2019-09-21, 23:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av felfoedd
Jag tycker mer än så. Jag anser att överklassens pengar ska delas upp och fördelas bland vanligt folk.

Är du nöjd nu? Eller?

Om du inte fattar: jag anser INTE att man ska tvingas jobba som hora.
Nä, man ska inte tvinga nån att jobba över huvud taget, vi har inte arbetsplikt i Sverige, men tycker du att man ska få bidrag om man inte vill ta jobbet?

Får kvinnorna från Rumänien, Bulgarien och Nigeria bidrag om de inte tar jobbet? Borde de få det?
Citera
2019-09-21, 23:42
Medlem
felfoedds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nä, man ska inte tvinga nån att jobba över huvud taget, vi har inte arbetsplikt i Sverige, men tycker du att man ska få bidrag om man inte vill ta jobbet?

Får kvinnorna från Rumänien, Bulgarien och Nigeria bidrag om de inte tar jobbet? Borde de få det?

Ja, och det ska inte kallas bidrag utan medborgarlön och höjas avsevärt. Om horeri vore lagligt skulle kvinnor från sagda länder kunna verka legalt och därmed också ta del av sociala fördelar.

Sen om utländska medborgare har rätt till svensk a-kassa vet jag inte. Vet du?
Citera
2019-09-21, 23:45
Avslutad
Citat:
Ja, och det ska inte kallas bidrag utan medborgarlön och höjas avsevärt. Om horeri vore lagligt skulle kvinnor från sagda länder kunna verka legalt och därmed också ta del av sociala fördelar.

Sen om utländska medborgare har rätt till svensk a-kassa vet jag inte. Vet du?
Det har de inte, men de borde ju få om de säger att de annars blir tvungna att jobba som hora, eller?
Citera
2019-09-21, 23:48
Medlem
felfoedds avatar
Citat:
Det har de inte, men de borde ju få om de säger att de annars blir tvungna att jobba som hora, eller?

Nu larvar du dig. Jag är för prostitution. Jag är inte insatt i diverse regelverk. Jag vet inte om en nigeriansk hora kan komma till Sverige och be om försörjningsstöd om hon tackar nej till sexarbete.

Jag är inte nationalist och skiter därför i den frågan utan tycker att världens alla rika ska bli av med sina tillgångar och dessa ska fördelas internationellt - ej blott inom Svea Rikes gränser.

Tänker du fortsätta gnälla för jag kan svara i all oändlighet på ditt trams!
Citera
2019-09-22, 00:01
Avslutad
Citat:
Nu larvar du dig. Jag är för prostitution. Jag är inte insatt i diverse regelverk. Jag vet inte om en nigeriansk hora kan komma till Sverige och be om försörjningsstöd om hon tackar nej till sexarbete.

Jag är inte nationalist och skiter därför i den frågan utan tycker att världens alla rika ska bli av med sina tillgångar och dessa ska fördelas internationellt - ej blott inom Svea Rikes gränser.

Tänker du fortsätta gnälla för jag kan svara i all oändlighet på ditt trams!
Vem av oss är det egentligen som gnäller?
Citat:
Haha, hur ser det ut i din hjärna??
Citat:
Ja, jag anser att prostitution ska vara lagligt. Det spelar förstås ingen större roll att sexköp är förbjudet då män ALLTID kommer att göra nästan vad som helst för att få ha sex med kvinnor. Men ja, feministkärringarna kan dra åt helvete.

För att besvara din fråga.
Citat:
Kopplar inte trådarna i hjärnan riktigt ?

I Tyskland exempelvis är prostitution lagligt och om man jobbar som hora på en bordell eller reggar sig som freelance (har inte stenkoll på det där) så betalar man skatt och då har man rimligen rätt till a-kassa så länge andra yrken har det? Eller?

