2019-09-22, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
1.Alla som följt tråden vet att LW blev våldsamt mördad bakom planket.
➡➡2. Det har åtskilliga gånger postats om "rysningar och kalla kårar"om vad en sån person är kapabel till. .
➡➡3. Många gånger har skrivits att mördaren inte skyr några medel och saknar samvete.

Ett mönster hos dig är att du tuggar om gamla uppgifter och postar dom dubbeltydigt i avsikt att ge intryck att du har en särskild insikt med "Personliga " kontakter i utredningen.

Tycker du att jag har fel kan du enkelt skingra dimmorna genom att vara vänlig att svara på en enkel fråga.

Om din text inte avser ett mer allmänt tyckande eller din personliga åsikt så svara på om du Jokermannen personligen träffat "din" Person som sett Lenas brutalt sönderslagna kropp innan RMV forslade bort den? Ja eller nej?.
1. JA?
2. NEJ?

Sett enligt de markerade pilarna➡➡ inom din citat-ruta här ovan sett, återigen förvränger du det som jag tidigare har framfört inom mina tidigare skrivna inlägg.

2: ) Citat: "Det har åtskilliga gånger postats om "rysningar" och "kalla kårar"

Till observandum, det är faktiskt första gången som jag framfört dessa orden, det vill säga, "rysningar" samt "kalla kårar" ... därför har du brukat dig av en osannfärdighet.

3: ) Citat: "Många gånger har skrivits att mördaren inte "skyr några medel" och "saknar samvete .... ditt påpekande är som ovan helt och hållet osannfärdigt.

👤 Jag har vid ett flertalet tillfällen träffat och även därtill samtalat med två oberoende personer av varandra och [vilka]... som kände Lena Wesström mycket väl, varav speciellt den ena personen som just Lena Wesström hade anförtrott sig till på djupet åt. Denna ifrågavarande, har i förtroende berättat för mig väldigt mycket beträffande Lena Wesström, vilken jag i min tur har valt att fullständigt förlita mig till, detta beror också på att jag har komparerat vad jag själv tidigare kände till om Lena Wesström med vad vederbörande berättat för mig. Jag har av bägge individerna blivit bemött på ett otroligt människovänligt sätt, vilket jag i min tur har givit dem min stora tacksamhet för. Bägge personerna känner också till att jag själv kände Lena Wesström som en vän.

👤 Slutligen sagt, så står det inom mitt eget personliga intresse att få detta mordet uppklarat och att rätt Gärningsperson kommer att kunna åtalas med mycket kännbara påföljder för den hänsynslösa och brutala dödsmisshandeln som vederbörande brukade mot sitt offer under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018, och den egentliga grymheten från Gärningspersonen's sida som såg till genom sitt Módus Operándi, att tre barn förlorade sin mamma för all framtid, jag vet att du @Snor-Johan tycker att detta skrivna är rent dravel, men det är just sådan, som verkligheten är och då var, och jag tror att du verkligen vill förneka detta som ett faktum.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-22, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det kan väl vara någon som redan tidigare fått i uppdrag att spionera för hans räkning (t.ex. kolla vad HD hade för sig på sina cacheresor), eller funnit det nödvändigt att gå hans ärenden nu när han sitter i häktet?

Att läsa SD:s loggtexter är att få en liten inblick i en äkta psykopats impulsiva och egoistiska värld.

Stämmer SD in på alla dessa punkter? Jag kommer inte in på hans geologg, har bara läst länkar som ni andra lagt upp, och han är då ingen mjuk/ödmjuk person vad jag kunnat se, tvärtom kaxig, okänslig och svårtolkad, (min uppfattning och då har jag nog inte sett allt där)
I så fall (om detta stämmer in på SD) undrar jag verkligen om han kan ha fler kriminella brott på sitt samvete och kanske kommit undan med det? Eller är det vanligt att en psykopat sköter sig så många år och gör sin kriminella debut vid 45-års ålder?
Citera
2019-09-22, 01:00
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Stämmer SD in på alla dessa punkter? Jag kommer inte in på hans geologg, har bara läst länkar som ni andra lagt upp, och han är då ingen mjuk/ödmjuk person vad jag kunnat se, tvärtom kaxig, okänslig och svårtolkad, (min uppfattning och då har jag nog inte sett allt där)
I så fall (om detta stämmer in på SD) undrar jag verkligen om han kan ha fler kriminella brott på sitt samvete och kanske kommit undan med det? Eller är det vanligt att en psykopat sköter sig så många år och gör sin kriminella debut vid 45-års ålder?
Du tar upp något intressant här; en person med psykopatiska drag, mer eller mindre utpräglade, kan avhålla sig från grövre brott livet ut. Men kan också debutera i brott vid sen ålder.
Han verkar vara extremt manipulativ till sin natur och är dessutom slug, så vem vet om han kan ha begått kriminella handlingar tidigare som han har lyckats komma undan med.
Nu är han i och för sig ännu inte dömd för mordet på LW, men det finns mera som talar för att han har bragt sin vän om livet än att han inte har gjort det.
Citera
2019-09-22, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
SD är ingen mördare, HD samt JG har inget med detta mordet att göra.

Detta är alla (SD, HD samt JG) helt vanliga människor, precis som både du och jag och alla andra, detta är ta mig faan inga mördare någon av dom, endast i er trådskribenters sjuka fantasier och önskedrömmar.

