2019-09-20, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Nej nej jag menar generellt att män och kvinnor tar tokiga beslut pga av kärleken
Kärleken till "häftiga" kriminella ja. Det finns många kvinnor som dras till det. Där kan vi vara överrens.
Citera
2019-09-20, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Mållgan är ju på väg mot världens ände för att hitta GM.

Polisen letar vittnen som har sett mercan köra runt i Malmö.

Anhöriga skriver brev till GM:

https://www.expressen.se/kvallsposten/karolins-familj-vander-sig-direkt-till-mordaren/

Om man nu hade vetat vem GM är och misstänker att de har flytt landet så hade man väl utfärdat en internationell efterlysning?

Intrycket är att ingenting händer.
Som vanligt då, häkta-släppa....häkta-släppa.....och sen har det gått 2 år och blir ett cold case
Citera
2019-09-20, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Aha så bara för att du inte känner någon så är det så och alla som är sambo med kriminella har ett finger i det kriminella. Förlåt, men din uppfattning behöver inte betyda att den är sanning.
"Min katt kan ej hoppa, jag har aldrig sett en katt hoppa. Måste betyda att katter ej kan hoppa då".

Du förstår, det är lite mer komplicerat än vad du tror. Vad för kriminella gärningar har hon gjort?
Hon var läkare vilket betyder att hon förmodligen var en person som brydde sig om andra. Hon kanske trodde att han hade lagt ner eller att hon kunde hjälpa han på rätt bana igen. Många lever dubbelliv. Bara för att man är sambo med en kriminell så betyder det INTE att man per automatik håller på med kriminellt också.

Nej, jag menade precis som jag skrev.. hon kanske lurades tro att Mannen lämnade Krim livet efter avtjänat straff givetvis. Absolut ej osannolikt.
Citera
2019-09-20, 20:07
Medlem
MAX-HIMs avatar
Det verkar finnas en bild på gärningsmannens flyktbil sedan en tid tillbaka nu, fast det säger ju inte så mycket eftersom den var stulen, typiskt. Och det finns väl ingen bild på gärningsmannen ännu, va? Typiskt det också i så fall . 😏
Egentligen skulle Sverige behöva fler av sådana som Karolin (dvs. kvinnor med ett intellekt att kunna bli läkare), och en person som gör rätt för sig och inte ställer till med elände här för andra (som alla dessa eländiga fejk-flyktingar som dräller runt överallt).
Men lite konstigt ändå att hon ens var i kontakt med undre världen (via hennes man då). Hur kunde hon vara så omdömeslös att välja en sådan där typ. Fattar inte varför hon inte gjorde slut. Fast kanske är det så att det är många invandrarmän från Mellanöstern-Afrika som är kriminella, så det är svårt att undvika. 😒

Alltså, det är ju alltid tragiskt att sådana här mordfall sker, helt klart är det så. Men mord som dessa är nog ett resultat av obegränsad invandring från utomeuropeiska länder. Makthavare som styr EU har medvetet skapat detta enorma "problem". Så hur krasst det än låter så är egentligen bara mord som dessa (på Karolin) till syvende och sist en strategisk händelse i förloppet 1."problem" , 2."reaktion och 3. " lösning".
David Icke, Ole Dammegård m. fl. beskriver det här så bra ändå.

Ole Dammegård: https://www.youtube.com/watch?v=hfmrzlV40uY

Trots detta, visst hoppas man ju på att Karolin får rättvisa skipad. För som alltid, det är ju viktigt för alla, för brottsoffer (om de lever), och anhöriga, så de kan gå vidare i livet med vetskapen att rättssystemet trots allt fungerar (så länge det nu varar), och som sagt, att rättvisa skipas. 🙂
Senast redigerad av MAX-HIM 2019-09-20 kl. 20:37.
Citera
2019-09-20, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Det verkar finnas en bild på gärningsmannens flyktbil sedan en tid tillbaka nu, fast det säger ju inte så mycket eftersom den var stulen, typiskt.

Det har väl aldrig påståtts att bilen var stulen, eller sitter du på någon information som alla andra missat? Bilen köptes hos en bilhandlare men skrevs på en annan person (19-åringen som häktades och släpptes), det avhandlades för ett tag sedan.

