2019-09-22, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det intressanta i ASAP Rocky tråden nämner FlashZack att hen är jurist, i en tron att det han påstår blir lite extra trovärdigt, oavsett vad som påstås.

Min slutsats är att reaktionen kommer när HOL sexuella läggning diskuteras. Inlägget i debatten vill minska skador som bögryktet kan orsaka framtida arvodering. Den juristsväng hen hänvisar till består till stor del av trångsynta konservativa gubbar, där beröringsskräcken med bisexuella män är stor.

(FB) ASAP Rocky m fl åtalade efter bråk i Stockholm 30/6 -19. Dokument finns i trådstart.

Är det inte snarare så att det är du som är trångsynt när det kommer till sexuella läggningar. Du tycks ju flitigt använda "bögrykten" för att misskreditera H. Påstår att det skulle skada H som advokat. 2019 vem bryr sig liksom om någon är homosexuell, bi, hetero eller icke binär osv osv

En bo som varit gift med en kvinna, har två barn och nu en ny kvinna i sitt liv. Min reaktion är att ingen annan än du bryr sig särskilt nämnvärt om bo sexuella läggning.

Jag tycker inget har förändrats när det kommer till att misstänka K som anstiftare. Där finns motivbilden.
Citera
2019-09-22, 16:26
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Visst vore det hemskt om hon är oskyldig. Bara att hoppas att detta blir uppklarat. Känner mig väldigt pessimistisk angående det.

Ja i sådana fall om hon är anstiftare skulle det inte göra så mycket om hon blir betraktad som skyldig utan att bli dömd i domstol.

Även de som hittar på en massa, helt utan andra underlag än sin avundsjuka, sina önskedrömmar och kärlek till KL - vilket många inte vill låta stå oemotsagd och därmed lägger ut vissa bevis som blottlägger KL - gör sig skyldiga till uthängningen. Samt alla vi nyfikna som läser tråden och tycker detta är jätteintressant och spännande.
Det fetade i ditt inlägg.
Där ser jag ett stort problem om Karin betraktas som skyldig till anstiftan av utredarna men rätten inte kan fälla henne och hon får gå fri på våra gator.
Ska HOL skaffa sig en bil som är skottsäker?
Skottsäker väst och kanske till och med hjälm?
Flytta till okänd ort med skyddad adress?
Flyttar HOL så får han ge upp sin karriär.

Det här är inte första gången Karin utreds för anstiftan. 2015 var första gången men då gick det inte att bevisa.
Hon lär försöka igen om hon går fritt. Hoppas på en lång fängelsedom om hon är skyldig så HOL och barnen får lite lugn och ro.
Tänk er själv att behöva går runt och vara rädd för att bli skjuten hela tiden
Senast redigerad av Timeout 2019-09-22 kl. 16:28.
Citera
2019-09-22, 16:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Exakt. Men det handlar ju om vilka skribenter här som envist hävdar att AL endast hade skjorta på sig. Inget mer. Alls. Med paketet dinglande och rumpan bar. När KL kom. Och när polisen kom. Ibland undrar man hur begåvningen ser ut här inne.

Eftersom det endast är han själv som vill berätta att han ränner med bar underkropp så kanske det finns blottartendenser?
Skämt åsido. Gratulerar om nån av dem är bi, det blir ett bredare urval. Dock ter sig tolkningarna extremt långsökta...

Det är väl mer bekymmersamt att KL lämnar två barn ensamma på fyllan. De kan väl inte ha varit så gamla då?
Såg i domen nu att de inte ens öppnade för polisen, de vågade väl inte.

" Framme på adressen visade det sig att det fanns barn ensamma i lägenheten.
Efter en stund kom Henrik dit. Han var lugn och saklig."

" När de kom fram till Norr Mälarstrand fanns barn i lägenheten som inte ville öppna.
Efter en stund kom en man som hävdade att han bodde där. Han berättade att makarna höll på att separera och att hustrun var i hans lägenhet."

Vad har hon fått LOB för vid övriga tillfällen? Förutom när hon slog polisen i ansiktet alltså. Nån nämnde nåt om 31 augusti och sen tror jag det var fler kommande år.

Stackars barn, vilken soppa det varit runt dem och nu nära att förlora sin pappa.
Citera
2019-09-22, 16:34
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ok, efter mycket snabb googling så är detta åt det hållet.

