2019-09-21, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ang. det fetade. Visst verkar det konstig att en samma person känner både Blondinbella och KL. Men konstigare saker har hänt. Det kan också vara så att Efternamn08 blev skraj att bli igenkänd? Jag håller med om att tonen kunde vara bättre, men den är inte speciellt annorlunda här, än i andra krim-trådar jag har följt. Är man inte nykomling så borde man tolerera tonen på FB.

Ja är man själv uttalat partisk får man tänka efter lite på hur man lägger fram saker och ting. Man får också tänka på i vilket forum man väljer att berätta. Och om det gynnar ens bekant och vän. På Flashback kan, och ska i viss mån, stämningen vara lite råare än runt fikaborden. Anonymiteten ger ju folk lite extra svängrum.

Jag struntar i de faktiska domarna där KL härjat runt och LOBat av sig och slagit kvinnlig polis på käften mm. Att det är en sargad kvinna både psykiskt och fysiskt som jag är med och diskuterar här råder det inga tvivel om. Den nedåtgående spiral som slutar med misstanke och kvällstidningsintervju samt Flashback-uthängning fascinerar mig. Därför valde jag att regga mig här och börja skriva i tråden.
Försökt ställa relevanta frågor till medlemmar som dragit en lans för KL. I viss mån tycker jag att dessa bekanta skulle tagit hand om henne bättre. Kanske inte köpt allting hon säger.
Jag hoppas att hon är oskyldig. Ändå måste vi få vädra alla våra tankar och åsikter här för ja det är ett väldigt speciellt fall med en advokat och pappa skjuten i anslutning till sitt hem. Givetvis hade han också sina dåliga sidor som alla människor men ingen förtjänar att bli skjuten för att man evtl varit en dålig make eller brottmålsadvokat.
Citera
2019-09-21, 23:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Kontrollfreak? Vill styra och ställa? Litar han inte på att polisen gör sitt jobb?

Kan HOL ha haft skottsäker väst vilket MGM inte hade räknat med? Därför lindriga skador?
Ja man kan ju undra. Det har ju dock inte framkommit att han skulle ha haft det.
Citera
2019-09-21, 23:44
Medlem
Citat:
Kontrollfreak? Vill styra och ställa? Litar han inte på att polisen gör sitt jobb?

Kan HOL ha haft skottsäker väst vilket MGM inte hade räknat med? Därför lindriga skador?

Tror adrenalinet kickade in rätt bra. Då pratar man om skadorna tillåter. Skytten kan skatta sig lycklig att h*n gjorde ett dåligt jobb. H*n sköt sig ju till ett kortare straff mitt i kalabaliken där om detta löser sig.

Så kan h*n skriva boken ’Konsten att skjuta utan att döda’ eller ’Skjut dåligt, helst inte alls’ på kåken sen och fortsätta fundera på vad h*n gjort av sitt liv medans royaltiesen sakta men osäkert ramlar in på kiosk-kontot.
Senast redigerad av Avel 2019-09-21 kl. 23:51.
Citera
2019-09-21, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ang. det fetade. Visst verkar det konstig att en samma person känner både Blondinbella och KL. Men konstigare saker har hänt. Det kan också vara så att Efternamn08 blev skraj att bli igenkänd? Jag håller med om att tonen kunde vara bättre, men den är inte speciellt annorlunda här, än i andra krim-trådar jag har följt. Är man inte nykomling så borde man tolerera tonen på FB.