Nu har jag en fråga till dig. Tycker du att arbetsförnedringen ska kunna kräva att folk tar ett jobb annars uteblir bidrag? Isåfall: anser du att om det finns en ledig tjänst på en bordell och en person tackar nej till det ska de bli av med bidraget? Det har nämligen hänt i Tyskland och visst måste du i ärlighetens namn gå med på att om INTE så kan man ej heller tvinga folk att jobba som städare..?
Men då kan vi ju konstatera att du är för att det ska vara lagligt att köpa sex men samtidigt att de som har råd att köpa sex av dem istället ska bekosta deras försörjningsstöd så att de slipper sälja, kan det vara en korrekt beskrivning?
Citera
2019-09-22, 00:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Sanningen provocerar.

Media målar ut kvinnor som felfria och perfekta. Sedan tror ni på denna pseudosanning. Sedan kommer denna kvinna in pekar ut alla fel och brister kvinnor har...

Klart ni blir provocerade.

Babianen pratar knappast om enbart fel och brister som kvinnor har. Hon framställer män som fullkomliga idioter som inte har tagit sig förbi neandertalarstadiet.

Det hon babblar om här är hennes egna åsikter och sitt eget liv, alternativt fantasier. Det har inte särskilt mycket med kvinnor i allmänhet att göra.
Citera
2019-09-22, 00:15
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Vem av oss är det egentligen som gnäller?

Men då kan vi ju konstatera att du är för att det ska vara lagligt att köpa sex men samtidigt att de som har råd att köpa sex av dem istället ska bekosta deras försörjningsstöd så att de slipper sälja, kan det vara en korrekt beskrivning?

Om alla människor i världen erbjuds a-kassa eller försörjningsstöd, kommer vi då ha noll prostituerade kvinnor?
Citera
2019-09-22, 00:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
3) Dessutom kan kvinnor inte vägra sex i relationer för att de vet att du kan dumpa dem och gå till bordellen istället.

Fast var det inte så att män ändå inte ville ha sex med sina tjockisar till flickvänner?
Varför skulle de bry sig om hon inte vill ha sex då?
Citera
2019-09-22, 00:25
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Babianen pratar knappast om enbart fel och brister som kvinnor har. Hon framställer män som fullkomliga idioter som inte har tagit sig förbi neandertalarstadiet.

Det hon babblar om här är hennes egna åsikter och sitt eget liv, alternativt fantasier. Det har inte särskilt mycket med kvinnor i allmänhet att göra.

Skulle vara intressant att höra vad du har att säga om dessa frågor nedan som Babianen tog upp:

Citat:
6) Minst 50% av männen får inte sex utan laglig sexhandel. Ska vi ha ett samhälle där hälften av männen aldrig får ligga?

7) Sen får du räkna in att bland de som får ligga får en stor del ligga med tjockisar, mammor, starfishes, tanter, och annat hemskt. Så andelen män som får sex som är någorlunda okay ligger på kanske 20%.

a) Ska 80% av männen i samhället vara sexuellt otillfredsställda? För att kvinnor tycker det?

Dessa tillhör enligt mig kategorin tänkvärda frågor.
Citera
2019-09-22, 00:28
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Just därför ska man ha bordeller där män kan köpa sex enkelt av frivilliga kvinnor.

Titta på gamla vilda västern filmer. Män hade den djupaste respekt för kvinnor. De tilltalade kvinnor hövligt, bockade och hjälpte alltid en kvinna i nöd.

De kunde göra så för de hade bordeller dit de kunde gå för att avreagera sig och leva ut sin sexuella frustration.

Djupaste respekt för kvinnor?
Nja ta inte i så du spricker...
Citera
2019-09-22, 00:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Skulle vara intressant att höra vad du har att säga om dessa frågor nedan som Babianen tog upp:

Dessa tillhör enligt mig kategorin tänkvärda frågor.

Punkt 7 gör hela altet oseriöst. Alltså hur man bara kan formulera något så idiotiskt är i sig skäl att ifrågasätta personens intellektuella nivå, alternativt agenda.
Tycker du inte själv att det uttalandet är helt absurt?
Citera
2019-09-22, 00:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Om alla människor i världen erbjuds a-kassa eller försörjningsstöd, kommer vi då ha noll prostituerade kvinnor?
Vi kommer garanterat att ha noll prostituerade kvinnor som ligger med såna som är för motbjudande för att någon annan ska vilja ligga med dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in