Citat:
Jag uppskattar ditt ”normala och försiktiga” tonläge och att du gör tydligt vad du anser i skuldfrågan. Jag uppskattar överhuvudtaget att du nu verkar delta som dig själv i tråden. Jag ber också om ursäkt för att ha valt ett uttryck som speglade en viss irritation från min sida. Svamla är ju ett värderande uttryck.
Nej, jag tror inte att detta kommer att övergå i ett spaningsmord. Jag tror att fallet är polisiärt uppklarat, men att det sannolikt inte kommer att vara möjligt att bevisa hur det gick till. Om det leder till fällande dom kommer det nog i så fall vara med hjälp av en kedja av indicier.
HD och JG tror jag inte alls är inblandade, inte heller någon kombination av andra geocache-konspiratörer. Möjligen kan någon mer vara inblandad genom att undanhålla bevis eller att fara med osanning, men jag tror inte ens det.
Tyvärr känner jag inget stort förtroende för hur utredningen har skötts. Jag har själv lämnat bidrag till utredningen och de kontakter jag har haft då har inte ingett förtroende.
Nej, jag tror inte att detta kommer att övergå i ett spaningsmord. Jag tror att fallet är polisiärt uppklarat, men att det sannolikt inte kommer att vara möjligt att bevisa hur det gick till. Om det leder till fällande dom kommer det nog i så fall vara med hjälp av en kedja av indicier.
HD och JG tror jag inte alls är inblandade, inte heller någon kombination av andra geocache-konspiratörer. Möjligen kan någon mer vara inblandad genom att undanhålla bevis eller att fara med osanning, men jag tror inte ens det.
Tyvärr känner jag inget stort förtroende för hur utredningen har skötts. Jag har själv lämnat bidrag till utredningen och de kontakter jag har haft då har inte ingett förtroende.
Det sista du skriver gör mig ledsen att höra.
Nu vet jag inte hur du lämnat dina uppgifter, om det varit till 114 14 eller om du lämnat dom på annat sätt.
Jag har själv blivit besviken när jag har ringt 114 14 då det inte bara tagit en enorm tid att komma fram, men också att jag tycker att jag har blivit tråkigt bemött. Detta har gjort att jag numera inte känner att det är meningsfullt att ringa när jag har uppgifter som jag tycker har varit av värde. Kanske polisen är nedtyngda av brott och tycker att det är meningslöst att komma vid mindre brott?
Om det är på annat sätt du lämnat dina uppgifter blir man mycket oroad. Det är allvarligt.
Håller med dig om din tro om att HD och JG inte är inblandade och att det inte är någon geocahing- konspriation som ligger till grund för brottet.
Som du säger, kan det vara någon som är nära gm, som kanske anar något eller känner att något inte stämmer och vill skydda h*n. Kanske för att man är osäker eller för att man inte vill förstöra något i h*ns liv eller sitt eget.