Ja 08 kände nog det var dags att dra i handbromsen. Att det här fallet väcker känslor är inte konstigt. Klart man vill försvara sin bekant men, precis som du är inne på, väljer man Flashback att göra det på så får man tolerera en del och låta vissa saker passera om man vill fortsätta lägga fram och få seriöst gehör för sin sak.
Citera
2019-09-22, 00:02
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja, polisen arbetar såklart med flera spår eller brett med kartläggande av tänkbara BO som kan ha motiv. I denna tråd blir man ju kallad för troll om man inte stämmer in i 'KL-är skyldig - kören'
Visst kan hon vara skyldig, det kan även ngn missnöjd klient till HOL vara, eller ngn som av annan anledning vill hota/döda HOL, precis som du skriver.
Skytten kan ju, tror jag, inte ha varit ute för att döda, med tanke på utgången

Du har alldeles rätt. Polisen arbetar med många spår men nu arbetar de med KL som huvudspår tillsammans med den misstänkte torpeden och det är rimligt att de utreder de helt.

Eftersom jag tycker att bilden av deras förhållande (och av KL) är så utan nyanser så försökte jag sätta ord på hur jag uppfattat åtminstone något lite i deras värld.

En användare skrev t ex så här om KL, nu citerar jag fritt ur minnet "hon är en skatteparasit, hon har alltid varit det" med det menade då användaren att hon först blev avlönad via skattemedel i sitt arbete och att hon efter det levt på bidrag. Att skriva så om henne är helt okej, då är man inte ett troll, utan då tillför man istället tråden något vilket jag har väldigt svårt att förstå.

Hon har studerat, arbetat och fött barn. Det finns ingen som har något negativt att säga om hur hon skött sina arbetsuppgifter men ändå betraktas hon som en "skatteparasit" när hon utförde sitt arbete i domstolen.

Det spekuleras fritt nu i vilka personlighetsstörningar hon har. Det finns ingen finkänslighet när det gäller att ondgöra sig över henne. Hennes hjärnblödning förnekades först av vissa, andra sa att det var en stor blödning och nu har det landat i "den lille blödningen i hjärnan".

För att fortsätta räkna upp anmärkningsvärda saker så verkar de som arbetat med henne inte ha något ont att säga om henne. Hon har på alla sätt verkat vara en helt normal människa tills det började gå utför 2012.
De som tycker det var fel att KL blev släppt av både TR och HR och talar om djäv kan ju fråga sig varför inte HOL:s advokat åberopade det. Mig veterligen har han inte gjort det, eller är det något jag missat?
Citera
2019-09-22, 00:03
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja är man själv uttalat partisk får man tänka efter lite på hur man lägger fram saker och ting. Man får också tänka på i vilket forum man väljer att berätta. Och om det gynnar ens bekant och vän. På Flashback kan, och ska i viss mån, stämningen vara lite råare än runt fikaborden. Anonymiteten ger ju folk lite extra svängrum.

Jag struntar i de faktiska domarna där KL härjat runt och LOBat av sig och slagit kvinnlig polis på käften mm. Att det är en sargad kvinna både psykiskt och fysiskt som jag är med och diskuterar här råder det inga tvivel om. Den nedåtgående spiral som slutar med misstanke och kvällstidningsintervju samt Flashback-uthängning fascinerar mig. Därför valde jag att regga mig här och börja skriva i tråden.
Försökt ställa relevanta frågor till medlemmar som dragit en lans för KL. I viss mån tycker jag att dessa bekanta skulle tagit hand om henne bättre. Kanske inte köpt allting hon säger.
Jag hoppas att hon är oskyldig. Ändå måste vi få vädra alla våra tankar och åsikter här för ja det är ett väldigt speciellt fall med en advokat och pappa skjuten i anslutning till sitt hem. Givetvis hade han också sina dåliga sidor som alla människor men ingen förtjänar att bli skjuten för att man evtl varit en dålig make eller brottmålsadvokat.

Det fetade, nej, man ska hålla god ton "även" på Flashback! Du har inte en aning om vad läsare och andra användare kanske offrar för att få en stund för att läsa/uppdatera sig/kommentera ett för dem intressant fall. Kanske de får hjälp av hemtjänsten en timme om dagen med datorn och får iväg en kommentar som sedan bemöts med skälsord som troll, kakmonstret, vidrig, idiot etc. etc.

