2019-01-31, 11:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Jag uppskattar ditt ”normala och försiktiga” tonläge och att du gör tydligt vad du anser i skuldfrågan. Jag uppskattar överhuvudtaget att du nu verkar delta som dig själv i tråden. Jag ber också om ursäkt för att ha valt ett uttryck som speglade en viss irritation från min sida. Svamla är ju ett värderande uttryck.

Nej, jag tror inte att detta kommer att övergå i ett spaningsmord. Jag tror att fallet är polisiärt uppklarat, men att det sannolikt inte kommer att vara möjligt att bevisa hur det gick till. Om det leder till fällande dom kommer det nog i så fall vara med hjälp av en kedja av indicier.

HD och JG tror jag inte alls är inblandade, inte heller någon kombination av andra geocache-konspiratörer. Möjligen kan någon mer vara inblandad genom att undanhålla bevis eller att fara med osanning, men jag tror inte ens det.

Tyvärr känner jag inget stort förtroende för hur utredningen har skötts. Jag har själv lämnat bidrag till utredningen och de kontakter jag har haft då har inte ingett förtroende.

Det sista du skriver gör mig ledsen att höra.
Nu vet jag inte hur du lämnat dina uppgifter, om det varit till 114 14 eller om du lämnat dom på annat sätt.

Om det är på annat sätt du lämnat dina uppgifter blir man mycket oroad. Det är allvarligt.

Håller med dig om din tro om att HD och JG inte är inblandade och att det inte är någon geocahing- konspriation som ligger till grund för brottet.

Som du säger, kan det vara någon som är nära gm, som kanske anar något eller känner att något inte stämmer och vill skydda h*n. Kanske för att man är osäker eller för att man inte vill förstöra något i h*ns liv eller sitt eget.
Citera
2019-01-31, 11:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Var vänlig och ställ den frågan direkt till den gode och kloke EGT, jag är säker på att jag som person saknar väldigt mycket av den intelligensen som EGT besitter inom detta fallet och därför rekommenderar jag dig att du ställer frågan direkt till hen, och jag är säker på att hen kan svara dig efter hens bästa förmåga gällande dessa två pundare, men som sagt vad, jag tror väldigt mycket på EGT i detta fallet att hen faktiskt är den person som lyckats med att komma närmast den egentliga sanningen i detta fallet. Jag tror som EGT, att två pundare kom förbi LW:s bostad på kvällen lite (snetända och narkotikapåverkade) för att sno LWs cyklar och då hon upptäckte detta blev hon mycket arg och sprang efter cykelpundartjuvarna, och sedan gick det som det gick.

?????

Jag måste säga att detta påminner faktiskt om det jag "utsattes" för.
Nu menar jag inte alls på något sätt att det var du. Det tror jag inte.

Men det finns saker som påminner om det. Det känns obehagligt.

Det är helt enkelt lika underligt (som mycket annat i den här tråden) att du skriver som en helt annan människa.

Tidigare har du inte heller skrivit vad du trott, utan lagt fram allt som gåtor.

Nu plötsligt slänger du fram en teori som inte verkar hålla i sömmarna någonstans. Från detaljrika frågor om smycken och dörrar på glänt, till pang, pannkaka...pundare.

VAD är det som tyder på två pundare??????
Senast redigerad av notknapparen 2019-01-31 kl. 11:40.
Citera
2019-01-31, 11:38
Medlem
Citat:
Måndagen den 14 Maj år 2018 och på sen-natten förberedde tre-barns-mamman ett antalet födelsedags-presenter till sin yngste sons' bemärkelsedag då hon plötsligt avbröt sitt fortsatt göromål med förberedelserna till sin yngste sons' bemärkelsedag den 15 Maj år 2018 , detta tillfället hade någon redan inväntat för att då kunna bringa sitt utvalda offer om livet.

Fråga: Var mordet planerat av en person i förväg , och där sedan personen väntade in exakt rätt tillfället för att bringa sitt utvalda offer om livet ?

Svar: Enligt mig var mordet planerat av annan person.

Mvh/ "JokerMannen"

Obs ! Det finns kraftfulla omständigheter som lutar åt att mordet var planerat i förväg.

Den 25/1 skrev du ovanstående inlägg, där du bland annat uttalar
dig om att mordet var planerat i förväg.

Idag 31/1, har du helt och hållet ändrat ståndpunkt till att två pundare
"råkade komma förbi". Pundare/missbrukare brukar oftast inte planera
sina stölder, utan bristen på narkotika är för det mesta orsaken till stölder
av allehanda föremål och föregås oftast inte av någon längre tids
planering.

Som andra skribenter noterat, så skriver du idag helt normalt och
med ett helt annat skrivsätt. Man kan ju ställa sig frågan vad som
föranleder detta, om det ev är flera skribenter bakom detta konto.
Kan du delge tråden vad som fått dig att flytta fokus till dessa
två pundare, har du delgivits viss information senaste dagarna som
orsakat detta?

