2019-09-22, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av abozzza
Hon begravdes i en kyrkogård, muslimer brukar begravas i deras egna begravning ute vid bulltofta...

Så vitt jag vet så är iranier ursprungligen arier...

Aha så hon är kristen? Då har familjen min fulla sympati, en tragedi naturligtvis.
Citera
2019-09-22, 01:27
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Här en annan skjutning från övervakningskamera där barn, mor och man beskjuts
Ser ut att kunna vara i Malmö, typ Möllan,Rosengård
https://www.youtube.com/watch?v=URSJI4bAs80

Nej, men Mexico, Colombia eller annat shithole country i Sydamerike kanske?
Citera
2019-09-22, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Varför köpa en bli? Bättre att stjäla en gammal rishög, eller...?!

Nu blev ju upplägget med fejkköparen avslöjat och han sitter fast med en krystad historia där han fått pengar av en ”okänd” person för att köpa en kärra åt denne utan namn. Trovärdighet = noll.

Det är förmodligen osant att han inte vet vem som fick bilen men det är inte brottsligt att hemlighålla en mördares identitet. Brottet han är häktad för är han förmodligen oskyldig till. Varför skulle man berätta för den som skaffar bilen och riskerar att bli inplockad vad den ska användas till? Då blir han ju medskyldig till brottet istället för oskyldig och snart fri som han borde bli.
Citera
2019-09-22, 05:42
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerjeWendtCompello
Vem som förtjänade vad har jag ingen aning om, men hon var faktiskt en muslim.

Många i Mellanöstern är kristna. Hon verkar dessutom ha begravts i en ickereligiös ceremoni så gissningsvis är familjen inte särskilt religiös.
Citera
2019-09-22, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fenrika
Det stämmer inte alls vad du skriver.

Nja, jag fick höra det redan dagen efter av väl insatta källor. Om det stämmer eller ej kan jag inte svara på eftersom att jag inte är delaktig. Däremot har det i den här tråden enbart kommit ut spekulationer baserade på vad folk tror. Har du någon information baserat på någon källa i Malmö/Skåne får du mer än gärna berätta "vad som verkligen hänt". Fram till dess kommer jag att tro på det jag hört.
Citera
2019-09-22, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatsandbuts
Intressant men en sak verkar underligt..om Karolin var målet varför jagade och sköt dom efter N först?
Och varför skulle dom tro att han hade pengarna på sig?
Lite många frågetecken...

Ja, det kan jag hålla med om. Men har hört av flera personer att just Karolin var målet, för att straffa och göra allvar av hoten. Pengarna kan de nämnligen inte komma åt om han blir fimpad själv.

Varför de jagade honom förstod jag som att de ville få fått i honom. Gissar friskt och säger att de nog skilt när de inte fick det. Jag har inte alla detaljer. Och varken kan eller vill fråga runt efter de. Det är ett känsligt ämne även i skumma kretsar. Berättar mina bekanta när jag undrar hur illa det är så lyssnar jag, utan att i ifrågasätta. Är inte involverad i den världen mer än att jag råkar vara barndomsvän till flera som väljer att vara där.

Jag tror inte de trodde han hade pengar på sig, däremot är han nyckeln för att få ut de.

Finns definitivt luckor. Och även om gänget som enligt uppgift står bakom beställningen så har jag ingen koll på vem som faktiskt utfört det.

Vad gäller Karolin så kan hon inte ha stått helt utanför den kriminella världen. Hon visste att hennes man inte hade rent mjöl i påsen och har garanterat hjälpt till med både det ena och det andra. Däremot tror jag inte hon visste om alla detaljer.
Citera
2019-09-22, 08:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaraMassaBullshit
Ja, det kan jag hålla med om. Men har hört av flera personer att just Karolin var målet, för att straffa och göra allvar av hoten. Pengarna kan de nämnligen inte komma åt om han blir fimpad själv.

Varför de jagade honom förstod jag som att de ville få fått i honom. Gissar friskt och säger att de nog skilt när de inte fick det. Jag har inte alla detaljer. Och varken kan eller vill fråga runt efter de. Det är ett känsligt ämne även i skumma kretsar. Berättar mina bekanta när jag undrar hur illa det är så lyssnar jag, utan att i ifrågasätta. Är inte involverad i den världen mer än att jag råkar vara barndomsvän till flera som väljer att vara där.

Jag tror inte de trodde han hade pengar på sig, däremot är han nyckeln för att få ut de.

Finns definitivt luckor. Och även om gänget som enligt uppgift står bakom beställningen så har jag ingen koll på vem som faktiskt utfört det.

Vad gäller Karolin så kan hon inte ha stått helt utanför den kriminella världen. Hon visste att hennes man inte hade rent mjöl i påsen och har garanterat hjälpt till med både det ena och det andra. Däremot tror jag inte hon visste om alla detaljer.

I och med att gärningsmännen klätt sig i masker och ambushat honom med vapen dragna var nog intentionen att skjuta honom inte prata och pressa på pengar.
Citera
2019-09-22, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Ja skälig var det!

Medhjälp!

Jaha, han är bara skäligen misstänkt, och då för medhjälp. De har mao inte kommit särskilt långt med utredningen.
Citera
2019-09-22, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Jaha, han är bara skäligen misstänkt, och då för medhjälp. De har mao inte kommit särskilt långt med utredningen.

Den som sitter nu är på sannolika skäl
Citera
2019-09-22, 12:05
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Det är förmodligen osant att han inte vet vem som fick bilen men det är inte brottsligt att hemlighålla en mördares identitet. Brottet han är häktad för är han förmodligen oskyldig till. Varför skulle man berätta för den som skaffar bilen och riskerar att bli inplockad vad den ska användas till? Då blir han ju medskyldig till brottet istället för oskyldig och snart fri som han borde bli.

Mjae det kan nog vara risk för en skyddande av brottsling där, eller?
Citera
2019-09-22, 12:10
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerjeWendtCompello
I och med att gärningsmännen klätt sig i masker och ambushat honom med vapen dragna var nog intentionen att skjuta honom inte prata och pressa på pengar.

Ja, alltså hämnd eller statuera exempel tror jag. Man vill visa vad som händer om man inte betalar sina skulder, till de andra man lånat ut pengar till. Spelskulder eller knark på avräkning. Man förstår att man inte kommer få betalt och då måste man istället markera med ett avskräckande exempel. Vi dödar dig men även din familj, typ.

Men det kan ju fortfarande vara en hämnd. Från Hbg gänget eller Pedram. Ingen som hört något mer om orsaken?
Citera
2019-09-22, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Den som sitter nu är på sannolika skäl

Ok. Rörigt nu. Men det är medhjälp vi pratar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in