Även en "idiot" kan vara den som sitter med nyckeln, pusselbiten som behövs, men det förstår ju verkligen inte vissa.

Det andra fetade, jag tycker inte att jag fick vädra mina tankar eller åsikter, för alla skälsord som började hagla. Det gjorde ONT, och det är några här nu som jag mist "respekt" för.

Hade jag varit K.L. hade jag stämt en del av er för förtal!

Tack Sherlocksnake för att du försöker att rädda tråden .

Finns det verkligen ingen artikel eller Flashbacktråd om den "förste skytten" som gick in på en polisstation och "erkände" innan???

Vilken polisstation gick han in på, innerstaden eller förort?
Citera
2019-09-22, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiseptember
Högst otroligt att Maria skulle ha flyttat till Lundagatan. Lundagatan kan fungera som ungdomsbostad men ingenting annat i hennes kretsar.

Dessutom rent osannolikt att HOL skulle bo där med henne eftersom han har ett drömhem på mycket bättre adress och två barn som han har ensam vårdnad om.

Enig.
Citera
2019-09-22, 00:04
Medlem
Citat:

Kan knappt tro själv att jag skriver detta, men du kan ha kommit på en viktig detalj som mig veterligen ingen har tagit upp tidigare. En väst kan definitivt förklara en hel del. Att ingen tänkt på det tidigare (inte jag heller) är verkligen förvånande.

Förvänta dig inte att det blir en vana, men för att ha tagit upp tanken på väst förtjänar du ett tack och lite uppskattning.

Om BO bar väst, varför?
Känt sig förföljd? Orolig för hur Karin skulle hantera att domslutet inte blev som hon tänkt sig?
Citera
2019-09-22, 00:18
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Kan knappt tro själv att jag skriver detta, men du kan ha kommit på en viktig detalj som mig veterligen ingen har tagit upp tidigare. En väst kan definitivt förklara en hel del. Att ingen tänkt på det tidigare (inte jag heller) är verkligen förvånande.

Förvänta dig inte att det blir en vana, men för att ha tagit upp tanken på väst förtjänar du ett tack och lite uppskattning.

Om BO bar väst, varför?
Känt sig förföljd? Orolig för hur Karin skulle hantera att domslutet inte blev som hon tänkt sig?

Well, nu glömmer vi gammalt groll och går vidare.

Det är inte direkt jag, det togs upp av annan tidigt i tråden.

Om han hade väst, så förklarar det kanske också hans "tuffhet" med att brottas med GM. Och att det sista skottet var mot huvudet? För att döda.

HOL är ju regeringens "expert" på ekobrott i någon utredning samtidigt som han försvarar riktigt tunga ekobrottslingar. Kanske inte så bra att sitta på dessa 2 stolar samtidigt?

Varför han har väst? Någon klient eller motpart till klient som förlorat mer än K.L. pga HOL? Bara en tanke/spekulation.
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2019-09-22 kl. 00:22. Anledning: tillägg
Citera
2019-09-22, 00:33
Medlem
Citat:
Well, nu glömmer vi gammalt groll och går vidare.

Det är inte direkt jag, det togs upp av annan tidigt i tråden.

Om han hade väst, så förklarar det kanske också hans "tuffhet" med att brottas med GM. Och att det sista skottet var mot huvudet? För att döda.

HOL är ju regeringens "expert" på ekobrott i någon utredning samtidigt som han försvarar riktigt tunga ekobrottslingar. Kanske inte så bra att sitta på dessa 2 stolar samtidigt?

Varför han har väst? Någon klient eller motpart till klient som förlorat mer än K.L. pga HOL? Bara en tanke/spekulation.

Nu blir jag intresserad. Vilken utredning? Vilka tunga ekobrottslingar?

KL är uttjatad. Orkar inte höra mer om henne.
Citera
2019-09-22, 00:39
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nu blir jag intresserad. Vilken utredning? Vilka tunga ekobrottslingar?