Citat:
Kanske EGT ändå var rätt ute ifrån första början då hen talade om två pundare som kom förbi LW och skulle sno cyklarna och så upptäckte LW detta genom fönstret och sprang efter dom ? Ju mer jag tänker på det här med EGTs påpekande som hen gjort, ju mer tror jag att det kan ha varit så ?
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-01-31 kl. 11:45.
Citera
2019-01-31, 11:38
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Jag tror inte för en sekund att SD är någon mördare, jag tror att SD i själva verket är en mycket god och snäll människa, även om SD och LW smågnabbats lite med varandra lite då och då om små saker, ja, som folk i allmänhet brukar att göra, så tror jag att SD är en mycket god och snäll människa i sjävla verket. Han har ett fint hus, han har en fin bil, han har ett mycket bra arbete och är dessutom mycket omtyckt på sin arbetsplats, SD är för närvarande Örebros absolut skickligaste Geocachare, SD är extremt duktigt inom tekniken, SD har två välskapta barn och han har HD som trotts lite otrohet, ändå fortfarande älskar honom väldigt mycket , nej en sådan människa som SD är absolut ingen mördare. Jag tror mycket starkt på EGTs påpekande om de två pundarna som kom förbi LWs bostad på kvällen (lite halvt snetända) och skulle sno LWs cyklar och sedan gick det som det gick.

-Bästa JokerMannen"!

"Din väg har många stigar"...!? -Varför denna rockad helt plötsligt?
För övrigt har du med dina inlägg "satt griller" i huvudet på mig m.fl som jag nu måste ifrågasätta då min "radar" ger utslag.

-Har du fått kännedom om att SD skall avskrivas som misstänkt?
-Är ni två bakom fl... nicket?
-Efter ditt inlägg (som nu raderats) där du skriver: ursinnigt våld samt med sparkar o slag i tidsintervall refererar du till rättsläkare (vilket jag efterfrågade för att utröna "kraftigt våld mot överkroppen, för en GM-profil) med löfte(n) om att åk med "ny" info.
-Dessa löften kan vi bortse ifrån då du antagit en "ny" ståndpunkt, samt att den sociala statusen skulle utesluta en mördare? (vad har det med GP att skaffa)???

Ser fram emot svar.
Senast redigerad av Enorm 2019-01-31 kl. 12:00.
Citera
2019-01-31, 11:41
Medlem
Är det inte så nu igen, att så fort HD börjar diskuteras, så ändrar tråden karaktär. Först en mängd trådar och uppmuntran till att gräva i ev förlorade örhängen, tider, spekulationer kring dörrens vara eller inte vara - till att nu helt ändrat inriktning till pundare (igen)? Även stort försvar av både MGM som hyllningar till vissa trådskrivare.
JG skulle synas e x t r a noga till att bli helt bortförd ur misstankar.
Nä nu kollrar det i leden. Var uppmärksamma ni goda och seriösa tråddetektiver.

Och var har EGT, SJ och SH tagit vägen? Jobbas det i skift med andra trådskrivare (*ironi) ?
Mest saknar en ju dock MV för att nämna en.
Citera
2019-01-31, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Ber så mycket om ursäkt, har redigerat inlägget till de
uppgifter åklagare Åsa Hiding gått ut i media med -
kraftigt våld mot kroppen.

https://www.metro.se/artikel/nya-uppgifter-lena-wesstr%C3%B6m-d%C3%B6dades-med-kraftigt-v%C3%A5ld

Jag har ju själv vid flera tillfällen låtit mig påpeka att ursinnigt och kraftig våld hade brukats av Gärningsmännen?eller Gärningsmannen? men jag är nu mera säker på att åklagaren har fått detta om bakfoten och att det inte stämmer med det som åklagaren tidigare sagt.
Detta sagt med anledning av, att när jag under gårdagen skrev om detta Per Gravis Violentiam, det vill säga, Genom grovt våld, så fick jag en varning av Moderatorn Blomvattnare för brott mot regeln OffToppic trams 0.03, detta inkluderade också då att jag lät påpeka att jag hade kännedom om vad som fanns skrivet gällande LW:s dödsorsak, samt därtill att jag angav tidsramar som ungefärligen hade med mordet att göra. Vad jag vill få sagt är att om Moderatorn bedömde det som strängt taget OffToppic Trams, så måste det ju förhålla sig på det viset att Moderatorn å det bestämdaste ansåg att det inte var sant, och jag litar fullkomligt på Moderatorn Blomvattnare i detta fallet att hen har en mycket god insikt i detta fallet, och just av den anledningen tror jag att åklagaren ÅH har målat upp en bild som egentligen inte finns och det kanske även gäller tiderna kring mordet, det vet jag ingenting om. Det kan ju faktiskt förhålla sig så, att under de 5 dagar LW låg bakom bullerplanket, så hade olika djur ätit på hennes kropp och detta ansåg då både rättsläkarna och åklagaren ÅH, att det måste ha handlat om ursinnigt och grovt våld mot kvinnans kropp. Personligen tror jag inte på detta längre, jag tror att både rättsläkare och åklagaren ÅH helt enkelt gjort en missbedömning i detta fallet.
Citera
2019-01-31, 12:03
Medlem
Citat:
Det skulle vara intressant att få veta vad du bygger ditt omdöme om MGM på. Lena berättade en hel del om honom och om deras relation för mig. Hon berättade förvisso även positiva saker om honom, men det var inte de sakerna som gjorde intryck på mig. Det där ”smågnabbandet” var regelrätt våld och övergrepp av olika slag.