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.702465/sociala-medier-internet-efter-doden

Nu citerade du fel meddelande.
Citera
2019-09-22, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Eftersom det endast är han själv som vill berätta att han ränner med bar underkropp så kanske det finns blottartendenser?
Skämt åsido. Gratulerar om nån av dem är bi, det blir ett bredare urval. Dock ter sig tolkningarna extremt långsökta...

Det är väl mer bekymmersamt att KL lämnar två barn ensamma på fyllan. De kan väl inte ha varit så gamla då?

" När de kom fram till Norr Mälarstrand fanns barn i lägenheten som inte ville öppna.
Efter en stund kom en man som hävdade att han bodde där. Han berättade att makarna höll på att separera och att hustrun var i hans lägenhet."

Vad har hon fått LOB för vid övriga tillfällen? Förutom när hon slog polisen i ansiktet alltså. Nån nämnde nåt om 31 augusti och sen tror jag det var fler kommande år.

Stackars barn, vilken soppa det varit runt dem och nu nära att förlora sin pappa.
Jag tror inte det har redovisats om alla LOB. Men tror jag hört nämnas 4 eller 5 st. Ang barnen som lämnades ensamma: Hon tog med barnen till Göken, gick sen hem och lämnade dom där, och återvände till Göken utan barnen som då blev själva hemma. De var väl 10 resp 12 år vid tillfället. Så gick hon hem. Därefter gick hon, utan barnen till HOLs lägenhet. Ingen av männen ville ha henne där, och hon vägrade gå.

KLs omdöme är jäkligt grumlat. Först så ser hon till att en kompis ringer polisen när hon är i lägenheten, sen ger hon HOL nycklarna till Norr Mälarstrand. HOL kommer dit när polisen är på Norr Mälarstrand och han dirigerar polisen till Karlsviksgatan. Och där omhändertas KL så småningom.

Kvinnan är spritt språngande galen.
Citera
2019-09-22, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det intressanta i ASAP Rocky tråden nämner FlashZack att hen är jurist, i en tron att det han påstår blir lite extra trovärdigt, oavsett vad som påstås.

Min slutsats är att reaktionen kommer när HOL sexuella läggning diskuteras. Inlägget i debatten vill minska skador som bögryktet kan orsaka framtida arvodering. Den juristsväng hen hänvisar till består till stor del av trångsynta konservativa gubbar, där beröringsskräcken med bisexuella män är stor.

(FB) ASAP Rocky m fl åtalade efter bråk i Stockholm 30/6 -19. Dokument finns i trådstart.

Den som befinner sig i, och därmed har insyn i, samma lilla bransch som diskuterade person har givetvis bättre koll på vederbörande än gemene utomstående FB-detektiv. Detta oavsett om personen är jurist, läkare eller psykolog.

Att illasinnade FB-användare utan inblick sprider falska rykten om en person som nyss utsatts för mordförsök säger en hel del om deras egen karaktär.

Jag jobbar på domstol och rykten om en advokats sexuella preferenser har noll betydelse för min arvodering. Däremot har det gett mig en god uppfattning om HOL:s person. Den uppfattningen, som mig veterligen delas av mina kollegor, är att det bara finns positiva saker att säga om honom.
Citera
2019-09-22, 16:40
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Barnen var 9 och 11 år 2013.
I rättens bedömning från vårdnadstvisten och besittningsrätten finns en sammanfattning.

Domen från 2015-12-07
Karin har konsekvent tillbakavisat att hon har eller har haft alkoholproblem. Det finns emellertid en mängd uppgifter i utredningen som pekar på motsatt förhållande. Förutom Henriks och barnens beskrivningar av omständigheterna kring de bråk som ostridigt förekommit i hemmet under lång tid, förekommer uppgifter om Karins berusning i flertalet orosanmälningar från sista halvåret 2013. Innehållet i dessa kan inte bortses från, inte heller det faktum att Karin omhändertagits enligt LOB den 31 augusti 2013 och därefter vid ytterligare tillfällen under 2014, samt vid två tillfällen under sommaren 2015.
Att polisen i samtliga fall skulle ha misstagit sig och till följd av Karins sviter efter blödningen i mars 2014 bedömt henne som så pass berusad att hon var i behov av vård enligt LOB håller tingsrätten inte för troligt.