KL är uttjatad. Orkar inte höra mer om henne.

Jag har postat länkar tidigare i tråden som jag googlat.

Jag är urkass på teknik, men jag ska försöka att gå igenom mina egna inlägg för att hitta dem igen. Det kan ta tid pga att jag är kass på teknik och/eller om den ev autistiske 4-åringen vaknar.
Citera
2019-09-22, 00:46
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det finns en huvudmisstänkt i fallet som varit inne och vänt hos polisen och som är omskriven och intervjuad av kvällspressen.
Hon blev rikskändis över en natt. Alla undrar vem hon är och varför hon blev misstänkt.

Det dyker upp en medlem i tråden som visar sig vara en nära bekant till huvudpersonen här och folk blir så klart nyfikna.

H*n öser ur sig en massa info om KL, springer på tingsrätten och fotar, sitter i telefonköer till 11414, laddar upp domar, lägger fram teorier, pladdrar på om mejl och sjuksköterskor och gud vet allt. Och bjuder in till träff på golfklubb för en diskussion om fallet irl...

Tonen hos många här kunde vara mycket bättre ja men är någon förvånad att det blir lite yvig stämning med många frågor efter nollåttas sätt att hantera sin relation med KL här i tråden?

Samma person har hävdat att Blondinbella är eskort, pippat med otrogen hotellmagnat, är gravid, ska göra abort, vad som står i sms med hennes bekanta och evtl älskare och massa annan skit som ni får läsa er till själva i den tråden och 08 har redogjort med en nästan skrämmande detaljnivå vad som försiggår i hennes hem.
Personligen såg jag ett mönster efter att ha plöjt de inläggen. Här är väl inte folk lika skvallerkåta på vad som försiggår hemma i kvinnliga bloggares hem som 08 är och då får 08 ta att folk biter tillbaka.
Men igen, sköt det snyggare så skrämmer ni inte bort folk i onödan. Annars sätter jag mina cent på att 08 lämnar pga av att ha blivit genomskådad och det blev för svårt att bemöta. Kan typen.
Tack för ett bra inlägg och startar man med inlägg av kalibern jag citerar här under och inte svarar flera som frågar om det så får man skylla sig själv när man snurrat in sig till slut så det inte finns någon annan utväg än att utgå.
Håller med dig om det fetade i slutet av ditt inlägg. Mina cent är där med.
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Exfrun lejde en torped eftersom hon upptäckte att exmaken fortfarande hade en relation med M*ris Ni*ell som även hon är advokat. Mar*a och Henrik hade en historia medan Henrik var gift.
Flera har frågat om detta, jag själv minst 4 ggr utan svar. Underligt
Citat:
Jag säger bara, rätt åt honom. Han har betett sig förjävligt åt mot exfrun.
Där ser man ju helt klart agendan.
Citat:
Kan lägga ut till alla, men tanken var att dels inte bli spårbar själv och inte heller hänga ut älskarinnan/nya kvinnan i onödan.
WOW inte hänga ut älskarinnan/nya kvinnan Hen har ju inte gjort annat och upprepat namnen till förbannelse och även blandat in den nya kvinnans son
Citat:
Det som fick exfru Lilja att förstå att Henrik fortsatte med älskarinnan som han körde dubbelt med under deras äktenskap var att älskarinnans dotter blev misstänkt för ett brott och Henrik anmälde sig som om ombud för älskarinnans dotter. Dottern Johann*a Nis*ll är misstänkt för att ha trakasserat vänner till exfrun.
Exfrun verkar ha trött att det var Henrik som trakasserade hennes vänner, varav en manlig vän men det visade sig vara älskarinnans vuxna 20 åriga dotter.

Beslutet från tingsrätten i Solna kom förra veckan och det var väl då exfrun blev rasande.
Och där blev dottern helt friad och resten är Karins påståenden om älskarinna. Hur gick det nu med att inte hänga ut namnen?
Citat:
Tror inte bodelningen triggade igång henne. Hon har flera miljoner och dessutom står det i beslutet att Henrik ska ge henne halva bostadens värde så pengar har hon att köpa en egen lägenhet.