Inte särskilt hedervärt i mina ögon. ”God och snäll” ligger inte särskilt nära till hands om du frågar mig.

SD är ingen mördare, HD samt JG har inget med detta mordet att göra.

Detta är alla (SD, HD samt JG) helt vanliga människor, precis som både du och jag och alla andra, detta är ta mig faan inga mördare någon av dom, endast i er trådskribenters sjuka fantasier och önskedrömmar.

När polisen får fingrarna ur baken och ser till att ta sitt sunda förnuft till fånga och då beger sig till Örebros knark och pundarkvarter, så är åtminstone jag säker på att dom kommer att hitta sina Gärningsmän, och jag kan garantera er alla att inte heter dom varken St*f*n eller J*rry i sina förnamn, det är då ett som är säkert i alla fall, åtminstone från min och EGTs sida sett.
Citera
2019-01-31, 12:05
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Det är bara att lära sig inse fakta som sådan är, att SD är absolut inte den personen som mördade LW, det är bara hörsägen och gammalt unket stinkande byskvaller som åklagaren ÅH har ätit upp med hull och hår, folk här i tråden insinuerar för glatta livet och är fast förankrade i sina önskedrömmar om att den nu stackars felaktigt utpekade SD var den som mördade LW, ytterst sorgligt, men tyvärr sant. Jag tror heller inte för ögonblicket att varken HD eller JG har med detta att göra, nä som sagt vad, den egentlig sanningen finns nog med största säkerhet att söka inom Örebros Knark och Pundarkvarter, där tror jag brottslingarna finns att inhämta för polisen, men polisen tycks för närvarande inte klara av att kunna tänka längre än deras näsor räcker.

Varför stora bokstäver? Är du ursprungligen från USA eller UK, tro?

Och till trådens ämne. Inte skulle två pundare kunna döda någon utan att det finns ett enda spår. Det är väl mer än självklart. Allt tyder ju dessutom på att brottsplatsen är städad och/eller sanerad på spår i efterhand. Med all säkerhet inget två pundare skulle pyssla med utan att misslyckas eller bli upptäckta.

Heller inget tecken på den typen av bråk eller försvunna cyklar. Dessutom verkar Lena ha pratat med en man på vägen till FP/BP. Hade det varit bråk med pundare, så hade det givetvis uppfattats så.

Nej, jag är övertygad om att MGM är GM och att JG och HD kan vara inblandade på något sätt och nu försöker kanske dessa eller närstående sprida desinformation i tråden. Det är vad jag TROR...
Citera
2019-01-31, 12:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag har ju själv vid flera tillfällen låtit mig påpeka att ursinnigt och kraftig våld hade brukats av Gärningsmännen?eller Gärningsmannen? men jag är nu mera säker på att åklagaren har fått detta om bakfoten och att det inte stämmer med det som åklagaren tidigare sagt.
Detta sagt med anledning av, att när jag under gårdagen skrev om detta Per Gravis Violentiam, det vill säga, Genom grovt våld,[...]

[...]och just av den anledningen tror jag att åklagaren ÅH har målat upp en bild som egentligen inte finns och det kanske även gäller tiderna kring mordet, det vet jag ingenting om. Det kan ju faktiskt förhålla sig så, att under de 5 dagar LW låg bakom bullerplanket, så hade olika djur ätit på hennes kropp och detta ansåg då både rättsläkarna och åklagaren ÅH, att det måste ha handlat om ursinnigt och grovt våld mot kvinnans kropp. Personligen tror jag inte på detta längre, jag tror att både rättsläkare och åklagaren ÅH helt enkelt gjort en missbedömning i detta fallet.

Jag kan bara säga att jag inte tror på något av det du säger i detta inlägg.
(Har tagit bort ett stort stycke i ditt inlägg).

Inget.

Jag vet inte vad jag ska tro om något längre i denna tråd. Skumt är bara förnamnet.

