2019-09-22, 15:11
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
HD är ute och cachar igen efter en tids uppehåll.

För två dagar sedan på ett litet och intimt lunchevent i Arboga anordnat av JO*karinen.

Tjoho!! Men hon har nog cachat innan, bara inte publikt, då hon var inloggad på sitt konto varje dag...
Old habits die hard...
Och den nämnde är enligt källor väldigt bundis med JG och SD
Citera
2019-09-22, 15:20
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vem har hårt kritiserat Anders Nilsson för att gå i åklagarmyndighetens ledband?

Tillägg för att tydliggöra vilken jouråklagare det handlar om:

"I veckan fick en reporter på NA kritik från en åklagare. Orsaken var att jouråklagaren - som förra helgen ersatte ordinarie åklagare Åsa Hiding - just klivit ut från sin arbetsplats och därmed ansåg att hon inte var i tjänst. När reportern ställde frågor svarade åklagaren ”Lämna mig i fred” och då skrev reportern så i artikeln. Det var heller inte okej, enligt åklagaren. Så frågan är vad samhället kan kräva av en hög statlig tjänsteman som står i hela medias fokus under ett av de mest uppmärksammade mordfallen i Sverige på senare år?"

[...]

"I det här fallet gäller det mordutredningen kring den mördade trebarnsmamman Lena Wesström. Förra veckan gjordes ett genombrott i utredningen. Två personer greps, anhölls och häktades. NA berättade detta i en rad olika publiceringar. Vi gav också åklagare och polis möjlighet att kommentera deras framgång i utredningen. I samband med att den andra personen skulle häktas som skäligen misstänkt för mord befann sig en av våra reportrar vid rättscentrum i Örebro. Han tog kommentarer av domare och advokat men sökte också kommentarer av jouråklagaren Therese E Johansson. När han såg henne komma ut från personalentrén gick han därför fram och började ställa frågor."

https://www.na.se/artikel/aklagaren-vagrade-svara-pa-na-s-fragor-da-hon-just-lamnat-jobbet-maste-kunna-svara-utanfor-arbetstid -ett-anmarkningsvart-uttalande
Ja, man kan undra varför den annars så åklagarvänlige chefredaktören Anders Nilsson i sin krönika plötsligt går så hårt åt just den här jouråklagaren. Hon som tydligen bara hade hoppat in eftersom det var helg, och knappast kan ha varit särskilt insatt i själva ärendet. Vore det inte bättre om chefredaktören "granskade" och ställde frågor till de som är ansvariga för utredningen i stället? Och vad kan Nilsson syfta på när han skriver "deras framgång i utredningen"?
Senast redigerad av Draifos 2019-09-22 kl. 15:22.
Citera
2019-09-22, 15:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu var inte Ditt inlägg till mig men funderar lite ändå...

Kanske LW skrev dagbok när hon började känna sig obekväm av någon orsak (för sig själv), berättat för någon hon kände/litade på att hon så gjorde.
Denne någon har trott väl om någon skrivare i denna tråd och berättat om det i ett PM.

Sina innersta tankar är nog bra att inte skriva i något digitalt forum (MH borde gjort detsamma kan jag tänka).

Om man känner sig hotad så kan det ändå
vara bra att lägga dem i ”molnet” så att
polisen kan komma åt dem om det skulle
behövas. Att bara anförtro sig till en vän
kanske inte hjälper om vännen är för
feg för att berätta för polisen vad hen vet.
Citera
2019-09-22, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
👤Du kan skriva upp inom din bok, att det här handlar om lögner på högsta nivå, och det är otroligt lätt att kunna förstå varför lögnen tar över sanningen när det handlar om ett mord.

👤Det är också mycket lättbegripligt varför många människor väljer att ta sitt avstånd från att bli involverade inom en mordutredning, allting har en orsak, vilken i sin tur äger en förklaring.