Vid det tillfälle som Karin omhändertogs den 14 april 2014, dvs. under den tid som hon genomgick rehabilitering på Stockholms sjukhem, har bl.a. vårdpersonal på Sankt Görans akutmottagning, dit polisen förde Karin från centrala Stockholm, uttryckt sin stora oro över den kraftigt berusade kvinnan.
Citera
2019-09-22, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det fetade i ditt inlägg.
Där ser jag ett stort problem om Karin betraktas som skyldig till anstiftan av utredarna men rätten inte kan fälla henne och hon får gå fri på våra gator.
Ska HOL skaffa sig en bil som är skottsäker?
Skottsäker väst och kanske till och med hjälm?
Flytta till okänd ort med skyddad adress?
Flyttar HOL så får han ge upp sin karriär.

Det här är inte första gången Karin utreds för anstiftan. 2015 var första gången men då gick det inte att bevisa.
Hon lär försöka igen om hon går fritt. Hoppas på en lång fängelsedom om hon är skyldig så HOL och barnen får lite lugn och ro.
Tänk er själv att behöva går runt och vara rädd för att bli skjuten hela tiden

Ja det måste vara psykiskt påfrestande när någon tycks vägra släppa taget. Om det visar sig att det går att binda K till brottet så finns det väl inget som säger att hon inte fortsätter att verka innanför murarna. Johanna Möller anklagades för att ha försökt anstifta ett mord på sin mamma trots fängelsevistelse. 1 miljon kronor skulle hon betala för det. Jag vet inte om vi ska se den summan som någon slags fingervisning för beställningsmord i den undre världen.
Citera
2019-09-22, 16:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror inte det har redovisats om alla LOB. Men tror jag hört nämnas 4 eller 5 st. Ang barnen som lämnades ensamma: Hon tog med barnen till Göken, gick sen hem och lämnade dom där, och återvände till Göken utan barnen som då blev själva hemma. De var väl 10 resp 12 år vid tillfället. Så gick hon hem. Därefter gick hon, utan barnen till HOLs lägenhet. Ingen av männen ville ha henne där, och hon vägrade gå.

KLs omdöme är jäkligt grumlat. Först så ser hon till att en kompis ringer polisen när hon är i lägenheten, sen ger hon HOL nycklarna till Norr Mälarstrand. HOL kommer dit när polisen är på Norr Mälarstrand och han dirigerar polisen till Karlsviksgatan. Och där omhändertas KL så småningom.

Kvinnan är spritt språngande galen.
Ok. Jag såg nån ålder, tänkte runt nio och elva vid det tillfället. Läste den domen och den med våld mot tjänsteman, tänkte om det fanns nån mer länk (läst sporadiskt bara). Det verkar vara mycket turer under många år. Vad kan ha föranlett misstanke om anstiftan 2015? Sammanfaller det med nån specifik händelse?
Citera
2019-09-22, 16:49
Medlem
Citat:
Ok. Jag såg nån ålder, tänkte runt nio och elva vid det tillfället. Läste den domen och den med våld mot tjänsteman, tänkte om det fanns nån mer länk (läst sporadiskt bara). Det verkar vara mycket turer under många år. Vad kan ha föranlett misstanke om anstiftan 2015? Sammanfaller det med nån specifik händelse?
Eftersom ärendet blev nedlagt så finns ingen dokumentation för allmänheten om den gången. Men fakta är att en snubbe traskade in på en polisstation och berättade att KL hade anlitat honom för att döda HOL - och det hade han ingen lust med. KL påstår idag att hon minsann inte hört ett dugg om detta. Problemet med hennes utsaga är att man lade ner ärendet då ORD STOD MOT ORD. Och det kan det ju inte göra om man inte hört henne också vid tillfället den gången 2015. Lägger man ner något, utan att höra den andra personen så står det SPANINGSUPPSLAG SAKNAS. Inget annat. Men det gör det inte.

