Citat:
Ursprungligen postat av
Fatsandbuts
Intressant men en sak verkar underligt..om Karolin var målet varför jagade och sköt dom efter N först?
Och varför skulle dom tro att han hade pengarna på sig?
Lite många frågetecken...
Ja, det kan jag hålla med om. Men har hört av flera personer att just Karolin var målet, för att straffa och göra allvar av hoten. Pengarna kan de nämnligen inte komma åt om han blir fimpad själv.
Varför de jagade honom förstod jag som att de ville få fått i honom. Gissar friskt och säger att de nog skilt när de inte fick det. Jag har inte alla detaljer. Och varken kan eller vill fråga runt efter de. Det är ett känsligt ämne även i skumma kretsar. Berättar mina bekanta när jag undrar hur illa det är så lyssnar jag, utan att i ifrågasätta. Är inte involverad i den världen mer än att jag råkar vara barndomsvän till flera som väljer att vara där.
Jag tror inte de trodde han hade pengar på sig, däremot är han nyckeln för att få ut de.
Finns definitivt luckor. Och även om gänget som enligt uppgift står bakom beställningen så har jag ingen koll på vem som faktiskt utfört det.
Vad gäller Karolin så kan hon inte ha stått helt utanför den kriminella världen. Hon visste att hennes man inte hade rent mjöl i påsen och har garanterat hjälpt till med både det ena och det andra. Däremot tror jag inte hon visste om alla detaljer.