2019-09-22, 16:45
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Vännen kalkylerar säkert med risker med att berätta för polisen vad hen vet.

Varför inte bara skicka ett anonymt
brev till Örebropolisen?
Citera
2019-09-22, 16:46
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Citat: / "Om vännen är för FEG för att berätta för polisen vad vederbörande vet" ... som Lena Wesström's tidigare förtrogna vän.

Du anteciperar nära nog angränsande till stupiditet, då du alluderar ordet FEG riktat mot en person som du över huvud taget inte känner utan att först ha en god grund att stå på, till observandum, det som man själv inte individuellt har fått upplevt, det kan man ej heller inte förstå.

Mvh/ @JokerMannen ⚠ ⬅

Vad betyder det fetade?

Tycker du att det är konstigt att du blir
missuppfattad?
Citera
2019-09-22, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vad betyder det fetade?

Tycker du att det är konstigt att du blir
missuppfattad?

Då du inte vet vad en anmälan kan leda till så är det provocerande att antyda att Personen är "för feg".

"personen" är troligen rädd.Är det fegt att vara rädd?
Citera
2019-09-22, 16:57
Medlem
Citat:
Varför inte bara skicka ett anonymt
brev till Örebropolisen?
Man vill inte sätta dit förövaren kanske.
Citera
2019-09-22, 17:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Man vill inte sätta dit förövaren kanske.

Så det beror inte på att hen är rädd?

Hur ska du ha det?
Citera
2019-09-22, 17:04
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Så här är det.

En till två veckor innan SD och HD sattes bakom lås och bom hintade JokerMannen om att något var på gång.
JokerMannens många inlägg om de inblandade, SD, HD, LW och JG och olika tidsangivelser bl a att Stefa*n var till JG mordkvällen och hämtade något gör hens inlägg mer trovärdigt än alla andra konstiga rövarhistorier och långa noveller som man tvingas ta del av här.

Vissa skribenter är trovärdiga ( kommer inte räkna upp dom här ) och andra är totalt "lost".
Flera av er är skitförbannade över att JokerMannen skriver som hen gör men det kanske har sitt syfte?
Flera av er är otroligt aggressiva mot JokerMannen då ni förmodligen tycker er äga tråden, (ni har ju varit med från början i tråden och har era teorier så nåde den som kommer med "information".)

JM var inte först med att hinta om HD. Hennes inblandning har flera i tråden skrivit om tidigt och fortlöpande i tråden. Den info som JM kommit med har redan funnits i tråden helt enkelt.
Citera
2019-09-22, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Men plocka fram det då!
Du måste väl kunna belägga ditt påstående? Källa, tack.

Jag har också läst i tråden att han ringde runt till deras gemensamma vänner att de skulle hålla tyst om SD och LW relation, samt att han även skulle förhindrat att MP skulle hjälpa till att leta efter LW. Men vem det var som först kom med uppgiften minns jag inte.
Citera
2019-09-22, 17:20
Medlem
Citat:
Från det att släpspåren startar och till fyndplatsen borde ta minst 5 minuter att släpa en tung människokropp på.Det är en lång tid att hinna omvärdera en mordplan på.
Det tyder på en eller flera otroligt störda människor.Troligtvis flera.

Var startade släpspåren då?
Citera
2019-09-22, 17:32
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Jag har också läst i tråden att han ringde runt till deras gemensamma vänner att de skulle hålla tyst om SD och LW relation, samt att han även skulle förhindrat att MP skulle hjälpa till att leta efter LW. Men vem det var som först kom med uppgiften minns jag inte.

Han har inte förhindrat att MP skulle söka, och har heller ingen befogenhet att göra det. Han skrev att de som ville leta efter Lena inte skulle söka själva utan ansluta sig till Missing People istället.
Citera
2019-09-22, 17:38
Medlem
Citat:
Var startade släpspåren då?
(Jag vet inte längre.Det var för länge sedan jag läste detta om släpspåren.)Jag tror jag läste att släpspåren var ca tio meter från BP

Att släpa en avliden människa är sjukt tugnt.Man måste va hyfsat vältränad för att orka.10 meter kan man troligtvis klara ensam..
Citera
2019-09-22, 17:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Dock stod det inte att polisen ville hindra vittnen utan att JG hade gjort det.
Det är möjligt att någon skribent har skrivit fel.Eller så läste jag väl fel själv.
Har ingen aning vart detta stod.

Citat:

Nu är det inte längre lätt att leta i tråden, samtidigt som det börjar att snurra den ena "(o)sanningen" efter den andra. Till sist vet man knappt vad det pratas om i tråden. Det känns mest som en härva av nystan som katten lekt med. Surr, surr.

NU ÄR DET VIKTIGT ATT INTE SKRIVA EN MÄNGD INFORMATION I TRÅDEN SOM DET INTE FINNS KÄLLA PÅ.

- Ange källa (t ex skribentens namn, länka till media)
- Om man är osäker, fråga!!!!! Eller skriv frågetecken efter!
- Tråden är gigantisk, den kommer att växa!!!!!
- Det är redan nu svårt att hitta inlägg som är relevanta och viktiga!!!!!
- Tråden kommer att hackas sönder av felaktig information som ingen till sist kommer att kunna hålla ordning på!!!

Här nedan är ett inlägg om JG och MPS från 10/7-18:

Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
En del har ju funderingar på JG. I geocachgruppen på fejjan hade några startat en grupp där man frivilligt kunde anmäla sig till att leta efter Lena. JG var snabbt framme och hänvisade till Missing People istället. Helt klart rätt väg att gå, men varför var just han så snabb om att tala om det? Ville han inte folk skulle leta? Visste han var kroppen låg?

Senast redigerad av notknapparen 2019-09-22 kl. 17:49.
Citera
2019-09-22, 17:40
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Polisen trodde först att LW blivit utsatt för
människorov. Därför ville de inte att folk
skulle leta efter henne. De ville inte
stressa hennes kidnappare.
Är du säker på att det är så det ligger till?
Tidigare i tråden har det diskuterats varför JG försökte hindra folk från att söka.
Om det var polisens önskemål så borde de ha informerat allmänheten och inte gjort det via JG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in