Ja ja. Själv hade jag velat vara en fluga på väggen hos span när de går igenom det här ärendet då de söker efter FO. Men det kan man ju bara drömma om.
Citera
2019-09-22, 16:49
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Ja det måste vara psykiskt påfrestande när någon tycks vägra släppa taget. Om det visar sig att det går att binda K till brottet så finns det väl inget som säger att hon inte fortsätter att verka innanför murarna. Johanna Möller anklagades för att ha försökt anstifta ett mord på sin mamma trots fängelsevistelse. 1 miljon kronor skulle hon betala för det. Jag vet inte om vi ska se den summan som någon slags fingervisning för beställningsmord i den undre världen.
Nej tyvärr, man kan köpa mycket...
Pengar kommer ju Karin att ha gott om, runt 10 mille, troligen lite mer då hon i dag har ränteinkomster på 50.000 kr/år, så hon har råd att leja någon.
Citera
2019-09-22, 16:50
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Tack för ett gott skratt Jag skulle vilja se den man som inte klär på sig när en för honom oönskad besökare kommer till lägenheten och sedan fortsätter att vara halvnaken hela tiden tills polisen kommer.
Fantasin är hög på vissa och dom biter sig envist fast vid något som har blivit en trådsanning.
Normala människor hänger av sig ytterkläder, tar av sig kavajen t.ex när dom kommer in i en lägenhet.

För dom som inte kan/vill/orkar ladda upp domen.
Göken är en så kallad kvarterskrog och ligger nära lägenheten där HOL bodde.
Vid det här tillfället är Karin och HOL separerade sedan några månader.

Här är hela stycke med AL:s berättelse som inträffade den 1 augusti 2013
Han träffade Henrik i lägenheten på Karlsviksgatan. De gick tillsammans till restaurang Göken. Han vet inte varför Karin kom dit. Plötsligt stod hon bara där tillsammans med barnen. Det var spänt och stelt. Han och Henrik lämnade restaurangen och gick tillbaka till Karlsviksgatan. Efter en stund kom Karin dit.
Karin ville att han skulle lämna lägenheten. Själv vägrade hon gå därifrån. Henrik gick därifrån hem till barnen som var ensamma i bostaden på Norr Mälarstrand.
Själv satte han sig i vardagsrummet. Karin var skiftande i humöret. Hon uppträdde inte normalt.
När polisen kom dit uppmanade de Karin att lämna lägenheten. Karin sprang runt i lägenheten. För att förhindra henne från att gå in i pentryt satte han upp sin högra arm på dörrposten. Karin böjde sig fram och bet honom i armen. Det sved till och gjorde ont. Han skrek till när Karin bet honom varefter hon släppte.
Han blev förvånad och snopen sa ”biter du mig” vilket Karin besvarade med ”du slog ju mig”. Bettet orsakade inga sår på huden. Det uppstod en svullnad och han kände av skadan vid vissa rörelser under en vecka. Det uppstod ett blåmärke som skiftade från gult till blått och rött. Hans hustru fotograferade skadan troligtvis dagen efter.
–Han och Henrik är bästa vänner. Han är medveten om att Karin har uppträtt våldsamt mot Henrik. Han vet att Henrik nu var rädd för att Karin skulle ställa till problem för honom i lägenheten. Själv var han bekymrad över Karins agerande.
Under kvällen drack han ett litet glas vin. Det var innan han kom till restaurangen. Han körde bil hem. När han var i lägenheten bar han endast en långärmad skjorta.

Karin blir LOBad av polisen för hon var full. Hon LOBas en gång till den månaden, den 31 augusti.
Varför lämnade hon inte lägenheten frivilligt? Det var inte hennes lägenhet så hon hade ingen som helst rätt att bestämma vilka som skulle vara i den.

Ett underligt uttalande från Karin när polisen kom finns i domen.
Efter en stund ringde det på dörren. Det två unga killar som var ”på hugget”. Det visade sig vara poliser. De var av den uppfattningen att hon övergett sina barn och olovligen trängt sig in i lägenheten på Karlsviksgatan. Hon försökte förklara för polisen hur situationen faktiskt var. Hon förklarade att hon inte tänkte gå därifrån och stod på sig. För att få stöd för sin sak ringde hon till en intern utredare på polisen.

Ska verkligen en internutredare blandas in av Karin i det här fallet?
Söker hon skydd och tror att hon är skyddad pga sin position inom rättsväsendet?

Angående det sista, bodde inte KL hos en internutredare när snuten gjorde husrannsakan? eller var det bara fantasier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in