👤Jag kan garantera dig att sanningen finns där ute, frågan är om utomstående vill ta ansvar för den och den mördade Lena Wesström, genom att berätta vad dom egentligen vet och känner till. Jag kan också garantera dig, att det finns folk som vet varför Lena Wesström bringades om sitt liv, det var som en person berättade för mig, citat: / "Man skall inte blanda sig i sådant som man egentligen inte har med att göra, sticker man sin näsa i blöt där den inte hör hemma, då kan det sluta riktigt illa, ordspråket: tala är silver och tiga är guld, är att guldet har ett större värde"

Mvh/ @JokerMannen

Då tycker jag att det är på tiden att du går till polisen med allt du vet och om personerna du påstår att du pratat med, och gör lite nytta istället för att sprida det du tror här, eller tycker du att din information gör mer nytta här i tråden än hos polisen, va?
Citera
2019-09-22, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tycker du påfallande ofta skriver innan du tänker.
Även om du denna gång passande nog avslutar ett flertal meningar med ett frågetecken...

” men enligt tråden hindrade han vänner från att leta där de ville(runt bullerplanket ”

Kan du VISA KÄLLA PÅ det fetade, ovan citerade?
VAR i tråden har du läst detta?
Jag kan inte veta vart jag läst det i tråden.Det stod att JG ville hindra vänner från eftersök på ett visst ställe(Är det bara jag som uppfattade det så?)
Citera
2019-09-22, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tycker du påfallande ofta skriver innan du tänker.
Även om du denna gång passande nog avslutar ett flertal meningar med ett frågetecken...

” men enligt tråden hindrade han vänner från att leta där de ville(runt bullerplanket ”

Kan du VISA KÄLLA PÅ det fetade, ovan citerade?
VAR i tråden har du läst detta?
Läs i tråden vad som stått den senaste veckan så tror jag att du hittar det jag åsyftar.
Citera
2019-09-22, 16:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
(Någon i tråden kanske känner till området?)

Varför detta tjafs om Vivalla och
sommarstugeområden?

I natt postade JM en lista på boende
på Dammvägen, som hen senare raderade.

När jag frågade om hen fiskade efter
Dalaans identitet för att kunna hota dem
så svarade JM: ”Vad har Dammvägen med
Vivalla att göra?”
Alltså ett goddag-yxskaft-svar.

Du behöver inte lägga mer energi på det nu.
Citera
2019-09-22, 16:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Läs i tråden vad som stått den senaste veckan så tror jag att du hittar det jag åsyftar.

Polisen trodde först att LW blivit utsatt för
människorov. Därför ville de inte att folk
skulle leta efter henne. De ville inte
stressa hennes kidnappare.
Citera
2019-09-22, 16:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Jag kan inte veta vart jag läst det i tråden.Det stod att JG ville hindra vänner från eftersök på ett visst ställe(Är det bara jag som uppfattade det så?)

Men använd sökfunktionen för bövelen!
Den funkar lika bra i mobilen. Du har säkert tid (iallafall har du tid att posta nästan oavbrutet) att sätta av några minuter till att bekanta dig med funktionen.

Du kommer att ha mycket nytta av den då det är en gigantisk tråd. Och även få bukt med dina ovana att påstå en massa saker som du inte har belägg för. Problem solved.
Citera
2019-09-22, 16:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Men plocka fram det då!
Du måste väl kunna belägga ditt påstående? Källa, tack.
Citera
2019-09-22, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Polisen trodde först att LW blivit utsatt för
människorov. Därför ville de inte att folk
skulle leta efter henne. De ville inte
stressa hennes kidnappare.
Dock stod det inte att polisen ville hindra vittnen utan att JG hade gjort det.
Det är möjligt att någon skribent har skrivit fel.Eller så läste jag väl fel själv.
Har ingen aning vart detta stod.
Citera
2019-09-22, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om man känner sig hotad så kan det ändå
vara bra att lägga dem i ”molnet” så att
polisen kan komma åt dem om det skulle
behövas. Att bara anförtro sig till en vän
kanske inte hjälper om vännen är för
feg för att berätta för polisen vad hen vet.
Vännen kalkylerar säkert med risker med att berätta för polisen vad hen vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in