Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Det finns en huvudmisstänkt i fallet som varit inne och vänt hos polisen och som är omskriven och intervjuad av kvällspressen.
Hon blev rikskändis över en natt. Alla undrar vem hon är och varför hon blev misstänkt.
Det dyker upp en medlem i tråden som visar sig vara en nära bekant till huvudpersonen här och folk blir så klart nyfikna.
H*n öser ur sig en massa info om KL, springer på tingsrätten och fotar, sitter i telefonköer till 11414, laddar upp domar, lägger fram teorier, pladdrar på om mejl och sjuksköterskor och gud vet allt. Och bjuder in till träff på golfklubb för en diskussion om fallet irl...
Tonen hos många här kunde vara mycket bättre ja men är någon förvånad att det blir lite yvig stämning med många frågor efter nollåttas sätt att hantera sin relation med KL här i tråden?
Samma person har hävdat att Blondinbella är eskort, pippat med otrogen hotellmagnat, är gravid, ska göra abort, vad som står i sms med hennes bekanta och evtl älskare och massa annan skit som ni får läsa er till själva i den tråden och 08 har redogjort med en nästan skrämmande detaljnivå vad som försiggår i hennes hem.
Personligen såg jag ett mönster efter att ha plöjt de inläggen. Här är väl inte folk lika skvallerkåta på vad som försiggår hemma i kvinnliga bloggares hem som 08 är och då får 08 ta att folk biter tillbaka.
Men igen, sköt det snyggare så skrämmer ni inte bort folk i onödan. Annars sätter jag mina cent på att 08 lämnar pga av att ha blivit genomskådad och det blev för svårt att bemöta. Kan typen.
Tack för ett bra inlägg och startar man med inlägg av kalibern jag citerar här under och inte svarar flera som frågar om det så får man skylla sig själv när man snurrat in sig till slut så det inte finns någon annan utväg än att utgå.
Håller med dig om det fetade i slutet av ditt inlägg. Mina cent är där med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
Exfrun lejde en torped eftersom hon upptäckte att exmaken fortfarande hade en relation med M*ris Ni*ell som även hon är advokat. Mar*a och Henrik hade en historia medan Henrik var gift.
Flera har frågat om detta, jag själv minst 4 ggr utan svar. Underligt
Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
Jag säger bara, rätt åt honom. Han har betett sig förjävligt åt mot exfrun.
Där ser man ju helt klart agendan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
Kan lägga ut till alla, men tanken var att dels inte bli spårbar själv och inte heller hänga ut älskarinnan/nya kvinnan i onödan.
WOW inte hänga ut älskarinnan/nya kvinnan

Hen har ju inte gjort annat och upprepat namnen till förbannelse och även blandat in den nya kvinnans son
Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
Det som fick exfru Lilja att förstå att Henrik fortsatte med älskarinnan som han körde dubbelt med under deras äktenskap var att älskarinnans dotter blev misstänkt för ett brott och Henrik anmälde sig som om ombud för älskarinnans dotter. Dottern Johann*a Nis*ll är misstänkt för att ha trakasserat vänner till exfrun.
Exfrun verkar ha trött att det var Henrik som trakasserade hennes vänner, varav en manlig vän men det visade sig vara älskarinnans vuxna 20 åriga dotter.
Beslutet från tingsrätten i Solna kom förra veckan och det var väl då exfrun blev rasande.
Och där blev dottern helt friad och resten är Karins påståenden om älskarinna. Hur gick det nu med att inte hänga ut namnen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
Tror inte bodelningen triggade igång henne. Hon har flera miljoner och dessutom står det i beslutet att Henrik ska ge henne halva bostadens värde så pengar har hon att köpa en egen lägenhet.
Jag tror fortfarande att hon fick psykbryt förra onsdagen när hon såg domen i Solna Tingsrätt att Henrik hade hjälp sin älskarinnans dotter när denne stod misstänkt för att ha stalkat och trakasserat Karins nya pojkvän. Henrik borde ha hållit sig borta från detta men han kanske omedvetet ville ge igen. Man kan undra varför älskarinnans dotter inte kunde låta Karin få träffa en ny man. Det står ju i domen att mailen skickades från Usa och den enda som fanns där vid den tidpunkten var älskarinnans dotter.
Användaren Grisbrottaren anser att den nye mannen trakasserade älskarinnans dotter genom att överklaga ett avslaget kontaktförbud. Men han ville uppenbarligen
att älskarinnans dotter skulle ha ett kontaktförbud och bli lämnad ifred. Så jag anser inte att det är något konstigt att han överklagade avslaget. Det som är konstigt är att Henrik ställde upp med sin firma. Han borde ha hållit sig långt borta från ärendet.
Och så då än en gång om att en advokat från HOL:s firma försvarade någon som var helt oskyldig.
Karins eget verk tror många och nu har Karin flera miljoner...
Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
Beslutet
https://minfil.com/yd88k85fn7/Solna_TR_5588-19_Slutligt_beslut_ej_s_rskilt_uppsatt_2019-08-28_pdf
Jag säger inte att det kan vara detta beslut som fick Karin att gå över gränsen men det är vad jag tror.
Här är första länken jag kan hitta som 08 har raderat. Beslutet raderade hen rätt tidigt i tråden och sen försvann allt hen lagt ut tidigt. Nu är allt hen har lagt ut raderat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
Han ska enligt Karin ha träffat den nya kvinnan redan under äktenskapet. Nu verkar Henrik ha haft flera kvinnor så det är svårt att förstå hur Karin tänker. Men Karin anser ju att kvinnan som tidigare var Henriks älskarinna förstörde deras äktenskap. Hon ser nog inte sin del i detta.
Nu blev det snårigare för nu är det Karins påstående om älskarinnan och hennes trovärdighet är ju väldigt låg... men samtidigt skriver 08 att Karin inte ser sin egen del i detta
Ska man fatta nåt nu eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
Enligt Karin så ska Henrik haft en älskarinna som också är advokat under äktenskapet. Det känns inte helt orimligt att han haft någon annan när man nu ser hur de haft det.
WHAT? Det svänger snabbt sedan över till att höja upp Karin
Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
Maska namnen. Mannen är Karins nya dejt/pojkvön/vän/man och hon är dotter till älskarinnan under äktenskapet och den nya särbon.
Nu nämns Karins nya mans namn första gången av någon och då vill 08 att namnen helt plötsligt ska maskas...
Sen fortsätter det med att HOL är utskriven från sjukhuset, har lejt sin egen skytt, kan börja jobba efter 10 dagar och en massa annat trams.
Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
Kan lägga upp alla filer igen, någon verkar abuseanmäla dom eftersom de tas ner hela tiden
När flera ifrågasätter varför filerna inte går att öppna så har någon abuseanmält dom.
NU vet vi att hen raderade dom själva.
Citat:
Ursprungligen postat av
Timeout
Ja det är väl du själv med din agenda som ser till att dom försvinner, för det är väldigt svårt att få bort filer som är upplagda från minfil.
Men den som har lagt upp dom kan säkert lyckas...
Missade du biten... Din trovärdighet är NOLL!
Du har fortfarande inte svarat på det om torpeden

Mitt svar på abuseanmälan var detta och då frågade jag ännu en gång efter svar på första inlägget om att Karin hade lejt en torped... inget svar...
Snurrigt värre... och insnurrad och utgick...