett stort mörkt hål av tomhet som han fyller med hjälpande insatser till sina mordmisstänkta vänner eller är han medvetet en aktiv medhjälpare i handlingar före, under och efter mordet? Borde han istället kallas SteelyGray?
Citera
2019-09-22, 13:35
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Lite OT:
Efter fått lite olustiga PM och även IRL, vill jag ”förklara” hur jag tänker. Jag har ifrågasatts varför och hur jag/vi kan umgås med misstänkta mördare (tidigare bara SD, nu både SD och HD).

Har man en vän/kompis/arbetskamrat eller liknande som misstänks för ett grovt brott, i detta fall det grövsta - Mord.
Hur ska man förhålla sig till personen och hens omgivning.

Hur tänker hen på mig om hen frikänns och är helt oskyldig, om jag klipper alla band direkt?
Hur tänker mina andra vänner att jag är som vän då?
Om hen döms, och det visar sig att hen var sjuk vid brottet, hur ska man då förhålla sig?

Om brottet (mordet) var planerat, så kommer min moraliska kompass visa 180 från personen, även efter avtjänat straff, men är det rätt egentligen?

För tillfället så känner jag en ganska stor tröskel att gå över för att närma mig paret D innan detta är löst, men det känns inte rätt.
Det jag har och gå på är att dom säger att dom är oskyldiga. Jag har med åren lärt mig att lyssna mer kritiskt på folk, men inte mina vänner.

Jag avundas inte er situation. Vill dock säga att jag inte tycker att det är självklart att man ska bryta, även om ens vän/vänner fälls för grova brott. Det måste var och en avgöra själv.

Jag har lite erfarenhet av att träffa personer som sitter inne för relationsbrott och tror att det ibland kan ha betydelse för hur personen i fråga utvecklas och hanterar resten av sitt liv om där finns kvar någon eller några som råkar klara/orka/vilja det. Det måste väl var och en avgöra vad man orkar/klarar/vill. Men säg att någon finns kvar och att det kan bidra till att den dömde får lättare att acceptera vad hen har gjort och till exempel därigenom kan förhålla sig mer konstruktivt till andra inblandade. Det kan göra skillnad i vissa fall för anhöriga/berörda, säg till exempel den dömdes egna barn, som ju alla måste hitta ett sätt att hantera sin situation. Hur den dömde beter sig mot/pratar med sina barn kan spela roll för hur de i sin tur hanterar att ha en morddömd pappa och hur den dömde pratar med sina barn har inte sällan att göra med sånt som hur hen förhåller sig till sin skuld mm. Om det finns personer ”kvar” runt den dömde tror jag ibland kan bidra till ett ”bättre utfall”.

Just nu framstår ju MGM som en alltigenom ond demon här i tråden och det spekuleras kring att han aldrig kommer att erkänna och ta ansvar. Jag vet inte så mycket om hur det ligger till med det, men oavsett har han mycket att stå till svars för (verkar det som, i alla fall).

Världen skulle kunna bli en lite bättre plats för många om fler gärningspersoner bättre förmår att verkligen stå till svars och ta ansvar för vad de har gjort . Allt som kan bidra till att de gör det kan ha ett värde. Det onda har ju redan hänt och världen fortsätter att rulla på. De som finns kvar i den och som på olika sätt är drabbade/berörda får försöka hantera allt så bra de kan.
Citera
2019-09-22, 13:43
Medlem
Tillägg

Citat:
Det smartaste för en GM skulle vara att inte köpa något alls. Och absolut inte genom nätet. Då har du skapat mycket spårbar info; kontoutdrag, internethistorik, uthämtning av paket som kan bekräftas av all involverad personal + vittnesuppgifter och möjlig kameraövervakning.
Ja och inte att kasta sker heller? som senare måste förklaras?
Senast redigerad av Fotoalbuns 2019-09-22 kl. 13:44. Anledning: Rättelse
Citera
2019-09-22, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Så personen är rädd för mördaren och inte för att själv bli åtalad för skyddande av brottsling?

Bästa @Rosamund och Psykolog.

👤 Person är väldigt rädd, inte enbart för den nu på sannolika skäl misstänkte och häktade personen, utan även för denne's bekantskaps-krets. Personen är också väldigt mån om sina närstående och vill undvika att hamna i onödiga konflikter med dem. Sin närstående och ifrågavarande har diskuterat detta och kommit fram till hur man gemensamt vill att saker och ting skall vara inom hemmet's trevnad och vrår

👤 Personen vet väldigt mycket om Lena Wesström, detta med anledning av att vederbörande och Lena har haft en långvarig bekantskap på förtrolig nivå, Lena berättade väldigt mycket om sina barn bland annat och i förtroende dem emellan.

👤 Personen har berättat för mig bland annat om vilken underbar person som Lena Wesström egentligen var och att hon dessutom var en mycket klok individ inom sina egna tanker.

👤 Som jag tidigare har låtit mig framföra inom tråden, så är denna personen som jag vid flera tillfällen har varit i kontakt med berikad på stora livserfarenheter och har genom sådana också kunnat klargöra för mig vissa saker som har fått mig att både inse och förstå den egentliga orsaken till personen's rädsla att bli indragen i något som senare kan orsaka stor skada och konsekvenser som inte kommer att kunna bearbetas till något positivt.

👤 Bästa @Rosamund, du, som bland få har något inför pannbenet, du förstår när jag nu till dig framför att, vederbörande hade inte personligen varit någon åskådare vid det då aktuella tillfället när Lena Wesström råkade ut för en dödsmisshandel bakom ett bullerplank.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-22, 14:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
De borde alla ställt in resorna och letat efter Lena.JG var väl med vid söket men enligt tråden hindrade han vänner från att leta där de ville(runt bullerplanket?)(Han visste väl hur allt låg till med andra ord)
Jag tror att SD inte orkat bära detta själv utan varit tvungen att anförtro sig till sin vän JG. Man orkar (väl)inte med att bära hur mkt som helst inom sig(Trycket inom sig..Ångest)utan var tvungen att lätta på trycket.
Lika med JG Han var tvungen att lätta på det inre trycket pga det han visste(?) och var först ut med att beklaga sorgen på sin fb sida.
Det är (väl)självklart att JG visste..?
JG som är amerikan.Tyckte säkert att det inte representerade en kristen livssyn(med det ämbetet LW tidigare haft och stått för) att bidra till otrohet. Han kan känna att han inte vil berätta vad han vet.Han kan tycka att LW borde förstått bättre. Min teori spekulation naturligtvis

Tycker du påfallande ofta skriver innan du tänker.
Även om du denna gång passande nog avslutar ett flertal meningar med ett frågetecken...

” men enligt tråden hindrade han vänner från att leta där de ville(runt bullerplanket ”

Kan du VISA KÄLLA PÅ det fetade, ovan citerade?
VAR i tråden har du läst detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in