Som tur är finns det flera konton i tråden som jag känner tillit till sedan tidigare.

Tillägg:

Kanske bra om vi inte fastnar i detta "mysterium"mer så att tråden kan gå vidare i sina spekulationer, även om det nu är tunt med ny information.
Senast redigerad av notknapparen 2019-01-31 kl. 12:25.
Citera
2019-01-31, 12:29
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Det skulle vara intressant att få veta vad du bygger ditt omdöme om MGM på. Lena berättade en hel del om honom och om deras relation för mig. Hon berättade förvisso även positiva saker om honom, men det var inte de sakerna som gjorde intryck på mig. Det där ”smågnabbandet” var regelrätt våld och övergrepp av olika slag.

Inte särskilt hedervärt i mina ögon. ”God och snäll” ligger inte särskilt nära till hands om du frågar mig.

Kan du utveckla det som LW har berättat för dig?

Din erfarenhet av utredningen oroar mig. Det har sjabblats tillräckligt i det här fallet.
Jag har hela tiden haft hopp om att mordet på Lena ska klaras upp, men tiden går och även mitt hopp har dalat...
Citera
2019-01-31, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad har fina hus, fina bilar, välskapta barn och bra jobb med det här att göra?
Man önskar att det var så lätt att man kunde utesluta alla som har bra jobb och har en fin bil som misstänkta för brott. Det finns hemska människor inom alla samhällsklasser som kan begå mycket hemska brott. Det går inte att se på utsidan. Att du är smart är heller ingen indikator.

Jag blir lite förvånad av din totala förvandling av skepnad.

Nu är det pundare som har begått detta brott?

Var det inte du som bara för något dygn sedan sa att JG skulle synas noga i sömmarna? Att du visste att han hade ett ess i rockärmen här?

Jag kan absolut minnas åt pepparn (hittar inte inlägget) här, men tycker att jag sett att du trodde att brottet skulle klaras upp. Kan ha blandat ihop dig med någon annan.

Varför i hela fridens namn skulle SD ödelägga hela sitt liv på 10 minuter som han tidigare kämpat för att bygga upp under så många, många års tid, och på ett sådant sätt beröva sig själv sin egen frihet för något totalt meningslöst, som att bringa livet av en annan person ?

till exempel: Att få sitta inlåst bland kriminella galningar bakom fängelsemurar under resten av sitt liv, nej, "Steffe" skulle aldrig komma på något så idiotiskt, som att ta livet av en annan människa, han älskar naturen och sina vänner och även sin lilla HD samt sina barn. någon mördare är han då inte.

Ära vare Gud i höjd sa pundarna som fick syn på två cyklar utanför LW:s bostad, när dom plötsligt snetände, och sedan gick det som det gick
Citera
2019-01-31, 12:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Jag drar mig till minnes att tråden har varit inne på det som hastigast tidigare. Men så fort tråden tidigare har varit inne på temat HD så har det blivit rätt stökigt härinne och så har HD tappats bort i förskingringen. Bl a har andra konstaterat att hennes pappa geocachar rätt flitigt också varpå han kan ha varit behjälplig med att röja undan saker under någon tur. Det vore intressant att få bekräftat om det är HDs föräldrars stuga som varit genomsökt eller ej.

HDs föräldrar verkar väldigt måna om HD och det är ju inget annat än fullt naturligt och klokt. Men frågan är ju hur långt de/han skulle gå för att skydda sin dotter om han såg LW som ett hot mot hennes lycka och som anledningen till att hon farit illa?

Skulle han sansa sig och se SDs skuld också i det hela och råda sin dotter att hon är värd mer än en långvarigt otrogen man och skilja sig från honom? Eller skulle han sätta sin långvarigt otrogne svärson på piedestal och ge all skuld på den andra kvinnan och uppmuntra makarna D att rikta all ilska mot henne och sedan vara dem behjälplig att bli av med henne? Rent spontant så tror jag inte att han är inblandad. Men han kan ju ha gett någon ett ej stämmande alibi av ren familjekärlek?

Sedan tycks jag minnas att Sh.Holmes berättat i tråden att JG främst var vän med HD (rätta mig om jag minns fel!) och delvis därav dömde LW så hårt. Kan JG ha ställt upp på HD?

Jag tycker också det blir stökigt här inne när HD ska diskuteras närmare. Man kan fråga sig om anledningen är att man försöker skydda henne för att hon är oskyldig eller tvärtom?

Jag tycker mig också minnas att JG skulle varit HDs vän först. Jag trodde initialt att det var tvärtom och blev överraskad, sedan vet vi inte vilken "information" vi fåe här som stämmer.
Ganska vanligt tyvärr att frun och kanske även hennes vänner ibland lägger den största skulden på "den andra kvinnan" när otrohet uppdagas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in