2019-09-08, 09:38
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxxa
Har Karin en syster som heter Cathrine Lilja Hansson? Hennes syster arbetar som Arbetsdomstolens ledamot.

Någon som känner till Lilja familjen?

När du namnger personer måste du maskera med *
Nu anger du en person som inte har med detta att göra så vitt jag vet.
Hade du läst tråden hade du fått uppgifter om familjen och vilka som ingår.
Det är faktiskt inte ok att slänga ut namn.
Det står klart och tydligt om hur namn ska hanteras på flashback
Vad tror du hon som du nu namngett tycker om detta?
Citera
2019-09-08, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Du tar tydligt parti för fyllekärringen och det är ytterst osmakligt. Så om en man slår ihjäl sin fru har hon psykiskt misshandlat honom?? Och varför kallar du en särbo älskarinna? Är du en försmådd kvinna? Jag tycker du borde söka hjälp för din fixering av BO

Man behöver inte ta parti för den ena eller andra. Man kan väl diskutera olika vinklar. Ha ett öppet sinne.
Citera
2019-09-08, 09:39
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Du tar tydligt parti för fyllekärringen och det är ytterst osmakligt. Så om en man slår ihjäl sin fru har hon psykiskt misshandlat honom?? Och varför kallar du en särbo älskarinna? Är du en försmådd kvinna? Jag tycker du borde söka hjälp för din fixering av BO

Nu drar du förhastade slutsatser och tillskriver någon åsikter de inte har vilket är lika osmakligt och lever upp till ditt användarnamn. Om du kollar signaturen snos posthistorik så upptäcker du att hen absolut inte ensidigt tar parti för kvinnan i liknande fall där parternas roll är det omvända (attkvinnan är BO).
Citera
2019-09-08, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiberaVeritas
Å det ska rättfärdiga detta tycker du?
Vilken tid lever du i?

Jag bryr mig inte om hur folk lever, men det kan ha påverkat Karin på ett negativt sätt
Citera
2019-09-08, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Man behöver inte ta parti för den ena eller andra. Man kan väl diskutera olika vinklar. Ha ett öppet sinne.

Ett brott har skett o det ska inte ursäktas med massa påhittade oförrätter
Citera
2019-09-08, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Håller helt med, slutade läsa liknande trådar för nåt år sen. Går inte att följa när man loggar in då och då.

Nu bedriver arbetslösa medlemmar nån verksamhet som detektiver och kommer med alla dessa sidospår.

Nu vill jag veta vem kvinnan är, men orkar inte leta en hel dag då min familj behöver tiden .
Så vem är kvinnan?

Kvinnan är mannens f.d. hustru K*rin L*lja.
Citera
2019-09-08, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men vilka är J(oh)anna N och Ste(fa)n H???? Vad har dom med detta ärende att göra?

Maska namnen. Mannen är Karins nya dejt/pojkvön/vän/man och hon är dotter till älskarinnan under äktenskapet och den nya särbon.
Citera
2019-09-08, 09:44
Medlem
Citat:
Alternativa fakta alltså. Även kallat dimridåer.
Citera
2019-09-08, 09:45
Medlem
Citat:
Maska namnen. Mannen är Karins nya dejt/pojkvön/vän/man och hon är dotter till älskarinnan under äktenskapet och den nya särbon.
Aha.
Jag lade bokstäver inom parentes. Det räcker väl?
Citera
2019-09-08, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nu drar du förhastade slutsatser och tillskriver någon åsikter de inte har vilket är lika osmakligt och lever upp till ditt användarnamn. Om du kollar signaturen snos posthistorik så upptäcker du att hen absolut inte ensidigt tar parti för kvinnan i liknande fall där parternas roll är det omvända (attkvinnan är BO).

Ja det verkar vara en bra idé att försöka förklara varför folk förtjänar att mördas... Varje gärningsman har en ursäkt till sitt brott även såna som Lasermannen. Ska vi ursäkta hans brott för han upplever att invandrare kränkte honom? Köper inte såna argument
Citera
2019-09-08, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men vilka är J(oh)anna N och Ste(fa)n H???? Vad har dom med detta ärende att göra?

Den första är älskarinnans dotter. Den andra är Karins nya man eller "pojkvän" eftersom de inte är gifta. Pojkvän känns ändå lite konstigt att skriva med tanke på åldern..
Citera
2019-09-08, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jura-novit-curia
Alternativa fakta alltså. Även kallat dimridåer.

Eller spekulationer? Vi vet ju faktiskt inte om Karin är skyldig. Vi får väl se om hon häktas på måndag .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in