2019-11-14, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Vilken usel pappa. Påminner om filmen där pappan tror att han ska dö i en lavin och överger familjen.

Ja det är första tanken. Men om man själv hade hamnat i det läget?. Människan är ju byggd så att man flyr faror. Att ha två påtända idioter efter sig med vapen i handen så springer man nog fan.

Utgår från att dom var påtända tror inte man kan avrätta en småbarnsmamma helt normal.

Att dom ska klara upp detta tror jag inte mycket mer på faktiskt. Bara efter 48 timmar sjunker uppklaringsprocenten enormt.
Senast redigerad av Larunko 2019-11-14 kl. 09:39.
Citera
2019-11-14, 11:49
Medlem
Citat:
Vilken usel pappa. Påminner om filmen där pappan tror att han ska dö i en lavin och överger familjen.
Det är en psykologisk grej det där. Pappan flyr medan mamma samlar ihop barnen med risk för sitt liv. Mammor har en tendens att värdera barnens liv högre än sitt eget. Pappor har inte samma instinkt. Observera att jag nu generaliserar grovt.
Citera
2019-11-14, 12:24
Medlem
klempos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är en psykologisk grej det där. Pappan flyr medan mamma samlar ihop barnen med risk för sitt liv. Mammor har en tendens att värdera barnens liv högre än sitt eget. Pappor har inte samma instinkt. Observera att jag nu generaliserar grovt.

Absolut ...men däremot tycker jag att det var jävligt dumt av hon att skrika på gm och den biten har inget med mamma instinkten att göra.
Citera
2019-11-14, 13:32
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Har hon sagt nått sådant att det är coolt?
Hade hon någonsin skaffat barn med en kriminell om det inte uppfattades som coolt?
Coolt som något bra, något eftersträvansvärt, något som ger respekt.
Citera
2019-11-14, 15:42
Medlem
Citat:
Hade hon någonsin skaffat barn med en kriminell om det inte uppfattades som coolt?
Varför är den frågan intressant för fallet?du kanske ska ta den i någon relationstråd?
Citera
2019-11-14, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Det tror jag också. Det är nog därför som det väller in unga män från t.ex Afganistan till Sverige. Var är kvinnorna och barnen?
Citera
2019-11-14, 16:40
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Varför är den frågan intressant för fallet?du kanske ska ta den i någon relationstråd?
Ursprungligen var frågan varför kriminellt inblandade tillåts vara läkare. Redan läkar eden borde fått henne att tänka till.
Citera
2019-11-14, 17:05
Medlem
Citat:

Kärlek? Känner du till ordet?
Citera
2019-11-14, 17:49
Medlem
Citat:

Hon blev mördad av två h*rungar...fokusera på rätt saker eller stick
Citera
2019-11-14, 17:57
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatsandbuts
Hon blev mördad av två h*rungar...fokusera på rätt saker eller stick
Ja, och rotorsaken till att hon blev mördad är för att det är socialt accepterat att hänga med kriminella. Det gäller både hennes eget olyckliga val men säkert även "h*rungarna". Men om man klarar av att gå på läkarlinjen borde man vara smart nog att räkna ut risken för att drabbas av våld.
Citera
2019-11-14, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klempo
Absolut ...men däremot tycker jag att det var jävligt dumt av hon att skrika på gm och den biten har inget med mamma instinkten att göra.
Nä det har med den normala människo instinkten att göra! Att man reagerar när man blir attackerad!
Citera
2019-11-14, 18:09
Medlem
30Lugers avatar
Citat:
Ja, och rotorsaken till att hon blev mördad är för att det är socialt accepterat att hänga med kriminella. Det gäller både hennes eget olyckliga val men säkert även "h*rungarna". Men om man klarar av att gå på läkarlinjen borde man vara smart nog att räkna ut risken för att drabbas av våld.

Tyvärr finns det så många, i övrigt på pappret kloka kvinnor, som får för sig att de kan förvandla en brottsling till en skötsam person. Bara han blir kär i mig! Det har jag sett när arbetade i ett fängelse. Jag misstänker att hon älskade honom och trodde att kärleken skulle förvandla honom. Antagligen gav det henne ännu fler skäl att älska honom. Vissa kvinnor är konstiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in