Om du känner till vilka som var inblandade vid bilköpet så vore det en nyttig detalj.
Citera
2019-09-21, 09:14
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVSydow
Kärleken till "häftiga" kriminella ja. Det finns många kvinnor som dras till det. Där kan vi vara överrens.
Sant, den som är med i leken får leken tåla..
Citera
2019-09-21, 10:40
Medlem
Jag fick höra att detta var ett beställningsmord av ett gäng. Målet ska ha varit Karolin. Han har enligt uppgift ha en spelskuld av storlek större, där han gått in med sin summa från tidigare rån som säkerhet. Denna har han dock inte tagit ut ännu. Han ska också ha blivit varnad flera gånger tisigare. senast dagen innan. Att de sprang efter honom var helt enkelt för att få tag på honom och pengarna. Han visste och stack, som det råtta han är. Fick för övrigt höra detta innan brottet begicks, att han fanns som prissatt och varför. Att Karolin var målet var känt inom de inre kretsarna av förövarna. Dock ej offentligt. Varför? Jo, för hur skulle de annara få ut hans pengar, om han dog? Nu är hela resterande del av hans familj under hot. Och om han inte betalar förvånar det mig inte om det är fler som trillar av pinnen. Han vet vem han har skuld till, var varnad och tog det inte på allvar. Korkat och indirekt offrade han sin fru. Hur involverad Karolin är kan jag inte svara på. Men rent generellt vet kvinnorna mer än vad som sägs. Om än inte alla detaljer. Kvinnorna behövs för att städa undan brotten. Och gissningsvis hade hon koll på att han inte lämnat den världen men hade kanske hopp om att så skulle ske. Av säkerhetsskäl nämner jag inte vilket gäng eller hur jag fått veta.
Citera
2019-09-21, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraMassaBullshit
Jag fick höra att detta var ett beställningsmord av ett gäng. Målet ska ha varit Karolin. Han har enligt uppgift ha en spelskuld av storlek större, där han gått in med sin summa från tidigare rån som säkerhet. Denna har han dock inte tagit ut ännu. Han ska också ha blivit varnad flera gånger tisigare. senast dagen innan. Att de sprang efter honom var helt enkelt för att få tag på honom och pengarna. Han visste och stack, som det råtta han är. Fick för övrigt höra detta innan brottet begicks, att han fanns som prissatt och varför. Att Karolin var målet var känt inom de inre kretsarna av förövarna. Dock ej offentligt. Varför? Jo, för hur skulle de annara få ut hans pengar, om han dog? Nu är hela resterande del av hans familj under hot. Och om han inte betalar förvånar det mig inte om det är fler som trillar av pinnen. Han vet vem han har skuld till, var varnad och tog det inte på allvar. Korkat och indirekt offrade han sin fru. Hur involverad Karolin är kan jag inte svara på. Men rent generellt vet kvinnorna mer än vad som sägs. Om än inte alla detaljer. Kvinnorna behövs för att städa undan brotten. Och gissningsvis hade hon koll på att han inte lämnat den världen men hade kanske hopp om att så skulle ske. Av säkerhetsskäl nämner jag inte vilket gäng eller hur jag fått veta.

Intressant men en sak verkar underligt..om Karolin var målet varför jagade och sköt dom efter N först?
Och varför skulle dom tro att han hade pengarna på sig?
Lite många frågetecken...
Senast redigerad av Fatsandbuts 2019-09-21 kl. 11:05. Anledning: ..
Citera
2019-09-21, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraMassaBullshit
Det stämmer inte alls vad du skriver.
Citera
2019-09-21, 11:11
Medlem
Här en annan skjutning från övervakningskamera där barn, mor och man beskjuts
Ser ut att kunna vara i Malmö, typ Möllan,Rosengård
https://www.youtube.com/watch?v=URSJI4bAs80
Citera
2019-09-21, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Inom kort för dom är väll typ 1-2 år???
Nä, så realistiska är dom inte! Snarare ett bevis på deras naivitet och inkompetens samt oförmåga att inse att kriminaliteten ligger steget före hela tiden!
Citera
2019-09-21, 15:47
Medlem
CompleteControls avatar
Hur länge ska "23-åringen" sitta häktad? Hittar inte när det är dags för omförhandling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in