När polisen får fingrarna ur baken och ser till att ta sitt sunda förnuft till fånga och då beger sig till Örebros knark och pundarkvarter, så är åtminstone jag säker på att dom kommer att hitta sina Gärningsmän, och jag kan garantera er alla att inte heter dom varken St*f*n eller J*rry i sina förnamn, det är då ett som är säkert i alla fall, åtminstone från min och EGTs sida sett.

2019-01-31...postat av JokerMannen

Ja då lät det lite annorlunda... DÅ var varken HD SD och JG inte misstänkta öht...inte från JokerMannens och EnGodTanke sida sett.

Ja du JokerMannen...inte är du särskilt insatt va? Snarare utsatt och insyltad eller vill du förklara dig och vara uppriktig?
Vad farao är detta? Hit och dit och fram och tillbaka..glad jag tittade tillbaka i tråden! 😤
Citera
2019-09-22, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Du tar upp något intressant här; en person med psykopatiska drag, mer eller mindre utpräglade, kan avhålla sig från grövre brott livet ut. Men kan också debutera i brott vid sen ålder.
Han verkar vara extremt manipulativ till sin natur och är dessutom slug, så vem vet om han kan ha begått kriminella handlingar tidigare som han har lyckats komma undan med.
Nu är han i och för sig ännu inte dömd för mordet på LW, men det finns mera som talar för att han har bragt sin vän om livet än att han inte har gjort det.

Är du säker på att en psykopat kan avhålla sig från brott hela sitt liv?
Hur lyckas de med det?
Citera
2019-09-22, 01:08
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, jag har aldrig heller släppt det .......

Låter väldigt orimligt eftersom Lenas barn fyllde år dagen efter. Så självklart skulle hon blivit saknad då födelsedagsbarnet visste att mamman skulle vara hemma.
Citera
2019-09-22, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Var vänlig och ställ den frågan direkt till den gode och kloke EGT, jag är säker på att jag som person saknar väldigt mycket av den intelligensen som EGT besitter inom detta fallet och därför rekommenderar jag dig att du ställer frågan direkt till hen, och jag är säker på att hen kan svara dig efter hens bästa förmåga gällande dessa två pundare, men som sagt vad, jag tror väldigt mycket på EGT i detta fallet att hen faktiskt är den person som lyckats med att komma närmast den egentliga sanningen i detta fallet. Jag tror som EGT, att två pundare kom förbi LW:s bostad på kvällen lite (snetända och narkotikapåverkade) för att sno LWs cyklar och då hon upptäckte detta blev hon mycket arg och sprang efter cykelpundartjuvarna, och sedan gick det som det gick.

Lovordar EGT igen då...varför?
Citera
2019-09-22, 01:11
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Är du säker på att en psykopat kan avhålla sig från brott hela sitt liv?
Hur lyckas de med det?
De lär sig tidigt spelets regler. Att iaktta samspel och känslouttryck kan ge fördelar och framgång för den som kan uppbåda tillräckligt med självkontroll.
Citera
2019-09-22, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
De lär sig tidigt spelets regler. Att iaktta samspel och känslouttryck kan ge fördelar och framgång för den som kan uppbåda tillräckligt med självkontroll.
Jo men det är karaktäristiskt att en psykopat redan som barn visar tidiga tecken på att tex skada djur, att de tidigt förekommer i belastningsregistren osv.
Varför finns då SD inte med sen tidigare i brottsregistret? Har han bara haft tur och klarat sig?
Citera
2019-09-22, 01:40
Medlem
Citat:
Lovordar EGT igen då...varför?

Därför att @EGT inom sina tidigare skrivna inlägg försökt att rikta all uppmärksamhet mot dessa så kallade "pundare" istället för SD👤

Vi vet alla mycket väl att SD👤 idag sitter häktad på den högre misstankegraden, och att SD👤 tidigare endast var skäligen misstänkt för att att i svunnen tid ha bragt Lena Wesström om livet, vi vet också att det är mycket troligt att även ifrågavarande's före detta maka HD👤 är djupt insyltad i detta.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-22, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ledsen att göra dig besviken men man kan inte dra slutsatsen att SD är psykopat endast baserat på hans skrivna texter och att han är misstänkt för mord. Det är en absolut omöjlighet, inte ens utbildade experter inom psykiatri och psykologi kan lyckas med den bedriften.

Men om du verkligen är psykolog så vet du exakt om beskrivningarna i tråden kan tyda på psykopati, och då kan du avgöra om DU tycker att han har psykopatiska drag, utan att för den skull sätta en diagnosetikett på honom.
Och då tilläggas att vi vet inte om uppgifterna om SD karaktär ens stämmer ned verkligheten, men OM vi ändå utgår från att uppgifterna stämmer...håller du med om att SD har psykopatiska drag då?
Annars undrar jag varför du ens svarade, om du bara kanske vill skydda/hjälpa honom?
Citera
2019-09-22, 01:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jo men det är karaktäristiskt att en psykopat redan som barn visar tidiga tecken på att tex skada djur, att de tidigt förekommer i belastningsregistren osv.
Varför finns då SD inte med sen tidigare i brottsregistret? Har han bara haft tur och klarat sig?

Precis och därför måste man kartlägga pch utreda en persons barndom innan man kan sätta en diagnos som psykopati. Det är skrattretande att en del tror att man kan bedöma att SD är psykopat endast efter vad han skriver som vuxen och att han är misstänkt för mord vid 45 års ålder.

Mycket klokt och förnuftigt av dig att inte svälja psykopati teorierna med hull och hår som en del tycks göra 😊.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in