Jag tror fortfarande att hon fick psykbryt förra onsdagen när hon såg domen i Solna Tingsrätt att Henrik hade hjälp sin älskarinnans dotter när denne stod misstänkt för att ha stalkat och trakasserat Karins nya pojkvän. Henrik borde ha hållit sig borta från detta men han kanske omedvetet ville ge igen. Man kan undra varför älskarinnans dotter inte kunde låta Karin få träffa en ny man. Det står ju i domen att mailen skickades från Usa och den enda som fanns där vid den tidpunkten var älskarinnans dotter.

Användaren Grisbrottaren anser att den nye mannen trakasserade älskarinnans dotter genom att överklaga ett avslaget kontaktförbud. Men han ville uppenbarligen
att älskarinnans dotter skulle ha ett kontaktförbud och bli lämnad ifred. Så jag anser inte att det är något konstigt att han överklagade avslaget. Det som är konstigt är att Henrik ställde upp med sin firma. Han borde ha hållit sig långt borta från ärendet.
Och så då än en gång om att en advokat från HOL:s firma försvarade någon som var helt oskyldig.
Karins eget verk tror många och nu har Karin flera miljoner...
Citat:
Beslutet

https://minfil.com/yd88k85fn7/Solna_TR_5588-19_Slutligt_beslut_ej_s_rskilt_uppsatt_2019-08-28_pdf

Jag säger inte att det kan vara detta beslut som fick Karin att gå över gränsen men det är vad jag tror.
Här är första länken jag kan hitta som 08 har raderat. Beslutet raderade hen rätt tidigt i tråden och sen försvann allt hen lagt ut tidigt. Nu är allt hen har lagt ut raderat.
Citat:
Han ska enligt Karin ha träffat den nya kvinnan redan under äktenskapet. Nu verkar Henrik ha haft flera kvinnor så det är svårt att förstå hur Karin tänker. Men Karin anser ju att kvinnan som tidigare var Henriks älskarinna förstörde deras äktenskap. Hon ser nog inte sin del i detta.
Nu blev det snårigare för nu är det Karins påstående om älskarinnan och hennes trovärdighet är ju väldigt låg... men samtidigt skriver 08 att Karin inte ser sin egen del i detta
Ska man fatta nåt nu eller?
Citat:
Enligt Karin så ska Henrik haft en älskarinna som också är advokat under äktenskapet. Det känns inte helt orimligt att han haft någon annan när man nu ser hur de haft det.
WHAT? Det svänger snabbt sedan över till att höja upp Karin
Citat:
Maska namnen. Mannen är Karins nya dejt/pojkvön/vän/man och hon är dotter till älskarinnan under äktenskapet och den nya särbon.
Nu nämns Karins nya mans namn första gången av någon och då vill 08 att namnen helt plötsligt ska maskas...
Sen fortsätter det med att HOL är utskriven från sjukhuset, har lejt sin egen skytt, kan börja jobba efter 10 dagar och en massa annat trams.
Citat:
Kan lägga upp alla filer igen, någon verkar abuseanmäla dom eftersom de tas ner hela tiden
När flera ifrågasätter varför filerna inte går att öppna så har någon abuseanmält dom.
NU vet vi att hen raderade dom själva.
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja det är väl du själv med din agenda som ser till att dom försvinner, för det är väldigt svårt att få bort filer som är upplagda från minfil.
Men den som har lagt upp dom kan säkert lyckas...

Missade du biten... Din trovärdighet är NOLL!
Du har fortfarande inte svarat på det om torpeden
Mitt svar på abuseanmälan var detta och då frågade jag ännu en gång efter svar på första inlägget om att Karin hade lejt en torped... inget svar...
Snurrigt värre... och insnurrad och utgick...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in